Dagboken 2007

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 239 total)
  • Author
    IQA wrote:
    God morgon, superwoman..

Jag fattar inte att du orkar. Så imponerad..
    Min vilja är nog inte på topp (det är nog bättre att ha ett riktigt mål)
    Det känns som skolan suger all must ur kroppen. Hm..

Lycka till med denna nya satsning.
    Men som sagt med din vilja så går väl allt..

Ha en supervecka på väg mot nya målet..

Angel

Superwoman [/b]:D känner mig inte sådan just nu när jag stapplar runt på mina ömma ben :D

Det är lätt att orka när man tycker detta liv är sååå roligt. Antar att det är samma känsla för någon som tycker om att virka. Jag har minst 20 par grytlappar från mitt X farmor Hon älskade oxå sin hobby :D

Tack för att du tittar in och peppar mig lite. Lycka till nu men allt. Jag vet att det finns en SUPERWOMEN i dig oxå

Måndag 22 januari 2007[/b]

TRÄNINGEN[/b]
    Är fortfarande helt slut i axlarna efter förmiddagens axel-pass. Passet gick super bra men strålande kontakt och maximal pump. Smärtsamt, härligt och förbaskat kul – That’s the way I like it :D

AXEL[/b]

Uppvärmning med lite hantelpress och baksida i Cable.

Baksida i Cable
    15kg 3×6 (brukar va super tungt men idag va det lätt)
    10kg 3×8
    (blir att känna på 20kg nästa vecka)

Hantel – liggande på lutande bänk (baksida axel)
    6kg 3×8

Militärpressa med fristång
    40kg 6 + 4 + 3
    30kg 3×6

Avslutar med superset 3×10 på varje.
    Sidolyft 6kg
    Höga drag i hiss – Droppar 30kg – 25kg – 20kg

Skulle kört lite mage oxå men den får vänta tills imorgon.

MATEN[/b]
    Jag kommer inte att rapportera exakt vad jag äter varje dag framöver men idag ska ni får en fullständig rapport. Kommer ligga runt 2500kcal under veckan och lite friare på helgen. Kosten kommer troligtvis inte bli så strikt som jag önskar för jag är ett hemskt matvrak som kan äta nästan hur mycket som helst. Jag följer ett kostschema men nått lite extra kommer högst troligt hamna i magen med jämna mellanrum.

06:30 Frukost
    Havregrynsgröt på 70g gryn + 20g proteinpulver + 10g olivolja + kaffe med Solhavre-mjölk + Kreatin + Glutamin + Multivitamin

09:00 Mellanmål
    Polarkraft Extrem: ett bröd = 80g + en gegga på 70g tonfisk, 15g jordnötssmör och 25g Tacosås Hot + 100g tomat
    [img=http://img440.imageshack.us/img440/5595/matbild0068dw.jpg]11:00 Axel i gymmet

12:00 Efter träning
    Proteindrink på 30g pulver + 6 riskakor (48g) + Kreatin + Glutamin

13:00 Lunch
    150g kycklingfilé + 50g fullkornsris + 300g kokta grönsaker

15:00 Mellanmål
    Ett mycket smarrigt sådant: 100g äpple + 100g björnbär + kanel och sötningsmedel värms i micron på full effekt i 5min. Strö över 40g Axa Musli utan tillsatt socker. Vaniljsåsen görs av 150g sojayoghurt + 20g proteinpulver med vaniljsmak + lite sötningsmedel och kardemumma. Mums!
    [img=http://img440.imageshack.us/img440/9626/matbild0074vk.jpg]17:30 Spinning

19:30 Middag
    *140g kokt torsk med dill och persilja samt 8g smör.
    *300g broccoli med pressad vitlök och körsbärstomater
    *Omelett gjord på 180g äggvita + 50g fullkornsris + 100g spenat + 5g rapsolja att steka i + curry och lite andra kryddor
    [img=http://img267.imageshack.us/img267/6532/matbild0087uw.jpg]TOTALT 2500kcal[/b]
    220g protein
    60g fett
    270g kolhydrater

LiMi wrote:
    Jag kommer inte att rapportera exakt vad jag äter varje dag framöver

Va synd för jag gilllar din matrapportering.
    inspiration!!!

bra axelpass du fräste av där, din styka imponerar

:P Den där omeletten såg helt underbar ut!! Yummy!

Kan nog vara ett klokt beslut att bygga lite ett tag! Jag var också jättesugen på att tävla i vår men min coach ”förbjöd” mig. Nu när jag vant mig vid tanken är det rätt skönt att kunna lassa på med både mat och tunga vikter! Nu ska vi VÄXA!! Sedan ska vi komma igen till hösten, lite större och klart förbättrade :up:

Olivia wrote:
    Va synd för jag gilllar din matrapportering.
    inspiration!!!

bra axelpass du fräste av där, din styka imponerar

Hej Olivia[/b] :) Matrapporterna kommer tillbaka :nod Jag ska bara ta en liten paus på obestämd tid :D Axlarna känns idag ;)

CamillaJ wrote:
    :P Den där omeletten såg helt underbar ut!! Yummy!

Kan nog vara ett klokt beslut att bygga lite ett tag! Jag var också jättesugen på att tävla i vår men min coach ”förbjöd” mig. Nu när jag vant mig vid tanken är det rätt skönt att kunna lassa på med både mat och tunga vikter! Nu ska vi VÄXA!! Sedan ska vi komma igen till hösten, lite större och klart förbättrade :up:

Hej Camilla[/b] :) Kul att du tittar in och skriver några rader. Ja, det finns mycket att förbättra och jag hoppas att mycket mat och hård träning kommer göra att jag växer lite till december. Det känns lite konstigt att flytta fram mållinjen 8 månader men jag tror, precis som du skriver, att det är ett klokt beslut. Nu ska här byggas ;)

Härligt att se att du kör hårt och äter på bra tjejen :)
    Här har du en till som försöker bygga på sig lite mer muskler :bb3:

Lina wrote:
    Härligt att se att du kör hårt och äter på bra tjejen :)
    Här har du en till som försöker bygga på sig lite mer muskler :bb3:

Lycka till med byggandet Lina :up:

Tisdag 23 januari 2007[/b]

TRÄNINGEN[/b]
    Idag var det rygg + biceps som stod på programmet. Passet börjage mediokert och jag orkade inte alls lika många chins som jag brukar men efterhand kom styrkan sakterliga tillbaka. Trög start men ändå ett rätt okey pass.

RYGG[/b]
    Uppvärmning: Latsdrag brett grepp 25kg 2×15
    Chins 4 set (Riktigt svag idag 👿 Jag undrar om det beror på att axlarna känns som gele-klumpar efter gårdagens pass?)
    Latsdrag brett grepp 45kg 3×6
    T-rodd 30kg 3×6
    Sittande rodd smalt grepp 40kg 3×8
    Hantelrodd
    21kg 2×10
    31kg 3×6 (nu känns det riktigt bra :) )
    Sittande Enarmsrodd 10kg 3×10

BICEPS[/b]
    Stång 25kg 3×6
    Konc.curl på lutande curlbänk 8,5kg 3×8 (Lätt men nästa hantel väger 11kg och det blir för tungt. Suck!)

:p Må Gott!

Jopp, jopp… Du är STARK…

Jag softar lite med allt just nu.
    Kör det jag känner, lyssnar på kroppen & äter bra.
    Mycket med skolan & jag känner mig som en lealös bläckfisk på eftermiddagarna.
    Så det blir en sak i taget, just nu strävar jag efter någorlunda med balans i tillvaron..

Keep rocking.. :buttrock:

Kramen//Angel

IQA wrote:
    Jopp, jopp… Du är STARK…

Jag softar lite med allt just nu.
    Kör det jag känner, lyssnar på kroppen & äter bra.
    Mycket med skolan & jag känner mig som en lealös bläckfisk på eftermiddagarna.
    Så det blir en sak i taget, just nu strävar jag efter någorlunda med balans i tillvaron..

Keep rocking.. :buttrock:

Kramen//Angel

Jag tror på dig Angel [/b]:up: Du är en riktig fighter och du har ett stort mål som SKA förverkligas. Varje träningspass är ett steg närmare. Sköter du dig inte så kommer jag och piskar på dig :D och det är inget hot det är ett löfte ;)
    Stor energigivande kram /Linda

Onsdag 24 januari 2007[/b]

Precis hemkommen från en promenix med Atlas. Skogen är ju bara så sagolikt vacker nu med all snö. Det blev lite vinter trots allt…

[img=http://img421.imageshack.us/img421/2259/promenadpicke9tz.jpg]TRÄNINGEN[/b]
    Har varit på gymmet och kört mage + vad. Ikväll är det spinning som gäller.

MAGE[/b]
    Crunches med fötterna på bänk 3×30
    Superset med benlyft och benfällningar 3×15 på varje
    Magmaskin 30kg 3×30
    Hjulet 3×15
    Lutande crunches 3×30

VAD[/b]
    Sittande
    40kg 1×12
    60kg 3×6
    40kg 2×12
    Stående
    150kg 3×6
    100kg 3×12

:bb2:

17:30 SPINNING[/b]

:yahoo:

[img=http://img476.imageshack.us/img476/1654/spegelkatt5io.jpg]

LiMi wrote:
    [img=http://img476.imageshack.us/img476/1654/spegelkatt5io.jpg]

hehe, klockren :D

såg att du skulle vänta Linda…kommer följa dig hela sommaren såklart :emo-thumb

underbara bilder btw…´var ute i morse, sugen på att gå en vända till……

Paula wrote:
    hehe, klockren

såg att du skulle vänta Linda…kommer följa dig hela sommaren såklart

underbara bilder btw…´var ute i morse, sugen på att gå en vända till……

Hej Paula![/b]

Ja, här sitter jag, klappar mig på magen och väntar på att musklerna ska börja växa :D

Kul att du tittar in och skriver några rader :)

Hur går det för dig? Är det Västerås som gäller? Kämpa på och lycka till med träningen och kosten :emo-thumb Du kommer bli ursnygg ;)

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 239 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.