Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Dagboken 2007
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 januari, 2007 at 22:28 #905792Anonym anvandareMemberLiMi wrote:Hej Paula![/b]
Ja, här sitter jag, klappar mig på magen och väntar på att musklerna ska börja växa
Kul att du tittar in och skriver några rader
Hur går det för dig? Är det Västerås som gäller? Kämpa på och lycka till med träningen och kosten Du kommer bli ursnygg
äh 😮 tack!
jag kör på så gott jag kan, men det går saaakta, vi får se :up: neråt ska det, men om det blir i vår eller efter sommaren återstår att se, västerås var tanken, men måste ta det som det kommer! mycket annat att tänka på som ska funka. Men deffen kör jag i vilket fall som helst.Fan va gott förresten, att sitta där o klappa sig på magen o vänta
kom hit o träna nån dag!?
*kram*25 januari, 2007 at 07:26 #905793Anonym anvandareMemberHej, tjejen..
Tack för de stärkande orden. Jag ska kämpa på…
I dag blir en ledig dag från skola & träning. Jag ska bara läsa skönlitteratur, spela lite & promenera.
Behandling för ”onda korsryggen” idag. Så jag hoppas det blir någon ordning på den snart.Du har alltid så sköna bilder i din journal. Man blir sugen på allehanda bra grejer såsom mat, träning & skogspromenader:)
:friends:
25 januari, 2007 at 15:33 #905794Anonym anvandareMemberHej Linda!
Ser att du håller samma intensiva tempo som alltid,
ny journal och full fart frammåt!
Har inte kollat forumet så noga det sista har haft en del annat för mig,
köpt en lägenhet här i Mölndal idag och ska nu se till att få den renoverad.
Kommer att kika in här i mellan åt och se hur det är med dig.
Kämpa på och ha det gott, vi hörs och ses :friends:25 januari, 2007 at 16:18 #905795Anonym anvandareMemberTjenare Linda och lycka till med träningen !
Såg först nu att du startat en ny journal – kul !
Märkte också direkt att du har koll på läget, om man säger så…:nodDu får vara rädd om din axel och se till att köttbullarna blir till stora pannbiffar tills vi ses igen..:p
Hälsa gärna Hasse och Gunnel om du kommer ihåg.
Jag/vi kommer givetvis att följa din journal.:friends: // Matias och Emma.
25 januari, 2007 at 20:25 #905796Anonym anvandareMemberTorsdag 25 januari 2007[/b]
[img=http://img206.imageshack.us/img206/1451/hrligdag7av.jpg]Nu börjar termobyxorna sitta lite väl tight runt magen. Denna första vecka i frihet har ju inte börjat med några 2500kcal-dagar precis snarare det dubbla och som sagt det börjar märkas. Är rätt sur över det faktiskt. Även om det är svårt att erkänna så är jag nog lite fåfäng 😮 Man vill ju inte bli fet, men om det gynnar muskeltillväxten kanske man får ta det onda med det goda. Måste man bli fet/mullig för att bygga maximalt med muskler? Denna ständiga bulk-fråga behöver ett svar ännu en gång. Hallå, vem vet? Hjälp en tjej i proppmätt nöd… Börjar nästan romatisera lite över dieten. Nu är det illa…TRÄNINGEN[/b]
Här är det inga sura miner. Motivationen är lika skyhög som vanligt och det finns så mycket energi i kroppen (inte konstligt med all den maten ). Träningspassen går sjukt bra och jag har för tillfället träningsvärk i nästan varenda muskel. Mums!Så här såg min morgon ut idag…
04:00 Väckarklockan ringer
04:30 En rejäl gröt-frukost
06:30 Spinning 45 minuter + nedvarvning & stretch
07:30 Frukost nr.2 med kaffe och frallor
08:00 Bröst + Triceps
09:00 Protte-drink med vitargo
BRÖST[/b]
Uppvärming i Pec-Dec: Bröst + Baksida Axel, 2×15 på varje
Bänkpress
20kg 1×15
40kg 2×8
50kg 2×6Hantelpress
17,5kg 2×6
16kg 1×6 (Problemet är att jag orkan utföra övningen med tyngre hantlar men jag klarar inte av att få upp dem i startläge utan hjälp. Sjukt irriterande.)Pull Over
16kg 3×8 (avslutade lätt pga krånglande axel)TRICEPS[/b]
Push down
45kg 3×6French Press
20kg 3×6Dips smalt grepp
3 x max (vilket inte blev så många. Helt slut!)25 januari, 2007 at 20:32 #905797Anonym anvandareMembertycker att du gör ett vettigt och genomtänkt beslut att köra först till hösten. förstår att du blir ivrig att tävla igen, för detär ju så jäkla kul!!!
men som du säger, det lär inte hända mycket med dig om du kör redan iapril…och det vill man ju!inte lätt med balans kring mat off-season men kämpa på så hittar du den säkert med lite tålamod. din kropp är ju van vid svält nu ett tag så det är klart den ger dig signaler att ÄTA!!!
25 januari, 2007 at 20:33 #905798Anonym anvandareMemberPaula wrote:äh 😮 tack!
jag kör på så gott jag kan, men det går saaakta, vi får se :up: neråt ska det, men om det blir i vår eller efter sommaren återstår att se, västerås var tanken, men måste ta det som det kommer! mycket annat att tänka på som ska funka. Men deffen kör jag i vilket fall som helst.Fan va gott förresten, att sitta där o klappa sig på magen o vänta
kom hit o träna nån dag!?
*kram*Det är klart att vi ska ta ett pass ihop nån dag :bb: Sjukt bra idé
Kram från knubbsälen
25 januari, 2007 at 20:43 #905799Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:tycker att du gör ett vettigt och genomtänkt beslut att köra först till hösten. förstår att du blir ivrig att tävla igen, för detär ju så jäkla kul!!!
men som du säger, det lär inte hända mycket med dig om du kör redan iapril…och det vill man ju!inte lätt med balans kring mat off-season men kämpa på så hittar du den säkert med lite tålamod. din kropp är ju van vid svält nu ett tag så det är klart den ger dig signaler att ÄTA!!!
Hej Mia [/b] Kul att du skriver några rader. Du har precis gjort en utmärkt sammanfattning av mina tankar kring tävlandet. Jag ville så gärna uppleva den underbara känslan att tävla igen men när träningspassen går så bra som de gör just nu så känns det helt fel att gå på diet. Tyvärr känns det helt fel att äta just nu oxå. Är typ proppmätt dygnet runt. Jag t.o.m. vaknar mätt. Det där med att äta fritt verkar inte funka för mig än…
25 januari, 2007 at 20:49 #905800Anonym anvandareMemberIQA wrote:Hej, tjejen..
Tack för de stärkande orden. Jag ska kämpa på…
I dag blir en ledig dag från skola & träning. Jag ska bara läsa skönlitteratur, spela lite & promenera.
Behandling för ”onda korsryggen” idag. Så jag hoppas det blir någon ordning på den snart.Du har alltid så sköna bilder i din journal. Man blir sugen på allehanda bra grejer såsom mat, träning & skogspromenader:)
:friends:
Jag hoppas mina bilder kan inspirera till att du kämpar vidare med gott mod :emo-thumb
…och så hoppas jag att din behandling blev lyckad och ryggen bättre :nod
*Bamse-kram*
25 januari, 2007 at 20:55 #905801Anonym anvandareMemberUlrika Johansson wrote:Hej Linda!
Ser att du håller samma intensiva tempo som alltid,
ny journal och full fart frammåt!
Har inte kollat forumet så noga det sista har haft en del annat för mig,
köpt en lägenhet här i Mölndal idag och ska nu se till att få den renoverad.
Kommer att kika in här i mellan åt och se hur det är med dig.
Kämpa på och ha det gott, vi hörs och ses :friends:Ååå va jag har tänkt på dig min vän Kul att du skriver några rader. Va roligt att du köpt en lägenhet. Härligt att slippa pendla och mer tid till att träna. Toppen! Hur går träningen för dig? Här går det sjukt bra och jag växer så det knakar (Hmm…) Måste ses snart :friends: Kram
25 januari, 2007 at 21:02 #905802Anonym anvandareMemberMaF wrote:Tjenare Linda och lycka till med träningen !Såg först nu att du startat en ny journal – kul !
Märkte också direkt att du har koll på läget, om man säger så…:nodDu får vara rädd om din axel och se till att köttbullarna blir till stora pannbiffar tills vi ses igen..:p
Hälsa gärna Hasse och Gunnel om du kommer ihåg.
Jag/vi kommer givetvis att följa din journal.:friends: // Matias och Emma.
Gymmet är tomt utan era glada leenden och jag saknar mötena med Emma vid dammen. Jag hoppas ni har det bra i Uppsala men att ni snart inser hur urtrevligt Borås var Hur går träningen för er? Kanske får komma upp och checka läget nån gång. Här är allt toppen. Axeln värker som vanligt men jag har slutat att lägga någon energi på det. Nu tränar jag stenhårt och det är sjukt kul. Kram från hulken
25 januari, 2007 at 21:37 #905803Anonym anvandareMemberVecka 5[/b]
TRÄNINGEN[/b]
Funderar på att ändra om ordningen på passen under nästa vecka + lägga till lite extra axel och rygg.Måndag:
AXEL + SpinningTisdag:
MAGE + VADOnsdag:
RYGG + BICEPS + Spinning
Torsdag:
Morgonspinning + BRÖST + TRICEPSFredag:
AXEL + MAGE + SpinningLördag:
BEN + CHINSSöndag:
VILA:up:
26 januari, 2007 at 07:44 #905804Anonym anvandareMemberTräningen går hyffsat, men min skada/försvagning i baksidan av axeln är rätt jobbig och hindrar mig ganska mycket.
Men nu när man har mer ork och energi än jag haft under hela förra året är det riktigt roligt att träna igen!:yahoo:
Varierar träningen mycket mer nu är under deffen, har bland annat testat Granheims benpass från förra numret av Body, igår var 2:a gången för denna otroligt hormonaktiverande dunder genomkörare för benen och det känns idag!
Hoppas din axel blir bättre och att vi kan ses någon gång fram över för att snacka eller kanske köra ett pass ihop :friends:26 januari, 2007 at 07:55 #905805Anonym anvandareMemberLiMi wrote:Torsdag 25 januari 2007[/b][img=http://img206.imageshack.us/img206/1451/hrligdag7av.jpg]Nu börjar termobyxorna sitta lite väl tight runt magen. Denna första vecka i frihet har ju inte börjat med några 2500kcal-dagar precis snarare det dubbla och som sagt det börjar märkas. Är rätt sur över det faktiskt. Även om det är svårt att erkänna så är jag nog lite fåfäng 😮 Man vill ju inte bli fet, men om det gynnar muskeltillväxten kanske man får ta det onda med det goda. Måste man bli fet/mullig för att bygga maximalt med muskler? Denna ständiga bulk-fråga behöver ett svar ännu en gång. Hallå, vem vet? Hjälp en tjej i proppmätt nöd… Börjar nästan romatisera lite över dieten. Nu är det illa…TRÄNINGEN[/b]
Här är det inga sura miner. Motivationen är lika skyhög som vanligt och det finns så mycket energi i kroppen (inte konstligt med all den maten ). Träningspassen går sjukt bra och jag har för tillfället träningsvärk i nästan varenda muskel. Mums!Så här såg min morgon ut idag…
04:00 Väckarklockan ringer
04:30 En rejäl gröt-frukost
06:30 Spinning 45 minuter + nedvarvning & stretch
07:30 Frukost nr.2 med kaffe och frallor
08:00 Bröst + Triceps
09:00 Protte-drink med vitargo
BRÖST[/b]
Uppvärming i Pec-Dec: Bröst + Baksida Axel, 2×15 på varje
Bänkpress
20kg 1×15
40kg 2×8
50kg 2×6Hantelpress
17,5kg 2×6
16kg 1×6 (Problemet är att jag orkan utföra övningen med tyngre hantlar men jag klarar inte av att få upp dem i startläge utan hjälp. Sjukt irriterande.)Pull Over
16kg 3×8 (avslutade lätt pga krånglande axel)TRICEPS[/b]
Push down
45kg 3×6French Press
20kg 3×6Dips smalt grepp
3 x max (vilket inte blev så många. Helt slut!)Är där ingen på gymmet som kan hjälpa dig att få upp hantlarna i startläge i hantel pressen?? Det är bara till att fråga någon. Annars bra bröst och triceps pass.
26 januari, 2007 at 10:24 #905806Anonym anvandareMembercoffe_91 wrote:Är där ingen på gymmet som kan hjälpa dig att få upp hantlarna i startläge i hantel pressen?? Det är bara till att fråga någon. Annars bra bröst och triceps pass.Hej Coffe[/b] Det finns givetvis lösningar på allt :emo-thumb Tack för tipset
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.