Dagboken 2007

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 239 total)
  • Author
    Ulrika Johansson wrote:
    Träningen går hyffsat, men min skada/försvagning i baksidan av axeln är rätt jobbig och hindrar mig ganska mycket.
    Men nu när man har mer ork och energi än jag haft under hela förra året är det riktigt roligt att träna igen!:yahoo:
    Varierar träningen mycket mer nu är under deffen, har bland annat testat Granheims benpass från förra numret av Body, igår var 2:a gången för denna otroligt hormonaktiverande dunder genomkörare för benen och det känns idag!
    Hoppas din axel blir bättre och att vi kan ses någon gång fram över för att snacka eller kanske köra ett pass ihop :friends:

Härligt att höra att du tränar på bra med full energi. Lite skavanker har nog de flesta som tränar hårt. Min axel blir något bättre om jag är noga med att stretcha ut den. Tyvärr har jag varit riktigt dålig med det den sista tiden och det straffar sig. Hoppas din träning inte blir allt för lidande av din skada. Smärtan får man nog bara stå ut med om den inte förvärras vill säga.
    På tal om Body så såg jag en URLÄCKER tjej på sidan 81 :emo-thumb Jag glädjs verkligen över din seger ;) STOR KRAM

Godmorgon[/b] :)

Frukost och hundpromenad avklarad. Det är fredag idag och jag skrev förra veckan att jag skulle rapportera vikten på fredagar. Känns kanske inte helt nödvändigt nu är det inte blir tävling i april men å andra sidan varför inte. Nu när jag inte väger mig varje dag så kan det ju vara bra att ha någorlunda koll på vikten. Idag väger jag exakt 10kg mer än på invägningen för Luciapokalen. Givetvis hoppas jag att några procent av viktökningen är ny muskelmassa :emo-thumb Kläderna börjar sitta lite väl tight så jag får nog lämna mitt lilla paradis av ätardagar efter helgen.

VIKTEN[/b]

Första vägningen
    Datum: 2007-01-14
    Startvikt: 64,8kg

Andra vägningen
    Datum: 2007-01-19
    Morgonens vikt: 62,0kg
    Minskning: -2,8kg

Tredje vägningen
    Datum: 2007-01-26
    Morgonens vikt: 66,0kg
    Ökning: +4,0kg[/b] sedan förra veckan

LiMi wrote:
    Gymmet är tomt utan era glada leenden och jag saknar mötena med Emma vid dammen. Jag hoppas ni har det bra i Uppsala men att ni snart inser hur urtrevligt Borås var :D Hur går träningen för er? Kanske får komma upp och checka läget nån gång. Här är allt toppen. Axeln värker som vanligt men jag har slutat att lägga någon energi på det. Nu tränar jag stenhårt och det är sjukt kul. Kram från hulken

Jag visste att du och Emma hade ihop det, jag visste det ! ! Ja,ja det kunde varit värre…;)

Det finns en del saker som vi saknar redan faktiskt…Rya Åsar, Hälso, vännerna…m.m.:( men vi tränar och står i här också! fast kanske inte så mycket som du gör just nu, du har ett späckat schema du !

Det ska bli kul att se dina resultat framöver Linda för dom lär inte vänta på sig. // :wazzup: M.
    (Å du vet att du är välkommen närsomhelst)

MaF wrote:
    Jag visste att du och Emma hade ihop det, jag visste det ! ! Ja,ja det kunde varit värre…

Det finns en del saker som vi saknar redan faktiskt…Rya Åsar, Hälso, vännerna…m.m.:( men vi tränar och står i här också! fast kanske inte så mycket som du gör just nu, du har ett späckat schema du !

Det ska bli kul att se dina resultat framöver Linda för dom lär inte vänta på sig. // :wazzup: M.
    (Å du vet att du är välkommen närsomhelst)

Ha,ha :D du är för roligt du…

Ta vara på Er och må gott :friends:

Fredag 26 januari 2007[/b]

TRÄNINGEN[/b]

17:00 Spinning[/b] 50min + nedvarvning & stretch :yahoo:

Försöker du ge oss som tränar o äter på känsla dåligt samvete ;)

Intressant läsning i din journal :up:

Är det nått folk kvar på Hälso, eller har du oxå övergett det numera?

coffe_91 wrote:
    Är där ingen på gymmet som kan hjälpa dig att få upp hantlarna i startläge i hantel pressen?? Det är bara till att fråga någon. Annars bra bröst och triceps pass.

det är bra med någon som hjälper till
    sen är det en viss teknik att få upp dom.
    fast jag tycker det är lite läskigt, jag tänker för mycket på vad som ev kan hända om jag inte lyckas

Hej Skogshuggarn [/b]:) Kul att du tittar in…

Skogshuggarn wrote:
    Försöker du ge oss som tränar o äter på känsla dåligt samvete ;)

Att kunna träna och äta på känsla och få maximalt resultat samt må bra måste ju givetvis vara målet för de flesta. För mig verkar det inte som det funkar så bra just nu. Får köra den mer militanta linjen ett tag framöver. Jag är rätt fyrkantig som människa och trivs igentligen inte så bra med det ”fria”. Om det är min viktnoja du syftar på så har det varit en helt ny och rätt skrämmande upplevelse att gå upp 10kg i vikt på drygt en månad. Trivs inte så bra i min nya form.

Skogshuggarn wrote:
    Intressant läsning i din journal.

Tack!

Skogshuggarn wrote:
    Är det nått folk kvar på Hälso, eller har du oxå övergett det numera?

Jag jobbar och tränar på Hälso och trivs kanon med det. Det finns ju några stycken kvar som brinner för byggning men ingen som tävlar annars är det mest motionärer och annat löst folk :D

Må gott och träna väl (med känsla :D ) /Linda

Olivia wrote:
    det är bra med någon som hjälper till
    sen är det en viss teknik att få upp dom.
    fast jag tycker det är lite läskigt, jag tänker för mycket på vad som ev kan hända om jag inte lyckas

Ska man köra riktigt tungt vill man ju ha 100% förtroende till den som passar och då vill man inte fråga vem som helst på gymmet.

Lördag 27 januari 2007[/b]

Idag har vädret varit helt magiskt. Någon minusgrad och strålande sol från en helt klarblå himmel ;) Efter frukost blev det en timmes promenad i soluppgången. I gymmet piskade Urban och jag ben + vader. Avslutade träningsdagen med en härlig skogspromenad i solnedgången ca en timme.

TRÄNINGEN[/b]

BEN[/b]

Frontböj (är inte helt kompis med tekniken på tunga vikter så jag övar lite lätt)
    20kg 1×15
    40kg 1×15

Knäböj
    60kg 2×8
    80kg 2×6

(både frontböj och knäböj körs riktigt djupa)

Benpress
    150kg 1×10
    Drop 200kg*6 + 165kg*12
    Drop 200kg*6 + 190kg*3 + 180kg*3 + 165kg*10 :(
    Drop 200kg*6 + 190kg*3 + 180kg*3 + 165kg*10 :(

(höll nästan på att inte komma ur benpressen)

Utfall med hantlar
    21kg 3×8

Superset med bencurl + benspark
    3 x max på varje med drop :(

VAD[/b]

Sittande
    60kg 3×6

Stående i Smith
    60kg 1×12
    80kg 2×12

Rätt nöjd med dagen.

Hej igen! Kämpa på, du e ju grym ju! :) Du är min inspiration!! Kram!

Emelie83 wrote:
    Hej igen! Kämpa på, du e ju grym ju! :) Du är min inspiration!! Kram!

Tack Emelie[/b] :) Yes, jag kämpar på… :bb: Kör hårt du oxå :emo-thumb

Jag Lovar!! Imorgon ska jag köpa mig ett par nya jogging/promenad-skor! :) Det behövs verkligen!! Sen ska det byggas lite oxå! :nod Kram!

Emelie83 wrote:
    Jag Lovar!! Imorgon ska jag köpa mig ett par nya jogging/promenad-skor! :) Det behövs verkligen!! Sen ska det byggas lite oxå! :nod Kram!

Det är bra tjejen :emo-thumb Lycka till med träningen :bb:

TACK! Detsamma! :bb2:

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 239 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.