Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Dags att börja komma i form….
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 juni, 2006 at 20:52 #960704Anonym anvandareMember
18/6 Söndag
Promenad 105 min..
Löpning 5km 21 minuter, gick riktigt bra trots träningsvärk i vader +lite sviter av benbasset… Hade jag haft en klocka på mig hade det säkert gått att springa betydligt mycke fortare..Men hade bara en klocka hemma som ja gick efter..
Börjar kännas ganska oki i kroppen, lite förvånande att löpningen går så pass bra trots allt..
19 juni, 2006 at 08:11 #960705Anonym anvandareMemberHär sitter man och latar sig..:emo-thumb
19 juni, 2006 at 12:27 #960706Anonym anvandareMemberMåndag 19/6
Den obligatoriska lunch promissen.. 40 min i strålande sol..Idag slängde jag in ett back intervall pass…
Löpning 3,5 km först +8 60m max löpp i uppförsbacke.. i 7 intervallen började vaden krampa..fy fan säger jag ..ont.. så det blev att gå ner för att pinna igenom den sista intervallen.. Mjölksyran höll bokstavligen på att komma upp…!Kvällspass på gymmet underkropp lätt explosiv 4*10
Knäböj 100 kg 4*10
Benlyft med hantel 6kg 4*10
Marklyft 100 kg 4*10
Crunches 5 kg 4*10Fy fan vilken pers supersetade mig igenom allt då jag hade lite bråttom…Absolut 0 sekunders vila mellan seten och övningarna sprang så gott som mellan övningarna.. puhh mjölksyra igen …totalt slutkörd.. Hoppade dock över vaderna i dagens pass då dessa gjorde sig påminda redan i knäböjen..
Börjar känna mig lite sliten, har bara sovit 3,5 timmar per natt de 2 senaste nätterna:| så kanske det har lite med saken att göra…
Nu ska man blanda en protein bomb och bänka sig och se lite fotboll..
19 juni, 2006 at 14:32 #960707Anonym anvandareMemberVarför undvika failure?
19 juni, 2006 at 20:25 #960708Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Varför undvika failure?Läste en artikel om träning som bartoll har skrivit.. om att man ska undvika failure., Naturligtvis kommer jag lägga om min träning här till hösten, för att
komma upp på lite vikter.. Ska sätta upp ett mål för bänken,knä böjen, marklyftet till Jul.. Men ska avvakta lite till för att se vad som händer..:emo-thumb ..Jag vette rackarn om det är på gott eller ont att undvika failiur.. Men psykiskt är det tungt som satan att inte vålda ur sig det där sista… du vet nog vad jag menar.. cementblocket..
19 juni, 2006 at 21:39 #960709Anonym anvandareMemberBara att fortsätta som du planerat…att inte köra till failure behövs periodvis,för att vila upp sej psykiskt och fysiskt.
Tex kan man fokusera bättre på utförande,explosivitet,teknik mm när vikterna är lite lättare.140 i bänk som 16 åring;) grymt bra:up:
Antar att det var ”gymlyft” och inte på tävling:)19 juni, 2006 at 21:47 #960710Anonym anvandareMemberegnater wrote:Bara att fortsätta som du planerat…att inte köra till failure behövs periodvis,för att vila upp sej psykiskt och fysiskt.
Tex kan man fokusera bättre på utförande,explosivitet,teknik mm när vikterna är lite lättare.140 i bänk som 16 åring;) grymt bra:Antar att det var ”gymlyft” och inte på tävling
japp gymlyft var det..tänk om man skulle ta det i dag oxå.. .. hade väl tänkt mig att klara det igen åtminstone innan jul:emo-thumb .. Tränade ganska hårt en period där,, helt sjukt vad jaag ökade uinder den.. hmm måste vara för att man var ung då..
Ganska skönt en period att inte köra till failure, även om jag senare till hösten kommer att väcla om till tyngre träning.. Ett dilemma är konditionen..! vet ju hur det brukar bli med den vid tyngre träning:evil: .. Ja får se hur man gör
20 juni, 2006 at 08:32 #960711Anonym anvandareMemberNu är det dags för ett kortsiktigt mål!
Målsättning!
Lägger upp ett kortsiktigt mål för att hålla motivationen uppe..lägger upp målen i lite vikt..
Knäböj 200+
Marklyft 200+
Bänpress 140Dessa mål ska uppfyllas innan JUL
Ska dessutom försöka hålla kondisen uppe på en rimlig nivå samt inte gå upp för mycket i vikt..!!Så där ja, då var det gjort. De var ju inte så svårt.. NU vet man vad som gälle. Bara att träna på nu..:emo-thumb
20 juni, 2006 at 12:57 #960712Anonym anvandareMemberTisdag blir vilodag..
Då har man avverkat dagens lunch promenad då..
40 min blev det.. hmm tog nån bild.. är ju alltid lite skoj med bilder..Puhh varmt var det.. blir svettigt att sitta still på kontoret i långbyxor resten
av dagen..Klippte gräset på tomten i kväll 45 min,, irrande med gräsklipparen..
20 juni, 2006 at 13:03 #960713Anonym anvandareMemberRestless wrote:Tisdaghmm tog nån bild.. är ju alltid lite skoj med bilder..
Påminner mig om mina träningsläger i Vuokatti, Finland…
Skog, kullar och sanddyner… Myyysigt!
Bra jobbat med lunchpromenaden! Skönt att ha fått
röra på sig om man ska sitta inne på kontoret
resten av dagen! :emo-thumb20 juni, 2006 at 20:27 #960714Anonym anvandareMemberKatti wrote:Påminner mig om mina träningsläger i Vuokatti, Finland…
Skog, kullar och sanddyner… Myyysigt!
Bra jobbat med lunchpromenaden! Skönt att ha fått
röra på sig om man ska sitta inne på kontoret
resten av dagen! :emo-thumbRiktigt bra lunch prommis faktiskt,, är ganksa nära ner till havet från jobbet.. men hey de blåser juuhh så mycket nu, så det får vänta..:nod
grymt skönt att komma ut en sväng, speciellt då det är så kvavt.. + att air conditioinen på jobbet har strulat,,, och det händer ju naturligtvis… NU.. Så
varmt har det varit..SYnd bara att man inte kan ta en löpptur på lunchen..!! Eller kan och kan, undra vad alla skulle säga då man kommer tebax sjöblöt i svettt..:emo-thumb20 juni, 2006 at 20:43 #960715Anonym anvandareMemberKvällens VM snask..
100 gr frysta hallon
150 g frysta blåbär
1 kessella 240 gr
Fun light.. PassionMixade och käka smaskens kan jag bara säg..!!:emo-thumb
22 juni, 2006 at 07:41 #960716Anonym anvandareMemberOnsdag 21/6Lätt explosiv
Tog ner vilan 10 sek till 80 sekunder mellan seten, tänk att 10 sek kan
märkas så pass mycket ändå..!Passet:
Lutande bänkpress fria vikter, 3*10 65 kg, 1*10 62.5 kg
Skivstångsrodd 65 kg, 4*10
Skivstångscurl 3*10 30 kg, 1*10 27,5 kg
Triceps pushdown 4*10 60 kg, vilade 60 sek mellanAvslutade med 20 min på crosstrainern, nivå 20..
22 juni, 2006 at 08:21 #960717Anonym anvandareMemberJa då var man klar med crosstrainern då, från gårdagens pass..:emo-thumb
22 juni, 2006 at 10:40 #960718Anonym anvandareMemberJa då har man hållt i gång i blott 3 veckor:)
BÖrjade med en vikt på drygt 81 kg för 3 veckor sen, efter att varit konstant hungrig nu i 3 veckor har vikten gått ner till ca 78,5 kg…Alltså nästan 1 kg i veckan bort..:emo-thumb fan va skönt,,
Börjar känna att träningen blivit lidande av det låga kalori intaget, speciellt gårdagens pass kändes att det inte fanns någon ork kvar, legat lite lågt på kolhydraterna nu.. Så nu blri det väl att gå på någon halv diet åtminstone resten av juni och nån vecka in i juli. För att då öka energi intaget.. Är faktiskt positvt övveraskad av att kroppen svarat så pass bra både på träningen med tanke på det låga energi intaget, men även att kilorna rasat iväg fort. Iofs fanns det en hel del att ta av… Men sömnen har verkligen blivit minimal i en månads tid nu. Kanske blev det pricken över i:et när jag igår var fulständigt knäckt,, efter att sovit bara ca 10 tim på de 3 senaste dygnen..men men
Antar att det är så det är att vara 2 barnsfar och tränande och samtidigt renovera hus + ett heltidsjobb..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.