Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › David’s journal
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 mars, 2006 at 21:37 #94384Anonym anvandareMember8 mars, 2006 at 21:37 #1034269Anonym anvandareMember
Stats:
Ålder: 26år
Vikt: 98kg
Längd: 174cmHistorik:
Träning har varit en melodi genom hela livet.
Har tävlat i landslaget i tävlingsdans under flera år, bl.a. latinamerikanska danser (samba, cha-cha, rumba, pasodoble & jive), moderna danser (vals, tango, quickstep, slowfox & wienervals), hip-hop (breakdance, pop-lock, electric boogie etc.) och en hel del annat :BPå senare år tog väggklättring, capoeira och apnea (fridykning) upp min tid.
Jag har alltid varit vältränad och muskulös men min vardag har inte direkt tillåtit mig att lägga på muskler. Det har inte varit praktiskt men inte heller direkt möjligt.
Träna sju dagar i veckan, två till fyra timmar per dag ger inte utrymme till mycketNu har jag bara gymet som träning och har exploderat i vikt.
Mått:
Höger vrist: 23.5cm
Vänster vrist: 23.5cm
Höger vad: 43cm
Vänster vad: 43cm
Höger lår: 64cm
Vänster lår: 64.5cm
Stuss: 110cm
Midja: 108cm
Byst: 114cm
Axlar: 134cm
Höger Ö-arm: 38cm (43)
Vänster Ö-arm: 38cm (43)
Höger U-arm: 32.5cm
Vänster U-arm: 32.5cm
Höger handled: 19cm
Vänster handled: 19cm8 mars, 2006 at 21:43 #1034270Anonym anvandareMemberTräning:
[1]Helkroppspass med tre variationer av övningar samt fyra variationer av rep-set per pass;Träningspass 1:
Knäböj
Chins, pronerat grepp
Bänkpress
Skivstångscurl
Stående militärpress
Liggande lårcurlTräningspass 2:
Hack Squats
Marklyft
Lutande bänkpress, 35-45 grader
Sittande rodd, supinerat grepp
Sittande hantelpressar, roterande
Liggande French Press
Sittande leg-curlsTräningspass 3:
Frontknäböj
Skivstångsrodd, supinerat grepp
Raka marklyft, från platå
Dips
Stående vadpress
Side lateralsMina rep-set volymer ändras från vecka till vecka och pass till pass.
ex.Antal set: 15
Antal reps: 1-3
Vila: 60s mellan setAntal set: 6
Antal reps: 4-7
Vila: 60s mellan setAntal set: 5
Antal reps: 8-11
Vila: 90s mellan setAntal set: 4
Antal reps: 12-16
Vila: 120s mellan setHuvudfokus kommer att vara att ligga från 5×5 till 12×4 en ganska lång tid för att ”komma igång” ordentligt. Jag känner inte att singlar eller träning under cirka 5×5 fungear så bra. Det blir alldeles för mycket bristande teknik.
Jag har trots allt bara tränat några månader konstant.[1],
Helkroppspassen har jag tag plockat från Bartoll eftersom de såg lagom ut för min del.
[http://forum.body.se/showthread.php?t=83 tråd], [http://forum.body.se/showpost.php?p=1517&postcount=27 post] -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.