Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Davids träningsjournal offentliggörs…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 april, 2006 at 23:51 #1007637Anonym anvandareMember
tänk så här killen, även om killarna och tjejerna är för stora för dig så visar iaf body och reportagen/proffsen hur du ska träna, hur stor du själv blir är en helt annan femma, så be inspired av träningen du
personligen tycker jag det är klart möe mer inspirerande att se ett träningsreportage med jay cutler än grannen next door, trots att jag själv inte har några som helst planer på att se ut som jc
awell, bra kämpat iaf!
8 april, 2006 at 00:05 #1007638Anonym anvandareMemberTack Mikael. Du har defenitivt en poäng där! Jag försöker träna som ”de stora” för det är ju inte direkt någon risk att man vaknar en morgon och ser sig själv i spegeln och säger:
-shit, 60 cm biceps, jag som bara ville ha 45….
-fan, 110 kg muskler och jag som sa aldrig över 90…Ha ha ha… Kanske är för att jag har lite svårt att identifiera mig med en riktig bjässe… Hursomhelst är det alltid trevligt att få tipps från de bästa! Skulle iof
inte ha något emot att bänka som tex dig….men det kommer aldrig att hända…8 april, 2006 at 18:03 #1007639Anonym anvandareMemberGoddagens!
Idag var jag på ”studiebesök” på exhale och hade ingen mindre än Mr.Warrior som värd. Passade både på att få mig en rejäl titt på gymmet samt diskutera träningsfilosofi med warrior, två flugor i en smäll. Mycket intressant och givande faktiskt. Kommer att lägga in butterfly med hantlar på bröst dagarna, efter att blivit tippsad om det. När jag såg warrior kämpa med chinsen blev jag också mycket motiverad att förbättra mig på den grenen. skulle vara kul att piska en sisådär 30 reps…men då skulle det krävas att man fixar 3*10*15kg runt midjan i ”bonusvikt”, och tro mig, det är jobbigt som f*n…
Får se hur seriöst jag tar den utmaningen, men se det så här; ryggövningar kan man aldrig få för mycket av! Nu är det dags att handla rejält med käk för nu är det frossar helg! Måste ju värma upp inför påsken…herregud vad jag kommer att käka den högtiden….mina föräldrar kommer bli ruinerade efter mitt besök…
11 april, 2006 at 08:20 #1007640Anonym anvandareMemberTisdag morgon, och jag har fortfarande inte redogjort för måndagens träning…slarvigt!
Efter lite disskutioner med warrior har jag lagt in en ”ny” övning på bröst dagarna. Dumbellfly med hantlar. Enligt warrior släpar min bröstmuskelatur efter något, och jag håller fullständigt med honom. Behöver öka både volym och styrka. Dessutom så har jag nu blivit inspirerad att sätta igång och träna dipps och chins lite mer seriöst nu. Har ju faktiskt varit ganska hyffsad tidigare på de grenarna. Läste att warrior hängde på sig en 10kg tacka när han körde dipps och jag vägrar vara sämre så jag slängde på mig en 20kg tacka istället…. Kan tyckas att jag är lite barnslig men så här funkar jag, älskar verkligen att tävla… Tänker ta reda på hur många dipps jag fixar på torsdag och det blir nog samma dag som jag slänger upp nya bilder på påsk-formen.
Körde riktigt tungt igår, med få reps, flera set men tyvärr utan att få den där grymma pumpen man kan få ibland. Saknade verkligen en träningspartner igår när jag körde bänkpress. Väldigt svårt att våga pressa så tungt,(för mig alltså), utan att ha en passare, som dessutom peppar en.
Gårdagens träning: Bröst/triceps
Bänkpress: 1*4*110kg, 5*5*105kg (alltså 6 set totalt. Pallade inte köra på 110 vilket jag hade hoppats på.)
Hantelpress, snebänk: 5*6*36kg (Tungt,tungt,tungt)
Dumbellfly: 4*8*22kg
Dipps: 1*10 + 1*8 (20kg runt midjan. Hade faktiskt inte tid att köra fler set)
Tricepcurls drag maskin: 3*10*35kg
– || – rep: 3*10*25kgTid ca 60min, antal set 23 st. Godkänt, men nästa pass får det bli över 25 gränsen.
Har jobbat natt, så jag sitter och äter min frukost med en kopp kaffe precis innan jag skall gå och lägga mig. Känns konstigt. Idag kommer jag att köra ett benpass gudarna sent skall glömma. Kommer att ställa till med elände för mina ben det kan jag lova er! Godnatt, så hörs vi i eftermiddag.
P.S Tack Warrior för inspirationen som fick mig att förbättra mitt träningsupplägg! Läser du detta och har synpunkter så är det bara att grilla mig D.S
11 april, 2006 at 22:09 #1007641Anonym anvandareMemberTisdagens pass precis avklarat. Känner mig trött, slö och aningen oinspirerad. Träningen flöt väl på som den skulle men det var ingen glädje i övningarna direkt. Mer som ännu en dag på jobbet. Lade in frontsquat idag som är ytterligare ett träningstipps från warrior. Fattar bara inte hur man kan köra den tungt! Själv körde jag bara på 60 kg och det kändes jätte bra och jättelätt för benen och ryggen. Men axlarna och nyckelbenen höll ju nästan på att krossas! Fruktansvärt obekväm övning. Använder man skyddet på stången så tappar man greppet….
Dagens träning:
Benspark: 3*8*55kg
Knäböjj, smith: 3*10*110kg (ont i ryggen…)
Frontsquat: 2*10*60kg
Benpress maskin: 3*10*200kg
Vadpress stående: 2*10*60kg + 1*16*60kg
Körde sista vadpasset till failure eftersom mina vader återhämtar sig så snabbt…allt som allt ca 45 min och 14 set, men då ingår uppvärmning på 10 min…
see ya tomorrow
12 april, 2006 at 23:17 #1007642Anonym anvandareMemberFan vilken pump det blev idag! Körde rygg/biceps med många reps och mindre vikter för omväxlings skull. Jag kommer att tänka igenom ett smartare träningsupplägg nu när jag kör efter bartolls program eftersom det bygger på att man skall träna varje muskelgrupp minst två ggr per vecka. Just nu kör jag ju bara bröst och biceps två ggr per vecka. Dock kommer jag hålla kvar benpassen oförändrade med endast ett pass per vecka då jag inte vill ha några blaffiga ben med ”tvärribbor”.
dagens träning: rygg/biceps
Chins 3*8 +10kg runt midjan
Bicepscurls, preacher: 4*12*37,5kg
Bicepscurls dragmaskin: 4*12*45kg
Rodd: 3*12*65kg
Pulldown: 3*12*55kg (pain !!!)
Bicepscurls överhuvudet i cc: 2*12*12,5kg
Bicepcurls rep: 3*12*40?kg
Chins smalt roddgrepp: 2*8Tot ca 60min och ca 24 set. FUUCK! Tro mig, jag körde rejält intensivt. Kommer aldrig komma över 30 set, det är omänskligt att hinna. Vägrar att stressa mig igenom ett pass!
Ha de. Imorgon kväll lägger jag ut nya bilder.
13 april, 2006 at 05:33 #1007643Anonym anvandareMemberFår fundera på det där. Dock kör jag nu 5 dagar i veckan:
Mån: bröst/triceps
Tis: ben
Ons: Rygg/biceps
Tors: Mage/bröst
Fre: Axlar/bicepsNytt upplägg där varje muskelgrupp tränas 2 ggr vecka kommer efter påsk.
Tack för tippsen annars…13 april, 2006 at 22:36 #1007644Anonym anvandareMemberDags för lite nya bilder. Kvaliteten blev sisådär men hallå eller, klaga?
Idag körde jag ett riktigt bäbispass på gymmet. Körde mage/bröst väldigt lätt, kanske för lätt. Kände att jag nog får öka i reps eller i vikt nästa gång jag kör lätt i bänk.Dagens träning: Mage/bröst
Bänkpress: 3*12*80kg + 1*15*80kg (sista ökade jag till 15 rep)
Hantelpress lutande neråt: 3*10*34kg
Sittupps: Många * 3
Benkast: 20*3tid ca 40 min. Sats stängde kl 20 idag, blev stressigt.
Bilderna nedan får gärna bedömas, till alla önskar jag nu en riktigt glad påsk! Kommer köra mitt sista pass imorgon innan jag sticker ”hem hem” men jag pallar inte att redogöra för det här. Som sagt, se till att frossa rejält i maten nu, för det här blir sista chansen innan sommar svälten börjar…
See ya
17 april, 2006 at 21:44 #1007645Anonym anvandareMemberDå var det måndag, och påsken är i princip redan slut. Tränade i fredags men har annars haft tre vilodagar på raken. Var faktiskt uppe i tid på påskafton och skrev ett ganska genomtänkt träningsprogram som jag kommer att följa fram till sommaren. Hyffsat skadat kan tyckas, men det är trots allt min största hobby…
Kommer öka intensitet en del samt träningsvolym. Här är en odetaljerad träningsplan:Mån: Bröst(t),Biceps(l),Rygg(l)
Tis: Ben(t),Mage
Ons: Axlar(l),Triceps(t)
Tor: Rygg(t),Biceps(t)
Fre: Bröst(l),Axlar(t),Mage
Lör: Vila
Sön: VilaTeckenförklaring: t=tungt ca 5-6 rep: l=lätt 8-15rep
Åsikter om träningsupplägget verses de bilder jag lagt upp???
På återseende…18 april, 2006 at 17:16 #1007646Anonym anvandareMemberIdag kände jag mig riktigt seg när jag kom till gymmet. Funderar lite på om det är så smart att lägga tungt bröstpass som första pass på veckan… Tycker att jag känner mig starkare och ökar stabilt i alla övningar utom just bröst. Axlar däremot går som en rymdraket, märkligt faktiskt.
När det kommer till kosten så har inte helgen varit helt snäll mot min kropp heller, men jag har inte ökat något i vikt iallafall. Bryr mig inte om att äta hypermagert eller skära ner nämnvärt på kolhydraterna för jag tappar bara muskler då. Kommer försöka att trycka in mer cardio på veckoschemat istället.
Tänker snart genomföra en ny kroppsfett mätning på SATS, tippar att jag bör hamna runt 7,5-8%. Målsättningen var ju att hamna på 5% till sommaren, men då måste jag börja köra duktigt med cardio också och det hämmar muskelbyggandet som ligger i fokus just nu.De målen jag satte upp när jag började skriva den här journalen har till viss del blivit införlivade. Mina bicep mäter 40cm utan pump, benen ca 58 cm midjan 82 cm på tjockaste stället, axlarna över förväntan, bröstmuskelaturen under förväntan. Det som förvånar mig mest är att jag gått ner i vikt sen jag började skriva här. Från 83 till 81 kg. Jag tolkar det som en indikation på att jag tappar underhudsfett men spegeln är inte lika övertygande om just det.
Eftersom jag är en lat, slapp, fet, klen mes så har jag gett mig själv dispans att vänta med morgonpromenadpremiären,(fan vilket långt ord!), till början av maj. Detta skyller jag främst på två saker: För det första har jag en naiv övertro på mig själv att jag kan tappa allt underhudsfett bara genom att säga ”agra kadabra”, för det andra har jag inga streetskor eller löparskor som passar mig just nu. Kommer dock att köpa in både och om ca en vecka.
Det om detta. Nu är det dags att redogöra för dagens pass.
Bröst, biceps, rygg
Bänkpress: 6*5*105kg Skit tungt! Trodde ett tag att mina handleder skulle krossas… noterbart är att jag kört 3*8*100kg förut så det här borde kännas hur soft som helst…..
Hantelpress lutande: 4*6*36kg Bra pump här men förbannat tungt!
Pecsdecken: 4*6*75kg Lättare än jag förväntat mig faktiskt..
Bicepscurls preacher: 3*12*37,5kg SMÄRTA !!!
Bicepcurls CC: 3*12*55kg MER SMÄRTA
Rodd: 3*12*70kg
Chins: 1*10 + 1*8 halvdanna…var totalt slut när jag kom till den här övningen.Totalt 25 set på 55 min
Shit alltså, det här var verkligen ett elit pass!!! När jag väl lärt mig behärska det fusllständigt kommer resultaten vina runt öronen på mig!
Ha de.
18 april, 2006 at 18:16 #1007647Anonym anvandareMemberHiiman: Ha ha ha, jag tror inte att du kan hitta en sämre poser än mig!!! Får väl ta och kolla igenom de korrekta poserna nästa gång då… Tack för tippset!
20 april, 2006 at 08:04 #1007648Anonym anvandareMemberGoddagens!
Blev stressigt igår så jag tar och redogör för onsdagens pass idag. Jag körde efter det nya programmet, eller försökte rättare sagt för det var riktigt jobbigt. Bytte ut benspark mot knäböjj front, warrior om du läser detta borde du bli nöjd… En väldigt, väldigt jobbig övning märkte jag, för man tappar nästan greppet på stången i nedersta läget. Använde en handuk att vira runt stången för att minska belastningen på axlar och nyckelben och det fungerade mycket bättre än det klumpiga skyddet som finns på gymmet.
Dagens träning: Ben/mage
Uppvärmning
Front squat: 3*8*70kg (mesig vikt men jag är usel på den här märkte jag)
Knä böj, smith: 3*10*110kg
Benpress maskin: 3*10*200kg
Vadpress sittande: 3*15*45kg (tror på fler reps på vaderna)
Bencurl, baksida: 3*10*50kg (PB)
Situpps: 2*30
Benkasst: 1*20övn: 7 set: 21
Tanken var att jag skulle köra 3 set situpps och 3 set benkasst men jag var så trött så jag trodde att jag skulle spy ett tag.
Ikväll blir det triceps axlar och det kommer att bli kul. Lite mindre set och lite ”roligare” muskler…
20 april, 2006 at 16:44 #1007649Anonym anvandareMemberFår väl kolla upp det warrior. Tycker faktiskt att smithen inte är så dum att köra i med tanke på att det är lättare att gå djupt för oss oviga. Sen är det ju alltid kul att kunna safta på lite….men som sagt, skall tänka på saken. Tack för tippset!
20 april, 2006 at 16:48 #1007650Anonym anvandareMemberKörde knäböj igår för första gången, körde otroligt mesiga vikter, 50kg.
Men tänkte på att gå så djupt som möjligt. Är det en bra idé att köra låga vikter
och tänka på utförandet och djupet?20 april, 2006 at 17:44 #1007651Anonym anvandareMemberDanne89 Ja, jag tycker alltid det viktigaste är att man får in rätt teknik innan man lassar på med vikter. Om inte annat så är skaderisken såpass hög när det gäller knäböjj varianterna, så det är bättre att ta det lugnt i början. Känns det som om du behöver lassa rejält i en övning för att vara nöjd med passet så tycker jag att du skall göra som mig, och köra skit tungt på en maskin istället…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.