Davids träningsjournal offentliggörs…

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Davids träningsjournal offentliggörs…

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 131 total)
  • Author

Jo =) Jag kör knäböj i smith just nu, och brukar köra hacklift med.
    Så lastar väl på lite extra på hackliften istället. Benpress körde jag mkt förut,
    men mina knän bara knakar då :/

Ha, dagens pass gick som en dans. Äntligen ett pass som jag klarade av i praktiken också och inte bara i teorin… Eftersom jag körde axlar lätt idag fanns det massor av energi till dippsen, som gick lite väl lätt idag. Kommer öka till +30kg runt midjan till nästa onsdags pass. I övrigt så kändes det perfekt! Var rejält uppumpad efter passet, spegeln berömde rejält vilket alltid är kul!

Dagens pass: Axlar/triceps

Axelpress, hantlar: 3*12*22kg
    Millitärpress: 3*12*50kg peace of cake
    Hantel sideflyes: 3*10*9kg
    Reversed butterfly i cc: 3*10*20kg lite lätt, ökar nästa
    Dipps: 3*10 +20kg (PB, ökar nästa pass)
    Triceps curls, stång, dragmaskin: 3*10*40kg
    -||- rep -||- : 3*10*25kg

Thats it! Japp, ett trevligt litet pass på 60min och 21 reps, precis lagom. see ya

ja visst ska man bana in en övning ordentligt i muskeln innan man börjar safta på med vikter, både med tanke på leder/senor och muskelns tillväxt samt skaderisk i övrigt (t.ex knäböj är ju inte direkt svårt att skada sig i)

däremot håller jag inte riktigt med om att man alltid ska gå djupt :P ibland är det gött att slänga på ännu mer vikter för att flytta gränserna och köra lite mindre djupt, inget man ska göra ofta eller som ovan och en annan sak är vad man menar med djupt, till slut så flyttar man kontakten från baksida lår till rumpa och en fast rumpa är alltid fint och bra (uppskattas av tjejerna om inte annat) men det kan bli för möe av det goda oxo .P

men anyway det är bara min åsikt

bra pass idag deekayman

Mikael: Håller med dig! Kör man för djupt blir det mer träning för arslet än för benen. Själv kör jag bara till 90 grader, ibland något djupare. Tack för dina kloka åsikter! Alltid trevligt med feedback från en ”styrkelyftande stålman”

Idag har jag så jävla ont i benen att jag seriöst funderar på att köpa mig en rullator…. Fan ta dig warrior och dina front squat! Nej, benen växer nog så det knakar nu, frontsquat var den övningen jag saknade…

Goddagens igen. Dagen stavas med ett enda ord: SMÄRTA !!! Jag har en sån fruktansvärd träningsvärk i benen så jag tror jag skall gå sönder! Rullator tankarna har bytts ut mot funderingar på att skaffa en eldriven rullstol…..

Idag körde jag biceps/rygg tungt. Tyckte tyvärr inte att jag fick någon riktig kontakt med biceps idag även om de svullnade upp rejält. Har lite svårt att få kontakt när jag kör färre reps märker jag. Hursomhelst så blev det ett riktigt ordentligt pass, tungt med två PB!

Dagens träning: Biceps/rygg

Bicepscurls preacher: 6*5*45kg
    Bicepscurls cable, stång:5*6*70kg PB
    Bicepscurls cable, rep: 4*10*35-45kg
    Chins +10kg: 3*8 Fy fan va tungt!
    Rodd: 3*6*85-90kg PB Ökar nog nästa tunga rodd till 95kg
    Pulldowns bakom nacken: 3*8*70kg Strikta !!
    Chins med smalt roddhantag: 2*8 PB
    Dragmaskin: 3*8*70kg

Tot 8 övn och 29 set !!! Tid ca 70min

Ett bra pass där jag kände mig stark! Får jobba med muskelkontakten ännu bättre nästa pass, men det känns ändå bra. Börjar komma i riktigt bra form nu!

See ya

Tjenare!
    Helgen har passerat och det börjar bli dags att bikta sig…
    Den här helgen har verkligen varit katastrofal ur träningssynpunkt! Sket i mitt sista pass som jag skulle ha kört igår, åt tre måltider på 21 timmar. Först blev det pannkakor, sedan en köptlasagne som formligen badade i fett, och avslutade
    kvällen i en riktigt präktig fylla tillsammans med en BigMac & co… USCH!!!
    Vaknade idag kl 6 på morgonen trodde jag…tittade på min analoga vägg klocka, kvart i 6 stod den på, hade jättesvårt att somna om, satte på mobilen och upptäckte att klockan faktiskt var 6 på kvällen istället!!! 12 timmar fel i tidsuppfattnigen… Skall kompensera den här helgen med att äta ”rent” i en vecka och sköta träningen slaviskt korrekt. Enda positiva idag är att bakfyllan lagt sig eftersom jag sovit bort den i 15 timmar…

Tack Mr.Renegade och Mr.Warrior!

Japp, nu blir det skärpning det kan jag lova. Ibland behöver man blåsa ur lite grann för att orka ta nya tag och hålla motivationen på topp. Har precis handlat jättenyttig mat som kyckling bröstfilé laxfile´ keso m.m… Nu tänker jag växa mig i form till sommaren!

Måndag 24 april.

Körde ett riktigt hardcore pass idag. Bröst, biceps och rygg, varav bröst riktigt tungt. Fick ett tips från Mr.Warrior tror jag att lassa på mer än träningsvikten i bänkpress i början och reppa lite med det för att släppa på den psykologiska spärren som jag upplevt på sistone. Funkade perfekt! Kommer köra så på alla tunga bröstdagar framöver. Annars var passet ganska intensivt och jag svettades rejält kan jag meddela. Har haft den där härliga väx-känslan i kroppen hela kvällen.

Dagens pass: bröst,biceps,rygg

Bänkpress: 3*110kg, 3*115kg, 6*5*105kg
    Hantelpress, lutande: 5*6*36kg Riktigt,riktigt tungt!!
    Pecsdecken: 3*6*80kg (i den här övningen är jag stark!)
    Bicepscurls, preacher: 3*12*35kg Fick sänka vikten pga smärta i armbågen
    Bicepscurls cc: 3*12*45kg samma sak här
    Chins: 3*10 siktade på 3*12 men pallade faktiskt inte mer idag…
    Rodd: 3*12*70kg lätt som en plätt…

tot 7 övn: 26 set tid: ca 65min

Ett riktigt bra pass för att vara ett bröstpass, fast smärta i muskelfästet i armbågen störde min bicepsträning något…

Japp, funkade perfekt. Idag blir det ett benpass med din favorit övning, frontsquat. Kul, nu när man precis lärt sig gå igen går man till gymmet frivilligt och gör sig själv till en invalid igen….

deekayman wrote:
    Japp, funkade perfekt. Idag blir det ett benpass med din favorit övning, frontsquat. Kul, nu när man precis lärt sig gå igen går man till gymmet frivilligt och gör sig själv till en invalid igen….

Fyfan för de där benpassen ja… sitter här och åmar mig över mina värkande ben. Om man kör dem två gånger i veckan där ett pass är tungt och ett är lätt är det nästan ok, men som det är nu när man missade ett av passen så får man en sån jävla värk i benen :)

Warrior: lol

Xavier: Japp, det kommer att göra ont snart, det kan jag garantera. Jag kör bara ben en gång i veckan, men två pass skulle kanske kunna mjuka upp lite… får fundera på det…

Idag körde jag det fruktade benpasset, dock med aningen sämre intensitet. Tycker att jag kände mig starkare i samtliga övningar. Till och med front squaten gick hyffsat. Tror att jag kan öka till 80kg om ett eller två pass redan då det till viss del handlar om teknik som inte sitter riktigt än. Gjorde inga PB idag, sparar dem till nästa vecka tror jag. Annars känner jag mig större än vanligt, känns som om man bara går omkring och växer för varje sekund som går. En riktigt behaglig känsla faktiskt. Är noga med att peta i mig mitt protein minst var tredje timma nu oxå, och det bidrar nog till en del av den där känslan.

Dagens träning: Ben/mage

Frontsquat: 3*8*70kg
    Knäböj, smith: 3*10*110kg (här kommer ökas)
    Benpress, maskin: 3*10*200kg (här kommer oxå ökas)
    Vadpress, sittande: 3*15*40kg PAAAAIIIN !!!!
    Hamstrings curls, liggande: 3*10*50kg (riktigt tungt, men ok)
    Sittupps: 3*så många att det gör jätte ont
    Benkasst: 3*20 (trodde att jag skulle få avbryta och spy…)

Tot: 7 övn: 21 set tid ca 75min , (rullstol beställd)

Imorgon bjuder jag på ett axel och triceps pass. Kommer att bli synnerligen trevligt. Vacklar ni i tron, så tänk på sommaren och stranden, det funkar bra för mig….

see ya

Oj, är du vaken så här sent?? Japp, det finns säkert en fysiologisk förklaring men jag lever i min låtsas värls och där är det ren muskelmassa…. :)

Tror också starkt på principen att träna varje muskelgrupp minst 2 ggr per vecka, vilket återspeglas i mitt program.

Warrior: Japp, men skillnaden är väl att arnold körde till failure i varenda jävla set. Han var ju verkligen en som förespråkade smärta i gymmet… Annars håller jag med dig fullständigt. Tycker mitt program nu känns helt rätt.

Goddagens alla!

Japp, då sitter man här igen och smuttar på en halväten burk keso… Tittar alltid runt lite bland journalerna innan jag uppdaterar min egen och idag kom jag att tänka på hur mycket nya journaler det ploppar upp varje dag! Tror det ligger runt tre stycken per dag nu. Måste väl ha att göra med att det börjar bli sommar och mer och mer kläder åker av, vilket i sin tur bidrar till en större kroppsmedvetenhet. Det är min lilla teori iallafall. Liknande scenario inträffar på gymmet under maj månad då det vallfärdar människor till gymmen för att gå någon slags ”intensivkurs” i body building innan sommaren. Det patetiska är att de är försvunna redan i juni då de upptäcker att de började träna försent i år igen… Har aldrig förstått hur man bara kan träna för en speciell årstid eller resa istället för att sträva efter en konstant god form…..

Nog filosoferat för idag. Dagens pass gick faktiskt över förväntan. Min goda form verkar hålla i sig veckan ut iallafall. Saftade på rejält i dippsen idag och det känndes att kraften fanns där. När det gällde millitärpressen som jag tunga dagar kör på 70kg gick jag idag upp och körde en 12:a på 60kg. Det borde betyda att det är dags att höjja vikten på tunga dagar. Två PB idag får man väl vara hyffsat nöjd med och känslan just nu är att det kommer att bjudas på mer av den varan framöver. Riktigt kul att träna när det går bra och man känner sig stark.

Dagens träning: Axlar/triceps

Hantelpress: 3*12*22kg (lite lätt)
    Millitärpress: 12*50kg, 12*55kg, 12*60kg PB
    Side flyes hantel: 3*10*9kg Känndes riktigt bra
    Reversed butterfly: 3*10*20kg
    Tricepcurls CC: 3*10*40kg
    Tricepscurls CC rep: 3*10*25kg (Strikt, tog bra)
    Dipps +30kg : 2*7 + 1*8 PB[/b] ( Dagens stolthet !!!)

Nu är det bara att vila ut så mycket som möjligt för imorgon är det ett riktigt tungt biceps och rygg pass som väntar. Hoppas kunna safta på riktigt rejält i rodden imorgon, får la hoppas att jag är på köttar humör. Ha de prima!

Tackar och bockar! Det verkar som om vi båda börjar hitta vår toppform nu! Hoppas att du tänker dunka in några fler PB idag för det funderar jag på att göra. Förresten så måste jag berömma dig för chinsen oxå! Riktigt kul att du ökar så snabbt!

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 131 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.