Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Davids träningsjournal offentliggörs…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 april, 2006 at 12:06 #1007667Anonym anvandareMember
fina pass deekayman, måste bara kika in och säga det, verkar vara en fin utveckling på dig.
angående arnold så måste jag för en gångs skull inte hålla med min viking kompis warrior att dom kunde träna så hårt med så bra resultat så ofta berodde på möe annat oxo, vilket var helt legalt på den tiden så inget att orda om, för övrigt så hade kanske arnold fått ännu bättre resultat med dagens kunskaper om träning och näringsintag.
Så träna hårt det ska man helt klart men personligen tror jag att en extremt liten % människor, kan träna varje muskel 3ggr/vecka hårt till failure enbart med bra näringsintag, iaf som arnold definierade hård träning.
Sedan finns det helt klart en klick människor som klarar det men det är inte många, personligen har jag inte helt svårt för att pusha kroppen men det som funkar allra bäst för mig är 1 pass i veckan per muskel och riktigt hård och tung träning varje pass, 2ggr per vecka funkar även det men jag ökar faktiskt lite sämre och blir jävligt möe mer sliten, men that´s just me.
Anyway, alla är individer och individuella, träning är även mentalt så trivs man med att köra ”bartollskt” så ska man, vill man köra som arne just do it, själv så trivs jag bra med hur jag kör för tillfället
keep it up iaf deekayman, verkar gå riktigt bra för dig och visst är det en skön känsla när kroppen utvecklas positivt.
28 april, 2006 at 02:22 #1007668Anonym anvandareMemberMikael.H: Tack för att du letat dig hit. Känner mig hedrad. Jo, Arnold & Co hade nog en hel del extra små piller i frukost filen varje morgon kan jag tänka mig. Diskuterade doping med en arbetskamrat idag, och det är kusligt vad dopingliberala många är idag!!! Tycker mig kunna urtyda det av vissa skribenter på det här forumet oxå faktikt, (inga nämnda inga glömda), trisst tycker jag. Jag kör varje muskelgrupp 2 ggr per vecka som du säger men notera då att ena gången är det lätt. Har tagit och ökat en del i rodden när jag kör tung, har faktiskt blivit inspirerad av dina vansinnes pass där du verkar lyfta allt som kommer i din väg…
Warrior: Du kommer fortsätta att skita ur dig PB det är jag övertygad om! En skillnad till i ditt och Arnolds träningsupplägg som är värt att poängtera är att du kör 1 set i många övningar medans Arnold körde massvis… Din variation från pass till pass är nog sin styrka. Kommer kanske apa efter lite av den principen senare om det är ok…
Dagens pass averkades på ett tillfredställande sätt då jag lyckades sätta ytterligare ett PB, som jag iofs nästan lovat tidigare i veckan. Det är som warrior säger, spärrarna sitter oftast inte i musklerna utan i hjärnan. Kommer säga upp mitt gymkort på sats imorgon och funderar skarpt på att gå och prata med de på exhale om de kan hjälpa mig lösa sommarens träningsproblem. Kanske inte är det vackraste gymmet man sätt, (snarare tvärt om), men jag har hört att människor växer så det knakar där inne… Får väl se hur det blir.
En tanke som verkligen plågar mig är varför i hela världen jag inte har träningsvärk i benen idag ???!!! Körde exakt samma benpass förra tisdagen som denna tisdagen och då kunde jag fan knappt gå på tre dagar… Var det för jag körde med för dålig intesitet den här gången tro ??? För så här snabbt kan väl inte kroppen vänja sig vid ett pass eller ???
Dagens träning: Rygg/Biceps
Bicepcurls, preacher: 6*5*45kg
Bicepscurls i CC: 5*6*65kg (Låååångsamma)
Bicepspulls rep: 4*8*35kg
Chins +10kg: 2*8 +1*7 (Riktigt tungt idag)
Rodd: 3*6*100kg PB Inspiration: Mikael.H
Pulldowns: 3*8*70kg
Ryggmaskin: 3*8*80kgTot: 7 övn, 27 set tid ca 55 min
Bra intensitet idag. Kommer dock byta preachersbench mot stående bicepcurls nästa pass för större variation och bättre kontakt.
Tack för mig. På återseende.29 april, 2006 at 01:49 #1007669Anonym anvandareMemberGoddagens!
Då var det fredag natt och jag sitter och smaskar i mig veckans sista kesoburk. Tre dagar helg framför mig, och minst sagt flertalet tillfällen att bruka alkohol i absurda mängder… Börjar bli en smula orolig att jag skall pajja den fina formen jag lyckats få fram nu de sista veckorna. Träningspasset idag gick ganska bra, inga PB men kontakten och pumpet känndes prima och det är ju egentligen det som räknas i slutändan. Har även kommit på att jag inte kommer räkna PB på ”Lätta” övningar utan nöjer mig med att räkna de tunga framgångarna.
Dagens träning: Bröst, axlar
Bänkpress: 12*80kg + 2*12*85kg Strikt med bra pump och kontakt
Hantelpress lutande neråt: 3*12*32kg
Dumbellflyes: 3*10*22kg
Hantelpress: 3*8*28kg
Millitärpress: 3*8*60kg (Körde alltså på samma vikt 8 reps tunga passet som jag körde 12 reps med på lätta passet….. förklaring: fullkomligt slut i axlarna redan innan övningen)
Viktplatte lyft, raka armar: 3*10*15kg
Sidoflyes hantel: 3*10*9kgTot: 7 övn 21 set 55 min Hann inte köra reversedbutterfly…
Tack för den här veckan! Ha nu en riktigt trevlig helg!
29 april, 2006 at 13:30 #1007670Anonym anvandareMemberfin fint pb deekayman!
haha kul att jag kunnat inspirera någon, känner mig ärad mm ja alltså kör man ett tungt och ett lätt pass i veckan så är det nog en riktigt bra mix, helt klart, tyvärr så är det omöjligt för mig som jag tränar enligt mitt nuvarande schema vill inte vara mer på gymmet än jag är helt enkelt.
Ja du, jag håller med om den liberala synen på mångt och mycket när det gäller träning, tråkigt och onödigt, men enough om sånt.
Warrior: mm håller med deekayman du har riktigt varierande pass och som sagt du kör väldigt annorlunda gämfört med vad arne och gänget gjorde så du kan nog lugnt fortsätta som du kör, tror som deekayman att du kommer att spotta ur dig pb och förbättringar på löpande band för en lång, lång tid framöver.
1 maj, 2006 at 18:44 #1007671Anonym anvandareMemberUsch igen!
Blev en hel del gin igår, så måndagsträning blir det inte tal om. Får ta och förskjuta veckans träning en dag, ytterligare en gång. Nu har jag dock kommit fram till att det kommer att bli nyktra helger fram till fotbolls VM börjar! 5 veckor är inte mycket, och som det ser ut idag så går målen käpp rätt, men jag kommer verkligen ge järnet och göra mitt bästa för att komma så långt som möjligt. Kommer jobba natt nu veckan som kommer så jag har då absolut, (usch), inget att skylla på… Förra gången jag drack för mycket, (läs förra helgen), tyckte jag inte det påverkade träningen så värst negativt endå, men denna gången känns det som hela kroppen har gått sönder…
Bättring är att vänta…
2 maj, 2006 at 22:22 #1007672Anonym anvandareMemberHa ha!
Idag har jag bevisat något högst otippat! Man blir starkare av att dricka gin! Upptäckten ägde rum idag på gymmet då jag smaskade in 3 nya PB, och det ända jag ändrat sen förra gången var att jag drack massa sprit i helgen…sjukt…
Det var faktiskt riktigt skönt och roligt att träna idag, kändes som om det var länge sedan sist. Sen tror jag att den extra vilodagen igår gjorde sitt också, var riktigt länge sedan jag kände mig så här stark.
Dagens träning: Bröst/biceps/rygg
Bänkpress: 3*110 + 5*120kg (med hjälp, dock PB) + 4*5*105kg +6*110kg (med hjälp, PB)
Hantelpress, snedbänk: 3*6*36kg + 6*38kg PB
Pecsdecken: 4*6*80kg
Bicepscurls stående: 3*12*37,5kg
Bicepscurls i CC: 3*12*45kg
Rodd: 3*12*75kg
Chins: 1*12 + 1*10 + 1*8 riktigt trött idag i ryggen ??Tot: 7 övn: 24 set tid ca 70 min
Svin kul att träna, nu kommer kosten hållas slaviskt bra så resultaten kan trilla in utan besvär..
se ya
4 maj, 2006 at 07:41 #1007673Anonym anvandareMemberIgår körde jag ben och om jag inte minns fel utlovade jag några nya PB denna veckan. Jag ser mig ogärna som en lögnare så det blev bara till att safta på för allt vad jag var värd…
Gårdagens träning: Ben/mage
Front squat: 3*8*80kg PB
Knäböjj, smith: 3*10*120kg PB
Benpress, maskin: 3*10*200kg (Fruktansvärt jobbigt!!!)
Vadpress: 3*15*40kg
Bencurls, baksida, liggande: 3*10*50kg (oxå väldans tungt idag, måste bero på mina andra PB övningar….)
Situpps: 3*smärta
Benkasst: 1*20 PAAAIN (Hann inte köra mer idag)Tot: 7 övn, 19 set tid: 60min Svettigt värre!
Känner mig starkare och starkare och frontsquaten kändes faktiskt riktigt bra idag! Kommer att ge allt för att komma ifrån min tidigare platå nu när jag har en rejäl medvind i seglen…
Nu skall det sovas ut rejält och ikväll blir det ett axelpass. Kanske kan det bli ett PB i dippsen om jag har riktig tur… får väl se med det.
Godnatt
5 maj, 2006 at 07:47 #1007674Anonym anvandareMemberKänner att jag bör skriva ner torsdagens pass oxå som en ren formalitet. Tycker dock inte att det var ett särskilt anmärkningsvärt pass eftersom jag, i likhet med signaturen jacksatan hade känningar i bröstet. Med närmare eftertanke är det inte så konstigt när man börjar träningspasset med att köra till faliure i första ”uppvärmningssetet”. Inte så jävla intelligent kan man tycka. Hursomhelst så har jag snart återhämtat mig helt från den tabben och planerar faktiskt att köra bröst imorgon ändå, dock lätt.
Gårdagens träning: Axlar/triceps
Hantelpress: 3*12*22kg (kändes lätt som en plätt)
Millitärpress: 3*12*50kg (här började jag få seriösa kännigar i bröstet)
Sidoflyes med hantlar: 3*10*9kg
Reversed butterfly CC: 3*10*20kg
Tricepcurls i CC: 3*10*40kg
Tricepdrag rep CC: 3*10*30kgSkulle ha kört as tunga dipps också men fick ställa in det pga smärta i bröstmusklerna…trisst men klokt. Kommer köra rygg och biceps ikväll så jag har mer än 24 timmar till på mig att återhämta mig det sista innan jag kör ett riktigt lät bröst pass. Tror på aktiv vila framför passiv.
see ya
5 maj, 2006 at 12:04 #1007675Anonym anvandareMemberfina pass deekayman fast dra inte alltför höga växlar på det där med ginet hehe kan sluta med kass form rätt fort å ne att värma upp med failure är väl kanske inte helt optimalt och det är gott att du lyssnar på kroppen lite och tar det lugnt när den säger ifrån, kul med nya pb:n på benen!
visst e det så warrior, tror man pushar sig själv rätt bra med att ha sin träningsdagbok offentligt, går lixom inte att slöfisa på gymmet då :up:
5 maj, 2006 at 18:31 #1007676Anonym anvandareMemberMikael.h Nej, det där med gin var mest på skämmt… skall tvärt om försöka ta det riktigt lugnt nu fram till fotbolls VM börjar. Kul att du tittar till mig!
9 maj, 2006 at 06:59 #1007677Anonym anvandareMemberDå var det tisdag morgon och dags att redogöra för några dagar tillbaka. Helgen har varit solig slapp och lugn, passade på att planera en del inför fotbolls VM. Jag tränade både i fredags och lördags men var tvungen att köra väldigt lugnt då kroppen sa ifrån med hjälp av en gedigen tränigsvärk.
Igår körde jag ett nytt tungt bröstpass samt lätt biceps och rygg. Riktigt roligt! Ökar järnet nu och styrke skillnaden kan kännas från pass till pass. Hade gett mig fan på att köra med 110kg i bänken och med all den mentala förberedelsen gick det vägen. Hade en passare också hela bröst passet vilket möjliggjorde att jag kunde träna ypperligt nära gränsen för vad min kropp pallar med just nu. Körde till failure de två sista seten samt sista setet i hantelpressen, men det kändes rätt. Vägrar tro att man skall hålla tillbaka massor när man känner att man verkligen är på hugget… Oftast kör jag inte till failure men ibland dunkar jag in riktigt kämpig övning.
Måndagens träning:
Bänkpress: 3*115kg, 4*5*110kg, 1*5*110kg med lite hjälp på sista, 1*6*110 kg total failure på 4:e repsen. PB
Hantelpress: 1*6*38kg + 2*6*36kg Så tungt att jag kände att det fick räcka me dtunga basövningar för bröstet här…
Pecsdecken: 4*6*80kg
Bicepscurls stående: 3*12*35kg (riktig pump trots den lätta vikten, mycket strikt)
Bicepscurls i CC med 2 handtag: 3*12*20kg
Rodd: 3*12*70kg
Chins: 1*10 + 1*8 + 1*7-8 totalt färdig i hela kroppen…Ett riktigt bra pass som känns inspirerande för hela veckan som kommer. Skall bli mycket trevligt att se om det kan bankas in lite fler pb den här veckan…
10 maj, 2006 at 06:57 #1007678Anonym anvandareMemberWarrior: Nej, det lär nog dröja lite är jag rädd… Ökar inte alls lika snabbt som dig i bröst övningarna…skyller på genetik….hrrm
10 maj, 2006 at 07:10 #1007679Anonym anvandareMemberTjapp.
Har igentligen inte mycket att skriva idag, skriver detta mest för mina tvångstankar…
Körde ben/mage igår utan att köra mage… Det blir så när man snackar mer träning på gymmet än man utför. Det enda positiva från gårdagens pass var att de övningar jag väl körde, gjorde jag ordetligt och de kändes bra i kroppen. Frontsquaten har blivit en naturlig del av mina benpass nu, precis som jag ville. Dröjjer nog bara en till två veckor nu innan jag kan ta steget upp till 90kg och då är jag faktiskt ganska nöjd. Något mycket negativt som jag upptäckte i spegeln efter passet var att mitt vänstra ben såg löjligt mycket större ut än mitt högra… skit fult! När jag kom hem var jag tvungen att mäta för att kontrollera att det inte bara var inbillning, och det var det verkligen inte… diffar för fan 1,5 cm !!! Och med rejäl pump i benen diffar det nog så mycket som 2-2,5 cm!!! Shit, hur har det kunnat bli så?? Jag som bara kör benövningar där båda benen arbetar samtidigt. Kan bli tvungen att lägga in extra träning ändast för höger lår… skit trisst!Tisdagens träning: Ben och inte mage då jag snackade bort tiden…
Frontsquat: 3*8*80kg
Knäböj smith: 3*10*120kg
Benpress: 2*10*200kg (tidbrist redan här…ingen vad övning denna gången)
Baksida lår, liggande: 3*10*50kgDåså…11 set samt uppvärmning på ca 50min… suck, inte direkt särskilt stressigt….
Någon som har några teorier kring skillnaden på mina ben så skriv gärna! En liten tanke är att det kan ha att göra med att jag är vänsterfotad…
Ha de
10 maj, 2006 at 15:57 #1007680Anonym anvandareMemberWarrior: Ok, vad gör du åt problemet då???
10 maj, 2006 at 16:04 #1007681Anonym anvandareMemberär så för dom flesta deekayman, nästan alltid ena sidan som är lite större, desto mer man tränar desto mindre blir skillnaden.
det man kan göra är att man kör lite mer hantel övningar och dylikt (överkropp) än stång och maskin, eller frivikts maskiner så båda sidorna får jobba lika hårt, samma princip gäller alltså även för ben.
frivikts maskiner, ett ben i taget etcetera om du inte tror att det går till sig med tiden iaf.
fina pb:n i bröst med! kul när träningen går framåt för varje pass, keep it up!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.