Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › December i Sikte
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 juli, 2006 at 00:31 #955953Anonym anvandareMember
Herregud så stark du e Frida!
25 juli, 2006 at 06:55 #955954Anonym anvandareMemberFrida-Mari wrote:… men det känns inte som ett nederlag att jag insett detta utan tvärtom så känns det roligt att köra då jag vet att jag har potential att växa och bli stark(are) *s*Så ska det låta [/b]:worship: Du är kanon duktig Frida och det kommer ge resultat :bb: Att var öppen för ny kunskap i kombination med dina egna funderingar visar även på mental styrka Bra jobbat [/b]:yahoo:
25 juli, 2006 at 08:09 #955955Anonym anvandareMemberGulle!!
Absolut så sant!!
Det är på bättringen, kommer inte ”åka” den vägen igen!!
Kul att det går bra med träningen och att du inte tar ”din” svaga sida som ett nederlag!
Ha en kalas dag!25 juli, 2006 at 09:21 #955956Anonym anvandareMemberDu är så KLOK Frida :friends: jag håller tummarna för att det kommer gå bra för dig när du ska tävla (som om det skulle kunna gå annat än kanoners;))
Har du läst hela boken ”Självkänsla nu!”? Den är ju så bra, jag är inne på mitt andra varv nu, kände att jag behövde uppdatera lite….
Kram och kämpa på nu!
25 juli, 2006 at 10:23 #955957Anonym anvandareMemberFrida-Mari wrote:Det blev armar, drillad av LizardJag har idag insett att mina armar är min stora svaghet, inte mina ben som jag tidigare trott. Jag är inte heller speciellt stark i armarna (nu syftar jag på biceps i första hand ) men det känns inte som ett nederlag att jag insett detta utan tvärtom så känns det roligt att köra då jag vet att jag har potential att växa och bli stark(are) *s*
Jag körde varannat set tricepsövn och vartannat set bic.övn, men jag skriver alla set tillhörande samma övn efter varandra för att undvika ”hullerombullereffekt” *s* Höll HÖGT tempo genom hela passet. Kändes bra trots den hängande trötthet jag dragits med hela dagen!!!
Liggande tricepspress runt huvudet:
(innan jag visste hur denna övning gick till, då jag bara läste namnet i någon annans journal så trodde jag att man skulle langa stången typ ett varv RUNT huvudet -haha)[/b]Bodypumpstång m några vikter (maxvikt 10kg totalt inkl stång skulle jag gissa) -uppv
stång(20kg)- 15
stång+10kg- 12
stång+15kg- 4 -dödstungt hela stången höll på att välta *s*
stång+12.5kg-6”dubbel hantelcurl” till utmmattning direkt följt av hammercurls
uppv, jag räknade ej antal reps här
13.5kg -för lätt
16.5kg -tungt på de ”dubbla” men lätt på hammer
16.5kg
16.5kgTricepsdrag i cc
50kg-10
59kg-8
64kg-6
64kg-5”dubbel” hantelcurl sittandes på lutande bänk
10kg- what?? typ 3 *asarg*
9kg- what?? typ 5 *asarg*
Vilade ca 5 minuter
10kg-7 -sådär ja *s*
10kg-6Efter detta körde jag tre set chins med bicepsgrepp (kroppsvikt) -maxreps
+ 3 set dips med egen kroppsvikt och superduperdjupa -till TOTAL muskelutmattning.Skönt pass med en skön ”snubbe” Åter igen: Tack Lizard!
Jag har även fått mej en annan tankeställare idag.
(detta skriver jag ej syftat på någon annan person än från mina egna upplevelser och erfarenheter och det är endast tankar och inget annat)
För en person med ätstörningsbakgrund är det ständigt en balansgång med träning och kost och det gäller att se upp så man inte ramlar ner från den otroligt tunna och högt spända lina man balanserar på… Men faktum kvarstår: Maten är människans bränsle i kombination med kärlek och respekt gentemot andra individer. Varje individ måste ansvara för sin egen kropp, se till att kroppen får den näring den behöver för att fungera och vara ”glad” men MINST lika viktigt är det att vi vårdar vår själ och vår tilltro till oss själva.
Jag personligen tror att där man alltid måste börja när det kommer till ett beroende, om det så är en ätstörning eller tex alkolism: SJÄLVKÄNSLA. Älskar jag inte mej själv, vem ska då kunna älska mej? Det är ju bara jag som är tvungen att leva med mej själv 24/7 eller hur?
-detta är bara några funderingar jag haft under dagens gång och jag kände bara för att dela med mej av dem!Hej Frida
Toppeninlägg må jag säga! Det du skriver uppmärksammas inte speciellt under en hård träningsperiod och som du säger så är självkänslan bland det viktigaste. Träningen bör båda än lika bra fysiskt som psykiskt om inte snäppet starkare psykiskt….Allt blir vad man gör det till helt enkelt!Träning är bäst och något ja iaf vill pyssla mes stora delen av mitt liv och därför vill jag ha balansen och motivationen i livet.
25 juli, 2006 at 10:23 #955958Anonym anvandareMemberSka genast inhandla boken ”Självkänsla nu”. Visst finns den som pocket ?
25 juli, 2006 at 11:32 #955959Anonym anvandareMemberJag tog en långpromme på 90 minuter imorse, förbi pungaffären (som öppnade 11 👿 ) och så var jag in på adidaslagret en snabbis och inhandlade ett vitt linne (hann inte kolla så mycket, skulle ju hem och äta frukost )
Är på gymmet runt 12.30. Jobbar du dag idag?
25 juli, 2006 at 11:41 #955960Anonym anvandareMemberFrida-Mari wrote:
Jag har vilat hela helgen säger Linn (promenader är inte träning i Linns värld och hon är hård, hon tillåter inte en vildag tillTräning har olika innebörd för olika personer
Jag kan sträcka mig till att gå med på att kalla promenader för aktiv vila men total vila från kroppslig ansträngning skulle jag inte kalla det Det verkade ju gått bra med träningen ändå trots tröttheten Med envishet kommer man långt :up: Men glöm som sagt inte att lyssna på kroppen..
Det bästa med bosön-tiden var lektionerna om mental träning. Det har hjälpt mig så jäkla mycket :up:
25 juli, 2006 at 12:13 #955961Anonym anvandareMemberPungaffären ligger på götgatan, heter egentligen ”OlssonÅdem” för er som inte vet :emo-thumb
25 juli, 2006 at 15:35 #955962Anonym anvandareMemberPolly:jo, den finns i pocket!
Frida: Kayl Pollaks böcker har jag båda två
Deepak Chopra har jag läste lite grann av, men de kändes lite mer tunglästa om jag inte minns fel, därmed inte sagt att han säger kloka saker!
De andra ska jag kolla in så fort jag får tid!Kram
25 juli, 2006 at 15:40 #955963Anonym anvandareMemberSmart! att jag inte tänkte på det….
som jag sade: du är så klok25 juli, 2006 at 17:13 #955964Anonym anvandareMemberVAd kul med en film ! Vad taggad jag blev till att köra armar nu då ! :emo-thumb
25 juli, 2006 at 17:16 #955965Anonym anvandareMemberHmmm… det var inte meningen att det skulle gå iväg så där på en gång….
Vad bra att boken fanns som pocket, har för mig att jag stod och tummade på den när jag skulle välja ”4 för 3” till semesternJag är så svag i armarna att jag måste läsa pocket, orkar inte hålla upp en vanlig bok 😮
25 juli, 2006 at 18:48 #955966Anonym anvandareMemberRena rama underhållningen med film i tråden.
Jätte kul!
:up:Hoppas att det inte var sista gången bara
25 juli, 2006 at 18:50 #955967Anonym anvandareMemberalexander lindström wrote:Nej, nej.. sa aldrig att du var kass på armar det ser nice ut tycker… Men tricce övningen där, hmm.. ja vill man träna bröst och axlar så är den ju bättre. Men vill du ha en mer koncentrerad tricepsövning kör då såhär: (bifogar en liten bild)Vänta till Arne Persson ser den där.
Där har du armbågsdöden på bild.
Det är alltid riktigt kul att se träningsfilm. Mer sånt! :emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.