Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › December i Sikte
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 juli, 2006 at 10:04 #955983Anonym anvandareMemberFrida-Mari wrote:Goodmorning! Ben ikväll :up:
Nu håller jag på att laga 1 kg kyckling sen ska jag gå in t Sickla och köpa fler dvdfilmer till Barnhörnan. Hör med Sofia om hon har förslag på ngn, verkar som Shrek 2 blivit stulen??Ska höra med Sofia vad hon har att säga. Vi har precis städat klart
Jag tänkte köra Bröst! Jossan och jag kommer nog på fredag kväll och lördag, om hon inte måste rycka in på jobb..26 juli, 2006 at 11:30 #955984Anonym anvandareMemberJädra dator!! Varenda gång jag går in på din s.50 (för att se din film) strejkar min dator. ”Programmet har utfört en förbjuden åtgärd och kommer att avslutas”. Jaja, jag får kolla när jag sitter vid en nyare dator än den här skrothögen. Är nyfiken ju!!
Läste att du snart går på diet. Vad spännande!! Ska följa dina framsteg.
Kram Emelie
26 juli, 2006 at 11:40 #955985Anonym anvandareMember[http://www.youtube.com/watch?v=O05UtevEZCU&eurl=]
nu borde det gå att se den für alle
26 juli, 2006 at 19:30 #955986Anonym anvandareMemberAngående Fridas utförande och dåren som tvingar henne:
Det har aldrig varit meningen att Frida ska träna med mig, det bara föll sig så för att hon hamnade i limbo med sitt upplägg och sin motivation. Själv har jag hela tiden undvikit att ge henne, eller någon annan heller för den delen, råd eller träningsupplägg. Men nu var det på direkt fråga.
Frida får träna hur tusan hon vill och hålla vilken slags diet hon vill. Frida är Frida och jag är jag. Men eftersom hon är mitt i en förberedelse för tävling och samtidigt vill träna med mig (inte utan att jag uppskattar det ska tilläggas) så kan vi inte ta tid på oss att skola in nya rörelser successivt och långsamt bana henne utan det blir pang-på, flygande start. Hon kom till mig ursprungligen för att hon hade grymt ont i ryggen vilket begränsade framför allt hennes benträning och på den vägen är det….Triceppressarna är vingliga för att hon antingen får ut 163 reps klockrent på 30kg eller vinglar upp en fyra på 35kg. Vi lär oss.
Den här skillnaden i repsantal beror på att Frida är utomordentligt envis men, som många andra, har hamnat i ”träna-samma-muskel-mer” dvs att hon kan få ut många reps med de motorändsplattor och den muskulatur hon redan skaffat sig men att hon har en obearbetad potential i djupt liggande fibrer. Vänta och se.Ska man pressa runt huvet eller inte? Ja, man ska pressa runt huvudet om man tränar med och som Lizard. Ni som inte gör det får härmed tillstånd att träna triceppressar ned i gapet om ni önskar. Varsågoda.
Mer film kommer i natt.
27 juli, 2006 at 06:48 #955987Anonym anvandareMemberPolly wrote:Ska genast inhandla boken ”Självkänsla nu”. Visst finns den som pocket ?Den finns i pocket.
Men: kolla just i tidningshyllan. Man får den gratis med en tidning just nu. Kan ha varit amelia eller damernas värld. Den andra boken frida nämner, ”att välja glädje” av kay pollack, får man också gratis tillsammans med en veckotidning just nu.
Tips bara..27 juli, 2006 at 09:28 #955988Anonym anvandareMemberHAr du funlight i gröten eller vad?
Frida-Mari wrote:09.30: Fiberhavregrynsgröt+ lite funlight, omelett på 2 äggvit+ 1/2 gula och tonfisk, whey+ kosttillskott
12.00: 1/2 kycklfilé (på stående fot 😮 )
13.45: Kesella och Fun light Tropical fruits
14.15: Kaffe
16.00: 2 små Kycklingfiléer, ris och gula körsbärstomater
Under träning: Whey+vitargo
Efter träning: Vitargo
19.30: 1 kycklingfilé+ ris+ kösbärstomater+ sallad+ soltorkadetomater
27 juli, 2006 at 10:20 #955989Anonym anvandareMemberfrida wrote:Den finns i pocket.
Men: kolla just i tidningshyllan. Man får den gratis med en tidning just nu. Kan ha varit amelia eller damernas värld. Den andra boken frida nämner, ”att välja glädje” av kay pollack, får man också gratis tillsammans med en veckotidning just nu.
Tips bara..Tack Frida ! Kan vara trevligt med en extra tidning också i solen :emo-thumb
27 juli, 2006 at 14:17 #955990Anonym anvandareMemberFrida-Mari wrote:Efter överläggning med mej själv har jag kommit fram till att idag är det vilodag[/b], min rygg behöver det. Eventuellt ett pass sent ikväll, men det visar sej :emo-thumbHehehe, det heter alltså viloDAG eller viloKVÄLL för dig för annars blir jag lite fundersam på vad du menar när du först skriver att du bestämt dig för att vila men i nästa mening skriver att det kanske blir träning ändå Varmt idag
27 juli, 2006 at 16:43 #955991Anonym anvandareMember[youtube=pXtagwX0e50]
Benträning från igår. Trixet är att lägga vikten i och mot höften och att undvika vertikalt tryck mot kotpelarens nedre del.
Frida spöar er egen Lizard i liggande lårcurl därav hennes lyckliga min i slutet av övningen. *hatar henne*
Dessvärre bidrog curlarna med stor sannolikhet till att hon har ont i ryggen idag. Vi får prova sittande nästa gång. (Sorry killar, inga mer booty-shots mao).
Utfall är ett eller tre kilo för tung eftersom hon inte vågar ”falla tilbaka” med ena benet i luften till slutet på rörelsen. Stödbenet ska helst trycka bara i bottenläget, om ens då. Kanske står hon lite för radikalt med främre foten för långt placerad framför henne..? Vi kollar mer på det.
Hon får inget bra lås i knäna vid vadpress i benpressen så det vinglar en aning. Tar gör de ändå.Som ni ser är Frida hård och vasculär redan varför hon inte får fjolla sig för mycket med maten. Får bara Tobbe på Optimum tummen ur så får hon riktiga grejor i maggen. Mer cardio är trixet för att få henne hypercut.
Lizard
27 juli, 2006 at 17:00 #955992Anonym anvandareMemberSå där ska benpressar se ut!
Det är förbaskat roligt med träningsfilm. Mer av den varan.
27 juli, 2006 at 17:26 #955993Anonym anvandareMemberJay wrote:Så där ska benpressar se ut!Det är förbaskat roligt med träningsfilm. Mer av den varan.
Sjukt kul faktiskt, helt ny dimension på träningsjournalerna detta:)
Hmm nu vill man ju träna ben idag också *kollar på voltaren-burken*
27 juli, 2006 at 19:34 #955994Anonym anvandareMemberDu e så cool chefen!!! [/b] :emo-thumb
Ta och uppdatera kosten nu, för du har väl ätit sedan 11.45?
28 juli, 2006 at 09:49 #955995Anonym anvandareMemberNu har jag kunnat öppna filmerna!! Ser kanoners ut Frida. :emo-thumb Kul med film!!
28 juli, 2006 at 10:09 #955996Anonym anvandareMemberkanon med film! skulle vilja se lite magövningar!
28 juli, 2006 at 11:28 #955997Anonym anvandareMemberPå tal om inget speciellt alls ..
Det är hemtrevligt i den här journalen. Välkommnande, inspirerande – nu även med rörliga bilder!:up:
Tack Frida för att du bjussar på dej.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.