Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › December i Sikte
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 juli, 2006 at 11:36 #955998Anonym anvandareMemberFrida-Mari wrote:
Ja, har ju fått en helcrazy granne som drar upp mej och släpar ut mej på promenader så där dax men jag har precis sovit några timmar nu :emo-thumbVem e grannen? Jag känner mig iaf HELT NORMAL när jag går upp kl 04.00 och tar min promenad :p
28 juli, 2006 at 13:03 #955999Anonym anvandareMemberFrida-Mari wrote:Passa dej, Linn säger att det smakar illa om man käkar för många :pJag är mest orolig för att det sabbar proteinsyntesen;) Men ja, mitt knä måste bli bra nu så det är smällar man får ta…
28 juli, 2006 at 14:10 #956000Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Jag är mest orolig för att det sabbar proteinsyntesen;) Men ja, mitt knä måste bli bra nu så det är smällar man får ta…Jag är nog relativt skyldig till att vara tidig spridare av den studien 😮
Vad nästan ingen tänker på är att det är en enskild studie och saknar efterföljare som kan bekräfta data. Till det kommer att NSAIDs ges även till växande barn och tonåringar utan att tillväxtkurvorna har påverkats. I alla fall inte i sådan utsträckning att det har gett resultat bland läkarkåren.Om du tar NSAID under 10 dagar och aktivt rehabiliterar dig (alltså inte kör på som tusan för att kompensera månader av bortfall) med rörelser du vet att du inte får ont av är chansen stor att du upplever en lindring. Låt det gå 14 dagar till nästa kur och du ska se att symptomen radikalt förbättras över tiden. Träna för allt i världen inte med rörelser du får (mer) ont av utan leta reda på övningar och utföranden som tränar runt skadan. Kylspray/coldpack och värme/liniment (efter/före i nämnd ordning) är underskattat i terapin.
Lizard
28 juli, 2006 at 14:33 #956001Anonym anvandareMemberLizard wrote:Jag är nog relativt skyldig till att vara tidig spridare av den studien 😮
Vad nästan ingen tänker på är att det är en enskild studie och saknar efterföljare som kan bekräfta data. Till det kommer att NSAIDs ges även till växande barn och tonåringar utan att tillväxtkurvorna har påverkats. I alla fall inte i sådan utsträckning att det har gett resultat bland läkarkåren.Om du tar NSAID under 10 dagar och aktivt rehabiliterar dig (alltså inte kör på som tusan för att kompensera månader av bortfall) med rörelser du vet att du inte får ont av är chansen stor att du upplever en lindring. Låt det gå 14 dagar till nästa kur och du ska se att symptomen radikalt förbättras över tiden. Träna för allt i världen inte med rörelser du får (mer) ont av utan leta reda på övningar och utföranden som tränar runt skadan. Kylspray/coldpack och värme/liniment (efter/före i nämnd ordning) är underskattat i terapin.
Lizard
Indeed you are;)
Nejdå, det blir inte tal om att köra på för fullt. Igår testade jag lite lätt med 2*50 på ingen vikt alls typ i benpress bara för att känna lite och det funkade bra. Dessutom hittade jag ett paket artrox som går ut nu så jag började knapra dem också (om inte annat för att inte behöva kasta det snordyra preparatet).
Tack för tipsen!
/Andreas (som snor allas träningsjournaler till egna ämnen idag)
28 juli, 2006 at 16:50 #956002Anonym anvandareMemberSynd att jag inte har ”mera-tsyltt” videon på datorn syster, då hade alla fått sett ditt riktiga jag.
28 juli, 2006 at 16:53 #956003Anonym anvandareMemberkalle_ wrote:Synd att jag inte har ”mera-tsyltt” videon på datorn syster, då hade alla fått sett ditt riktiga jag.Haha det här lät mer spännande än träningsfilmerna tom. Upp med den videon!:emo-thumb
28 juli, 2006 at 17:18 #956004Anonym anvandareMemberDelicato-bollen :p kan du äta några för mig oxå? jag får inte…
28 juli, 2006 at 17:19 #956005Anonym anvandareMemberFrida-Mari wrote:Hörru skitunge -beat it!! Som tur är så är väl den vhs-filmen förstörd?? (inspelningsår 1982…)
Seså, släng upp en film eller bild på dina tarmar till armar istället lilla gubben
Eller har du ngt från Gothia?Har man tarmar i armarna ? :p … Jag ska nog hitta filmen, laga den, och sen göra om den till dvd ska du se :emo-thumb
28 juli, 2006 at 18:15 #956006Anonym anvandareMemberFrida-Mari wrote:
haha, nä inte speciellt spännande -en lika hög som bred & rund Frida sitter och lassar i havregrynsgröt medans pappa står och filmar och det enda Frida säger är: ”-mer tylt” ”-mer tylt pappa” ”-Tyst Frida, pappa filmar” ”-Pappa, rida HA mer tylt” Helt grötig och syltig i hela ansiktet och med en semper haklapp runt halsen… -Spännande det låter va?Allvarligt talat…det låter både väldigt sött och spännande . Ska hålla tummarna för att din bror lyckas laga filmen, moahaha!
Benträningsfilmen var också jättebra :emo-thumb .
28 juli, 2006 at 22:08 #956007Anonym anvandareMemberJag prommar kl sju imorrn, ifall du vill med
28 juli, 2006 at 22:12 #956008Anonym anvandareMemberFrida-Mari wrote:
haha, nä inte speciellt spännande -en lika hög som bred & rund Frida sitter och lassar i havregrynsgröt medans pappa står och filmar och det enda Frida säger är: ”-mer tylt” ”-mer tylt pappa” ”-Tyst Frida, pappa filmar” ”-Pappa, rida HA mer tylt” Helt grötig och syltig i hela ansiktet och med en semper haklapp runt halsen… -Spännande det låter va?Låter som en helt normal ätardag i mina öron;)
28 juli, 2006 at 23:46 #956009Anonym anvandareMember[youtube=7XtjmQE7Unk]
Japp, då fick man sitta och pilla med små jädrigt enerverande filer igen. Fridas rygg stod på programmet och som tidigare utlovat finns det inga booty-shots med. Men jag tror att herrarna blir nöjda ändå…
Mark med bred fattning (står ju för fasen i titeln) och sen blir det chins (där hon överträffar mig som väntat igen *mörda henne*). Två (faktiskt tre) set stångrodd som är långa och fina. Hon kommer aningen högt upp när hon blir trött men jag hänvisar till titeln och tidigare inlägg. Avslutar i nån slags pull-down-maskin som är djuvlig att köra med. Tre extra bollar till den som kan gissa vem som vinkar tillsammans med Frida i slutet på filmen…
[http://www.youtube.com/watch?v=7XtjmQE7Unk Länk om det inte skulle funka]
Lizard
29 juli, 2006 at 00:03 #956010Anonym anvandareMemberLizard wrote:Mark med bred fattningHmm. Den där kanske man borde prova för att få snurr på tekniken i marklyft. De har filmerna är väldigt bra. Själv hade jag aldrig vågat göra detsamma. Mest för att jag skulle se hur mycket fel jag gör.
Tummen upp till utförande och film. :up:
På sista frågan svarar jag: Någon som Zorro hade haft en tuff match mot?
29 juli, 2006 at 00:33 #956011Anonym anvandareMemberJag hatar att bli en träningsjournalsryggdunkare…men ja, jag måste hålla med Jay (vilket jag också hatar!)…mycket bra:emo-thumb
29 juli, 2006 at 01:16 #956012Anonym anvandareMemberJay wrote:Hmm. Den där kanske man borde prova för att få snurr på tekniken i marklyft. De har filmerna är väldigt bra. Själv hade jag aldrig vågat göra detsamma. Mest för att jag skulle se hur mycket fel jag gör.Tummen upp till utförande och film. :up:
På sista frågan svarar jag: Någon som Zorro hade haft en tuff match mot?
Bollarna är dina och marklyft med bred fattning är som att köra knäböj med ryckfattning – det finns liksom ingen annan väg att gå än den rätta. Stången nära kroppen och skjut ifrån och isär med benen så går stången mot himlen.
Svankiga personer, som Frida, kan tjäna på att skjuta (jucka mjukt) in höftern när stången nått över knäna. Då slipper den hänga och dingla en halv decimeter utanför kroppen (höften). Voilá! Ryggen mår prima och tekniken ger sig själv. Märk att du kan hålla bra mycket bredare än du brukar och att benen följer efter i bredd så att armarna går emot låren i botten. Fötterna är kraftigt utvinklade (mer ju ondare du har i ryggen) varvid lodpunkten hamnar mer inuti höften än, om du har fötterna rakt fram, en bit framför. Charlie Chaplin is tha shit.Lizard
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.