December i Sikte

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 331 through 345 (of 704 total)
  • Author

Snyggt Frida, du är bra oavsett prestation!

Roligt att du lagt upp video :)

Jag tokgillar din form o du kommer bli en grym tävlanden!!! Tror starkt på dig F.

KRAM

~Frida~ wrote:
    Första styrkepasset sen i fredags (el torsdags :what: )!! SÅ SKÖNT !!
    Axlar med Lizard och filmkameran :nod

Militärpress

Press bakom huvet

Hantelpress

Framåtlutande hantellyft

Sneda kabeldrag

Hallå Frida!
    Jag gillar dina videos, o blir väldigt taggad till att köra själv! Nu på en gång! ;) Vad kör du på för vikter i militär o hantelpress? Jag tycker det ser tok-bra ut, du ser stark ut!!!! Lucia kan bli riktigt skoj… *KRAM*

Snyggt!
    Kul med film till lite inspiration innan passet.

anna andersson

Hej Frida!

Nu är jag tillbaka från min semester och OJ, vad jag har missat! Vilken rolig ide att ha med små videoklipp (ett extra plus för att de var så snyggt filmade). Mycket inspirerande och du ser jätte snygg ut 😮 Du har börjat din diet också såg jag. Vilket datum går du upp på senen?

och du säger att JAG är stark i axlarna, haha! bull ;)
    framåtlutande flyes..jag går ännu djupare, nästan har näsan i marken *s*
    den sista i cabeln är grym tycker jag, men det känns lite fjantigt med typ 7 kg på =) men den är grymt jobbig faktiskt
    snyggt!!!

Benen ihop i oh-press frida. Det finns en anledning till att alla som pressar tungt har benen ihop. Det går inte att jämföra med stöt, det är inte i närheten av att vara samma lyft som militärpress, eller stående bröststuds…

Nog för att Lizard har mycket vettigt att säga annars, men i detta fallet är det tyvärr inte så. Vi har redan haft samma diskussion ett par gånger innan på kolozzeum så det känns onödigt att dra upp samma här. Lizards argument och jämförelser kommer att vara lika löjliga den här gången också.

Du är stark Frida, men jag tycker att du ska fokusera lite mer på tekniken och lite mindre på vikterna. Ok om du tar i lite mer när det filmas, men i långa loppet finns det inga fördelar.

Brukar vara här o läsa men har inte skrivit något innan men jag måste bara säga att jag tycker att det är superkul att du har lagt in träningsvideos! Shit vad bra det ser ut och du har ändå bara precis börjat dieta. Det här ska bli kul att se. Många roliga och bra tjejer som ska köra Lucia iår – det kommer att bli riktigt kul att kolla på.

Kör hårt!! Du ser kanon ut. :emo-thumb

~Frida~ wrote:
    Tack CharlieMurphy! Jag ska tänka på det. Och visst var det lite tungt m 40 kg i pressen, ska prova med benen ihop (fast jag får så taskig balans då) ska jag dra av 10 kg tycker du?
    Fast det känns att axlar jobbat iaf ;)

Ihop var kanske fel ord att använda. Stå lagom bredbent.

Tungt är relativt, du orkade ju göra en hel del reps ;) Tror utan tvekan att det kommer ta bättre i axlarna om du sänker vikten och pressar upp vikten istället.

~Frida~ wrote:
    Aha, då är jag med och då måste jag försvara Lizard för han ville att jag skulle stå centrerat med fötterna & axelbrett, men jag trilskades och ville ha ena foten bakom för att få balans. Men jag ska träna på att stå centrerat.
    Och såklart vill jag att det ska ta BÄST i axlarna, för för bra axlar kan jag ju ändå aldrig få

Oj, har han gett med sig gubben? Då ber jag genast om ursäkt ;)

Ungefär axelbrett ja, pressa upp vikten med axlarna inget annat.

Du har byggt allt annat bra, klart du kommer bygga bra axlar också :up:

Frida ska stå på ett sådant vis i militärpressen att hon kan trycka så tunga vikter som möjligt. Med andra ord får hon stå i plié om det motsvarar kraven bäst. Den uppenbara fördelen med att stå med ena foten framför den andra (vilket inte helt klargörs av filmen) är att det bakre benet tjänar som avlastning för nedre lumbarregionen. Inte sällan får den som pressar stående problem just där och med ett stödben bakom så slipper man det i allmänhet. Pbn ger en annan bana där stångens vikt mer transporteras rakt över, eller till och med bakom, ryggraden varför anspänningen avtar något. I övrigt finns det förklaringar till det mesta tidigare i tråden.

Kul kuriosa däremot, som inget kommenterat ännu, är Fridas sista rep i hantelpressen där hon får helt upp högern men vänder med vänstern. Sällan skådat ;)

Lizard

Lizard. Det finns en gräns mellan att flytta så mycket vikt som möjligt och idiotiskt utförande. Vill man blir man stark i axlarna så ska man använda axlarna, inte skjuta hela kroppen framåt samtidigt som man lutar sig bakåt och trycker med bröstet. Tycker du på fullaste allvar att utförandet ser bra ut? Självklart gör du det eftersom att det är du som har sagt åt henne att göra så.

Sorry Frida, känns dumt att prata om någon på det här sättet :) Jag föreslår att du, frida, kollar runt lite på hur folk förutom Lizard utför militärpress och sedan gör din egen bedömmning om vad som känns bäst.

~Frida~ wrote:
    Det är lugnt. Men det blir inga fler filmer ;) :|

Klart det blir, jag är bara en snorig unge. Dessutom är detta riktigt mot Lizard, inte dig ;)

~Frida~ wrote:
    Det är lugnt. Men det blir inga fler filmer ;) :|

Varför inte det? Det är ju ett jättebra sätt att få komentarer om sin teknik..så man slipper uppfinna hjulet själv..jag menar..det är ju rätt bra om du kan undvika skador! Det är rätt lätt att man omger sig med människor som bara klappar en på axeln o tycker att allt man gör är bra..men det är rätt skönt att det finns människor som verkligen bryr sig o försöker ge konstruktiv o ärlig kritik..eller hur! Fortsätt med filmerna!

Kul att köra ihop idag!!
    Stark i biccarna är du, och nu börjar de ta sig oxå! :emo-thumb

BRA JOBBAT SOM FAN!![/b]

Får se om jag hänger på imorrn, om jag kan röra mig efter pumpen vill säga :p

Viewing 15 posts - 331 through 345 (of 704 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.