Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › December i Sikte
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 augusti, 2006 at 02:56 #956118Anonym anvandareMember
Frida, jag förväntar mig en skriven rapport av reggae-festivalen när du kommer tillbaka!
Nu har jag varit ute och supit som ett svin, nej då…supit har jag iaf. Inte så svinigt dock
13 augusti, 2006 at 19:44 #956119Anonym anvandareMemberverkar haft kul där!!
13 augusti, 2006 at 21:53 #956120Anonym anvandareMember~Frida~ wrote:Oja!
Detta missade du lillskit *s* (bilderna är inte från i helgen)(Roy Ashanti, Cedric Myton Don Carlos)
Jag tänker börja röka lika mkt också
Då kommer vi ha något gemensamt
13 augusti, 2006 at 23:07 #956121Anonym anvandareMember~Frida~ wrote:jag träffade även på en annan kändis, Samir ”SamJr” från Forumet. Han hade som jag lite ångest över att det blev några träningsfria dagar tyckte jag mej höra Det blev en hastig hälsning men han såg ut att trivas som fisken i vattnet ungefär…Visst trivdes jag som fisken i vattnet.
Haha na egentligen inte så mycket ångest utan mer sug : )
jävligt kass mat på festival området så jag fick i princip leva på varm kesella och proteindrinkar, men det funkade.Gamlingarna på uppsala
[img=http://img114.imageshack.us/img114/5876/dscn1590dv7.jpg][img=http://img75.imageshack.us/img75/3263/dscn1595vk7.jpg]Fick allt en smygbild på er också.[img=http://img67.imageshack.us/img67/2517/dscn1644hu4.jpg]14 augusti, 2006 at 01:01 #956122Anonym anvandareMember~Frida~ wrote:Du menar du och alla de andra som åkte fast i razzian i Uppsala?14 augusti, 2006 at 18:39 #956123Anonym anvandareMemberRiktig dietstart :what: Har nog missat nat….
Kampa pa nu Frida! Du vet att jag kommer spionera pa dig har och se till att du skoter dig :ph34r: Siktet ar december men kom ihag att vagen dit ska va bade larorik och kul. Tavlingen ar bara toppen pa isberget.
14 augusti, 2006 at 20:41 #956124Anonym anvandareMemberHej Frida!
Lycka nu till på dieten. Är själv i full gång…
Har nu kommit till rätta i sthlm, hör av dig om du behöver någon hjälp.Mvh// Maria
14 augusti, 2006 at 23:03 #956125Anonym anvandareMemberOk Frida då kör vi :nod
14 augusti, 2006 at 23:05 #956126Anonym anvandareMemberVar exakt mäter du?
Midja- precis över naveln? Och låret 2/3 upp? Så kan jag oxå slänga upp lite mått! Det är ju ett mått på hur dieten går, om något
14 augusti, 2006 at 23:14 #956127Anonym anvandareMemberInga deppiga miner!! NU KÖR VI OK?!! :aggresiv:
15 augusti, 2006 at 00:01 #956128Anonym anvandareMember~Frida~ wrote:
Det jag just nu känner, är om jag kan dela riset lite olika på de olika måltiderna? Alltså, att jag mäter upp 250 gram ris på morognen och kokar men kanske äter lite mer målet innan träning, mest efter träning och minst på kvällen? Är det ok coach? Nu ska jag ta min matsked fiskolja (har råkat få flytande ist för kapslar från Twinlab och den är så fuktansvärt osamklig smakar mint&fisk fy bubblan! *urk*) & så ska jag dricka en liter vatten. Sjukt törstig nu igenSjälvklart kan du dela upp riset som du vill mellan måltiderna. Du kokar 120 gram ris (inte 250g ) och portionerar upp i tre matlådor bara, ”tripp trapp trull” typ 40g före träning, 55g efter träning och 25g på kvällen. Men du behöver inte räkna på det, ta bara olika storlek på matlådorna (eller olika mkt ris, rättare sagt.)
ps. du är mycket bättre än mig, tog mig 43 minuter att förbränna 500kcal.
15 augusti, 2006 at 00:14 #956129Anonym anvandareMember~Frida~ wrote:Härmed kickar jag igång min RIKTIGA DIETSTART[/b] :yahoo:Planerat dagligt intag är 2250 kcal
Fördelning:
Kolisar: 250 g- 1000 kcal- 45 E%
Protte: 200 g- 800 kcal- 35 E%
Fett: 50 g- 450 kcal- 20 E%Mat och träningslogg, måndag 14 aug:
10.00- Vaknar , dricker 1 liter vatten & laddar i-poden m Congos [/b]
10.15- 11.30 prom (75 min)
11.40- 60 g fiberhavregryn, 30g vassle, 10 g solrosfrön
14.00- 40g (okokt)ris, 1 brk abba tonfisk, körsbärstomater
16.30- kesella+ fun light+ kaffe
18.30- 1 banan
18.45-19.45- BEN
20.00-20.50- Kond+vader (vitargo/protte under träning 30 g vardera+ 30g vitargo efteråt)
21.40- 40g (okokt)ris, 1 brk abba tonfisk, 1 msk olja, ett ägg och grönsaker (ska laga mat åt Magnus nu innan jag käkar mitt mumma…han får oxå tonfisk men med lite kesellaröra och fetaost och pasta sen har jag en måltid kvar oxå!! jag tycker det är mkt att äta, men jag gick ju upp sent idag så….
23.20- sista laddningen ris och tonfisk.Spontan reaktion efter dagens diet; sjukt trist med tonfisk, men där fick jag för att jag inte orkade fixa kycling igår men idag har jag gjort det och ser fram emot att få kyckl ist för tuna imorgon.
Det jag just nu känner, är om jag kan dela riset lite olika på de olika måltiderna? Alltså, att jag mäter upp 250 gram ris på morognen och kokar men kanske äter lite mer målet innan träning, mest efter träning och minst på kvällen? Är det ok coach? Nu ska jag ta min matsked fiskolja (har råkat få flytande ist för kapslar från Twinlab och den är så fuktansvärt osamklig smakar mint&fisk fy bubblan! *urk*) & så ska jag dricka en liter vatten. Sjukt törstig nu igenJag ser inte syftet med en banan en kvart innan träning annat än som ett av flera sätt att inte gå in i fettförbränning av träningen. Inte gå in i (osv) minskar också den teoretiska potentialen av bracketing som du hållit på med en tid (pre-post ”gainer”).
Varför, varför söta rara Frida använder du produkter som inte är goda när du har fått Optimum vassle, kassein och Mor’So’s….? 100% Cassein på kvällen med en dl minimjölk, fem iskuber och du har något som är så snarlikt en Ben&Jerry’s att du ser fram emot det varje kväll…
Lizard
15 augusti, 2006 at 00:33 #956130Anonym anvandareMemberLizard wrote:Jag ser inte syftet med en banan en kvart innan träning annat än som ett av flera sätt att inte gå in i fettförbränning av träningen. Inte gå in i (osv) minskar också den teoretiska potentialen av bracketing som du hållit på med en tid (pre-post ”gainer”).Varför, varför söta rara Frida använder du produkter som inte är goda när du har fått Optimum vassle, kassein och Mor’So’s….? 100% Cassein på kvällen med en dl minimjölk, fem iskuber och du har något som är så snarlikt en Ben&Jerry’s att du ser fram emot det varje kväll…
Lizard
Bananen fick hon äta när hon ville under dagen, och eftersom hon var hungrig och ville ha den då, så var det ok. Ingen ide att gå för hårt åt första riktigt dieten. (Vad vi däremot inte visste var att den hämmade effekten av gainern. Och detta kommer vi självklart justera.)
Jag vet att Frida både har vilja, psyke och potential och tvivlar inte på att hon kommer ta sig hela vägen fram till tävling.
Angående morsos är det väl ändå ett substitut på ätardagarna, inte en del av den dagliga dieten? Kaseinprotein får hon självklart ta på kvällen om hon vill. Men jag vill dock att hon äter mest mat, och det vet du säkert anledningen till min kära Lizard
15 augusti, 2006 at 01:21 #956131Anonym anvandareMemberLinn wrote:Bananen fick hon äta när hon ville under dagen, och eftersom hon var hungrig och ville ha den då, så var det ok. Ingen ide att gå för hårt åt första riktigt dieten. (Vad vi däremot inte visste var att den hämmade effekten av gainern. Och detta kommer vi självklart justera.)Jag vet att Frida både har vilja, psyke och potential och tvivlar inte på att hon kommer ta sig hela vägen fram till tävling.
Angående morsos är det väl ändå ett substitut på ätardagarna, inte en del av den dagliga dieten? Kaseinprotein får hon självklart ta på kvällen om hon vill. Men jag vill dock att hon äter mest mat, och det vet du säkert anledningen till min kära Lizard
En banan sans tilltugg är ett recept för hunger. Lite fibrer, relativt högt GI, en fin liten aptitretare. Är syftet att stävja hunger var detta en mindre bra idé. Men men, detta är petitesser i det stora hela.
15 augusti, 2006 at 02:30 #956132Anonym anvandareMemberGrandmaster wrote:En banan sans tilltugg är ett recept för hunger. Lite fibrer, relativt högt GI, en fin liten aptitretare. Är syftet att stävja hunger var detta en mindre bra idé. Men men, detta är petitesser i det stora hela.Grandmaster, vi gillar dig mer och mer! :emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.