Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › December i Sikte
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 september, 2006 at 16:47 #956208Anonym anvandareMember~Frida~ wrote:Nästa film kommer när ryggen säger att det är ok att ta upp styrketräningen igen, har blivit ofrivillig vila från den några dagar för mkt nu 👿 Plus att jag & Lizard måste passa in gemensam träning isåf såklart (men har du tur kanske han slänger in nån film på Palle så länge ) Om L är på gymet vid 17 imorgon kan hända att det kommer upp en Bjj film i framtiden
Ja upp med en BJJ film. :up:
2 september, 2006 at 19:41 #956209Anonym anvandareMemberÄr det korsryggen du har ont i eller sitter det högre upp?
2 september, 2006 at 20:07 #956210Anonym anvandareMember~Frida~ wrote:Lite högre upp. Har haft probs med korsryggen innan, men nu är det som att det ”flyttat” upp en dec el två… och det som oroar mej är att det känns som det är mitt på ryggraden och att det strålar ner i vänster ben… men jag hoppas att det är en närliggande muskel som fått en smäll. Små ryckiga rörelser och rotationer är värst. Samt att det är riktigt jobbigt att stå rakt upp och ner en längre stund -samma sak med att sitta. Gå funkar bra och att ligga i ”fosterställning” eller med ena benet utanför sängen lixom…
Men det får bli att gå och kolla upp detta till vecvkan fall det inte släpper. Vet dock ej om jag ska gå till naprapat, kiropraktor eller leg.läkare…?FRIDA!!!!! Du MÅSTE ta tag i det hela och ta dig till en leg.läkare. Har sagt det länge nu…..OCH tycker INTE du ska skjuta upp det mer. Allt du berättat om din rygg och så som du nu känner, gör mig livrädd att du ska få lika stora problem som jag hade innan jag opererade min rygg för AKUT DISKBRÅCK. Känseln i vänster fot var då kraftigt nedsatt, hade strålningar/ischias ner i benet + svårt att stå, sitta och ligga i visa ställningar. Brukar inte skriva här i era träningsjournaler MEN nu blir jag bara tvungen. Ta tag i detta NU :rtfm:
Ha en trevlig kväll, kul du fann nytta i det jag mailade dig .
MåGott tuffing :emo-thumb
Annika
2 september, 2006 at 22:50 #956211Anonym anvandareMemberWaao,Thanx .. 😮 — Ligger inte på samma nivå som ni (= som tävlar och deffar å allt) Men jag gör mitt bästa Nästa vecka kommer bröst och biceps passet att redovisas .. Kommer jag se dig på scen på Luciapokalen???
3 september, 2006 at 14:36 #956212Anonym anvandareMemberKlämt lite på Frida idag och jag kan rapportera att det med stor sannolikhet är ett problem med ryggen som har samma ursprung som tidigare. Att som Annika Warg varna för att det kan vara en dislokerad disk är på sin plats och jag tror som Annika att en djupare analys, helst av ortoped, skulle bringa klarhet i nuvarande status. Eftersom Frida ”kan själv” så har jag lagt lite av min tid till övertalning. Resten är upp till henne. Jag vill mer än gärna lägga upp en film, helst bättre än de korta skisser ni tidigare sett, men för närvarande tycker jag inte att hon ska träna annat än rehab.
Vidare berörde vi hennes möjligheter att faktiskt deltaga i FF och hon är oroad över möjligheterna. I sådana fall så finns det flera faktorer att ta hänsyn till, men bara en av avgörande betydelse – hennes välmående. Kul vore att hon fick deltaga, men det är en pluttenutt i både tid och vikt mot att hon gör sig själv delvis invalidiserad. Jag hoppas att alla vi som läser hennes journal inser att hon inte vill avbryta men kanske inte hinner med att både rehabilitera sig och samtidigt komma i sådan form att det känns meningsfullt att tävla. Det blir till att hålla de två utskotten som sitter avskilt på händerna.Lizard
3 september, 2006 at 22:32 #956213Anonym anvandareMemberLizard wrote:Klämt lite på Frida idag och jag kan rapportera att det med stor sannolikhet är ett problem med ryggen som har samma ursprung som tidigare. Att som Annika Warg varna för att det kan vara en dislokerad disk är på sin plats och jag tror som Annika att en djupare analys, helst av ortoped, skulle bringa klarhet i nuvarande status. Eftersom Frida ”kan själv” så har jag lagt lite av min tid till övertalning. Resten är upp till henne. Jag vill mer än gärna lägga upp en film, helst bättre än de korta skisser ni tidigare sett, men för närvarande tycker jag inte att hon ska träna annat än rehab.
Vidare berörde vi hennes möjligheter att faktiskt deltaga i FF och hon är oroad över möjligheterna. I sådana fall så finns det flera faktorer att ta hänsyn till, men bara en av avgörande betydelse – hennes välmående. Kul vore att hon fick deltaga, men det är en pluttenutt i både tid och vikt mot att hon gör sig själv delvis invalidiserad. Jag hoppas att alla vi som läser hennes journal inser att hon inte vill avbryta men kanske inte hinner med att både rehabilitera sig och samtidigt komma i sådan form att det känns meningsfullt att tävla. Det blir till att hålla de två utskotten som sitter avskilt på händerna.Lizard
Kloka ord :worship: :up: Du är i goda händer Frida
3 september, 2006 at 23:14 #956214Anonym anvandareMemberHälsan går först Frida. När du rehabbat dig så bygger du bara tycker jag
4 september, 2006 at 01:30 #956215Anonym anvandareMember~Frida~ wrote:Stopp nu! Jag är lååångt ifrån invalid!I´ll show you… :ph34r:
Vet hur du känner, men försök lyssna på kroppen även om det är svårt. :ph34r:4 september, 2006 at 13:48 #956216Anonym anvandareMemberVet hur det är att vara skadad, det är banne mig inte lätt att ta det lungt!
Jag var med om en allvarlig bilolycka för tre år seda och första jag tänkte på när jag vaknade upp och insåg att jag inte skulle dö var – undra när jag kan börja träna igen och hur mycket mina skador skulle hindra mig i min träning fram över! Helt sjukt!
Hoppas du blir bra snabbt eller får klara besked på vad som är fel, jag lider med dig :friends:4 september, 2006 at 20:57 #956217Anonym anvandareMember~Frida~ wrote:Chins m bred fattning och riktigt rak kropp
15, 12, 10, 10 , sista setet direkt följt av chins m smal fattning- 15 stDips, så djupa som möjligt och till fullt utsträck
18 15 13
[/COLOR]Starkt jobbat!! Kanske får bli AF för dig istället?
4 september, 2006 at 23:21 #956218Anonym anvandareMemberFrida, du kan hålla upp ett år utan att se otränad ut och du skulle bli i form på ett par tre månader. Du har ett begynnande problem som bäst avhjälps med att vara offensiv i rehab. Enda anledningen till att jag inte vill att du blir sämre är för att jag gärna vill ha dig omkring mig när jag drar mark. Det är så tråkigt annars….
4 september, 2006 at 23:57 #956219Anonym anvandareMemberFrida, listen to your coach!
Träna med skada i ryggen är väl inte det smartaste, du är en smart tjej ju
Allt eller inget fungerar inte…det vet du.
6 september, 2006 at 02:49 #956220Anonym anvandareMemberJag tror det är skivstångsrodden du får ont i ryggen av.
Den kan var mycket stygg mot ryggen och eftersom du inte körde den i senaste ryggpasset känns ryggen bättre.6 september, 2006 at 11:12 #956221Anonym anvandareMember~Frida~ wrote:Hanne och jag var och inhandlade nya tyger idag :emo-thumbHåller på å ändra mig igen gällande tyget, haha:) Lär ha tyg till 10 dräkter innan jag har bestämt mig…
6 september, 2006 at 12:37 #956222Anonym anvandareMemberTänkte bara säga att jag hade hunnit sakna din träningsjournal när du hade den nere. Ta hand om din rygg Frida!! Hejjar på dig och hoppas att ni lyckas finna ett sätt så att ni håller den i schack. Men bäst är ju ändå att kolla upp!! Eller har du redan hunnit göra det?
Kram Emelie
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.