December i Sikte

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 676 through 690 (of 704 total)
  • Author
    ~Frida~ wrote:
    Dax att surpla lite kaffe för att sedan bege mej ut på morgonprom.
    Jag har tänkt och funderat i mina drömmar inatt (plus på prom m ”dålig hundmage” kl 01.23 och 03.00)… jag har kommit fram till att jag är korkad –:D Jag har ju haft siktet inställt på ff rätt länge -jag kan ju inte lägga av NU!!

När jag var i Västerås så blev jag riktigt imponerad av bf-tjejernas glamour och stjärnstatus, men samtidigt oxå vettskrämd. Jag kunde inte se mej själv stå där framme och skina så starkt som varaenda en av dem gjorde!
    De tankarna har egentligen inget med min ”form” att göra, utan mer med ”tjejfaktorn” och ”glam-glammet” att göra plus dagens sanning att jag ser asfånig ut när jag ler :laugh Den största skräcktanken var ändå: ”Jag kommer aldrig kunna bemästra de klackarna, kommer sätta mej på rumpan på väg ut på scenen eller trassla in klackarna i varann och volta under ”kvarts varv höööger”… Känner mej heller inte så kvinnlig och nätt som alla de underbart vackra tjejerna på scenen var. Jag är grymt imponerad av varenda en av dem, SM höll riktigt hög klass tycker jag med mina amatörögon!

Men iaf har jag kommit fram till; vilken ”pojkflicka” mår inte bra av att för en dags skull leka skönhetsdrottning?? Och vilken pojk-flickas pojkvän skulle inte vara stolt över att få se sin bejbi så sexigt kvinnlig och vacker för en dag? Klart som 17 jag ska satsa mot ff!!! Och på onsdag ska jag få lite ”expertråd” och kalipermätn oxå så jag vet hur jag ligger till. Jag kommer inte vara bäst på scen på ff men jag ska göra mitt bästa och jag ska glänsa!

bra att du tagit ditt förnuft till fånga o kör ff!!! för jag känner igen mig i alla dina tankar!!! känner fortfarande så efter tre tävlingar…men jag går väl in i en roll o låtsas att jag är så där ”pinuppig!” :D
    det är ganska kul att ”leka” tjejig för en dag…:|

~Frida~ wrote:
    (jag har tom lagt av med färgtext för din och Krampus skull:)[/b] ;)

;) :up:

Ojdå uppe före tuppen.:p

Kul att du bestämt dig för att köra! :up:
    Att göra sitt bästa borde vara allas mål med att tävla, det är som du säger när man börjar jämföra sig med andra panikångesten kommer smygande.
    Utgå från dig själv och gör det bästa av alla de bra egenskaper du har så kommer du alla gånger att glänsa och ditt leende är ljuvligt och dessutom ser det helt äkta ut.

hoppas du inte sabbat din förbränning bara nu när du kört så mkt cardio o legat lågt på cardio ! risken finns kroppen vant sig o du komme ej kunna fettförbränna så mkt på mindre cardio o mer kcal! men hoppas för din skull att det funkar :) många är alldeles för rädda för inte hinna o gör misstaget o tappa fetttet för fort så de inte tappar sista din form är mkt bra för vara 9 veckor ut” så hoppas din kropp kan slappna av lite på mindre cardio mm :up:

~Frida~ wrote:
    Yep. Har fått nya direktiv från en ny inspirationskälla och jag kommer endast gå på hans upplägg nu dessa resterande veckor, kommer att ”höra” på andra men enbart att LYSSNA på honom”.

Får dietschema för dessa kvarvarande 8 veckor idag (har legat alldeles för lågt nu senaste månaden kom vi fram till igår)[/b], rask morgonprom 40 min varje dag -ingen övrig cardio. Rullande tung styrka, en muskelgrupp åt gången benträningen ska jag köra högreppare på men annars ska jag ligga runt 8-12 reps…

Mätte kaliper igår 12% (enligt hans mätare) siktar mot 7% sen får vi se om det är möjligt eller inte 😮 8)
    Här ska nu satsas järnet mot ff, upp på scenen går jag om jag känner att jag hunnit komma i min bästa möjliga form -vilket jag SKA hinna!

Dags för några instruktioner, sedan träning vid 20.00

Tjing!

du hinner frida!!! gissar att du inte har många kg kvar att tappa!!
    o du, det är första gången du tävlar…visst vill du vara i bra form men BÄSTA formen, vad är det??? ha inte FÖR höga krav nu…o man kan ju bli FÖR hård oxå….det hände ju senast i helgen att en tjej i bf blev nerdömd för det…
    lycka till!
    smart att lyssna på EN person :)

~Frida~ wrote:
    Jomen 😮 Det blir ju bästa formen för mej i vilket fall som helst med tanke på att jag inte tävlat förr :emo-thumb

ja men det är det jag menar!!!! :emo-thumb

~Frida~ wrote:
    Yep. Har fått nya direktiv från en ny inspirationskälla och jag kommer endast gå på hans upplägg nu dessa resterande veckor, kommer att ”höra” på andra men enbart att LYSSNA på honom”.

Får dietschema för dessa kvarvarande 8 veckor idag (har legat alldeles för lågt nu senaste månaden kom vi fram till igår)[/b], rask morgonprom 40 min varje dag -ingen övrig cardio. Rullande tung styrka, en muskelgrupp åt gången benträningen ska jag köra högreppare på men annars ska jag ligga runt 8-12 reps…

Mätte kaliper igår 12% (enligt hans mätare) siktar mot 7% sen får vi se om det är möjligt eller inte 😮 8)
    Här ska nu satsas järnet mot ff, upp på scenen går jag om jag känner att jag hunnit komma i min bästa möjliga form -vilket jag SKA hinna!

Dags för några instruktioner, sedan träning vid 20.00

Tjing!

Kul att träffa dig i helgen som var och byta några ord. :)

Tycker ovanstående låter kanon, verkar som du har hittat ngn du kan lita på. När vi snackade vid kändes det lite som du låst dig vid tanken att du inte skulle hinna i form, när du satt där en tömning ifrån tävlingsform. :p …Nästintill iaf, du är i en grymt bra form redan Frida. Ta till dig det och ta det lugnt med att stressa upp dig för mycket, att vilja för mycket är iofs ganska vanligt i dessa sammanhang men att ta det lugnt och metodiskt det vinner man på.

athleticmia wrote:
    du hinner frida!!! gissar att du inte har många kg kvar att tappa!!
    o du, det är första gången du tävlar…visst vill du vara i bra form men BÄSTA formen, vad är det??? ha inte FÖR höga krav nu…o man kan ju bli FÖR hård oxå….det hände ju senast i helgen att en tjej i bf blev nerdömd för det…
    lycka till!
    smart att lyssna på EN person :)

Inte för att det var för hårt utan för att kroppen var sliten, tom och trött. (Det fanns hårdare tjejer kvar på scen som placerade sig högre. ) Tro mig, jag vet då jag själv var en sliten dam på Sm 2005. Lyssna på kroppen och ta hjälp av en kunnig som kollar till att allt ligger i fas, vecka för vecka. Strunta i fettprocent hit och dit då det inte är tillförlitligt utan kolla spegeln. Visst kan du göra mätningar men då bör syftet vara att använda mätningarna till kommande år för att jämföra. Dessutom ska de då göras av samma person med samma kaliper.
    Och en sak till Frida, du kommer att stråla – jag lovar! :emo-thumb

Må så gott!
    Mirre

P.s Öva i att gå ordentligt och Linn har mitt nummer om du behöver hjälp med något.

04:13 morgonpromenerar man inte…

…man går i sömnen. ;)

Jay wrote:
    04:13 morgonpromenerar man inte…

…man går i sömnen. ;)

Lr så sitter man på motionscykeln& tittar på Buffy&Vampyrerna, Ellen :) lr ngt annat spännande som finns på tv vid den tiden..Gör alltid min morogncardio vid den tiden också..Suck

~Frida~ wrote:
    Morgonpromdax!! :kicking:

uuhh…….overkligt tidigt :/
    kul att träffa er i västerås! lycka till sista nu!

argh…plötsligt kändes inte min morgonpromenad vid 7.00 som någonting:(

Inspirerande läsning, vill jag säga iallafall (fast du ger mig mindervärdeskomplex hahaha!):happy:

Tummen upp för dig Frida! Visst är det kanon med tidiga morgonpromenader :emo-thumb

~Frida~ wrote:
    …men just nu känns min satsning kanon!! Jag har lite svårt att peta i mej mina 2000 kcal men kroppen svarar riktigt bra redan! Tack Paul Bergquist!

Och tack Mirre (jag kollar salen t tiskväll)! Och Linn och Lizard!

Och en annan har svårt att ätnka på annat än nästa lördag så jag får peta i mig mer, ständigt hungrig.
    Härligt att inställnignen hos dig verkar förädrats det låter som att du vill mer nu och därför tror jag att d lätt fixar det. Din form har ju länge varit riktigt bra så det lär du ju inte ha några problem att fixa.

Gläns!

Anna Andersson

Viewing 15 posts - 676 through 690 (of 704 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.