December i Sikte

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 704 total)
  • Author

Ni inspirerar – du och Linn! Fortsätt så och kör hårt!:emo-thumb

MVH, Agnes

frida wrote:
    :worship:
    Åh vad kul med bilder! Tack Frida & Linn!
    – Fortsätt så!

Ni är jättefina tillsammans och jag blir så glad att ni funnit varandra
    :friends:

( …nu ser du till att Frida växer Linn, så att inte vi andra som jobbar under henne på gymet måste skämmas! )

Hon ska slå 100 i bänken, SEN ska hon börja växa är det sagt :p
    Men med det här tempot är hon snart där!! 8)

Formeln:

Kvinnor: 655.1 + (9.563 x kg) + (1.850 x cm) – (4.676 x ålder)[/b]
    ”Slutsiffran är ditt BEE, dvs ditt basala energibehov vid vila.

Därefter multipliceras BEE:t med en stress- och aktivitetsfaktor från 1.2 – 2.0, där 1.2 är en dag framför datorn och 2.0 är en idrottsmans dag inom en konditionsgren, och från summan du får fram (som alltså visar det energiintag du behöver för att din kroppsvikt skall vara konstant vid den aktivitetsnivå du anger) drar du av 500 kcal. Det är kaloriintaget som du bör ligga på för att uppnå viktminskningen av ett halv kilo per vecka.”

Min kommentar:
    Ditt BEE (utifrån din nuvarande kroppsvikt) blev 1505kcal. Det mest exakta du kan göra är att ta summan gånger 1,2 för att därefter lägga på dina dagliga aktiviteter.
    Din ”nollgräns”= 1806kcal [/b]
    Räkna sedan ihop en ”typisk dag” (tex styrka lågintensivt 1h + promenad 70 minuter) via [http://www.caloriesperhour.com/index_burn.html kalkylatorn] och plussa på värdet du får på summan. Du får då fram vad du förbrukar den dagen. Sedan drar du bort 500kcal om du är ute efter att gå ner 0,5kg/v.

Om du vill räkna ut varje dag för sig och få ett EXAKT värde, ta 1806/24 (antal h på dygnet) = 75,25. Räkna då med att du förbrukar 75,25kcal/h när du inaktiv (sitter, vilar, sover etc.)

Du kan läsa mer på länken nedan (och klicka in aktiviteter och se vad du förbrukar):
    [http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881 http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881%5D

ps. Jag skriver ner ett exempel på min dag i journalen lite senare, så du kan kolla där oxå ;)

Linn wrote:
    Formeln:

Kvinnor: 655.1 + (9.563 x kg) + (1.850 x cm) – (4.676 x ålder)[/b]
    ”Slutsiffran är ditt BEE, dvs ditt basala energibehov vid vila.

Därefter multipliceras BEE:t med en stress- och aktivitetsfaktor från 1.2 – 2.0, där 1.2 är en dag framför datorn och 2.0 är en idrottsmans dag inom en konditionsgren, och från summan du får fram (som alltså visar det energiintag du behöver för att din kroppsvikt skall vara konstant vid den aktivitetsnivå du anger) drar du av 500 kcal. Det är kaloriintaget som du bör ligga på för att uppnå viktminskningen av ett halv kilo per vecka.”

Min kommentar:
    Ditt BEE (utifrån din nuvarande kroppsvikt) blev 1505kcal. Det mest exakta du kan göra är att ta summan gånger 1,2 för att därefter lägga på dina dagliga aktiviteter.
    Din ”nollgräns”= 1806kcal [/b]
    Räkna sedan ihop en ”typisk dag” (tex styrka lågintensivt 1h + promenad 70 minuter) via [http://www.caloriesperhour.com/index_burn.html kalkylatorn] och plussa på värdet du får på summan. Du får då fram vad du förbrukar den dagen. Sedan drar du bort 500kcal om du är ute efter att gå ner 0,5kg/v.

Om du vill räkna ut varje dag för sig och få ett EXAKT värde, ta 1806/24 (antal h på dygnet) = 75,25. Räkna då med att du förbrukar 75,25kcal/h när du inaktiv (sitter, vilar, sover etc.)

Du kan läsa mer på länken nedan (och klicka in aktiviteter och se vad du förbrukar):
    [http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881 http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881%5D

ps. Jag skriver ner ett exempel på min dag i journalen lite senare, så du kan kolla där oxå ;)

Så smart skulle jag också vilja va :|

Frida-Mari wrote:
    Förstår inte vilka bilder du menar? 😮

Dom som ligger på sidan 9 och 10… kan inte se dom…

Gjorde du ett godkänt lyft med stopp på 95?? Hur som helst grymt imponerande får kanske anlita dig som coach inför min eve satsning inför sm i bänk.

Frida-Mari wrote:
    Tack Linn men jag måste sätta mej ner och läsa igenom detta om någon timme, precis vaknat efter 2.5 timmes tupplur & nu ska jag tvätta…just nu fattar jag noll av det du skrivit men jag ska kolla ordentligt senare samt att du säkerligen får förklara det 10-20 ggr för mej sen Tack! Kramis

Jag ska förklara så du förstår, lovar ;) Skrev ner min dag i min journal precis, ganska enkelt faktiskt.

Nu ska jag ut på en kvällspromenad och sedan försöka lägga mig hyfsat tidigt ikväll (inte efter 02! :| ) och vända rätt dygnet. Har nästan tvättat klart och håller på att sortera alla kläder jag fått av dig, en helt ny garderob, tack du anar inte vad glad jag är!! ;)

Frida-Mari wrote:
    Oj! Tack så jättemycket!! *bockar och bugar* -Lova komma fram & hälsa ;)

Klart jag ska!! :)

Kan du inte lägga upp en bild på den där gula bilen vi åkte i? Tror min pappa är lite avis.. 8)

Hej Frida
    tack för ben-komplimangen, såg din dagsformsbild, sjukt bra, och jäkligt snygg bikini ;-)
    du sliter på bra =)

Frida-Mari wrote:
    Haha visst..orkar inte springa t garaget nu bara men en sån här är det; (ps jag längtar tills vi får tillbax vår egna bil, denna är så sjukt jobbig att kliva i och ur) Hälsa pappa!! -vet han att Coleman har en?

[img=http://i64.photobucket.com/albums/h185/skruvenspiken/yellow-hummer-h2-small.jpg]

Nej han vet inte vem Coleman är :p men han visste vad det var för bil iaf ;)
    Visst är den svår att kliva in i.. och jag håller på att ramla ur den varje gång! Fast då är jag en liten dunderklump oxå 😮

Vad duktig du varit med maten idag! :emo-thumb

Var är du nu? Ute och shoppar? ;) Glöm inte uppdatera passet!

Frida-Mari wrote:
    Dagens träning: RYGG

Ruskigt bra kontakt!! Det ”pumpade” sannerligen i ryggen, körde mellan 10-12 reps, snacka att min kropp INTE är van det -det är grymt att variera!!!

”specialövn” från en man på gymet (som hjälper mej ganska mkt nu, har tydligen hjälp P.Nordin en del -pinsamt för jag vet ej vad han heter :o, bara hans alias på ”kollo” ), han satte det smala ”latshandtaget” (v-formen) på smithstången -längst upp & så skulle jag dra mej upp så många gånger jag kunde och nudda m bröstet i handtaget, för att få ihop skulderbladen riktigt ordentligt (riktigt smala chins kanske man kan beskriva den som), skön övn, mer rörlighet än styrka…

Visst är det grymt att köra fler reps! Man verkligen känner kontakten!! :emo-thumb
    De där ”smala chinsen” är bra! Jag brukar köra den ibland i början av ryggpasset (istället för latsdrag m v-grepp) men jag hakar fast v-handtaget i stången på cablecrossen istället och drar mig upp. :bb2:
    Men den är rätt krävande i både balans o styrka och jag kör den inte så mycket under diet, då det är lättare att hålla ett högt tempo i andra övningar.

Den gula var mycket snyggare!!!! :( Vem är köparen? jag vill ha namn och adress :aggresiv:

Frida-Mari wrote:
    Måndag 26/6-06 MAT

05.45: Havregrynsgröt m protte
    07.00: -”-
    09.00: Protteshake (whey)
    10.00: kaffe
    12.00: 6 bitar sushi (lax) + misusoppa
    14.00: kaffe
    14.40: prottshake (kasein)
    15.00: träning
    16.45: Vitargo
    17.20: Sushi 6 bitar (skulle va 8 men katterna STAL en varsin direkt ur lådan :))
    19.20: protteshake (kasein)
    20.00: 6 bitar laxsushi + 2 misusoppa *misusoppa= världensgodaste*
    Nu är jag PROPPMÄTT

bara sushi och prottepulver idag, ey:p

grymma bilder tjejer!! från zoo och lite flexande och allt vad det var :emo-thumb

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 704 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.