Det går tungt, så nu ökar jag!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Det går tungt, så nu ökar jag!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 90 total)
  • Author

Startar denna tråd för att höja min egen motivation.

Född: 1982

Längd 173

Vikt 82kg

Tränat: Hela mitt liv i någon form, , var som ung med i distrikt och länslag i både fotboll och ishockey. Var aldrig killen som trivdes i gymmet direkt. När sedan skada satte stopp för fortsatt spel så slutade jag under en period att träna helt, ägnade mig åt att dricka öl och leva livets glada dagar. En dag bestämde jag mig för att söka mina kickar på annat håll än ute på krogen och hittade av någon konstig anledning till gymmet, och där blev jag kvar. Till en början handlade träningen bara om att hålla mig tajt och att må bra, men intresset har växt och träningen har med tiden blivit mer seriös, det sista året har jag tränat riktigt hårt och dessutom skött sömn och kost så bra som yrke och studier har tillåtit. Känner att det här bara är början, är såld på stålet och är nu redo att lägga i ännu en växel!

Var en gång långhårig och vacker, nu vill jag bli stor och stark ;)

Idag var det bröstet som skulle plågas.

Uppvärmning 10 min på cykel.

Bänkpress
    100kg x 10
    110kg x 8
    110kg x 8
    115kg x6

Lutande hantell pressar

41 kg 8
    41 kg 8
    41 kg 6 ..

pecdec

60 kg x20

80 kg x 16

80kg x8 + dropp till 60kg 5 reps till.

cable flyes med varierande lutning

15x 4 plattor

12x 4 plattor

12 x 4 plattor.

Bra tempo passet igenom, vikterna var inte imponerande, men kontakten total!!!!

avslutade med 10 min cykling och töj!

såg bra ut det där:up: vad väger du? och hur gammal e du?

”Keep on pumping”:nod

Hejsan!

Har du några mål med din träning förutom att bli stor och stark? Planerar du att tävla eller något sådant?

Hur ser din träning ut över en vecka?

Kämpa på!

/ Jenny

rille wrote:
    såg bra ut det där:up: vad väger du? och hur gammal e du?

”Keep on pumping”:nod

Tackar och bockar, svaret på dina frågor finner du vid trådens början, men jag kan ju repetera.. väger 82kg idag och den dag jag föddes 1982 så vägde jag 2800 gram. Så jag har ju ökat en heldel sedan dess iaf!

Jenny Andersson wrote:
    Hejsan!

Har du några mål med din träning förutom att bli stor och stark? Planerar du att tävla eller något sådant?

Hur ser din träning ut över en vecka?

Kämpa på!

/ Jenny

Hej Jenny!

Ingen vecka är det andra lik i min träning, jag har inga speciella vilodagar utan vilar när jag känner mig sliten, då är jag häller inte rädd att vila någon dag x:tra om jag tycker att det behövs. Siktar på att träna varje muskelgrupp 2 gånger på 8-9 dagar ungefär. Det är det upplägg som har fungerat bäst för mig. Håller alltid ett högt tempo i mina pass, försöker att köra tungt i första övningen för att sedan öka repsantalet i efterkommande övningar, använder mig ofta av superset och dropset!!

Ang tävlingsplaner… dom finns.. men först ska jag svettas, skratta och växa ett bra tag till i gymmet! för att träna det gör jag för att de tär kul, tävlar gör jag för att vinna!!!

ljuset är inte det bästa, inte posering häller… blek och och i vinterform dessutom… men iaf en glimt av vad komma skall!

här en before pic… från tiden när jag var ung och onykter, ojoj vad jag har mognat. jag i keps

2,5 år gammal bild.

ser riktigt bra ut!! kommer definitivt följa din journal!! av vad man ser på den äldra bilden så har det hänt en hel del måste jag säga, haha :emo-thumb

Keep it up!!

ser ut att va en hel del massa här! du är ju inte så gammal heller!
    ride on!

Prottedrink och dags att krypa isäng…

imorgon är det promenad och första dagen på min mini deff inför sommaren!
    Sista dagen på min kreatin kur idag.. så nu ska det väl släppa lite vätska..
    Hoppas bara att solen skiner!

Ser ut som om du legat i med träningen under några år i alla fall. Härligt.
    Lycka till i fortsättningen me!

återgäldar titten och måste säga att du ser ut att vara i riktigt fin vinterform, skall följas, fina vikter med mannen!

keep it up

ReNeGaDe wrote:
    Du ser stark ut, och det märker man även på vikterna. Ska följa journalen för att se hur det går för dig hehe. Ha det gött och lycka till!

PS Grym bild förresten haha:emo-thumb

Tack för dom orden, inte fan vet jag om jag är så stark och svagare kommer jag att bli frammåt sommaren.. men jag kör på!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 90 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.