Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Diet pågår mot bättere resultat!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 maj, 2006 at 15:49 #994813Anonym anvandareMember
Har kikat runt ett tag.. så det kanske är dax för mig med att starta en tråd..
Ja då var man där i gen.. och jag som aldrig skulle dieta i gen haha..
Glömde nog bort all blod, svett och tårar under tävlingen sisst.. försvann
liksom.Tänkte starta den här tråden dels för att man behöver lite pepping under dieten, och för att det är kul att få höra comments av andra..
Ni är så starka och duktiga här, så ni kan säkert lära mig ett och annatMålet är Sm i september i AF
Har tävlat en gång tidigare vilket var DC och FF som var i december.
DC kom jag 4a totalt, 3a i symmetri, 3a i dips men dessa jädrans chins ååå
så har ju att jobba på dom om man säger så..
Symmetrin behöver jag igentligen mer massa totalt, men har sen tävlingen priotera rygg och axlar.Sägs att första dieten är jobbigast.. men vet inte de jag.. nu har man ju lite mer lärdom och kan köra på hårdare. Och målet är att komma i mycket mycket bättere form än sisst, hårdare helt enkelt!!
Lite bakgrund då..
Har styrketränat i ca 3,5 år och innan de så har jag brottats sen jag var 6 år gammal, ja det blir en härrans massa år. Första kvinnliga brottaren i Uppland så fick fajtas mot grabbarna tills jag var 12 år. Kan tro dom blev häpna när dom förlorade haha tji fick dom..
Men brottar skorna blev laggda på hyllan, tränade småknattarna lite och försökte hålla i gång brottningen men annat lockade också..Så det blev gymmet i stället, slapp passa tider och utskällningen av tränaren när man råka komma för sent haha.. fast de kan man ju sakna i bland Så tävlings människa som man är så måste jag ha ett mål med min träning, dels för att det blir roligare och framför allt jag presterar bättere. Och man vill ju hela tiden förbättra sig själv!
Ser verkligen i fram i mot tävlingen och att får testa på något nytt som hinderbana..
Ja då kör vi då..
23 maj, 2006 at 15:49 #91533Anonym anvandareMember23 maj, 2006 at 17:13 #994814Anonym anvandareMemberSka bli jättekul att följa dig mot tävling Cissi!
Lägg gärna upp lite stats, matvanor och kanske bilder, så
att man kan följa din progress!
Vi kommer vara här och peppa dig närhelst
du behöver det! :up:Kör hårt och lycka till!
23 maj, 2006 at 20:46 #994815Anonym anvandareMemberAh, Cissi?? Har nog ett minne av dig från DC. Kul att du ska tävla igen. Stina, min kompis som också tävlade på DC ska antagligen också köra sm-kvalet. Du kan väl lägga upp en bild, i alla fall så jag ser om det är samma person jag tänker på?
23 maj, 2006 at 22:09 #994816Anonym anvandareMemberWarrior: Japp sm-kvalet först som jag tror ska vara i stockholm och självfallet siktar jag mot sm som jag tror ska var i Karlstad eller är jag helt ute och cyklar
Katti: Tack så jätte mycket, det kan verkligen behövas peppas i bland..
Klart jag ska lägga upp hur jag tränar och äter och bilder kommer också då förståss..Silvia! Hej Silvia! Ja Stina minns jag mycket väl.. mycket trevlig flicka
Duktig hon var i helgen.. du får hälsa henne så gott!
Ja men då krigar vi i gen mot varandra igen då på kvalet.. vad kul!!23 maj, 2006 at 22:35 #994817Anonym anvandareMemberLite mer info
Ålder: 26
Längd 160 hm visade det sig på DC och jag som trodde jag var 162
Nuvarande vikt: 61 tunga
Förra tävlingsvikten 52 kg
Men måste ju vara hårdare så.. Målvikt,mindre så ca 50 kg??Träning!
Morgonpromenad 90 min 6 dagar i veckan
Dietstart för 1 1/2 vecka senTränar styrketräning 5-6 dagar i veckan och har delat in kroppen i fler omgångar för att kunna träna hårdare på varje muskel, även benen har jag delat upp och tränar bak/framsida under olika dagar.
Försöker träna så tungt jag kan vilket blir 6-8 rep och 3-4 set.
Sen i söndags så har jag tränat..
Söndag: Framsidalår, vader,axlar
Måndag: Rygg och chinsträning
Blev 7 set totalt och ett evigt nötande
Klarade 6 st helt själv vilket är en förbättring sen förra offseson formen
Så hoppas på att klara 8-10 st till minst!!Sittande Rodd
40 kg* 8
45 kg* 6
45 kg *6Hantelrodd
26 kg* 6
26kg * 6
24 kg* 8
24 kg* 8Latsdrag
55 kg* 7 några till med lite hjälp
50 kg* 8
50 kg* 8 och så med Jennys (träningskompis) hjälp några tillSittande Vhantag
40 kg*8
40 kg*8
40 kg*8Ryggresningar
12*3Idag Tisdag: Blev en sen start på träningen och vi kom i gång en timme senare än planerat.
Bröst träning i dag
Dips
utan vikt 26 st
10kg* 12
10 kg* 7 droppa, utan vikt och 6 till
10 kg* 5 droppa, utan vikt och 4 till
slut körare hoppa upp, sakta ner, hopp upp, sakta ner..Bänkpress i smithmaskin
40kg* 8
40kg* 8
40kg* 8 så många jag kunde, och så några till med lite hjälpPecmaskin
27kg*8
27kg*8
27kg*8Cabel drag nedifrån sittande på knä
17kg* 6
15kg *8 droppade 2 plattor och några till
15kg *8 droppade 2 plattorTriceps var på tur men eftersom tiden runnit i väg och energin var slut så avslutade vi för dagen.. Hem och äta mat!
23 maj, 2006 at 22:55 #994818Anonym anvandareMemberStartat på en lite hårdare diet, hmm rena lyxen, hur mycket mat som helst! (tycker jag då)
Ja har hjälp av en väldigt duktig kille som är nutritionist som lägger upp kosten åt mig. Så för att gå ut líte hårdare den här gången tog han bort all frukt, hmm ändå jobbigt att väga och ta med sig till jobbet. Äppelbitarna är inte så fina,senare under dagen i allfall haha.Och som teori att jag ska kunna träna hårdare under styrketräningen så tar jag halva vassle proteinet direkt innan träningen.
Minskat rätt mycket på fettet och ökat lite på kolhydraterna..Kommer vägas 1 gång i veckan.. och göra fettmätning 1 gång i månaden ungefär.. Så för att testa så kommer jag att äta så här i några veckor förutsatt att jag hela tiden går ner i vikt.
Startat på 2124 kacl totalt
Vilket blir många små mål om dagenInnan frukost 90 min promenad i högt tempo
Mål 1
1 1/2 dl havregrynsgröt
1dl minimjölk
5g fiskolja
15g vassleMål 2
125g kesella
15g mandlarMÅl 3
50g ris
50g kyckling
5g rapsolja
100g grönsakerMål 4
80g polarkraft extream 1 st
10 g nötter
TeMål 5
60g ris
50 g kyckling
5g rapsoljaFöreträningsdrink 15 g vassle
TRÄNINGEfterträningsdrink
15g vassle
55g dextopure/maltodexterinMål 6
50g ris
100 g kyckling
5g rapsolja
100g grönsakerInnan sänggående
20 g kasseinTotalt 2124,1 kacl
Kolhydrater 262g, 51%
Protein 157g, 30 %
Fett 44,9g 19%23 maj, 2006 at 23:23 #994819Anonym anvandareMemberJa lovar jag ska lägga upp bilder..
Tar lite bilder i helgen på min nuvarande form[http://www.muscle.se/gallery/index.php?gallery_submenu=226]
finns lite bilder, står i blå bikini.Oj vad klockan blev sent sova sova
promenad i morgon.Godnatt på er alla
Sov så gott!24 maj, 2006 at 09:25 #994820Anonym anvandareMemberGomorgon gott folk!
Är såå trött :lazy: i dag. Inte konstigt kanske med tanke på att jag gick och la mig lite väl för sent. Och de tidiga morgonpromenaderna sätter sina spår med.. Klockan ringer halv 5 så kl 5.00 försöker jag vara utanför dörren.
Ska ju gå 6 dagar i veckan och eftersom man är lite långledig nu tors och fredag så kan jag gå promenaderna senare de dagar. Så i dag sov jag ut lite..2 timmar extra gör rätt mycket.
Så sömn i natt blev 7 timmar
Träningsvärk lite varstanns, härligt då har det tagit i allfall :nod
Ska till naprapaten i dag också, lite problem med svanken, ena rump muskeln drar i hop sig och gör så jäkla ont.. och så strålar det ner i benet..
Måste stretcha gumpen lite mer och höfterna…
Så får se vad han kan åstakomma..bända rätt mig lite..
Så vila från styrkan i dag..Men hård tag i gen i morgon….
Ha en underbar dag!!
25 maj, 2006 at 10:38 #994821Anonym anvandareMemberMorgonpromenad 90 min
Aj hela ryggen värker.. Var hos naprapaten i går..
Den minsta sätesmuskeln som krånglar (Gluteus minimus)
där av ont i svanken. Fick en genom körare på hela ryggen och han knäckte mig på flera olika sätt. Sprakade till ordentligt, lite läbbigt när det låter så.. Men känndes väldigt bra efteråt. Så i dag är jag lite mör nästan som träningsvärk.. Men känner mig mycker lättare och rörligare.. riktigt skönt!Ner på stan snart köpa nya skor och en ny digitalvåg så man håller koll på viktens nedgång..
Träning senare i dag, baksida lår, biceps och mage.
Ha en skön ledig dag!
25 maj, 2006 at 11:30 #994822Anonym anvandareMemberDagen innan DC- 05
visar för att sen kunna gämnföra med min kommande form..25 maj, 2006 at 12:35 #994823Anonym anvandareMemberOkej här kommer de..blek och fet så mycket späck ska bort..
Fina märken efter sport toppen med, sen morgonpromenaden..haha
Får hoppas man lyckats byggt på sig nått sen december..:bb:
Det visar sig :nod25 maj, 2006 at 12:38 #994824Anonym anvandareMembertja Cissi
Kör på kul att du ockå har en journal. Vilket team tävlar du för?
25 maj, 2006 at 12:43 #994825Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:tja CissiKör på kul att du ockå har en journal. Vilket team tävlar du för?
Hej Vanessa!
Ja man får lite mer motivation med journalen. Ju fler som vet att man dietar och ska tävla, svårare blir det att dra sig ur eller att fuska haha. Tävlar för Team Fairing. Har du själv tävlingsplaner?
25 maj, 2006 at 12:58 #994826Anonym anvandareMemberCissi wrote:Hej Vanessa!Ja man får lite mer motivation med journalen. Ju fler som vet att man dietar och ska tävla, svårare blir det att dra sig ur eller att fuska haha. Tävlar för Team Fairing. Har du själv tävlingsplaner?
japp ska tävla till hösten är det tänkt. tävlar för Omni Team
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.