Diet pågår mot bättere resultat!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Diet pågår mot bättere resultat!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 49 total)
  • Author
    Cissi wrote:
    Nej ingen som ska vara med i den korta klassen. Vet två tjejer som ska vara med i den långa klassen. Bea som kom 2 på DC -05 och så tror jag att Amelie som vann sm för nått år sen ska göra lite comback. Det är ju roligare om det är fler som tävlar så man inte står där på scenen och bara är 3-4 st. För man vill ju ha lite motstånd så man får kämpa lite när man ändå har gått på diet under en så lång tid.

Den där chokladen ser riktigt god ut :D

jag vet en tjej som ska va med i korta. tini som kom 4a på sm i fjol. sen kanske stina från coachonline men jag vet inte om hon bestämt sig…
    visst är det mycket roligare om man är fler!!! annars blir det inte mycket av ”utvärdering”….
    men oavsett kan man gå vidare till nm så då blir det ju en andra tävling….om det är få på sm menar jag…

ja men tänk att man äter upp chokladen ganska snabbt så njutningen varar inte så länge….(en kaka då alltså :) ) o sen behöver man typ springa en timme för att göra av med den….e det värt det?? (försöker bara motivera dig att fortsätta diet o inte tänka på godis :))

athleticmia wrote:
    jag vet en tjej som ska va med i korta. tini som kom 4a på sm i fjol. sen kanske stina från coachonline men jag vet inte om hon bestämt sig…
    visst är det mycket roligare om man är fler!!! annars blir det inte mycket av ”utvärdering”….
    men oavsett kan man gå vidare till nm så då blir det ju en andra tävling….om det är få på sm menar jag…

ja men tänk att man äter upp chokladen ganska snabbt så njutningen varar inte så länge….(en kaka då alltså :) ) o sen behöver man typ springa en timme för att göra av med den….e det värt det?? (försöker bara motivera dig att fortsätta diet o inte tänka på godis :))

Hej Maria!

NM när är den? Och vart brukar den hållas?
    Ja Tini kommer jag i håg, tävlade samtidigt som henne på Dc. Duktig tjej!
    Jadå jag är motiverad ingen fara :D Så jag kämpar vidare. Klart man är lite sugen på saker i bland, men det brukar gå över rätt snart..
    Kör hårt nu tjejen!
    Vi ses väl på team träffen?

Morgonpromenad 75 min

Blev en kort dag på jobbet i dag, så gick en sväng på stan. Himmla liv med alla studenter:buttrock:

Sen promenderade jag hela vägen till min sambos arbete, tog 1 timme. Och väderet var ju helt stålande.

Blev rygg och mage träning i dag.
    Glömde tränings programmet jag fått av Cia hemma så det blev en egen variation i dag, typiskt!

Chins 3 set
    1*6 med hjälp 7 till
    1*4 med hjälp 6 till
    1* ca 10 med hjälp

Rodd med brett grepp
    35 kg*8, 3set

Framåtlutad rodd i smith

7,5 kg på varje sida* 8, 3 set
    Har lite problem med svanken
    så tar lite lättare vikt så jag först får lite stabilitet i svanken.

Lastdrag med smalt grepp (vhantag)
    35kg* 10
    40kg*8, 3 set

Marklyft i smith
    10kg på varje sida * 8, 3 set

Ryggresningar utanvikt12-15st*3 set

Mage
    Bollen
    10-15 st, 3 set

Chrunch i maskin 30kg*ca 8-15, 3 set

Kännde mig pigg och rätt så stark förutom i marklyft och framåtlutad rodd i smithen där min rygg krånglar så jag får ta det lite försiktigt.
    Var hos naprapaten i går med. Får väl jobba på att få upp bål stabileteten mer och inte puta för mycket med rumpan. =)

Vägning i morgon bitti. Känns som jag har gått ner en del, ska även ta lite mått med bandet.

Ätardag i morgon. Är rätt sugen på glass

Ha en fin helg i solen8)

Cissi wrote:
    Hej Maria!

NM när är den? Och vart brukar den hållas?
    Ja Tini kommer jag i håg, tävlade samtidigt som henne på Dc. Duktig tjej!
    Jadå jag är motiverad ingen fara :D Så jag kämpar vidare. Klart man är lite sugen på saker i bland, men det brukar gå över rätt snart..
    Kör hårt nu tjejen!
    Vi ses väl på team träffen?

vet inte datumet för nm i huvet men det är 2 veckor efter sm i bf. kommer gå i karlstad.
    hoppas jag kommer till teamträffen!! om stina eller annika ska dit, så jag kan åka med dem :)

Morgonpromenad 60 min

Vägning i morse – 1,3 kg tjohoo:yahoo:
    Så det rör på sig i allafall.

I dag har jag vilat från gymträingen och bara haft det bra i solen 8)
    Varit och tittat på Stockholms marathon.. Jäkla kul det verkar..fast rätt jobbig med. Så det kanske får bli nästa mål eller nått..

Ätar dagen har varit ganska lungt ändå. ;)
    1/2 mer havregrynsgröt med nötter och aprikoser
    1/2 kesella, 1 äpple
    Potatis och grillad lax
    2 glassar
    och Sushi senare på kvällen
    Proteindrink

Nu film time..

Ha det gott!

Var blir du av Cissi?

Hallå!

Jag jag har haft så mycket att göra. Har precis börjat ett nytt jobb och utbildning i de. Men jag har kört på och i Lördags visade vågen på 59,5 kg så det går neråt :emo-thumb

Rumpa -2 cm
    Lår -0.5 cm
    mage -1 cm

Vader och armar är fortfarande desamma..

I Fredags blev det hinderbane träning på Karlberg med en tjejkompis som också ska tävla. Det var riktigt kul.
    Vi testade hela banana först och sedan valde vi ut vissa hinder.
    Så det blev Över och under hinder, Tbordet, balansgång, och labyrint.
    Vi tog tid på ett varv och sedan på två varv. Så de gjorde vi 2-3 gånger.

Men jäklar vad blåmärken jag har fått. Armar, ben och lite överallt.. Måste skaffa mig armbågs skydd, och nått slags skydd som man kan ha på insidan av överarmen.. blev nog när jag försökte dra mig upp från Tbordet.
    160 lång då är det inte så lätt.. =) Kompisen som är 180 lång skutta över de som en kanin.. själv hägde man och dingla och fick verkligen slita sig upp. Vet att det kommer att finnas en kloss för oss tjejer att kliva upp på sen men jag gav mig tusan på det och det gick ju hur bra som helst hehe Lite övning till så kommer jag nog skutta över de där lite lätt med :nod

Sedan blev det lite intervall träning i backe. Ruch upp och jogga sakta ner..

Maten går också bra och med det nya jobbet är det inga problem, med matlåde biten. Men jag är så fruktansvärt hungrig hela tiden. Dricker vatten och te mycket för att hindra hungern lite, men det är lite jobbigt.

I Lördags var det ätardag och grillning och brännboll med alla gymintruktörer.
    Var riktigt kul :fun: Egen grillmästar kom och grillade och dukade upp en jätte buffe mitt ute på Gärdet. Helt kanon och solen stålade
    Sedan blev det lite utgång och det blev kaffe och mjölk för min del..
    Macdonalds på hemvägen och den där nya glassen med choklad och jordgubb var riktigt god

Ska försöka skriva lite oftare men annars blir det uppdatering en gång i veckan ungefär..

Ha det så bra i solen!

Verkar varit ett bra pass det där :)

Fått bilderna?

TeTe wrote:

Fått bilderna?

Halloj!

Ja det var det verkligen :emo-thumb
    och kul var det:D
    Nä inga bilder än.. kom du i håg mailadressen?
    [mailto:Cissi.berg@gmail.com]

Vi ses på Ondag igen va?

Kram Kram

TeTe wrote:

Fått bilderna?

Halloj!

Ja det var det verkligen :emo-thumb
    och kul var det:D
    Ja fick dom precis. Tackar!!
    Vi ses på Ondag igen va?

Kram Kram

Cissi wrote:
    Halloj!

Ja det var det verkligen
    och kul var det
    Ja fick dom precis. Tackar!!
    Vi ses på Ondag igen va?

Kram Kram

Bra att du tyckte det var kul, det blir ännu roligare på onsdag :P Ta med dig lite skydd för armarna om du har, så slipper du de värsta blåmärkena. Det gör ont att ligga på topp vet´u :D

Jag tar med mig lilltjockisen som vanligt på onsdag ;)

Kram från oss

TeTe

Tjena Tjejen!

Synd att det började regna i dag, typiskt och jag som har laddat hela dagen för att få springa den där hinderbanana :D
    Men det blev lite handgång på Delta, Ja lite fler skydd får inskaffas och ett par hanskar så man kan dingla som en lite apa under en längre tid, tar på händerna aj aj. Ja det gör ju det lite ont att ligga på topp. Ska man vara fin får man lida pin eller hur är det ahha
    Han är så söt och go din lille tjockis..
    Men bestämmde en ny dag, Nästa Onsdag i stället.
    Så hoppas att jag får se er båda då:friends:

Glad midsommar

Dax för lite uppdatering då…
    Glad midsommar i efterskott….. Under midsommar var jag ute i Grisslehamn med sambo och några vänner, det blev hela paketet med sill, jordgubbar, tårta, kubb och grillning. Lite växlande väder regn och sol men annars var det toppen

Har fått på ök på mina promenader och promenerar nu 75min/ 7 dagar i veckan. Har även fått nytt kostupplägg av Cia som jag ska äta till mitten av Juli då hon kommer tillbaka från semestern. Men jäklar vad mycket mat, vilker i och för sig jag är glad för, men måste nog erkänna att jag är lite små nojig attt inte komma in i bättere form än sisst.

Veckans träning: Har kört på som bara den. Missade lite kondis förra veckan och efter ätar dagen på midsommar hade jag massa engergi så i söndags blev det 1 timmer jogging igentligen morgon jogg med sov ut så det blev runt 12 tiden.

Dips passet blev med vikter och 15 kg dinglande mellan mina knän.
    Känns riktigt bra eftersom jag känner mig så stark på träningen.
    så bröst,axlar och armar har jag hunnit med, ett löp pass och i går sprang jag hinderbana vid Karlberg. Känns redan mycket bättere sen sisst, man vågar lite mer.. men så började det att regna typiskt! och det blir väldans halt så avslutade hinderbane träningen efter ca 30 min.
    Så det blev ruch i uppförs backe i stället 10 gånger. pust! Så jäkla jobbigt men klart en förbättring sen sisst. då det bara blev 5 rucher.. Fast då blev hinderbane träningen någor hårdare med. Klarade mig från de stora blåmärkerna som blev sisst. så börjar nog få in snittsen lite..

Blir faktiskt rätt besviken.. och lite små irreterad eftersom jag kör på som jag ska men tycker inte att jag minskar som jag borde. 0.5-0.7 kg i veckan är väl de minska man borde gå ner. Äter i och för sig Kreatin så det kan ju göra en viss skillnad på vågen antar jag. Men känner mig inte alls nöjd! Eller det kanske jag borde..??

Den 3 juni vägde jag 60.6 och det var en viktnedgång på -60.6
    7 Juni 59,5 kg alltså – 0,9 kg
    23 Juni 59,8 kg Jaha då har man gått upp då. va fasen
    I och försig började med kreatinet i den här vevan
    och nu en vecka senare
    1 Juli väger jag 59,5 i gen Blir grrrrrrrrrrrr
    Okej okej lugn och sansad.. om man då kollar på mått bandet i stället då och inte stirrar sig allt förblindad på den där jäkla vågen

Så har jag minskat totalt
    Lår 2,5 cm
    Vad 0,5 cm
    Rumpa 3 cm
    Mage 4 cm

Sen förra veckan har jag miskat
    Lår -0,5 cm
    Mage -1 cm
    Rumpa – 1cm
    Överarm -0,5cm

Så det har ju hänt grejer i allfall.
    Konstigt att vågen visar desamma. Känner mig faktiskt tajtare i kroppen också och rutorna börjar att synas igen lite grann
    Så får väl ta och tagga ner lite och nöja mig med att mått bandet visar en minskning

Lördag i dag och jag är helt själv. Sambon har åkt bort. Så i dag ska jag ha en helt dag för mig själv vilket ska bli rätt skönt. Har promenerat 75 min i morgon solen så härligt Ätar dag i dag så har ätit en god muslie frukost med papaya,russin, nötter och persika och lätt vanilj yougurt så smarrigt och en leverpastejs smörgås. Av någon konstig anledning är det det jag är sugen på den där leverpastejs smörgåsen. Tänkte gå ner och lägga mig på stranden om en stund, sola och läsa en bok. Lite senare i dag runt 5 blir det ett tränings pass Rygg (massor med chins) och mage står på tur.

Och i kväll ska jag gå ut och äta middag med mina kusiner och moster då en utav kusinerna har fyllt år. Det blir en indisk resturang.

Ha en fin dag i solen
    Glöm inte att smöja in er..
    Tjing tjing

Har fått nytt kost/konditions upplägg

2 g fiskolja
    2 koffeintabl/en stor kopp kaffe
    Morgonpromenad7 dagar i veckan/ 75 min

Frukost
    1 dl havregryn (gröt)
    Lite minimjölk
    1 banan
    30 g protein
    2 msk äppelcider vinäger
    10 g mandlar

Mellis 1
    10 g mandlar
    1/2 keso en frukt eller
    1/2 kesella 1 % & 2 dl lätt yougurt (lättsockrad) eller
    20 g protein och en frukt eller…..
    Omelett 4 vitor 1 gula lite grönsakeren

Lunch/middag
    50 g ris/pasta/2-3 mellan stora potatisar (250g)
    100g kyckling/kött/fisk
    100g grönsaker
    1 tsk rapsolja

Mellis 2
    se ovan

Middag
    se ovan

efter träning
    1 dl muslie (fmuslie)
    lite minimjölk
    30 g protein

kvällsmål
    se mellanmåls alt
    Brukar oftast bli en omelett

Konditions träning
    Promenaderna har blivit ökade till 75 min varje dag i veckan
    3 ggr i veckan ska jag träna Hinderbana/intervall träning eller ut och springa lågintensivt i ca 40 min.

Dax att bege sig ut i solen 8)
    Trevlig helg!!

Är så trött zzz så rätt segt att komma upp på morgonen.
    vill helst ligga kvar och sova. Men vad göra bara att palla sig upp och gå.

Måndagen träning blev ett rygg pass.
    8 chins blev det :yahoo: vet inte vad som hänt =) Men såg verkligen fram i mot rygg passet. Så den där spärren tycks ha lossnat lite.
    Så vikt bältet kom fram och det blev 3 set med 5 kg, blev i och för sig bara 4 st men en klar förbättring. Det kommer det kommer =)

I tävlingsform förra gången gjorde jag 9 st så det är ju en klar förbättring. =)

Kännde mig stark och Hantelrodden har jag ökat upp till 26 kg.
    Nu börjar man se lite ådror på axlarna, lite kul…

Marklyft
    50 kg, 3 set

Sittande rodd drop set
    30kg 8 rep
    25kg 8 rep
    20 kg 8 rep

lastdrag smalt grepp
    45 kg,8 rep, 3 set

Mage
    Chrunch åt sidan 15 st, 3 set
    Hängande benlyft 15, 3 set
    Chrunch med vikt 27kg*15, 3 set

Tisdag

Morgonpromenad 75 min

Träningsvärken har tagit där den ska.
    Sån träingsvärk i ryggen och i magen.

Blev en springtur på kvällen med sambon.
    Sprang effektivt i 40 min
    Vi sprang förbi badplatsen på vägenhem och och med bikinibyxorna på under träingsbyxorna tog jag ett dop. så nice :up: sedan joggade vi hem den sista biten ca 15 min.

Ha det fint i värmen…8)

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 49 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.