Disco Style

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 263 total)
  • Author

Dags för lite disco tycker jag. För lite av den varan här så jag tänkte dra mitt strå till stacken.

Stats:
    191cm lång flaggstång
    86.3 pannor imorse, fast med kreatin i kroppen
    Armarna mäter runt 39.7cm kalla, ah vafan vi avrundar uppåt till 40cm.
    Midjemåttet på smalaste stället har väl krypit upp till 83 sen det var nere på 78 i somras.
    4 år har jag gymmat, tyvärr gick första året åt att deffa bort överflödiga degiga saker runt midjan, och sen blev det sporadiskt gymmande i två år. Och så har jag skärpt till mig rejält nu i strax över ett år och tränat och ätit ordentligt och regelbundet.

Schema:
    mån: bröst, armar :bb3:
    tis: bröst, armar :bb3:
    ons: bröst, armar :bb3:
    torsdag: bröst, armar :bb3:
    fredag: vila
    lördag: vila
    söndag: bröst, armar. :bb3:

:)

Nja, okej, så illa är det faktiskt inte. Så här ser det egentligen ut, men om det hade sett ut som jag hade innan hade jag varit den ultimata discokungen. En vacker dage kanske… Men än så länge ser det ut så här:

mån: bröst, biceps. ha!
    tis: vila
    ons: övre ben och mage
    tors: axlar, triceps
    fre: vila
    lör: rygg, underarmar, vader
    sön: vila

Matschemat ser väl ut så här:
    Mål 1: Lättsockrad fil plus en massa havregryn, två fullkornsmackor med diverse pålägg, ett stort glas mellanmjölk och en prottedrink
    Mål 2: 250g kvarg plus en macka
    Mål 3: drygt 100g kolisar i form av pasta/potatis/ris och en 200g kött i någon form
    Mål 4: 250g kvarg plus en macka
    Mål 5: samma som mål 3
    Mål 6: några skedar keso och en näve sojabönor
    Mål 7: 30g kasein innan läggdags

Och efter träning om så sker så blir det en gainer med en 80g malto och 60g vassle.

Let the disco begin!

Vi kan väl lägga in gårdagens pass så jag har åtminstone ett pass att visa upp.

Igår var det ju måndag, så b/b stod på schemat. Jag tänkte börja med lite bänkpress men 3 andra discokungar i 16-17-årsåldern prövade att maxa på 100kg. Det gick inte så bra.

Jag kanske ska nämna att jag tränar på nautilus, stället som bara har en bänkpress, en cablecross och hantlar upp till 30kg. Byter gym efter nyår men stannar på nautilus för tillfället eftersom flickvännen och jag har nått typ av sambokort där så det blir billigt…

Så det fick bli plan B, hantelpress på lutande bänk. Jag gick direkt på de tyngsta ;) hantlarna.

8x30kg
    6x30kg
    7x28kg
    8x26kg

Jag är som svagast över främre axlar och bröst pga för mycket tattande med nautilus maskiner. Svagt för en discokung jag vet, men jag lovar att det ska bli bättre.

Nu var disco-wannabe:arna borta från bänkpressen så jag körde lite curls med rak stång:

5*47.5kg, med lite hawaii på sista repet.
    7x45kg
    8x40kg

Vanlig bänkpress, extremt långsam negativ del med stopp vid bröstet i en sekund:
    3x8x60kg

Hammercurls:
    8x24kg
    8x22kg

Avslutade med lite standard disco vid cablecrossen innan jag tog mig hemåt.

Lycka till! Ska bli kul att följa [img=http://members.home.nl/schmitz2/Smilies/FSC/good.gif]

Discot fortsätter, idag stod det ben/mage på schemat.

I avsaknad av smith och powerrack och en ovilja att ställa mig och göra knäböj utan spegel så började jag passet med lite utfall med hantlar.

Efter en uppvärmning så såg det ut så här:

8x26kg
    6x26kg
    7x24kg

Efter att ha pustat och frustat lite så snodde jag två 10kg plattor från bänkpressen och sprang iväg till en lutande bänk där man kan fästa fötterna längst upp för att köra lite crunches. Med de bägge 10kg plattorna på bröstet började jag köra mina crunches:

18 reps
    12 reps

Efter att ha sprungit tillbaka med plattorna kördes följande:

Benspark i maskin:
    12 reps
    9 reps
    7 reps

Fick ett infall och körde lite extra vader i benpressen, DC style, ett rest-pause set dvs.

Bencurl i maskin:
    8 reps
    6 reps

Här gav jag i princip upp på benen och körde avslutningsvis lite benlyft genom att hänga i chinsräcket:

19 reps
    13 reps

Allt som allt ett ok pass. Benen känns möra och kommer ge mig skön träningsvärk imorrn. Ska bli spännande sen när jag byter gym och kan köra lite knäböj. :bb3:

Nyss hemkommen från ett rätt schysst axel/triceps-pass.

Högst prio ligger just nu på främre axlar så jag började direkt med den jobbigaste övningen:

Axelpress med hantlar sittandes
    8x12kg
    5x16kg
    2x20kg
    2x22kg
    6x26kg PB
    6x24kg
    7x22kg

Första gången jag gett mig på 26:orna, och gjorde det utan nån som kunde hjälpa mig upp med dem också. Tyvärr har jag inte riktigt tekniken för att få upp första repet så det blev tungt och lite vingligt, resterande set blev lite lidande pga detta. Vetifan om det var lönt att fortsätta trappa ner efter det men kände för att göra slut på främre axlar ordentligt.

Smal bänkpress (vikter inkl stång)
    6x35kg
    8x65kg PB
    8x60kg
    6x60kg

Stående sidolyft med hantlar (rak rygg/ben)
    6x8kg
    10x12kg (med raka armar, sista repet drog jag dock in armarna lite)
    8x14kg (hyfsat strikt fast sista 4 repsen drog jag in armarna)
    7x12kg (raka armar igen)

Jag är lite kluven till om jag ska köra strikt med raka armar ärligt talat, normalt brukar jag (numera) reppa på 16kg och då är det iofs lite hawaii, men om jag inte gjort det så hade jag aldrig kommit upp till 12kg strikt heller eftersom jag under en lång period körde strikt på 10:orna utan att riktigt få till det på 12:an (finns ingen 11kg hantel). Jag får se hur jag gör i framtiden.

Pushdowns i latsdraget
    8x41kg (kändes lite för lätt så jag ökade lite)
    7x46kg (blev lite för tungt, tippade nästan bakåt så jag stod på hälarna)

Drag till hakan med fri stång
    8x45kg
    7x45kg
    (andra passet jag kör denna, har aldrig känts skön tidigare men av ngn anledning känns den skön nu… kanske för att mina axlar blivit stabilare)

Triceps extension liggandes med fri stång
    7x35kg (fumlade lite med greppet)
    3x35kg ridå

Puh… dags att värma wienerschnitzlarna som blev över igår och koka lite pasta till det. Ketchup till det kanske funkar? (sambon är borta idag :| )

Igår var jag och kikade lite på Decembercupen, lite spännande var det allt.

Vid lunchtid hann jag med att köra iväg och käka mat hemma plus ett ryggpass :)

Sittande rodd, smalt grepp (två cc handtag)
    8x40kg
    8x50kg
    4x60kg
    2x75kg
    8x96kg
    6x96kg
    7x91kg

Latsdrag, brett grepp bakom nacke
    6x77kg (rodden tog mycket mer än vad jag trodde)
    8x71kg
    7x71kg

Liggande omvända kryssdrag i cc
    10 reps
    9 reps

Underarmscurl med hantel
    1xRP set med 24kg (11, 5, 3)

Pullovermaskin
    11 reps
    7 reps

Vader i benpress
    1xRP set (9, 6, 4)

Efter det åkte jag tillbaka och kollade på finalen på DC, och fick även se denne bjässe:

Nyss duschad och klar efter ett b/b-pass.

Tog och bubbelbadade efter dagens pass också, grymt skönt.

Bänkpress

6x70kg (gick inget vidare alls, fick lite känning i vänster axel pga dålig teknik, och utan passare vågade jag inte fortsätta)
    2x70kg (andra gången gick inte bättre, avbröt) :(
    11x60kg i lugnt tempo

kändes lite misslyckat, men bänken är trots allt den svagaste övningen för mig

Bicepscurl, rak stång
    5×47.5kg (kändes lätt för en gångs skull, inget hawaii denna gång)
    6x45kg
    10x35kg

Hantelpress sned bänk
    8x28kg
    8x26kg
    6x26kg

Hammercurl, hantlar
    8x24kg
    8x22kg

Disco i cablecross för pecsen
    11 reps
    8 reps

Preachercurl med hantel
    7x18kg
    8x16kg

Då var det dags för ben/mage :(

Utfall med hantlar
    8x26kg
    6x26kg
    8x24kg

Situps lutande, 20kg på bröstet
    20 reps
    12 reps

Benspark i maskin
    11 reps
    8 reps
    7 reps

Vader i benpressmaskin (fick ett infall igen)
    1xRP set (8, 5, 4)

Bencurl i maskin
    8 reps
    8 reps (med lite sänkt vikt)

Benlyft hängande i chinsräcke
    18 reps
    12 reps

Måste ta och fixa dragremmar snart, magen orkade mycket mer än så men händerna orkade inte hänga kvar i räcket :(

Skönt att vara av med den här dagen, imorgon blire axlar/triceps.

shu ….*p

Sam jr wrote:
    shu ….*påminnelse*

Lugn, hade förberett och allt, behövde bara slänga mig lite käk :)

Du har PM :)

Uscha, vaknade upp igår med magont, antagligen fisken jag käkade kvällen innan. Blev lite värre på kvällen sen och var lite halvfebrig och kände inte för att träna direkt… Men imorse kändes det bra och ”klumpen” i magen kändes knappt av, så passet blev av idag istället.

Passet var ingen höjdare, ingen direkt ork eller uthållighet alls :(

Axelpress med hantlar:
    10x24kg
    6x24kg
    7x22kg

Dips:
    12xKV (inte kört dips på ett tag)
    8xKV (var tog orken vägen?)
    8xKV

Smalbänk:
    5x60kg (uscha)
    8x50kg
    7x50kg

Hantellyft åt sidan:
    8x14kg (orkade inte strikt)
    8x12kg (strikt, sträckta armar)

Triceps pushdown i cable:
    11 reps
    8 reps
    7 reps

Drag till hakan, fri stång:
    10x45kg
    8x45kg

Xavier wrote:
    Uscha, vaknade upp igår med magont, antagligen fisken jag käkade kvällen innan. Blev lite värre på kvällen sen och var lite halvfebrig och kände inte för att träna direkt… Men imorse kändes det bra och ”klumpen” i magen kändes knappt av, så passet blev av idag istället.

En stark kopp kaffe brukar rensa sån mage! Zoegas Intenzo är min favorit i det syftet :emo-thumb

Discoträning är underskattat 8)

melancoolio wrote:
    En stark kopp kaffe brukar rensa sån mage! Zoegas Intenzo är min favorit i det syftet :emo-thumb

Discoträning är underskattat 8)

Disco for life!

Tyvärr dricker jag inte kaffe. Innan var jag helsåld på pepsi max, men när jag märkte att jag använde det som ett substitut för vatten på jobbet och magen började strejka lite då och då så skippade jag det helt, numera dricks det enbart vatten (med lite fun light ibland).

Idag blir det ingen träning eftersom jag felkalkylerade tiden, var och shoppade skidkläder inför resa till bad gastein över nyår. Ryggpasset får vänta tills imorgon. :O

Rygg och vadpass precis avklarat s

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 263 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.