Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Disco Style
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 april, 2006 at 21:11 #999860Anonym anvandareMemberAlm wrote:Här rasar det ja , fint.
Själv har jag precis börjat komma igång igen med nedgången efter lite stillastående. Tog lite bilder, som ligger i journalen ^^, ska bli kul att ta nya bilder vid 80 kg ^-^.Enda jag vill passa mig för är väl att rasa för snabbt, vill inte droppa för mycket i styrka. Tycker jag ligger i rätt bra fas inför sommaren, men ska nog ner till 77cm i midjemått eller så innan jag är klar.
12 april, 2006 at 21:08 #999861Anonym anvandareMemberLätt underkroppspass idag, körde mest bara lite genomblödning på lätta vikter och höga reps. 20 min promenad efteråt.
Glad påsk alla! Jag vet att jag kommer äta och må gott i alla fall. Flickvännen kommer hem från berlin under påsk nämligen
12 april, 2006 at 21:58 #999862Anonym anvandareMemberXavier wrote:Lätt underkroppspass idag, körde mest bara lite genomblödning på lätta vikter och höga reps. 20 min promenad efteråt.Glad påsk alla! Jag vet att jag kommer äta och må gott i alla fall. Flickvännen kommer hem från berlin under påsk nämligen
go on, get your freak on!
cause i dont want no one-minute man!varför är alla män one-minute men då!!!, makes no sense
born to cum. literally.12 april, 2006 at 22:13 #999863Anonym anvandareMemberAlm wrote:go on, get your freak on!
cause i dont want no one-minute man!varför är alla män one-minute men då!!!, makes no sense
born to cum. literally.Jag vet inte riktigt vad du rökte på innan du skrev detta… :ike:
12 april, 2006 at 22:20 #999864Anonym anvandareMemberXavier wrote:Jag vet inte riktigt vad du rökte på innan du skrev detta… :ike:Det skulle vara en bra batch, men tji fick ja! Man kan tydligen INTE röka morötter.
Kul att flickvännen kommer hem, skulle där stå !
12 april, 2006 at 22:28 #999865Anonym anvandareMemberAlm wrote:Det skulle vara en bra batch, men tji fick ja! Man kan tydligen INTE röka morötter.Kul att flickvännen kommer hem, skulle där stå !
Klart man kan röka morötter
Nej, nu är det dags att jag ger mig en liten kyss med elpistolen så att jag somnar, ska upp tidigt imorgon
Magnus af Frodenqvist, signing out. Nån som sett mina flip-flop tofflor btw?
14 april, 2006 at 14:47 #999866Anonym anvandareMemberFick inte så mycket sömn inatt av förklarliga skäl, men hade ett enormt tryck på gymmet idag, jag tror det berodde på att jag smällde i mig 100g choklad innan jag stack iväg och tränade.
Men jag behövde sänka vikterna lite ändå Vet inte om det är lönt att skriva upp vikter när man bara behöver sänka dem, men here it goes:
Lutande hantelpress: 8x32kg, 8x32kg (misslyckades tom med att få upp hantlarna första gången, okoncentrerad?)
Pumpade ut med vanlig bänkpress efteråt. Kändes rätt ovant efter att bara kört lutande pressar senaste månaderna.
Pushdown med rep: 4×10
Hantelrodd: 10x40kg i 2 set
Sittande militärpress i smith: 10x50kg i 2 set
Preachercurl, ez-stång: 15x20kg+stång i 2 set
Lutande bänk i cablecross: 2×10Enormt pump efteråt, choklad är ett schysst kosttillskott. Kände mig lite uppblåst i magen bara Nu ska jag återgå till att äta gott både idag och imorgon. Godis, restaurangmat och vin kommer det bli överflöd av.
18 april, 2006 at 09:44 #999867Anonym anvandareMemberSå… tillbaka efter en matrik påsk. Har käkat som en gris på fredag, lördag söndag. Måndag blev helt ok i matväg men en hel del godis trots allt. Vikt och mått efter fyra veckor:
Vikt: 88.4kg (+1.3kg)
Midja: 83cm (+1cm)Körde ett pass i söndags morse också, dan efter man hade slängt i sig 15 olika tapas-rätter till förrätt, köttgryta med potatis till huvudrätt och grillade äpplen (om jag kommer ihåg rätt) till efterrätt. Blev ett benpass som gick klart över förväntan. Ser fram emot att springa en del på löpbandet imorrn
18 april, 2006 at 13:18 #999868Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Hehe, låter som om du har haft en riktigt bra påsk! Men var har du benpasset då? Ha det gött Xavier! :wazzup:Jag kommer faktiskt inte ihåg vad jag körde på för vikter i söndags morse. Enda jag kommer ihåg är all ölen jag druckit och maten jag ätit under påsken. Och mycket har det blivit av den varan
Ikväll blir det ett överkroppspass, ska bli spännande att se om det fortfarande finns lite glykogen lagrat i mucklerna. Om inte annars måste man ju få lite tryck av att ha käkat på macedonkan igårkväll. Pommes frites är guld för musklerna har jag hört.
18 april, 2006 at 20:21 #999869Anonym anvandareMemberPommes fritesen igår gav inte direkt ökat tryck idag, men smällde ändå på med ett ok pass.
Snedbänk: 5×67.5kg i 5 set
Hammercurl, ståendes: 5x24kg i 8 set
Dips: 5x15kg+KV i 3 set, 13xKV
Sittande militärpress i smith: 10x50kg, 5x55kg i 4 set
Latsdrag, brett grepp: 10x70kg, 6x80kg, 5x85kg, 4x100kg, 5x95kg
Lutande disco i cablecrossen, liggandes: 10 reps, 8 repsSer fram emot att springa i 30 min imorgon, förmodligen för första gången sedan deffens start. Dags att förbränna lite påskgodis!
19 april, 2006 at 10:16 #999870Anonym anvandareMemberMed en morgonvikt på 87.9kg sprang jag i 25min på löpbandet i 11km/h imorse. Det var svinjobbigt att stiga upp
Imorrn hade jag tänkt att klättra lite i malmö. Ska bli spännande
21 april, 2006 at 21:17 #999871Anonym anvandareMemberWarrior wrote:Jajaja… sluta klaga! Det går ju bra för dig Xavier!Vad hade du för mål med deffen då? Du verkar deffen varför jag frågar.
Ser att du ändrat i din signatur… not bad not bad.
Sommardeff såklart, tänkte bli någorlunda hård hade jag tänkt. Men det går faktiskt lite långsammare än jag planerat, men vill inte köra igång överväxeln ännu Förra sommaren droppade jag på tok för mycket i slutet i vikt, tänkte köra en jämn kurva denna gången. Man lär sig så länge man lever :ike:
21 april, 2006 at 21:27 #999872Anonym anvandareMemberIgår blev det ingen klättring eftersom mitt högra knä tyckte det var roligt att göra ont, en kombination av knäböj i en annorlunda stans och joggandet på bandet. Men som tur var så kändes knät bra idag, så det verkar inte vara något långvarigt. Skippade ändock benpasset och kör det på söndag istället.
Imorse blev det en morgonprommis på 50min och ett överkroppspass som bestod av en massa högreppare. Efter passet så ställde jag mig 25min på le stairmaster, mest pga att jag käkade tårta på eftermiddagen eftersom jag firade av killen som slutar på jobbet, medans jag som konsult tar över hans grejer :ike:
Så, dagens pass:
preachercurl, ez-stång: 27.5kg+stång: 10, 10, 10 (blev inget fjärde set eftersom smithen blev ledig och andra hade deras ögon på den)
Lutande bänk i smith: 60kg, 12, 13, 7 (sista setet var långsamma med stopp i nån sekund vid bröstet)
Triceps pushdows med rep: 13, 15, 10
Press bakom nacke i smith: 10x40kg i 4 set
Hantelrodd: 42kg, 10, 9Lite oregelbundet med antalet reps jag klarade av men det var mest för att jag kände mig fram. På måndag blir det ett tungt pass igen.
23 april, 2006 at 18:03 #999873Anonym anvandareMemberAh, idag var morgonvikten nere under vad det var innan påskfrossandet (3 dagars frossande i godis och mat, och till en viss del sprit). Midjemåttet var på 82cm igen och vikten på 86.6, men jag antar att jag väger lite mer än det imorgon iom att jag käkade rätt lite kolisar igår, med mina mått mätt.
Men det är lite att fira trots allt, för när jag startade journalen vägde jag 86.3kg och hade en centimeter till i midjan, samt att armmåttet nu är 40.4cm jämfört med 39.7cm vid start. Iofs millimeterjakt, men vafan det går ju framåt iaf
Dagens pass bestod av underkropp med mera:
Ryggresningar kramandes 25kg platta: 2×15
Knäböj i smith: 10x60kg, 10x70kg, 5x80kg (tog det lite lugnt här pga knät, vill gärna klättra på tisdag)
Trapz i smith, framför: pyramid till 120kg där det blev 15 reps
Trapz i smith, bakom: 15x100kg i 2 set
Sittande vadpress: 20x80kg i 2 set
Stående vadpress: pyramid upp till 100kg där det blev 18 reps tror jag
Lutande crunches med 10kg platta bakom huvudet: 2×12
Rotatorcuff: 15 reps i alla riktningar.Avslutade med en promenad på löpbandet i 25min i 7.2km/h.
Dags att laga ihop ett storkok av spaghetti och köttfärssås… mmm
24 april, 2006 at 20:10 #999874Anonym anvandareMemberEn ny dag, ett nytt pass. Jag hatar måndagarna eftersom det är så jäkla mycket folk då, och idag var inget undantag. Ska nog lägga om schemat så jag slipper träna på måndagar, det suger ju lite när man är inställd på vissa övningar och vikter och måste ställa om sig till annat.
Nåja, passet bestod av överkropp, tungt:
Snedbänk: 5x66kg i 3 set
Snedbänk i smith (wohoo, smithen blev ledig): 5x70kg i 4 set
Scottcurls, hantel: 5x22kg i 5 set (tyngre än vad jag kommer ihåg att det var, men så blir det väl när man haft ett uppehåll på en viss övning)
Sidolyft med hantlar, sittandes: 5x15kg i 5 set
Smalbänk: 5x55kg i 8 set
Hantelrodd: 5x44kg i 5 set, 8x44kg i 1 setEdit: hoppla! mitt PB på scottcurlen var visst runt 5-6 reps på 22kg hanteln när jag gjorde den innan jag startade bartoll-passet. Måste fått hjärnblödning eller ngt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.