Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Disco Style
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 april, 2006 at 09:13 #999875Anonym anvandareMemberXavier wrote:En ny dag, ett nytt pass. Jag hatar måndagarna eftersom det är så jäkla mycket folk då, och idag var inget undantag. Ska nog lägga om schemat så jag slipper träna på måndagar, det suger ju lite när man är inställd på vissa övningar och vikter och måste ställa om sig till annat.
Nåja, passet bestod av överkropp, tungt:
Snedbänk: 5x66kg i 3 set
Snedbänk i smith (wohoo, smithen blev ledig): 5x70kg i 4 set
Scottcurls, hantel: 5x22kg i 5 set (tyngre än vad jag kommer ihåg att det var, men så blir det väl när man haft ett uppehåll på en viss övning)
Sidolyft med hantlar, sittandes: 5x15kg i 5 set
Smalbänk: 5x55kg i 8 set
Hantelrodd: 5x44kg i 5 set, 8x44kg i 1 setEdit: hoppla! mitt PB på scottcurlen var visst runt 5-6 reps på 22kg hanteln när jag gjorde den innan jag startade bartoll-passet. Måste fått hjärnblödning eller ngt.
haha, det klassiska ”måndagsfolket”, börjar om på ny kula varje måndag, sen ser man dem inte förrän nästa måndag .
Älskar du också hantelscottcurls? Tror inte jag vet en bättre övning för biceps. Långsamma reps är min melodi, grymt . Men visst fan kör du relativt lätt på pecsen jämfört med allt annat Xav ? Hur kommer det sig.25 april, 2006 at 10:04 #999876Anonym anvandareMemberAlm wrote:haha, det klassiska ”måndagsfolket”, börjar om på ny kula varje måndag, sen ser man dem inte förrän nästa måndag .
Älskar du också hantelscottcurls? Tror inte jag vet en bättre övning för biceps. Långsamma reps är min melodi, grymt . Men visst fan kör du relativt lätt på pecsen jämfört med allt annat Xav ? Hur kommer det sig.Ja hantelscottcurls är grymt sköna, preachercurls med ez-stången är lika skön iofs. Nackdelen med scottcurlsen är att min vänstra arm är lite svagare än den högra, så när jag körde 5×5 på den igår så avbröt jag för att vänstra la av, högra kunde nog gjort en två set till.
Jag vetifan varför jag är så svag i bänkpressar ärligt talat, jag är väl felbyggd för det helt enkelt (långa armar), eller så fallerar tekniken på nått sätt. Jag kör mina reps explosivt, men ändå kontrollerat på nervägen, och då hela vägen ner och studsar inte på nått sätt, och ryggen hålls rak så jag inte svankar. När jag är klar med deffen ska jag försöka trycka upp lite mer i vikt och börja köra negativa reps och allt vad det är. Men sista tiden så har jag fått rätt bra utdelning, så nått gör jag nog rätt trots den låga vikten.
Angående måndagsmänniskor så har du helt rätt, för många av dem ser man inte under resterande delen av veckan. Bizarro.
25 april, 2006 at 10:09 #999877Anonym anvandareMemberNy vecka har gått förbi, så dags för lite nya mått, det inom parantes är förändringen på en vecka:
Vikt: 86.6kg (-1.8kg)
Midja: 82cm (-1cm)
Överarm: 40.4cm (+-0)Hade hoppats på ett mindre midjemått, men nu börjar saker och ting hända i spegeln i alla fall. Målet om 3 veckor är att ligga på 80cm i midjemåttet, och sen kommer slutspurten efter ytterliggare en helg i berlin. Ska ta och fixa lite bilder innan dess.
Dagen i mat:
Frukost:
En tallrik lättsockrad blåbärsfil med ~1dl havregryn
2 ägg
ett glas mjölk
1 dl whey-80Mellanmål:
250g kvargLunch:
70g pasta med köttfärssås bestående av 200g nötfärsMellanmål:
250g kvargMiddag:
köttfärssås (200g nötfärs) med ~70g cashewnötter och lite majsMellanmål:
250g minikeso blandat med en näve sojabönorInnan läggdags:
30g kasein (fairing)
[/b]26 april, 2006 at 20:19 #999878Anonym anvandareMemberDagens aktivitet:
50min morgonprommis.
Underkroppspass, högreps.
20min på le stairmaster.Har träningsvärk precis överallt nu, benen hade jag träningsvärk i redan innan jag körde knäböj med en massa reps. Fy satan vad det var svårt att gå hem, och jag som tänkte köra ett lugnt pass. 15-20 reps var tydligen inte så lugnt när man väl var färdig.
Dags för köttfärssås… igen. Kanske borde variera mer, men när man är gräsänkling går man in i rätt monotona matlagningsvanor. Snabbt, gott och näringsriktigt är ledordet.
26 april, 2006 at 20:27 #999879Anonym anvandareMemberXavier wrote:Lunch:
70g pasta med köttfärssås bestående av 200g nötfärsMiddag:
köttfärssås (200g nötfärs) med ~70g cashewnötter och lite majsMellanmål:
250g minikeso blandat med en näve sojabönorAaahhh, kan det månne vara ”min” köttfärssås?
jag gjorde själv en portion till matlådan imorgon!Oh shit! -1.8kg på en vecka var inte illa *aviiiiis*
26 april, 2006 at 20:29 #999880Anonym anvandareMemberMilia wrote:Aaahhh, kan det månne vara ”min” köttfärssås?
jag gjorde själv en portion till matlådan imorgon!Oh shit! -1.8kg på en vecka var inte illa *aviiiiis*
Jodå det är din köttfärssås, den är god men jag har ju gjort ”min” köttfärsås i nästan två veckor nu, hehe. Och nu har jag ytterliggare en portion gjord från ditt recept i kylen som är till imorrn, men sen måste jag nog komma på nått nytt att laga :p
-1.8kg var nog mest för att jag frossade i godis och god mat i 3 dagar under påsken
30 april, 2006 at 15:48 #999881Anonym anvandareMemberDeffen fortskrider på, midjemåttet har redan minskat med en centimeter trots att vägningen inte är förrän på tisdag. Går riktigt bra med andra ord.
Har kört ett par pass nu fredag och idag, allt har varit explosivt och högreps samt rätt intensivt. Orkar inte skriva upp detaljerat med vikter men jag fixade 20 dips i fredags vilket är en schysst finslipning av det tidigare rekordet 15 dips, men jag har å andra sidan inte kört utan extra vikt nu på ett bra tag. Och så har jag ökat på rätt bra i knäböj i smith också.
Så… nu blir det en tupplur i en timme innan det blir dags för valborgsdrabbning.
1 maj, 2006 at 19:01 #999882Anonym anvandareMemberAh, grillat är godast.
Dagens pass:
Lutande bänk i smith: 5x70kg i 5 set
Scottcurl med hantel: 5x22kg i 8 set
Press bakom nacke i smith: 5x50kg i 4 set
Pushdowns med rep: 8×5
Latsdrag brett grepp: 5x90kg i 4 setGjorde ett antal reps på 90kg i marklyft igen för att testa om jag kunde få in tekniken, men jag har svårt att inte få ostbågerygg med mina långa ben om inte stången ska åka in i knäna i startläget… får konsultera nån lokal biff på gymmet om jag nånsin ska köra denna övning i framtiden.
Dags att göra veckans storkok!
2 maj, 2006 at 09:16 #999883Anonym anvandareMemberYtterliggare en vecka har gått, dags för ny vägning och nya mått:
Vikt: 86.2kg (-0.4kg)
Midja: 81cm (-1cm)
Överarm: 40.3cm (-0.1cm)Igår vägde jag 85.8kg och hade ändå supit lite och käkat en massa god mat kvällen innan, och igår käkade jag vanlig dietmat, så jag har ingen direkt förklaring till uppgången på 0.4kg till idag. Men men, midjemåttet höll sig ändå på 81cm så all is good. En bra nergång på en vecka.
3 maj, 2006 at 22:40 #999884Anonym anvandareMemberHade ett litet samtal med benen idag och frågade om de ville köra knäböj. De sa nej och följdaktligen blev det bencurl och benspark och lite juck i stående vadpress. Men erector (fniss) spinae fick sitt iaf med 20 reps ryggresningar med en 25kg-platta runt bröstet.
Dagens cardio bestod av en morgonpromenad som aldrig blev av eftersom jag tryckte på snooze-knappen hela tiden, 12min på stairmastern efter passet och en dryg timmes promenad med en polare i det fina kvällsvädret.
4 maj, 2006 at 09:39 #999885Anonym anvandareMemberTjenare Warrior! Jo det går bra. Fast vikten och midjemåttet står lite stilla, så det är nog dags att lägga på ett kol nu och steppa upp lite. En centimeter till ska väck från midjan innan torsdag nästa vecka, sen ska jag slappa lite i berlin nästa helg. Målet med deffen är ett midjemått på 76-77cm.
Musklerna mina är lite lata, men det är nog mest benmusklerna som har lite för mycket disco i sig. Avvänjningen går låååångsamt.
6 maj, 2006 at 12:44 #999886Anonym anvandareMemberUscha, totalt trycklös idag. Tyckte vikten hade stått still lite för mycket ett tag, så jag drog ner ytterliggare på kolisarna, resultatet var en viktnedgång på 0,6kg över natten och inget tryck alls idag på överkroppspasset. Ska ta o käka på en hel del kolisar idag så jag utjämnar. Provade bänken för första gången på över en månad, tog väl 10kg mindre än sist och är nu svagare i bänk än i snedbänk. Yay…
6 maj, 2006 at 19:00 #999887Anonym anvandareMemberXavier wrote:Uscha, totalt trycklös idag. Tyckte vikten hade stått still lite för mycket ett tag, så jag drog ner ytterliggare på kolisarna, resultatet var en viktnedgång på 0,6kg över natten och inget tryck alls idag på överkroppspasset. Ska ta o käka på en hel del kolisar idag så jag utjämnar. Provade bänken för första gången på över en månad, tog väl 10kg mindre än sist och är nu svagare i bänk än i snedbänk. Yay…:X, att deff ska vara så jävla svårt alltså. Sjukt.
7 maj, 2006 at 18:20 #999888Anonym anvandareMemberNyss hemkommen från en 4-timmars golfrunda i det extremt härliga vädret. Må alla dagarna under sommaren vara så här… Nu har man fått lite färg också av att vara ute i solen. Guld
Sitter och funderar på om jag ska köra ett benpass idag eller inte, just nu lockar soffan och en bra film…
7 maj, 2006 at 18:21 #999889Anonym anvandareMemberjag rötar för ett tungt benpass…
bara att dra en kopp kaffe innan så ska du se att du piggnar te..film kan du glo på efteråt som belöning -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.