Disco Style

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 263 total)
  • Author

Jag skulle också vilja se lite mer armar, men om jag jämför med förra året så verkar de växa med runt en cm om året, så det tar ett tag, framförallt när man har långa armar ;)

Dagens pass kändes riktigt bra, kanske mest för att jag käkat som en gris och druckit en hel del i berlin de sista 3 dagarna. Och det verkar som om midjemåttet inte ökat (utan snarare minskat) trots att jag smällde i mig en chipspåse igår. Kanske berodde på att jag gick omkring i en gigantisk park i Potsdam i 5 timmar iofs.

Snedbänk i smith: 5x70kg i 5 set
    Scottcurl, hantel: 5x22kg i 6 set
    Press bakom nacke i smith: 5x45kg i 8 set
    Dips med 10kg runt midjan: 10xKV+10kg, 7xKV+10kg
    Latsdrag, brett grepp: 8x80kg, 5x90kg, 5x90kg

Stark i biccarna :up:

tjo! har inte läst din juornal förut men har skummat igenom nästan hela nu, kul!! Kommer följa dig i fortsättningen, ha dé gött och kör hårt!!

Lindmark wrote:
    Stark i biccarna :up:

Hävstångseffekten när man har långa armar :)

Det gynnnar mig inte i någon annan övning ;)

jojje83 wrote:
    tjo! har inte läst din juornal förut men har skummat igenom nästan hela nu, kul!! Kommer följa dig i fortsättningen, ha dé gött och kör hårt!!

Välkommen välkommen :D

Måste säga att jag blev lite förvånad över biceps utseende och vikten du lyfter, hade räknat med lite mer!
    Men att du skulle vara starkare på grund av att du har långa armar? hur går det ihop :D *vet inte hur det ligger till med det*.
    Brukar generellt vara tvärtom?

Alm wrote:
    Måste säga att jag blev lite förvånad över biceps utseende och vikten du lyfter, hade räknat med lite mer!
    Men att du skulle vara starkare på grund av att du har långa armar? hur går det ihop :D *vet inte hur det ligger till med det*.
    Brukar generellt vara tvärtom?

Just när det gäller curls av de olika slag så har man nytta av långa armar pga hävstångseffekten. Men så kassa är de väl ändå inte:( Lite svårt att få 40cm armar att se grovt ut på 191cm iofs. För att citera en klok herre: ”En liten man gör så gott han kan” 😮 :D

Xavier wrote:
    Just när det gäller curls av de olika slag så har man nytta av långa armar pga hävstångseffekten. Men så kassa är de väl ändå inte:( Lite svårt att få 40cm armar att se grovt ut på 191cm iofs. För att citera en klok herre: ”En liten man gör så gott han kan” 😮 :D

Alltså, kassa är dom inte, men det är ju som du säger, trots allt 191 cm lång. Själv är jag 183 cm, vilket i dessa sammanhang också är ganska långt.
    40 cm i den formen är ju inte dåligt direkt! Så det är bara att piska ännu mer när deffen är färdig. Du har mer att ge skaru se :-)!

Ny vecka, nya mått. Denna gången var jag riktigt positivt överraskad, inte minst med tanke på vad jag käkade när jag var utomlands.

Vikt: 84.7kg (-0.1kg)
    Midja: 79.6cm (-0.9cm)
    Överarm: 40.2cm (+0.1cm)

Nu har jag lärt mig att man ska deffa med en massa god restaurangmat, dra till med en fylla på kvällen, gå en 5-timmars-promenix i en park och smälla i sig sushi och en halv chipspåse efteråt. Att jag inte kommit på detta tidigare? ;)

Xavier wrote:
    Ny vecka, nya mått. Denna gången var jag riktigt positivt överraskad, inte minst med tanke på vad jag käkade när jag var utomlands.

Vikt: 84.7kg (-0.1kg)
    Midja: 79.6cm (-0.9cm)
    Överarm: 40.2cm (+0.1cm)

Nu har jag lärt mig att man ska deffa med en massa god restaurangmat, dra till med en fylla på kvällen, gå en 5-timmars-promenix i en park och smälla i sig sushi och en halv chipspåse efteråt. Att jag inte kommit på detta tidigare? ;)

Haha, nya forskningsrön ;-).

Alm: precis… king grub släng dig i väggen typ ;)

Nu märks det att det är beach2006 på G, alla cardiomaskiner upptogs av tjejer så några 40 inplanerade cardiominuter blev inte av. Pallar inte ge mig ut på en kvällspromenad heller. Får väl lägga in högväxeln imorrn istället.

Nåja, passet:

Böj i smith: 8x60kg, 5x80kg, 4x90kg, 1.5x100kg (failade andra) bra djup och första gången jag prövade på 100kg.
    Trapz bakom ryggen i smith: 10x120kg, 10x120kg, 8x120kg
    Crunches lutande med 10kg platta bakom huvudet: 15, 12
    Bencurl i maskin: 8x90kg, 7x90kg
    Ryggresningar kramandes 25kg-platta: 20, 12 (pust och frust)
    Sittande vadpress: 13x85kg i 2 set
    Stående vadpress: 15x95kg, 13x100kg
    Underarmscurl med hantel: 12x26kg

Har lite dåligt samvete, senaste cardion jag körde var i tisdags. Och jag hann inte köra nån idag heller eftersom jag 1) pallade inte stiga upp tillräckligt tidigt imorse och 2) behövde springa till lundakarnevalen efter styrkepasset pga biljetter till cirkusen.

Nåja, nu är det lundakarnevaaaal. :yahoo:

Passet var för övrigt ett halvinspirerat överkroppspass med låga vikter och fler reps, eller så var tanken iaf, och trycket var helt ok pga en asiatisk buffé till lunch.

Körde ett pass och utförde en del cardio igår, mest som kompensation för den sista tidens slackande. 1 timmes morgonprommis och 30min på stairmastern efter styrkepasset som blev ett lätt högrepspass:

Böj i smith: 20x60kg
    Shrugs i smith bakom ryggen: 2x15x100kg
    Lutande crunches: höll inte räkningen, måånga utan extra vikt
    Bencurl i maskin: 30x60kg
    Sittande vadpress: 25x70kg
    Stående vadpress: 25x?kg
    Underarmscurl med fri stång (ovansida?): 2x12xstång
    Underarmscurl med hantel: 12x26kg

Avslutade med lite rotatorcuff och gick sen ut på lundakarnevalen, drack karnevalsöl och gick omkring en massa.

Xavier wrote:
    Avslutade med lite rotatorcuff och gick sen ut på lundakarnevalen, drack karnevalsöl och gick omkring en massa.

karnevalsöl, är det gymgrossistens nya gainer ? :->

Alm wrote:
    karnevalsöl, är det gymgrossistens nya gainer ? :->

Motsatsen till gainer kanske ;)

Droppat 1.4kg de sista två dagarna, skar ner lite på kolisarna kanske och ökade på cardion en del eftersom det stod still ett tag, men 1.4kg är på tok för mycket, och det har inte visat sig på midjemåttet särskilt mycket. Öl kanske driver ut vatten? :)

Har iaf drämt till med en stor buffé till lunch idag ute på marina plaza i helsingborg, ris med fläskgryta. Mätt i magen :nerd: Vill inte känna mig helt trycklös igen när jag imorgon ska köra ett tungt överkroppspass.

Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 263 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.