Disco Style

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 263 total)
  • Author
    Xavier wrote:
    Motsatsen till gainer kanske ;)

Droppat 1.4kg de sista två dagarna, skar ner lite på kolisarna kanske och ökade på cardion en del eftersom det stod still ett tag, men 1.4kg är på tok för mycket, och det har inte visat sig på midjemåttet särskilt mycket. Öl kanske driver ut vatten? :)

Har iaf drämt till med en stor buffé till lunch idag ute på marina plaza i helsingborg, ris med fläskgryta. Mätt i magen :nerd: Vill inte känna mig helt trycklös igen när jag imorgon ska köra ett tungt överkroppspass.

Hehe ser ut som när jag smådeffar :p Slinker ändå ner ett lite onyttigare mål här o där. Öl är vätskedrivande förresten.

Blir utmaning att hålla dieten om det blir fint väder i sommar. Grillat käk, öl osv. Hehe Får väl öka på cardion bara.

Lindmark wrote:
    Hehe ser ut som när jag smådeffar :p Slinker ändå ner ett lite onyttigare mål här o där. Öl är vätskedrivande förresten.

Blir utmaning att hålla dieten om det blir fint väder i sommar. Grillat käk, öl osv. Hehe Får väl öka på cardion bara.

Finns ju en anledning till att man börjar deffen innan sommaren ;)

Ååå, grillat… det känns lite fjärran nu när det är sånt /&”¤”#!”#(/ skitväder. Var tog sommaren vägen? :(

Xavier wrote:
    Finns ju en anledning till att man börjar deffen innan sommaren ;)

Ååå, grillat… det känns lite fjärran nu när det är sånt /&”¤”#!”#(/ skitväder. Var tog sommaren vägen? :(

Ja egentligen :p Jag är lite sent ute, min ökning från 4-5 styrkepass till 13 pass i veckan(Promenader+styrke) bör nog iaf räcka att hålla förbränningen så hög att jag slipper strypa alltför mkt på kosten.

Här har det varit skitfint väder i 2 dagar nu. 16 plus i skuggan nu men så har väder rapporterna lovat regn resten av veckan :(

Lindmark wrote:
    Ja egentligen :p Jag är lite sent ute, min ökning från 4-5 styrkepass till 13 pass i veckan(Promenader+styrke) bör nog iaf räcka att hålla förbränningen så hög att jag slipper strypa alltför mkt på kosten.

Här har det varit skitfint väder i 2 dagar nu. 16 plus i skuggan nu men så har väder rapporterna lovat regn resten av veckan :(

Gör man rätt med deffen så ska man ju inte behöva strypa sin kost alltför mycket förrän just i slutfasen. Din kropp lär ju dra en del bränsle hur du än gör så :p

Vad vore livet utan lite öl och god mat då och då? :)

Ja det är ju iaf tre större helger inplanerade för min del i sommar.
    Får räkna dem som ”ätardagar” :p

För övrigt gick jag runt o tänkte på öl av ngn anledning under morgonpromenaden. Det där ölsuget brukar alltid börja komma när värmen ökar :drunk: Hehe

Lindmark: mmm öl ;)

Äh, vi idrottande själar dricker så sällan ändå, vi får väl leva lite på somrarna om inte annat ;)

Hej och välkommen till hajk, denna vecka presenterar vi ny vikt och nya mått. Totalt ointressanta denna gången eftersom jag drog på med en halvätardag igår för att återta lite av vattnet jag drev ut iförrgår och iförrförrgår med allt öldrickande. Men men, jag får väl presentera dem ändå:

Vikt: 84.9kg (+0.2kg)
    Midja: 80cm (+0.4cm)
    Överarm: 40.2cm (+-0)

Anledningen till halvätardagen igår var att jag sjönk med inte mindre än 1.4kg under två dagar och tja, det var ju inte riktigt meningen. Men det var mest vatten förmodligen, så det hade kanske kommit tillbaka ändå. Lär ha tryck ikväll i vilket fall som helst :)

Tungt överkroppspass idag, var väl ungefär samma vikter som förra gången förutom att jag bytte ut tre övningar.

Lutande bänk i smith: 5x5x70kg
    Dips: kv+15kg, 7, 5 (iom att jag gjorde så få reps här körde jag lite dropsets med pushdown och rep)
    Press bakom nacke i smith: pyramid till 5×47.5kg (tungt efter dips och lutande bänk)
    Preachercurl med ez-stång: 35kg+stång, 5×5 (puh, tungt, hade nog failat om jag kört ett 6:e set)
    Latsdrag med v-handtag: 10x60kg, 6x80kg, 5x85kg, 4x90kg

Avslutade med 40min cardio, körde även 50min morgonpromenad imorse. Har lagt in högväxeln nu för att avsluta den här deffen, går inte att dalta längre.

Körde lite underkropp idag, men inte så mycket att rapportera, samma vikter som förra passet förutom att jag inte maxade böj i smith utan bara gick upp till 5x90kg.

Annars har det blivit en timmas morgonpromenad och 40min cardio efter passet i form av 20min trappmaskin och 20min gång på löpbandet. Nu har jag verkligen skärpt till mig på cardiobiten, så förhoppningsvis behöver jag inte dra ut på lidandet så himla lång tid till.

Xavier wrote:
    Tungt överkroppspass idag, var väl ungefär samma vikter som förra gången förutom att jag bytte ut tre övningar.

Lutande bänk i smith: 5x5x70kg
    Dips: kv+15kg, 7, 5 (iom att jag gjorde så få reps här körde jag lite dropsets med pushdown och rep)
    Press bakom nacke i smith: pyramid till 5×47.5kg (tungt efter dips och lutande bänk)
    Preachercurl med ez-stång: 35kg+stång, 5×5 (puh, tungt, hade nog failat om jag kört ett 6:e set)
    Latsdrag med v-handtag: 10x60kg, 6x80kg, 5x85kg, 4x90kg

Avslutade med 40min cardio, körde även 50min morgonpromenad imorse. Har lagt in högväxeln nu för att avsluta den här deffen, går inte att dalta längre.

bra dag! och härlig inställning! synd man själv daltat sista tiden:/ kunde ju varit ”klar” nu :whistle: innan man sätter igång på allvar till hösten ; )
    gött jobb =)

paulina73 wrote:
    bra dag! och härlig inställning! synd man själv daltat sista tiden:/ kunde ju varit ”klar” nu :whistle: innan man sätter igång på allvar till hösten ; )
    gött jobb =)

ja vafan, det sägs ju att det är bra att deffa långsamt, men nån gång måste man ju bli klar med skiten :)

dagens cardio har blivit 3.5 timmars golf i halvstormigt väder, och snart ska jag in till malmouue för att kolla på nya x-men filmen. hoppas colossus får en mer framträdande roll denna gången :)

Dagens cardio: 65min morgonprommis. Börjar hända en del saker nu när man skärpt till kost och när cardion sköts. Gött mos!

Har nyss upptäckt fullkornsbulgur också, ska inmundiga en massa sådant imorgon hade jag tänkt :)

Cheerio på alla tränande själar som inte super ikväll, må vi alla sova länge och gott inatt.

Xavier wrote:
    inmundiga

haha, nice ord. Har bara hört Kalle Sändare använda det innan :D

Nyss hemkommen från ett överkroppspass. Körde de flesta övningarna med 1-2 sekunders stopp i bottenläget och explosivt. Runt 4×10 reps på alla övningar. Shit vilket tryck jag hade i kroppen idag, även om jag tappat en del vikt nu de senaste dagarna.

Är princip i nästan samma form som jag var förra sommaren nu, fast 3 kg tyngre. Käkade lite mindre kolhydrater under förra deffen dock så förmodligen har jag lagt på mig 2kg på ett år. Hur nöjd som helst! Största förbättringen är nog benen nu när jag äntligen börjat med knäböj (även om jag föredrar smithen för tillfället).

Dags att inmundiga 200g varmrökt lax med kräftsallad och en dl bulgur. Det är lite av en tradition att köpa varmrökt lax på torget på lördagarna :)

Var nya X-men bra?

Jag körde svält diet igår. Fick kanske i mig 5-700 kcal under dagen. Stress är mkt effektivt om man vill svälta sig :D

Tänkte kompensera det genom att immundiga mig allt onyttigt jag kommer över idag. Har själv också använt det ordet ganska frekvent på sistone av ngn okänd anledning.

Faktiskt ganska intressant att kunna se skillnaden i spegeln från morgon till kväll. Fast den sortens tömning jag körde omedvetet, el. kanske ofrivilligt igår lär ju vara mer negativt i längden :p

Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 263 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.