Disco Style

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 263 total)
  • Author

Hoppla, så var det redan tisdag. Ett bröst/biceps-pass avverkades idag. Tyvärr saknade jag en träningspartner även idag så det var lite si och så med passet :(

Bänkpress
    5x70kg (gör fortfarande ont när jag lyfter av stången, le suunk)
    7x65kg
    8x60kg

Preachercurl över nästan helt uppfälld bänk
    10x20kg (8 reps för vänster arm)
    Huuu, var ett tag sen jag körde denna som första-övning. shit vad jag pustade och frustade efter första setet.
    7x20kg (5 reps för vänster)
    8x18kg (7 reps för vänster)
    Var nästan så jag behövde sätta mig ner efter detta, müsko.

Hantelpress sned bänk
    6x30kg (jobbigt att göra första repet)
    5x28kg (hade grymt svårt med första repet)
    8x26kg (lite bättre)

Curl med rak stång
    10x35kg
    7x35kg
    (var fortfarande totalt slut i biccarna efter förstaövningen, sjukt)

Avslutade med lite klassisk disco för bröstet i cc, 3 set. Måste fixa mig en träningspartner nu, jag vågar inte köra fullt ut i bänken och hantelpressarna hade det varit skönt att få hjälp upp till startläge i alla fall. Meh.

Axlar och triceps avverkades nyss.

Axelpress med hantlar, sittandes
    8x12kg
    6x16kg
    3x20kg
    7x26kg
    8x24kg
    6x24kg

Smalb

Ryggpass avklarat:

Sittande rodd, smalt grepp (två cc handtag)
    6x100kg (sista repet var mer ett halvt rep…)
    6x96kg
    6x96kg

Latsdrag, brett grepp bakom nacken
    10x77kg
    8x77kg
    8x72kg

Underarmscurl med hantel
    1xRP set 26kg (9, 4, 2) sänker nog vikten nästa gång, höger underarm är mycket starkare

Ryggresningsmaskin
    12 reps

Vadpress i benpressmaskin
    1xRP set (maxvikt) (10, 6, 4)

Pullovermaskin
    9 reps
    6 reps

Another day, a different kind of disco.

Bänkpress
    6x70kg
    5x70kg
    7x65kg
    vet inte riktigt hur jag ska ursäkta denna övningen längre, men i klassisk ursäktareanda skyller jag på mina långa armar, brett grepp och ingen passare det senaste halvåret, arr… utförandet ska vara helt korrekt dock, inga halva reps här inte :|

Preachercurl över nästan fullt lutande bänk
    6(4)x22kg (inom parantes är vänster arm)
    8(6)x20kg
    6(4)x20kg

Hantelpress, sned bänk
    9x28kg
    6x28kg
    8x26kg

Hammercurl ståendes
    8x24kg
    6x24kg
    8x22kg

Disco i cablecrossen
    10 reps
    8 reps

Avslutades med lite stretching i flyes läge med 12kg hantlar.

Patrick Hernandez diskod

melancoolio wrote:
    Patrick Hernandez diskodänga Born To Be Alive ljuder i mina öron. Discoträning på hög nivå här :emo-thumb :)

w00t! :dance:

Arrr matey, there be pirates around.

Jaha då var julen redan här, som vanligt har man ett par julklappar kvar att inhandla. Och ingen aning om vad de kommer bli heller. Får spåna imorgon bitti på jobbet och vandra runt i helsingborg efter lämpliga klappar.

Med juletiden kommer också de sunkiga öppettiderna på gymmet, så nyss avverkades det sista passet innan måndagen den 26:e. Har väl käkat lite mindre nu de senaste dagarna för att göra en monsteruppladdning under julhelgen och sen köra på med ett bröst/biceps pass på måndag. Disco all the way baby. :dance:

Och vad mer är disco är att det idag blev ett axlar/triceps/rygg-pass, blir alltså ett hack i schemat där ben föll bort :whistle: Men vilket monsterpass det var.

Sista passet innan julhelgen blev ett intensivt pass, planerade 3 set och 10 repetitioner för varje övning med 45 sek vila mellan seten. Svettades som en gris, kondisen verkar ha tappat lite.

Kommer inte direkt ihåg vikterna, mer än att jag var lite för optimistisk på vissa, och att jag blev senil mot slutet. Ingen större vila mellan övningarna blev det heller. :|

Axelpress med hantlar: 3×10 x 20kg

Sittande rodd, smalt grepp: 3×10 x ?kg

Smalbänk: 3×10 x ?kg (var för optimistisk här med vikten, blev typ 10, 7 och sen sänkte jag vikten)

Sidolyft med hantlar: 10x12kg (ståendes) tog därefter ett par tio kilos hantlar och satte mig ner (inget ryggstöd) och fick den bästa kontakten jag kännt på länge… drog av 3×10 med 10kg

Latsdrag brett grepp mot bröstet: 3×10 x ?kg (grym kontakt, har bara haft sådan kontakt bakom nacken tidigare. kommer nog lägga om nästa ryggpass)

Rodd med hantel: knappt kört denna övning nånsin, men jag lyckades väl med 3x10x24kg

Triceps extensions liggandes på bänk med fri stång: 10, ?, ? x ?kg (för optimistisk med vikten)

Avslutade med några reps i axelpressmaskin. Gudars vilket pump man fick efter allt detta, men shit vad jobbigt det var. :bb3: Dags att laga lite mat.

w00a, så var julen slut igen, eller nja, ska på julbord ikväll också. Blev lite supande på julafton och jag åt väl ungefär hur mycket som helst under både julafton och juldagen, men ändå bara upp ett kilo ungefär när jag vägde mig imorse. 87kg rätt prick vägde jag på morgonen.

Tänkte jag skulle utnyttja dagen i ära till att köra ett bröst/biceps-pass efter två dagars uppehåll. Passet kändes riktigt skönt och för första gången sen deffen var över i somras har jag tagit lite fler bilder.

Bänkpress

8x70kg
    3x75kg

Scottcurl över nästan helt lutande bänk
    12x20kg (9 reps för vänster)
    6x22kg (2-3 reps för vänster, jesus vad svag vänsterarmen blivit då)

Sned hantelpress
    12x28kg
    10x28kg

Skivstångscurl
    5x35kg
    5x45kg (strikta)

Bänkpress igen (denna gången långsamma med stop i 3 sek där stången precis nuddar bröstet)
    ?x55kg
    ?x55kg (jag försökte räkna repsen, men det gick inte så bra iom att jag räknade till 3 vid varje rep också…)

Hammercurl med rep i cc
    Gjorde nån stigande pyramidvariant här.
    12 reps
    10 reps
    8 reps
    7 reps

Körde lite rotatorcuff i cc och avslutade sedan med lite disco för brösten i cc också med lite fatboy slim i lurarna. Tog som sagt lite bilder som jag lägger upp så snart jag käkat.

Varsågoda:

Bein och mage idag ja. Kör en liten sammanfattning eftersom jag inte pallar skriva ut med så fina taggar som jag gjort tidigare, ska iväg och hämta en hamburgertallrik på pizzerian nämligen :D

Benpress, bencurl, vadpress i benmaskin och benspark hann jag med. Fina ökningar på alla övningar faktiskt. Sen tänkte jag, inspirerad av Jockes och Csabas tråd, göra lite lutande magcrunches med en platta bakom huvudet istället för på magen som jag haft tidigare. Med en 10kg-platta avverkade jag 10, 10, 5 reps. Mycket jobbigare än att ha plattan på magen kan jag säga.

Till sist gjorde jag 15 dips * kv utan att vara nära failure. Mest för att känna efter så det kändes skönt, vilket det gjorde.

Nåja, hamburgertallriken hägrar, weeeee. :dance:

Så var det sista passet avklarat innan nyår, nu ska kroppen vila upp sig genom att åka skidor och snowboard i bad gastein i österrike i 9 dagar. Därefter kommer jag hem i 2 dagar och åker sen iväg till frankrike igen och åker mer skidor i ytterliggare 5 dagar :D

Jag får önska alla en god fortsättning!.

Axlar och triceps stod på schemat idag:

Hantelpress sittande
    9x26kg (min flickvän kunde hjälpa mig upp till startläget med hantlarna och slog därmed rekordet med 2 reps)
    7+2x26kg

Smalbänk
    6x65kg (hantelpressen tog rätt bra på trissarna innan)
    7x60kg
    6x60kg

Sittande sidolyft, raka armar och strikt
    12x12kg
    10x12kg
    10x10kg

Triceps pushdowns i latsdraget
    12x41kg
    6x46kg

Drag till hakan, fri stång
    12x45kg
    6x50kg

Triceps extensions, liggande på bänk med fri stång
    7+1x35kg :dance:

Lite mer vidd på ryggen kanske skulle önskas, tycks ha ett bra djup i ryggen.

Benen då?

Annars har jag väl bara att klaga på att du är i för bra form. Du är inte nog bulkad helt enkelt. :p (Skriver bara detta för att jag själv är fet som en gris :D )

Lindmark wrote:
    Lite mer vidd p
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 263 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.