Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Disco Style
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 januari, 2006 at 12:29 #999755Anonym anvandareMember
Här ligger vi inte på latsidan i alla fall, ben och mage igår:
Utfall med hantlar: 3 set
Benspark i maskin: 3 set
Bencurl i maskin: 2 set
Vadpress i benpressen: 2 set
Crunches på lutande bänk med 10-platta bakom huvudet: 3 set
Hängande benlyft: 1 setHärlig träningsvärk idag
26 januari, 2006 at 21:16 #999756Anonym anvandareMemberDisco på nytt gym idag, woo. Nu har jag äntligen skippat nautilus och börjat köra på ett gym med lite bättre utrustning. Axlar och triceps stod på dagens schema. Tyvärr blir det ingen träning igen förrän på söndag eftersom jag ska hänga med flickan till berlin för att där låta henne börja på sin praktik på svenska ambassaden i 5 månader
Axlar och triceps var det ja:
Axelpress med hantlar: 3 set
Sittande sidolyft med hantlar: 3 set
Smalbänk: 3 set
Drag till hakan, fri stång: 3 set
Triceps extension, liggande fri stång: 2 set
Militärpress, sittande i smith: 3 set
Dips: 1 set… ridå.Lagade sedan grymt goda köttbullar, måste jag faktiskt säga.
30 januari, 2006 at 20:08 #999757Anonym anvandareMemberHej bullen, idag ska vi diskutera problem.
Problem nr 1, jag kom hem för sent från berlin igår så jag hann inte med ryggpasset i söndags.
Problem nr 2, nu är jag gräsänkling i 5 månader
Problem nr 3, nya gymmet har den sämsta jävla rodden jag nånsin sett, technogym-grej där man sitter i nån konstig position och man kan inte dra tillbaka handtaget hela vägen till bröstet… Vilket sunk! Nästa ryggpass får bli på gamla gymmet.
Nåja jag gjorde ett försök ändå:
Latsdrag brett grepp: en massa set à 6 reps.
Latsdrag v-grepp: en massa set à 6-10 reps.
Vadpress stående: två set
Ryggextension: ett set
Vadpress sittande: tre set
Rodd i maskin där man har en kudde pressad mot bröstet: tre set (vetifan varför jag gjorde denna)
Hantelrodd: 2 set
Handledscurl med hantel: 1RP set per handDags att laga mat, antingen blir det kyckling eller nötfärs med pasta. Elle belle bi… det blev kyckling!
30 januari, 2006 at 21:45 #999758Anonym anvandareMemberXavier wrote:Disco på nytt gym idag, woo. Nu har jag äntligen skippat nautilus och börjat köra på ett gym med lite bättre utrustning. Axlar och triceps stod på dagens schema. Tyvärr blir det ingen träning igen förrän på söndag eftersom jag ska hänga med flickan till berlin för att där låta henne börja på sin praktik på svenska ambassaden i 5 månaderAxlar och triceps var det ja:
Axelpress med hantlar: 3 set
Sittande sidolyft med hantlar: 3 set
Smalbänk: 3 set
Drag till hakan, fri stång: 3 set
Triceps extension, liggande fri stång: 2 set
Militärpress, sittande i smith: 3 set
Dips: 1 set… ridå.Lagade sedan grymt goda köttbullar, måste jag faktiskt säga.
Köttbullar:P
Kanske något du kan bjuda på, när jag kommer förbi:whistle:30 januari, 2006 at 22:20 #999759Anonym anvandareMemberFEVER wrote:Köttbullar:P
Kanske något du kan bjuda på, när jag kommer förbi:whistle:Hehe, sure. I will fix the swedish meataballs especially for you.
1 februari, 2006 at 21:08 #999760Anonym anvandareMemberSå… dags för bröst/biceps idag. Lite roliga nya övningar prövade jag på, men med resultatet att dagens pass blev nästan två timmar
Fortfarande helt mör i axlar och armar. Styrkan är nästan återställd tycker jag efter mitt frivilliga och ofrivilliga uppehåll, en vecka till så är jag nog tillbaks på de gamla vikterna.
Bänkpress:
6x65kg
4x65kg
4x65kg
4x65kg
[… har faktiskt ingen koll på hur många sådana set jag gjorde]
6x50kg med tre sekunders stop vid bröstetScottcurl:
10x20kg
9x19kg
7x19kgLutande hantelpress:
7x28kg
8x26kg
5x26kgPreachercurl med ez-stång:
10x20kg+stång
9x20kg+stång
7x20kg+stångDisco i cc för bröst:
8 reps
10 reps
8 repsStående hammercurl med hantlar:
8x20kg
6x20kgLutande bänkpress i smith:
10x50kg
10x50kg
8x50kg
7x50kg
5x50kgAndra gången jag nånsin kört i en smith, förra gången blev det militärpress. Riktigt skön övning, ska nog byta ut disco i cc mot denna så passet kan bli lite kortare.
Dags för mat
2 februari, 2006 at 19:59 #999761Anonym anvandareMemberBen och mage idag. Eftersom nya gymmet har ett powerrack tänkte jag för första gången pröva på knäböj. Tidigare har jag bara kört benpress som skulle ens kunna likna övningen. Kan säga att det var en spännande upplevelse, och det är ett under att jag lyckades ta mig hem. Tog det rätt lugnt med vikterna iom att jag inte visste alls vad jag skulle klara av, och körde istället djupa reps, nästan så rumpan nuddade golvet.
knäböj:
8xfjollvikt
5xfjollvikt
5xfjollvikt
5xfjollvikt
5xfjollvikt
3xfjollvikt – ridålutande magcrunches med 10kg platta bakom huvudet:
11 reps
7 reps
tog bort plattan och gjorde max repsbencurl:
12x?kg
10x?kg
8x?kgbenspark:
10x?kg
9x?kg
7x?kghängande benlyft:
20 repsDags att laga lite krubb
2 februari, 2006 at 20:02 #999762Anonym anvandareMemberK
2 februari, 2006 at 21:02 #999763Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:om du har fjollvikter i knäböj, vad har då jag?:pJag är inte saida
Kvittar väl om man kör fjollvikter eller inte iofs, enda som räknas är om man ökar eller inte. Jag tänker nog lägga till 10kg till på stången nästa pass. :bb3:
5 februari, 2006 at 00:14 #999764Anonym anvandareMemberInte helt oväntat vandrar man omkring idag som om man har nått uppstoppat i arslet. Började garva när jag såg mig själv i skyltfönstret. Knäböj is the shit.
Körde ut till löddeköpinge idag för att inhandla en massa kvarg, killen vid disken undrade varför kvargen var så jäkla populär: ”är det för att den innehåller så mycket protein?”
Axlar och triceps idag, blev ett lite senare pass efter middagen, eftersom jag börjat på fitness24seven-gymmet så är det möjligt en lördagskväll. Vad annars kan man göra en lördagskväll när man är gräsänkling i 5 månader.
Axelpress sittandes, hantlar:
10x24kg (hade planerat köra 26kg, men misslyckades, måste fixa bättre teknik för att få upp dem till startläget)
6x24kg
9x18kg
8x18kgSmalbänk:
8x50kg
4x60kg
8x50kgSidolyft, sittandes, hantlar:
12x12kg
8x14kg (blev inte så strikt tyvärr)
max x 10kgTriceps extensions liggandes, rak stång:
6x35kg
8x30kgMilitärpress i smith, sittandes:
8x50kg
6x60kg
6x60kg
6x60kg
5x60kg
5x50kg (ingen vila)Pushdowns:
4 sets, kommer varken ihåg reps eller viktDrag till haka, fri stång:
8x40kg
5x50kg (var lite för mycket vikt här)
7x40kgEtt helt ok pass ändå, även om styrkan inte känns helt hundra ännu. Militärpressen i smithen känns underbar, men jag känner ändå att jag vill köra fria vikter innan jag kör den övningen. Inte upprepa samma gamla misstag med 3 år spenderade enbart i maskiner här inte.
Sovdags :sleepy:
5 februari, 2006 at 16:17 #999765Anonym anvandareMemberRyggpass avverkat idag:
Rodd med två cablecross handtag:
8x82kg
6x86kg
5x91kg
6x82kg
8x77kgLatsdrag, brett grepp till bröstet:
8x68kg
6x72kg
6x68kg
10x55kg
usch vad latsdraget var jobbigt direkt efter rodden…Ryggresningsmaskin:
15 repsKryssdrag för bakre axlar i cablecross:
4 setLatsdrag med två cablecross-handtag till bröstet:
8x68kg
6x68kg
6x64kgRotatorcuff i cc
1 set åt alla håll à 15 repsUnderarmscurl med hantel:
1 RP set (12, 4, 2) x 24kgSchysst tryck men lite dålig uthållighet.
6 februari, 2006 at 19:22 #999766Anonym anvandareMemberHärlig träningsvärk och en massa snö så man kan sladda omkring med bilen, vad mer kan man önska sig? Tja, att det inte blev en massa is på vägen och att man inte kunde tappa koncentrationen en endaste sekund på motorvägen kanske… :fun:
Det var roligt på sina ställen ändå
7 februari, 2006 at 19:39 #999767Anonym anvandareMemberAh, ett härligt bröst/biceps-pass avverkat. Härligt tryck.
Bänkpress:
3x70kg
3x70kg
3x70kg
3x70kg
2x70kg (ska fixa passare nästa gång så jag kan köra negativa och våga lägga på mer vikt, bänken är min sämsta övning)Scottcurl:
12x20kg
5x22kg
10x18kgSnedbänk fri stång (för första gången nånsin, alla vanliga bänkar var upptagna så jag kunde inte köra sned hantelpress):
7x50kg i 6 set (tog det lite lugnt eftersom jag aldrig kört den förut)Preachercurl, ez-stång:
12×22.5kg+stång
9×22.5kg+stång
8x20kg+stångSnedbänk, smith:
6x60kg
6x60kg
6x60kg
6x55kg
6x55kgHammercurl:
11x22kg
6x22kg
4x18kg (ingen vila)Ökat rätt mycket på alla de nya övningarna, härligt. Dags för lite krubb.
7 februari, 2006 at 19:45 #999768Anonym anvandareMemberXavier wrote:Ben och mage idag. Eftersom nya gymmet har ett powerrack tänkte jag för första gången pröva på knäböj. Tidigare har jag bara kört benpress som skulle ens kunna likna övningen. Kan säga att det var en spännande upplevelse, och det är ett under att jag lyckades ta mig hem. Tog det rätt lugnt med vikterna iom att jag inte visste alls vad jag skulle klara av, och körde istället djupa reps, nästan så rumpan nuddade golvet.knäböj:
8xfjollvikt
5xfjollvikt
5xfjollvikt
5xfjollvikt
5xfjollvikt
3xfjollvikt – ridålutande magcrunches med 10kg platta bakom huvudet:
11 reps
7 reps
tog bort plattan och gjorde max repsbencurl:
12x?kg
10x?kg
8x?kgbenspark:
10x?kg
9x?kg
7x?kghängande benlyft:
20 repsDags att laga lite krubb
Fjollvikt;) Är du dopad eller?
Tänk om man ändå vore så stark.Ps skall nog börja använda fjollvikter
8 februari, 2006 at 09:52 #999769Anonym anvandareMemberHiiiman wrote:Jävlar vad en masa sätt du kör pojk
Funkar det bra för dig ? du känner ingen överträning ?Kul att ud ökar, kör på
Mvh VitorTja alltså än så länge, passen blir lite väl långa tycker jag 1.5 timmar är mer regel än undantag nu känns det som, innan gick passen på en timma.
Jag hade ju ett två veckors uppehåll där jag precis satte en massa PB innan jag stack iväg och åkte skidor, sen influensan som drabbade och så sjönk jag från 87kg till 83. Nu är jag väl uppe på 86.5 eller så.
Möjligt att jag får dra ner på frekvensen sen, men det är ju så kul med nya övningar jag inte kunnat köra tidigare pga sunkgymmet jag körde på tidigare, och alla nya övningar jag kört har jag dratt på med rätt många set (och rätt låga vikter också iofs)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.