Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Disco Style
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 februari, 2006 at 09:53 #999770Anonym anvandareMemberFEVER wrote:Fjollvikt;) Är du dopad eller?
Tänk om man ändå vore så stark.Ps skall nog börja använda fjollvikter
Fjollvikter är äkta disco
8 februari, 2006 at 19:46 #999771Anonym anvandareMemberBen och mage idag. Körde knäböj (fritt) för andra gången och la på tio kg till, men nått var fel med stabiliteten så det blev 3, 4, 3, 4, 3 reps… jävligt märkligt. Märkte att det gick bättre när jag tittade uppåt men eftersom det var en spegel rakt fram så tenderar man ju att titta på sina märkliga ansiktsgester istället.
Nåja, körde vidare med bencurl, benspark, lite mage med en tio kg platta bakom huvudet (max lutning på bänken) och till sist lite sittande vadpress eftersom den verkar ta gudomligt bra på mina vader (sån där man lägger på kakor (75kg la jag på).
Dags att hoppa in i duschski och sen lite matski. Har laddat hem lite bee gees som jag tänkte störa de andra grannarna med medans jag duschar. Disco all the way baby.
10 februari, 2006 at 18:32 #999772Anonym anvandareMemberJag hade laddat upp med en massa schysst discomusik idag till mini ipoden, men det blev inte så mycket lyssnande på det eftersom jag träffade några polare på gymmet så i discostil stod man och snackade mellan seten.
I övrigt var det ett rätt ointressant axlar/triceps-pass. Jag bytte helt om på ordningen på alla övningar av nån oförklarlig anledning och har ingen vidare koll på vad jag tog för vikter, men jag kommer iaf ihåg att passet startade med 12 reps på axelpress med hantlar på 24kg hantlarna och sedan 6 reps med två forced på 26:orna. Efter det hoppade jag in och gjorde militärpress sittande i smith, en hel del set på 50kg à 7-6 reps.
Efter det är allt ett blur tills jag avslutade med 10, 7 dips. Tror jag gjorde en hel del övningar emellan för mina triceps var helt döda innan dipsen. Javisstja, jag lyckades med 12 reps i sidolyft sittandes också med 13kg hantlar. Upptäckte att nya gymmet hade ett par hantlar till mellan 12 och 14. Boogie down!
10 februari, 2006 at 22:27 #999773Anonym anvandareMemberingen seriös satsning på g ? mål osv ?
blir ju lite roligare så (tycker jag)10 februari, 2006 at 22:36 #999774Anonym anvandareMemberAlm wrote:ingen seriös satsning på g ? mål osv ?
blir ju lite roligare så (tycker jag)Till stor del så har jag uppnått mina mål, upp till jag var typ 20 så var jag ett benrangel, men så kom jag in i hela internetkonsultvevan och käkade upp mig en 20 kg i enbart fett. Två stycken dubbel whopper meals med plusmeny en hel del kvällar i rad kan ha den effekten.
Sen gjorde jag ett löfte till mig själv att börja träna och aldrig sluta igen och på ett drygt halvår hade jag gjort mig av med det överflödiga. Tyvärr har jag inte vetat hur jag ska träna och äta ordentligt till slutet av förrförra året, så de största framgångarna har jag haft sen dess. Dessutom körde jag enbart maskiner i typ 3 år eller ngt. Jävlar vad jag har fått sota för det
Men målen är väl mest mindre mål, starkare i bänk, få upp axlarna lite och bli hård till sommaren. Sen får vi se. Deffen börjar jag nog om en dryg månad. Tävlingsmål tror jag inte är aktuellt eftersom jag inte riktigt har de generna. AF är ju intressant, men jag måste upp en 5kg till för att nå det, och takten jag ökar är väl kanske ett kg om året eller ngt
Men jag har inte bråttom på nått sätt, vilket känns skönt.
11 februari, 2006 at 09:55 #999775Anonym anvandareMemberXavier wrote:Till stor del så har jag uppnått mina mål, upp till jag var typ 20 så var jag ett benrangel, men så kom jag in i hela internetkonsultvevan och käkade upp mig en 20 kg i enbart fett. Två stycken dubbel whopper meals med plusmeny en hel del kvällar i rad kan ha den effekten.Sen gjorde jag ett löfte till mig själv att börja träna och aldrig sluta igen och på ett drygt halvår hade jag gjort mig av med det överflödiga. Tyvärr har jag inte vetat hur jag ska träna och äta ordentligt till slutet av förrförra året, så de största framgångarna har jag haft sen dess. Dessutom körde jag enbart maskiner i typ 3 år eller ngt. Jävlar vad jag har fått sota för det
Men målen är väl mest mindre mål, starkare i bänk, få upp axlarna lite och bli hård till sommaren. Sen får vi se. Deffen börjar jag nog om en dryg månad. Tävlingsmål tror jag inte är aktuellt eftersom jag inte riktigt har de generna. AF är ju intressant, men jag måste upp en 5kg till för att nå det, och takten jag ökar är väl kanske ett kg om året eller ngt
Men jag har inte bråttom på nått sätt, vilket känns skönt.
OKej okej ! Skönt att du trivs med träningen osv.
Något som kan ge dig en sporre, ett tips, är att sätta små mål som är väldigt specifika och mätbara.
T.ex. ”jag ska klara en 5a på 100 kg bänk innan 1:a april” och liknande.
Då får du något att jobba mot, jämfört med ”ska bli starkare i bänk”.Jag sätter alltid höga mål, och jobbar stenhårt för att nå dom. Även om jag bara når 80% av målen så kan jag ha utvecklats enormt. Men där är jag speciell, dom flesta brukar sätta mål som inte känns för avlägset osv.
Just a tip
oh btw, 90.0 kg imorse :-DDDDD WHOPEEEEE11 februari, 2006 at 11:52 #999776Anonym anvandareMemberAlm wrote:OKej okej ! Skönt att du trivs med träningen osv.
Något som kan ge dig en sporre, ett tips, är att sätta små mål som är väldigt specifika och mätbara.
T.ex. ”jag ska klara en 5a på 100 kg bänk innan 1:a april” och liknande.
Då får du något att jobba mot, jämfört med ”ska bli starkare i bänk”.Jag sätter alltid höga mål, och jobbar stenhårt för att nå dom. Även om jag bara når 80% av målen så kan jag ha utvecklats enormt. Men där är jag speciell, dom flesta brukar sätta mål som inte känns för avlägset osv.
Just a tip
oh btw, 90.0 kg imorse :-DDDDD WHOPEEEEEHehe, i hear ya. Jo det är kanske dags för lite högtflygande mål snart. Tänkte börja med en ny kreatinladdning om drygt en vecka för att köra stenhårt i en månad, sen börjar deffen Ska nog lägga om till bartolls program, vi får se.
11 februari, 2006 at 11:57 #999777Anonym anvandareMemberVar iväg imorse och köpte dragremmar, tyvärr så var dom inte gjorda för mina små handleder på 17cm men det gick rätt bra ändå. Avklarade ett grymt ryggpass iaf där underarmarna klarade sig utan att dö efter tunga roddövningar.
Sittande kabelrodd:
8x82kg
5x96kg
5x96kg
8x82kgLatsdrag mot bröstet:
8x77kg
6x82kg
5x82kg
8x73kg (eller om det var 72)Ryggresningsmaskin:
20 repsPullovermaskin:
2 setlatsdrag med v-handtag:
6x77kg
6x77kg
5x77kg
6x73kgLiggande kryssdrag för bakre axlar:
2 setSkönt med dragremmar även om de inte passade perfekt, avlastade armarna nått enormt och kunde fokusera på ryggen. Gutt. Firar med lite discomusik och lunch
13 februari, 2006 at 19:06 #999778Anonym anvandareMemberHmm, sådär pass idag. Bänken var upptagen så jag gick direkt på lutande bänk (fri stång). Efter en för kort uppvärmning körde jag 60kgx8 och la på 5kg till. På tredje repet vinglade jag till och kom snett på vänstra axeln så den liksom stretchades alldeles för mycket. Resten av bröstövningarna var inte riktigt bra efter det, ingen direkt ork när jag gick djupt på vänstra sidan. Nåja biceps gick i alla fall bra och min axel värker inte. Framsida axlar är inte tillräckligt utvecklade ännu, och inte heller vana vid lutande bänk. Nästa vecka så jävlar.
För snabb referens så jag inte glömmer så körde jag:
Stångcurl:
5x45kg (ett tag sen jag körde denna härliga övning, fick sänka lite)
4×42.5kg
9x30kg
5x30kg (30s vila)Preachercurl:
10x25kg+stång
4x30kg+stång
7x25kg+stångHammercurl:
12x22kg
6x24kg14 februari, 2006 at 21:36 #999779Anonym anvandareMemberTill mitt stora förtret var powerracket paxad av ett par som körde ungefär en halvtimme där, så jag körde lite knäböj i smithen istället. Fortfarande fjollvikter. Annars var det ett bra pass, benen känns duktigt möra och jag ökade en hel del reps på lutande crunches med 10-platta bakom huvudet, säkert 4 reps mer än förra gången.
Imorse kunde jag dessutom konstatera att jag med min nuvarande vikt på 87kg och midjemått på 83cm har 6cm mindre midjemått på samma ställe sen förra deffen, och då startade jag på 90kg. På måndag kör jag igång med en ny kreatinladdning och kör efter bartolls program i en månad, sen blir det beachdeff
15 februari, 2006 at 09:28 #999780Anonym anvandareMemberXavier wrote:Till mitt stora förtret var powerracket paxad av ett par som körde ungefär en halvtimme där, så jag körde lite knäböj i smithen istället. Fortfarande fjollvikter. Annars var det ett bra pass, benen känns duktigt möra och jag ökade en hel del reps på lutande crunches med 10-platta bakom huvudet, säkert 4 reps mer än förra gången.Imorse kunde jag dessutom konstatera att jag med min nuvarande vikt på 87kg och midjemått på 83cm har 6cm mindre midjemått på samma ställe sen förra deffen, och då startade jag på 90kg. På måndag kör jag igång med en ny kreatinladdning och kör efter bartolls program i en månad, sen blir det beachdeff
:up: , beachdeff 2k6 for the win !
15 februari, 2006 at 16:22 #999781Anonym anvandareMemberAlm wrote::up: , beachdeff 2k6 for the win !Hehe, straight up. Hoppas på en riktigt bra sommar.
Körde ett litet ryggpass idag, enligt schemat är det inte förrän på lördag men då är jag i berlin och besöker min ambassadpraktiserande flickvän. Bara 4 månader till sen är hon hemma igen
Blev standardövningarna, ungefär samma vikter som förra gången men lite fler reps :nerd: La även in lite underarmscurls och rotatorcuff-övningar.
15 februari, 2006 at 16:45 #999782Anonym anvandareMemberXavier wrote:Hehe, straight up. Hoppas på en riktigt bra sommar.Körde ett litet ryggpass idag, enligt schemat är det inte förrän på lördag men då är jag i berlin och besöker min ambassadpraktiserande flickvän. Bara 4 månader till sen är hon hemma igen
Blev standardövningarna, ungefär samma vikter som förra gången men lite fler reps :nerd: La även in lite underarmscurls och rotatorcuff-övningar.
segt med flickän i tyskland .
Eftersom jag sannolikt kommer vara i min bästa form nånsin i sommar så måste det bli en bra sommar, hade varit typiskt med en regnig skitsommar.
16 februari, 2006 at 19:29 #999783Anonym anvandareMemberSå, ett axel/triceps-pass avklarat, blev sista passet innan måndag. Ska njuta med lite god mat och vin i berlin nu, sen blir det hårdkörning i en månad med bartolls program. Passet i sig var väl lite oinspirerat, ser mest fram emot att byta helt på måndag.
Axelpress, hantlar:
12x24kg
9x24kgSmalbänk:
2x8x55kg
6x55kgMilitärpress i smith:
5x8x50kgTricepsextension, rak stång:
6x35kg
7x30kgPushdown, smalt grepp:
3×8Drag till hakan:
8x40kg
7x45kg
8x40kgSittande sidolyft:
9x11kgSes på måndag igen med nytt program.
20 februari, 2006 at 19:39 #999784Anonym anvandareMemberSå, tillbaks i sverige igen och till celibatlivet. Hade en grym helg i berlin med god mat och en del öl och vin. Men jag gick bet på en restaurang där jag beställde ”Aspic steak”, som tydligen betydde sylta… Såg så jävla äckligt ut, och så betalde jag 9 eur för skiten. Skinktärningar à pyttipanna insprängda i gelatin, usch.
Körde igång med bartolls program idag, lätta vikter för att se vad jag klarade av med kort vila och 8×5. Blev lite för lätta vikter men då känns det ju ändå bra till nästa gång då man kan höja riktigt mycket
Snedbänk fri stång: 8x5x55kg
Militärpress i smith, sittandes: 8x5x50kg
Skivstångscurls: 3x5x40kg -> 5x5x35kg (lite svag här, fick sänka)
Smalbänk fri stång: 8x5x50kg
Latsdrag, brett grepp till bröstet: 8x5x70kgSkönt pass ändå, körde kort vila på ~60s och explosivt på alla reps, men det var lite för lätt förutom på skivstångscurlen.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.