Disco Style

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 263 total)
  • Author

Vilket fantastiskt os, hur många medaljer som helst. Och ändå finns det fler chanser till medalj.

Blev ett ben/mage-pass idag, lite längre uppehåll mellan seten och bara explosiva reps. Skulle blivit 4 set per övning men la allt krut på knäböjen i början eftersom det annars fanns en risk att jag skulle missa hockeyn.

Knäböj fri stång: 10reps x fjollvikt i 4 set (frustade och pustade efteråt)
    Lutande crunches med 10 platta bakom ryggen: 10 reps i 3 set (kort vila)
    Bencurl i maskin: 10 reps i 3 set
    Sittande vadpress: 10 reps x 75kg i 4 set.

Vacklade hemåt och fick se anja ta guld och sverige krossa schweiz, gutt! :up:

Tredje bartoll-passet idag. Morgonvikten låg idag på 87.8kg så en liten uppgång pga V12 har jag märkt, ingen större skillnad styrkemässigt så här långt sett dock, men det är ju svårt att märka eftersom jag nu mest kollat vilka vikter jag tar med den nya metoden.

Sned hantelpress: 10x28kg, 10x28kg, 8x28kg (lite misslyckat, tänkte ju köra 4×10, ingen failure åtminstone)
    Preachercurl, ez-stång: 10 reps x 20kg(+stång) i 4 set.
    Dips: 10 reps x KV i 4 set. (mental note: fixa viktbälte till nästa gång)
    Drag till hakan, fri stång: 10 reps x 40kg i 4 set.
    Latsdrag, v-handtag: 6x65kg (hade klarat fler men märkte att jag inte skulle orka 10×4), 10x55kg, 10x55kg, 10x55kg.
    Ryggresningar med 20kg platta: 2×10
    Handledscurl med 22kg hantel: 12 reps
    Rotatorcuff, 1 set à 15 reps åt alla håll.

Schysst pump och en härlig hockeymatch efteråt. Kan det bli bättre?

Jag har inte följt hela din tråd men såg att du inte får upp hantlarna i startläga när du kör axlar.. Har du testat knuffa upp dom med knäet? så brukar jag göra, och jag kör med 27.5kg hantlar. Inga probs alls..Fast iofs jag får upp dom utan knäet med.

Danne89_ wrote:
    Jag har inte följt hela din tråd men såg att du inte får upp hantlarna i startläga när du kör axlar.. Har du testat knuffa upp dom med knäet? så brukar jag göra, och jag kör med 27.5kg hantlar. Inga probs alls..Fast iofs jag får upp dom utan knäet med.

Sant, men jag har prövat lite med knäet men det är en knepig teknik för mig. Jag försöker öva en del på det. Svinga upp går bra men jag är väldigt orolig för att jag en dag ska dra på med för tunga hantlar och svinga för långt… Det var nån tråd tidigare som tog upp misstag i gymmet och det lät inte roligt att låta hanteln gå bakåt i det läget. :)

Underkroppspass idag efter den härliga hockeymatchen :)

Knäböj i smith: 5 reps * fjollvikt i 8 set
    Crunches på lutande bänk med 15kg platta bakom huvudet: 3×5
    Benspark i maskin: 5 reps i 8 set
    Sittande vadpress: 12 reps x 80kg i 2 set
    Underarmscurl med hantel: 10 reps x 24kg i 2 set

Vacklade hem återigen. Går bättre med knäböjet, det känns helt annorlunda nu, mycket mer stabilt och har lagt på lite mer i vikt. Fortfarande fjollvikt deluxe dock :)

:whistle:

w00ps, trippelklickade. Kommer inte på nått vettigt att skriva här istället, hehe. Fint väder ute?

Överkropp idag. Kort vila mellan seten.

Snedbänk: 3×62.5kg (asch, för optimistisk), 5 x 60kg i 5 set. 👿
    Skivstångscurl: 5 x 40kg i 8 set (hur lätt som helst :up: )
    Militärpress i smith, sittandes: 5 x 57.5kg i 8 set
    Smalbänk: 5 x 55kg i 8 set
    Latsdrag, brett grepp till bröst: 5 x 75kg i 8 set (kändes gött)

Träningsvärk som fasikens i axlarna idag, riktigt skönt faktiskt. 88.2 var morgonvikten och midjemåttet på smalaste 83cm, så en lyckad bulk hittills under höst och vår. Den 21:e börjar deffen hade jag tänkt.

Knäböj: 10 reps, 10 reps, 8 reps, 6.5 reps (w00ps, la på 10kg mer sen förra gången och klarade det väl nästan… powerracket räddade mig) 😮
    Crunches på lutande bänk: 12 x 10kg-platta bakom huvud i 4 set
    Bencurl i maskin: 10 reps i 4 set
    Rotatorcuff: 15 reps åt varje håll
    Ryggresningar: 10 reps i 4 set med 15kg-platta på magen.

Notera att sittande vadpress utgick idag, det var mest för att både stående och sittande vadpress var upptagen och jag ville hem :O :rtfm:

Idag ångrar jag nog lite att jag körde till failure i knäböjen och inte höll mig till 4×10. Mitt vänsterknä sticker till där bak när jag böjer det för mycket eller sträcker för snabbt, tappar kraft i benet när jag går i trappor eller stiger ur bilen t.ex. :(

Får nog hoppa knäböj på söndag och vila upp mig…

doktorn rekommenderar 30 min discodans till valfri beegees platta.

Alm wrote:
    doktorn rekommenderar 30 min discodans till valfri beegees platta.

:dance: :D

Fan discodansen funkade ju nästan, knäet är mycket bättre idag, mest stelt faktiskt. Men jag skippar nog ändå knäböjet på söndag, kanske blir lite lätt benspark eller så.

Bra framsteg idag i alla fall på överkroppspasset:

Sned hantelpress: 10 x 28kg i 4 set (lätt som en plätt denna gången)
    Dips, 5kg + kroppsvikt: 10, 10, 8, ? (på sista setet vinglade jag till så 5kg plattan vinglade fram och tillbaka, så det blev typ 3 + 4 reps eller så)
    Militärpress i smith: 8 x 50kg i 4 set (drag till hakan utgick eftersom stångarna var inte lediga)
    Latsdrag, v-grepp: 10 x 60kg i 4 set (hur lätt som helst)
    Handledscurl: 12 x 24kg per underarm

Nu ska jag in i duschen, sen hägrar en stor prinsesstårta hemma hos föräldrarna. 27-årsdagen idag. :nerd:

Ah, vad det är gött med helg.

Idag blev det ultradisco på gymmet, ingen knäböj alls utan bara bencurl och benspark. Knäet känns helt återställt men böjen kommer ju på onsdag igen så tänkte det var lika bra att vila lite.

Benspark i maskin: 2×15
    Bencurl i maskin: 2×15
    Shrugs med hantlar: 10x30kg, 10x 35kg, 10x42kg, 10x44kg
    Lutande crunches med 15kg platta bakom huvudet: 4×5
    Ryggresningar kramandes en 20kg platta: 3×8
    Sittande vadpressar: 4x12x70kg

Efteråt fick jag värsta suget efter sushi, men alla restauranger var stängda, så jag gick förbi en kinarestaurang istället och köpte med mig kyckling med cashewnötter och ris. Mumsar på friskt nu medans jag skriver ;)

Chicken, gooood, multipass!
    Varför kör du inte stående vadpress :-)?

oh btw, top 5 disco låtar ever, rate baby!

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 263 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.