Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Disco Style
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 mars, 2006 at 16:23 #999800Anonym anvandareMemberAlm wrote:Chicken, gooood, multipass!
Varför kör du inte stående vadpress ?oh btw, top 5 disco låtar ever, rate baby!
Återkommer med en disco-rating :whistle: Angående stående vadpress så är jag lite svankryggad så så fort jag lägger på lite större vikter i stående vadpressen så känns det obehagligt i ryggen. Nackdelen med att vara 191cm över havet antar jag.
5 mars, 2006 at 18:10 #999801Anonym anvandareMemberHär kommer top5:
1. Bee Gees – Stayin’ Alive
Ja på första plats återfinner vi inte helt oväntat kungen av disco. Funkar till nästan allt, men brukar användas mest till knäböj nuförtiden, texten är ju rätt passande om vi säger så.2. Tramps – Disco Inferno
Också en klassiker, funkar bra till crunches, framförallt när det frekvent sjungs ”burning! burning!”3. Walter Murphy – A Fifth of Beethoven
Denna härliga mix mellan klassisk musik och disco är ju bara för skön.4. Isaac Hayes – Theme from Shaft
Perfekt att köra denna härliga låt mellan övningarna för att bygga upp stämning.5. The Weather Girls – It’s Raining Men
Tja, ingen lista hade ju varit komplett utan denna. Iofs lite motvilligt som den kommer med, men efter att ha sett en ny version av den där dataanimerade figuren som sjunger med till låten och blir mosad, men istället för dataanimationen är det Jesus som springer omkring och sjunger, så kommer den med ändå.5 mars, 2006 at 19:19 #999802Anonym anvandareMemberHehe, smög in sig ett typo i listan, sista låten är ju inte weather girls, det är Gloria Gaynor – I Will Survive. Hjärnsläpp. 😮
Dags att laga mat för de kommande fyra dagarna, köttfärssås och spaghetti på menyn, varje dag
6 mars, 2006 at 19:19 #999803Anonym anvandareMemberHelt ok pass idag, men lite dålig uthållighet i trissar och axlar.
Lutande bänkpress: 5 x 60kg i 8 set
Skivstångscurl: 5 x 42.5kg i 8 set
Militärpress i smith, sittandes: 5 x 60kg i 5 set (insåg att jag skulle failat i det 6:e)
Smalbänk: 5 x 57.5kg i 4 set (samma som i militärpressen)
Latsdrag till bröst: 5 x 80kg i 8 set7 mars, 2006 at 21:33 #999804Anonym anvandareMemberJa det är ju verkligen kalla tider, skönt att deffen inte startar förrän om två veckor
Dagen i mat:
08.00: två mackor med ett ägg på vardera plus lite kaviar, en tallrik lättsockrad fil med en hel del havregryn i, ett stort glas mjölk, en prottedrink (1dl + vatten)
10.00: 250g kvarg
12.00: cirkus 100 g pasta med 200g nötfärs i form av köttfärssås
15.00: 250g kvarg
19.00: sushi! woooo
21.00: tre ägg och en del cashewnötter (slut på lättkeso så jag kokade ägg)och så ska det slutligen bli en kaseinprottedrink innan läggdags.
kommer nog käka exakt likadant när jag ska deffa faktiskt, kanske sänker kolisarna liiite till huvudmålen, men annars kommer jag nog gå ner bara av att lägga in morgonpromenader och kanske lite cardio på kvällen.
8 mars, 2006 at 17:42 #999805Anonym anvandareMemberJa det var ju i särklass det absolut sämsta benpasset jag nånsin haft. 3 reps med bara stången i knäböjen så började det hugga till i knäet igen. Ungefär som om en nerv låg i kläm när man når 45 grader… En veckas vila efter förra veckans fail på knäböjet räckte tydligen inte.
Av nån anledning känns hela dagen förstörd efter att bara ha kört följande:
Benspark: 3×15
Crunches med 10kg platta bakom huvudet: 12, 12, 9
Sittande vadpress: 2×15 x 75kg
Ryggresningar kramandes en 20kg platta: 4×10
Shrugs med hantlar: 10x50kg (tur att jag hade remmarna med mig)Hur ska jag nu motivera gainern jag tog? Får nog ta en lång promenad… 😮
10 mars, 2006 at 18:00 #999806Anonym anvandareMemberAhh, schyssta ökningar på dagens explosiva överkroppspass.
Lutande hantelpress: 30kg, 10, 10, 8, 7
Preachercurl, ez-stång: 10 x 25kg(+stång) i 4 set
Dips med 5kg platta hängande från midjan: 4×10
Sittande axelpress med hantlar: 22kg, 10, 8 (ok mina axlar var rätt döda efter dipsen, överskattade styrkan där…)
Latsdrag med v-handtag: 65kg, 10, 10, 9, 9
Avslutade med lite rotatorcuff-övningar.FREDAG, FREDAG w00000! :dance:
10 mars, 2006 at 20:36 #999807Anonym anvandareMemberWarrior wrote:Schysta låtar!Disco-kungen!
Welcome to my world of disco
12 mars, 2006 at 16:39 #999808Anonym anvandareMemberTänkte festa lite igår med en polare, en kebab och en öl senare så fick jag ont i magen
Bet mig samman och tog mig ut ändå och hade väl hyfsat kul. Blev bara ett par öl ute så det var kanske därför det inte blev så kul som jag trodde det skulle bli, det och magontet. Och så var det det där med att alla bankomater inte skulle fungera när just jag skulle ta ut pengar också. Huttrade som en gris när jag väl kom fram till utestället och inte förrän typ en kvart senare på dansgolvet hade jag återfått värmen.
Magontet håller i sig även idag. Nåja, det jag vill komma till är att jag skippar dagens ben/magpass En sten i magen är inte så skönt när man ska göra crunches. Positivt är dock att mitt vänsterknä känns helt ok när jag gör lite knäböj utan vikt.
Imorgon kallar jag för den ”alternativa” dagen. Ska bara köra en massa övningar som jag i princip aldrig gjort eller som jag inte gjort på ett tag. Tänkte köra lite pullovers med hantel, triceps extension med hantel sittandes, frontlyft med platta osv. Håller på att komponera ihop ett litet program utifrån exrx.net
13 mars, 2006 at 18:06 #999809Anonym anvandareMemberHej och välkommen till den alternativa dagen. Idag tränar vi enbart sådana övningar som vi antingen inte gjort på ett tag eller aldrig gjort som vi är nyfikna på.
Övningar som kördes:
Snedbänk
Ok, den här kör jag ju reguljärt, men jag tänkte jag skulle köra den ändå eftersom om allt annat skulle gå åt pipan så skulle jag iaf haft med en basövning…Sittande curl med hantel
Ja, det finns nog en anledning till att jag inte kört denna på ett tag, skivstångscurl och preachercurl är 50 ggr roligare och skönare.Militärpress (fri stång)
Gudabenådat skön övning! Ett litet minus att jag fick lite känningar i svanken efteråt när jag la på lite mer vikt, men jag får väl stå lite mer upprätt. Kommer definitivt inkorporera denna övning i mina vanliga pass.Marklyft
Hade nog inte värmt upp så bra innan denna, när jag la på 90kg så var det inga probs att lyfta upp det alls men däremot högg det till i vänstra delen av nacken så att jag kände av det i ett par minuter efteråt. Ingen direkt höjdare. Ska inte köra denna övning igen innan nån har kunnat se över så jag gör den rätt.Pullover med hantel
Grymt skön faktiskt. Stegade väl upp mig till 32kg hantel där det blev en 8 reps.French press med hantel
Ingen höjdare, slog i med hanteln i ryggstödet hela tiden.Pushdowns
Efter misslyckandet med french press så gjorde jag lite hederliga pushdowns som jag inte gjort på ett tag.Frontlyft med platta
Brände skönt i främre axlar. Kanske ska fortsätta med denna. Osäker var den passar in bara i mitt nya program.Sidolyft, sittandes
Körde denna mest för att se så jag inte tappat i övningen då jag bara kört pressar den senaste tiden. Men det hade jag faktiskt inte, snarare ökat. Märkligt.Disco i cablecross, fast liggandes i 45 grader
Skön övning faktiskt. Men jag tog mycket mindre än vad jag trodde jag skulle ta i vikt.Chins
Huu… ja det märks att man väger nästan 90kg och inte kört chins sen i somras. Typ 6 reps blev det och sen bestämde jag mig för att packa ihop. 1.5 timmars pass fick räcka.14 mars, 2006 at 14:14 #999810Anonym anvandareMemberIdag jobbar jag hemma, så jag passade på att träna lite ben nyss. Men alltså…
När jag går hemifrån glömmer jag både vattenflaska och en gympadoja. Väl på gymmet köper jag en evian-flaska för 15kr (vilket jävla rån för övrigt) bara för att hitta vattenflaskan jag glömde förra gången vid powerracket där jag ska göra mina knäböj…
Och så väl till passet då, jag gör mina knäböj, den här gången har knät klarat sig bra men jag skippade det sista fjärde setet eftersom jag började känna av knät igen. Det blir en del 4×10 ryggresningar med en 20kg platta som för övrigt gav mig ett grymt pump i korsryggen, och jag körde både sittandes och stående vadpress (titta, alm, titta! :up: ). Avslutar med lite underarmscurls med en 24kg hantel, 15 reps på vardera underarm.
Och så går jag hem. När jag nyss steg igenom dörren inser jag att jag glömde göra mina crunches… Vafan…
14 mars, 2006 at 15:40 #999811Anonym anvandareMemberXavier wrote:Idag jobbar jag hemma, så jag passade på att träna lite ben nyss. Men alltså…När jag går hemifrån glömmer jag både vattenflaska och en gympadoja. Väl på gymmet köper jag en evian-flaska för 15kr (vilket jävla rån för övrigt) bara för att hitta vattenflaskan jag glömde förra gången vid powerracket där jag ska göra mina knäböj…
Och så väl till passet då, jag gör mina knäböj, den här gången har knät klarat sig bra men jag skippade det sista fjärde setet eftersom jag började känna av knät igen. Det blir en del 4×10 ryggresningar med en 20kg platta som för övrigt gav mig ett grymt pump i korsryggen, och jag körde både sittandes och stående vadpress (titta, alm, titta! :up: ). Avslutar med lite underarmscurls med en 24kg hantel, 15 reps på vardera underarm.
Och så går jag hem. När jag nyss steg igenom dörren inser jag att jag glömde göra mina crunches… Vafan…
haha, skrattar som fan. Hittar gamla vattenflaskan hahahaa, jag dör.
Bra pågen, stående vadpress, good shit !Du verkar ha en lite konstig dag
14 mars, 2006 at 16:12 #999812Anonym anvandareMemberAlm: ja, konstig är väl det minsta man kan säga Stående vadpressen var rätt skön, åtminstone när jag hade pump i korsryggen för då kände jag inte av svanken alls faktiskt.
Warrior: sant… man kanske ska ta det lite mer lugnt när man ska ta sig till och från gymmet
16 mars, 2006 at 13:50 #999813Anonym anvandareMemberBe någon polare hoppa upp på ryggen och kör lite gamla hedliga donkey raises. Då slipper du ju ont i korsryggen.
16 mars, 2006 at 19:46 #999814Anonym anvandareMemberExplosivt överkroppspass idag, och det sista passet innan deffen startar på måndag.
Lutande hantelpress: 30kg, 10, 10, 9, 9
Preachercurl, ez stång: 27.5kg + stång, 10, 10, 8
Dips med 10kg runt midjan: 10, 10 (fina reps men jävlar vad jag tog i, kändes som om vänstra triceps nästan skulle få kramp, så jag slutade när jag var på topp)
Militärpress, fri stång ståendes: 10 x 40 kg i 4 set (ny övning, kör lite lätt i början)
Latsdrag, brett grepp: 85kg, 9 reps, 7 reps. Mycket folk som stod och väntade på denna övning så jag skippade tanken om att köra mina 4 set.Fortfarande ökningar varje pass, gött mos. Antar att det kommer radikalt förändra sig sen när deffen startar. I helgen ska det åkas till berlin igen så det blir inget direkt rigoröst matschema, utöver att en massa restauranger ska besökas.
Jag hade gärna velat ta lite progressbilder under deffen men digitalkameran befinner sig i berlin. Ska nog köpa en canon ixus 60 snart dock, väntar bara på att cyberphoto.se ska recensera
Morgonvikten var 89.4kg idag precis efter uppstigning och toabesök, och midjemåttet på 84cm kring smalaste skvallrade om att jag käkat lite väl mycket kinamat den senaste tiden… Men magen ser väl ungefär ut som den gjorde på sidan 3 i journalen.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.