Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Disco Style
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 mars, 2006 at 19:52 #999815Anonym anvandareMemberBearik wrote:Be någon polare hoppa upp på ryggen och kör lite gamla hedliga donkey raises. Då slipper du ju ont i korsryggen.
Haha, ja, om inte annat så ser det rätt roligt ut. 😮
17 mars, 2006 at 10:48 #999816Anonym anvandareMemberWarrior wrote:Diggar din signatur… träna på nu. Tungt o så du vet…Chuck Norris är kungen! :emo-thumb
20 mars, 2006 at 16:22 #999817Anonym anvandareMemberEfter en helg kantad av en massa öl och restaurangmat måste man inleda med ett träningspass:
Snedbänk: 5 x 62.5 kg i 8 set
Skivstångscurl: 5 x 43.5kg i 4 set (blev helt knas, markeringarna var lite utsuddade på stången så det felbalanserat. Skitjobbigt)
Militärpress, fri stång: 5 x 45kg i 7 set, sedan en 6:a på 50kg.
Pushdown: 5 x ?kg i 8 set
Disco i cablecross, liggandes i 30grader: 2×10
Latsdrag, brett grepp: 5 x 85kg i 6 setDeffen skulle börjat idag, men lo and behold, det blir imorrn istället
20 mars, 2006 at 19:03 #999818Anonym anvandareMemberJag bävar lite inför morgonpromenaden imorrn bitti. Detta pga tre skäl: den svenska våren som har bjudit på svinkallt väder, att jag inte gått en morgonpromenad sen i somras och pga denna bilden:
20 mars, 2006 at 19:50 #999819Anonym anvandareMembergoa skor. Sådär lagom nötta i hälen, precis som mina börjar bli..
21 mars, 2006 at 08:49 #999820Anonym anvandareMembererikd wrote:goa skor. Sådär lagom nötta i hälen, precis som mina börjar bli..Ja fyfan, de här skorna har hängt med mig några år för mycket nu
21 mars, 2006 at 08:54 #999821Anonym anvandareMemberSå… första morgonpromenaden avklarad idag. Fyfan vad kallt. Låt mig säga det igen, fyfan vad kallt. Och så tog jag inte på mig understället heller eftersom jag trodde jag skulle bli för varm. Kommer inte göra det misstaget igen… Till och med vattenflaskan frös till is.
Mitt favoritstråk var också rätt svårframkomligt, en massa is överallt. Får hålla mig till asfalt innan det smält bort.
Mått och vikt imorse innan promenaden:
89.4kg
Midja, smalaste: 84.2cm
Överarm: 40.7cm22 mars, 2006 at 18:10 #999822Anonym anvandareMemberAndra deffdagen idag, morgonpromenaden imorse var lite mer jobbig än gårdagens, inte pga kylan utan pga att tibialis anterior tyckte att det var dags att få ett pump efter 15 min så att det blev jobbigt att gå. Har fått en del träningsvärk på märkliga ställen också på sidorna av gluteus, typ höfterna eller så.
Dagens pass:
Knäböj: 8, 8, 6, 7 (lite vinglig, kanske pga den märkliga träningsvärken?)
Crunches, lutande med 10kg platta bakom huvudet: 12, 10, 9
Benspark, maskin: 3×10
Ryggresningar kramandes 20kg platta: 4×10
Gjorde en massa vadpress, både sittande och stående mellan ryggresningsseten.
Underarmscurl med hantel: 12 reps per underarm med 26kg hantel.Kommer garanterat att gå som en pingvin imorgon på morgonpromenaden. Säkerligen är det värre på fredag
22 mars, 2006 at 20:20 #999823Anonym anvandareMemberhar inte kollat i din journal förren nu..ska bli kul och läsa i fortsättningen;) :p
23 mars, 2006 at 09:28 #999824Anonym anvandareMemberettan wrote:har inte kollat i din journal förren nu..ska bli kul och läsa i fortsättningen;) :pDu är så välkommen så :up:
23 mars, 2006 at 09:31 #999825Anonym anvandareMemberDagens morgonpromenad gjordes i lite varmare väder. Men återigen så var det en plåga att gå när tibialis anterior svällde upp… efter ungefär 45 minuter kändes det som om jag kunde gå normalt igen. Hoppas den vänjer sig snart vid den raska gången.
Träningsvärken från gårdagens benpass har inte kickat in ännu, men jag gissar att den kommer som ett brev på posten imorgon.
24 mars, 2006 at 15:55 #999826Anonym anvandareMemberIngen morgonpromenad idag, men i alla fall 25 minuter på en sån där stairmaster eller vad det kallas efter dagens träningpass:
Lutande hantelpress: 10 x 30kg i 4 set (äntligen, nu ökar jag vikten nästa gång)
Preachercurl, ez-stång: 27.5kg+stång, 10, 10, 9, 6
Militärpress stående: 45kg, 10, 10, 9
Dips: kv+10kg, 1×10
Liggande frenchpress med rak stång: 30kg, 10, 8
Rotatorcuff, 1 set åt alla riktningar i kabel à 15 reps
Latsdrag, v-handtag: 70kg, 10, 10, 9
Frontlyft med 15kg platta: 10, 8Bra pass allt som allt, bra ökningar men dipsen blev lidande av att jag körde militärpressen innan vilket jag inte gjort tidigare. Därför gick jag över till en gammal hederlig tricepsövning istället för att harva vidare i dipsen.
Idag har även min nya digitalkamera kommit, en canon ixus 60. Håller på att ladda batteriet nu. Den är hur liten och söt som helst Min andra digitalkamera som är betydligt äldre lade flickvännen beslag på när hon stack till berlin
26 mars, 2006 at 21:02 #999827Anonym anvandareMemberTog mig upp runt 8 imorse (jo, när man jobbar kan man inte vakna senare än typ halv 8 på helgerna, ack…) och gick iväg till gymmet. Körde lite crosstrainer i 40 min och gick hem igen, bara för att upptäcka att nån hade stulit en timme… vafan liksom, man går hemifrån under föreställningen att man ska vara klar kl 9, men så är den egentligen 10 när man kommer hem. What’s up with that?
Nåja, ett benpass avklarades under eftermiddagen idag också:
Knäböj i smith: 5×5
Crunches på lutande bänk: 12, 10 med en 10kg-platta bakom huvudet
Bencurls: 3×5
Ryggresningar: 3×10 med 25kg-platta
Sittande och stående vadpress: 75kg på sittande x en massa reps i flera sets, och stående på 90kg i en massa reps och flera sets
Shrugs: pyramid upp till 50kg hantlarna där det blev 10 repsAvslutade med 20min på crosstrainern, var inte så skönt som det var imorse pga knäböjen…
Tibialis anterior har fått vila sig lite i alla fall, så jobbigt när den får pump under morgonpromenaden så man lider i 30 minuter innan det släpper. Kommer nog köra crosstrainer imorrn och så återgår jag nog till morgonpromenader igen. Eller så kör jag förbränning på gymmet tills det blir varmt och skönt ute. Fan, ska nog göra det.
27 mars, 2006 at 19:10 #999828Anonym anvandareMemberDagens träning:
06.00: 10 min gång till gymmet, 40 minuter spenderat på motionscykel och crosstrainer, 10 min gång hem igen.
17.30:
Lutande bänkpress: 5 x 65kg i 7 set (sista setet blev 4 reps)
Skivstångscurl: 5 x 43.5kg i 4 set (ingen ökning i sikte här, byter ut denna övningen nästa gång)
Militärpress, fri stång: 5 x 50kg i 2 set (WTF… jag borde klarat mycket mer än detta, stor besvikelse… lutande bänkpressen måste ha dödat mina axlar eller ngt)
Pushdown med rep: 5 x ?kg i 8 set (riktigt skönt, bra pump efteråt)
Latsdrag, brett grepp: 5 x 85kg i 7 set.Tänkte avsluta med sidolyft och pullovers, men det kom in en myriad med folk och tog alla fria vikter och bänkar. Så jag stack hem istället. Bah.
Imorgon är det vägning och mätning. Ska försöka ta en referensbild också så man kan ha nått att jämföra med under deffens gång.
27 mars, 2006 at 21:42 #999829Anonym anvandareMemberTack för pushningen och lyckönskningarna, det hjälper när man är nere. Nu är jag iafall tillbaka från förkylningen och foten är snart hel, kanske bara en vecka till, får se!
Här ångar det på ja, keep it up. Ser att du också kör morgonbränning nu
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.