Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Disco Style
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 mars, 2006 at 22:10 #999830Anonym anvandareMemberAlm wrote:Tack för pushningen och lyckönskningarna, det hjälper när man är nere. Nu är jag iafall tillbaka från förkylningen och foten är snart hel, kanske bara en vecka till, får se!
Här ångar det på ja, keep it up. Ser att du också kör morgonbränning nu
Gött, härligt att höra att du är på bättringsvägen. :up:
Jo morgonbränningen har verkligen satt igång nu. Men imorrn tar jag en vilodag för nu har jag haft träningsvärk i benen konstant i en vecka :nerd:
28 mars, 2006 at 09:16 #999831Anonym anvandareMemberVikt och mått efter exakt en veckas deff:
Vikt: 88.1kg (-1.3kg)
Midja: 83.2cm (-1cm)
Överarm: 40.6cm (-0.1cm)29 mars, 2006 at 17:49 #999832Anonym anvandareMemberUsch, har riktigt svårt att motivera mig till att gå till benpassen numera. Funderar starkt på att dra ner det till en dag i veckan istället. Idag var det ingen direkt uthållighet i benen heller.
Nåja, det tog mig 20 minuter att övertala mig själv till att gå till gymmet efter det att jag bytte om, men jag klarade av ännu en dag:
Knäböj: 10, 10, 6 (ok, nu är det dags att sänka vikten och låta de ”tunga” vikterna vara på det tunga passet, det här ska ju bara vara lätt och explosivt)
Ryggresningar med 25kg platta: 10, 14
Sittande och stående vadpress: 2 set på vardera à 15-19 reps med ?kg
Benspark: 10, 9
Bencurl: 16 reps
Rotatorcuff: 15 reps åt alla riktningar i kabel
Shrugs: 42kg hantel, 15 långsamma reps29 mars, 2006 at 19:07 #999833Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Äh! kom igen nu! upp med vikter och bilder! Du kan knappast vara klenare än mig:emo-thumb Dessutom blir det roligt att bläddra tillbaka i journalen sen för att se om man har ökat något. Fortsätt pumpa!Jag har tagit lite bilder, men de ser fanimej nästan exakt likadana ut som de på sidan 3, så jag såg ingen anledning att lägga upp nya. Men det kommer lite bilder sen när jag är längre in i deffen.
Angående vikter så är knäböjen rätt patetisk, jag är nog ingen direkt styrkelyftare med mina långa armar och ben. Och vikterna kommer knappast bli bättre under deffen
29 mars, 2006 at 19:45 #999834Anonym anvandareMemberJag kan ju dela med mig av en ryggbild iofs, blixt och inget pump. Bilden togs igår. Eftersökes: bättre vingar.
29 mars, 2006 at 21:53 #999835Anonym anvandareMemberXavier wrote:Usch, har riktigt svårt att motivera mig till att gå till benpassen numera. Funderar starkt på att dra ner det till en dag i veckan istället. Idag var det ingen direkt uthållighet i benen heller.Nåja, det tog mig 20 minuter att övertala mig själv till att gå till gymmet efter det att jag bytte om, men jag klarade av ännu en dag:
De är bra att du går dit och kämpar!!:emo-thumb
:friends:30 mars, 2006 at 11:51 #999836Anonym anvandareMemberettan wrote:De är bra att du går dit och kämpar!!:emo-thumb
:friends:Jag antar det… kunde inte motivera mig att hålla på med cardio imorse dock. Vaknade upp, kollade klockan, och gick och la mig igen. Får väl kompensera med ett cardiopass ikväll eller ngt
31 mars, 2006 at 07:56 #999837Anonym anvandareMemberGodmorgon.
Det blev trots allt ett cardiopass på eftermiddagen igår, 40min på crosstrainern i rätt högt tempo. Svettades som en gris. :nerd:
Men efter jobbet svängde jag förbi föräldrarna för att få en bit gratis mat och en genomgång av deklarationen 😮 och käkade nog lite väl mycket rostbiff. Men vafan, protein är ju bra.
Imorse blev det 15min på motionscykeln och 15 min på gångbandet varav 10 minuter gick åt till att jogga lite. Kändes helt klart över förväntan. Ska nog fortsätta med det, men i lite längre tid då. Kondisen behöver ju få sig en liten förbättring.
31 mars, 2006 at 19:17 #999838Anonym anvandareMemberLätt explosivt överkroppspass idag. Tyvärr (?) blev det inte så lätt eftersom jag tränade med en polare idag. Failure är ju = no no. Men det sket jag tydligen i idag.
Lutande hantelpress: 32kg, 9, 8+1, 6+1
Preachercurl, ez-stång: 27.5kg+stång, 10, 10, 10, 8+2 (hua vilket pump det blev i biccarna efter den)
Dips: kv+10, 10 reps, 10 reps, 9 reps.
Militärpress, fri stång: 42.5kg, 10, 9 (ingen direkt höjdare direkt efter dipsen)
Latsdrag med v-handtag: 70kg, 10, 10, 10, 6
Pullover med hantel: pyramid upp till 36kg där jag bara gjorde en 4:a, sen fick jag kramp i höger stortå (!)Jag vet inte, lite ökningar blev det, men det är ju osannolikt vad svag man är i axlarna efter lutande hantelpress och framförallt dips.
2 april, 2006 at 09:58 #999839Anonym anvandareMemberIngen rolig gårdag igår. Kändes som en liten sten hade placerat sig mitt i magen när jag vaknade upp efter en tupplur vid lunchtiden. Sen blev det bara värre och kulminerade i svettingar och illamående mitt under en pokerturnering på lördagskvällen. Spydde upp hela middagen i toaletten (vilket var för övrigt den andra gången jag nånsin spytt i mitt vuxna liv) och körde sedan hem för att kurera mig. Försökte dricka vatten men det kom bara upp igen. Som tur var fick jag lite sömn och när jag vaknade upp idag var jag nästan helt frisk faktiskt. Förutom att jag är lite utmattad och uttorkad.
Needless to say, det blir ingen knäböj och ingen träning heller för den delen idag. Nu tänkte jag bara äta och hänga med föräldrarna ut till Österlen för lite promenad i friska luften.
2 april, 2006 at 11:39 #999840Anonym anvandareMemberÖsterlen
2 april, 2006 at 17:54 #999841Anonym anvandareMemberAlm wrote:Österlen2 april, 2006 at 18:36 #999842Anonym anvandareMemberWarrior:
Hell yeah!
Slängde nyss i mig 200g laxfilé och 8 potatisar tillsammans med kräftsallad, det tillsammans med chips ikväll kommer nog få till ett schysst tryck imorrn
3 april, 2006 at 22:39 #999843Anonym anvandareMemberBlev ett sent överkroppspass idag pga att jag behövde jobba övertid. Kom inte iväg till gymmet förrän 21 eller så.
Lutande bänk: 5 x 67.5kg i 6 set (tänkte egentligen köra 66kg men kunde inte hitta några 0.5kg-plattor)
Stående hammercurl: 5 x 22kg i 7 set, 5x24kg i ett set (bytte ut skivstångscurl temporärt mot lite standard hammercurls)
Militärpress sittandes i smith: 5 x 50kg i 5 set, 8x55kg i ett set
Pushdown med rep: 4×5 reps, sen blev jag uttråkad och körde ett dropset tills triceps var slut.
Latsdrag, brett grepp: 5 x 85kg i 4 set, höll på att dö av tristess och fyrade av en 5:a på 95kg.
Disco i cc, lutande bänk: 2×10Hyfsat tryck idag ändå, även om passet blev på tok för sent. Har precis kommit hem och kommer nog vara uppe en halvtimme till innan jag slänger i mig 250g minikeso och går och lägger mig.
3 april, 2006 at 22:47 #999844Anonym anvandareMemberXavier wrote:Warrior:Hell yeah!
Slängde nyss i mig 200g laxfilé och 8 potatisar tillsammans med kräftsallad, det tillsammans med chips ikväll kommer nog få till ett schysst tryck imorrn
8[/b] potatisar, och var är isbergssalladen om jag får fråga:whistle:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.