Doggcrapping for NOGP!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Doggcrapping for NOGP!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author

Har redan en liten journal på kolo med ett fåtal pass i, tänkte kopiera den hit och skriva på båda forumen. Tror det finns en hel del kompetenta människot här som inte hänger på kolozzeum.

Stats:
    Ålder: 21
    Längd: 185 (tror det står 186 i passet)
    Vikt: 100kg +-

Pass 1A:
    Bänkpress: 120 x 16 (11,3,2)
    Latsdrag: 85 x 13 (8,3,2)
    Push Downs: 55 x 27 (16,8,3)
    Militärpress: 60 x 12 (8,3,1)
    Stångrodd: 100 x 12
    130 x 6

Axlarna är jag lite rädd om men de kändes bättre än vanligt. Kan nog bli en kul träningsperiod nu.

Pass 1B
    Curl med EZ-stång: 45 x 18 (11,5,2)
    Sittande vadpress: 50 x 9
    (5s i toppen 15s i botten)
    Stående vadpress: En 50-reppare på okänd vikt
    Sittande lår-curl: 70 x 16 (10,4,2)
    Benpress: 240 x 9, 200 x 20 (”Widowmaker”)
    Höjer vikten på båda nästa gång.

Detta va alltså gårdagens pass och det kändes riktigt bra. Blev rejält sliten efter sista setet och det är så det ska va.

Pass 2A
    Chins: kv x 22 (12,6,4)

Marklyft (lägger ner vikten och stoppar mellan varje): 180 x 6, 210 x 3

Lutande bänk: 90 x 21 (15,4,2)

Baksida axlar ”Arnold style”: 5 x 15, 5 x 12, 5 x 12
    (ni vet liggande på sidan på en bänk och hantellyft åt sidan)
    Detta är inte efter DC principerna men mina axlars framsida behöver inte så mycket stryk som DC förespråkar, så jag ändrar ibland

French press med hantlar: 35 x 20 (11,6,3)

Kommentar: Kändes riktigt bra på passet, många roliga grabbar på gymmet idag och alla hade sett bilden. Kul att få uppskattning när man kämpat med diet i 16 veckor. Nu jobbar jag bara ännu hårdare för att bli ännu bättre!

PS. DC-stretchingen är jäkligt knepig att få in.

Pass 2B:
    Stående alternerad hantelcurl: 20 x 20 (11,5,4)
    Stående vadpress: 70 x 12
    (5s i toppen 12s i botten)
    Liggande lårcurl: 40 x 26 (13,8,5)
    Hack-squat: 140 x 5, 80 x 20

Kommentar: Det gick dåligt det här passet, kommer höja vikterna till nästa. Jag mådde lite kasst men bara en tillfällig svacka.

Ser grymt ut!! :emo-thumb

Hur fungerar DC? Vad är det för siffror i parenteserna efter övningarna?

ReNeGaDe wrote:
    Yesss! Gött att du startat en ny journal.. kommer gå skitbra detta!

#Sly# Är det inte reps?

Bänkpress: 120 x 16 (11,3,2)

Om det är reps inom parentesen.. vad står då 16 för? :|

#Sly# wrote:
    Ser grymt ut!! :emo-thumb

Hur fungerar DC? Vad är det för siffror i parenteserna efter övningarna?

Rest-pause, totalt antal reps för övningen. Använd ”sök” så hittar du en helt ok artikel av Biffsson.

Melin wrote:
    Rest-pause, totalt antal reps för övningen. Använd ”sök” så hittar du en helt ok artikel av Biffsson.

:nod

Melin har ju redan gett dig ett utmärkt svar men kul att det blev lite inlägg på direkten.

Sly och Renegade: Tack för att ni tror på mig, jag ska göra mitt bästa. Känner mig riktigt laddad för att ta mig upp på scenen i maj. :up:

Lycka till!
    Skall bli kul att följa, jag är själv lite sugen att prova på DC.
    Hur e formen nu på den vikten?
    Vad vägde du nu när du var klar med dina förra diet.

Polisen wrote:
    Lycka till!
    Skall bli kul att följa, jag är själv lite sugen att prova på DC.
    Hur e formen nu på den vikten?
    Vad vägde du nu när du var klar med dina förra diet.

Ja, det är ett jäkligt roligt sätt att träna på, väldigt slitigt bara. Man får passa sig för skador och överträning. Inte vara för snål med vilan.
    Formen är ok faktiskt, kommer några bilder om en månad eller två innan jag så smått börjar dieta.
    88-89kg vägde jag när det var klart sist. Räknar med att väga in på 87-88 till NOGP. Jag har växt under det här året men satsar på att komma in riktigt hård för sist kände jag inte att benen blev så bra som jag ville.

Idag gäst-tränade jag lite på ett annat gym (träningskompaniet) med en klasskompis. Gymmet va väl helt ok men inte alls lika bra känsla och sammanhållning som på Sportsclub, en helt annan atmosfär. Blev stopp i hantelpress för axlar också då jag inte tyckte det kändes riktigt bra, axelpressar har aldrig varit min grej. Ska antagligen bara köra det var 3:e pass eller något sånt. Om jag får välja mellan vad någon guru säger och att ha skadefria axlar så är valet lätt. Kommer fortfarande försöka pressa axlarna lite men när jag satsar så hårt på brösten så kommer de alltid att komma i andra hand.

Pass 3A:
    (vikterna på maskin-övningarna stämmer inte då deras maskiner var mycket lättare än där jag vanligtvis tränar)

Smala latsdrag: 110 x 16 (10,4,2)
    Hantelpress (bröst): 45 x 17 (11,4,2)
    Hantelpress (axlar): 30 x 9 (här blev det tyvärr inget mer) :(
    Rodd: 150 x 30 (15,8,7)
    Push downs (skulle varit smalbänk, glömde bort detta 😮 ):
    75 x 19 (12,4,3)

Sen körde jag 4 set mage och 3 set rotator cuff medans jag väntade på min träningskompis.

Kommentar: Tyvärr har jag inte kunnat köra axelpressar hårt på över ett år pga att min framsida lätt tar över i bröstövningarna och detta resulterar i övertränade axlar. Hur som helst så har jag aldrig fått höra att jag har dåliga axlar snarare tvärtom så jag är inte så orolig över att skippa pressarna en stund.:up:

Du verkar ju riktigt stark! Hur länge har du tränat?

Danne89_ wrote:
    Du verkar ju riktigt stark! Hur länge har du tränat?

Nej, tyvärr inte. Kolla inte på vikterna i det här passet, rodden stämmer inte och inte latsdraget heller. Push downsen är tveksamma också.
    Jag har tränat i många år vid sidan av kampsportsträning men satsat helhjärtat de sista 3 åren.

Pass 3B:
    Knäböj: 170 x 5 (Den sista va inte riktigt bra, fällde ryggen men upp kom jag 😮 ), WM 120 x 20 :(
    Sittande lårcurl: 70 x 18 (11,5,2) +2 reps

Vader i smithmaskinen (5s upp, 12s ner): 50kg på stången x 10
    super-set med:
    Stående vadpress utan vikt: 0 x väldigt många reps

Bicepscurl i cables, med rep: 50 x 22 (11,6,5)

Kommentar: Passet kändes bra, böjen kändes riktigt fin innan det sista reppet som jag fuckade till lite men jag klarade mig den här gången också. Sjukt pump i korsryggen. I övrigt kändes det smart att lägga böjen först istället för sist som man brukar. Visst resten av passet blev lite i en dimma men böjen gick bra och det är den viktigaste övningen.

EDIT: Igår sa min sambo något av det roligaste jag har hört på länge. Det bekräftade hur byggar-skadad man är. Min sambo sa (inte alls intresserad av byggning egentligen):
    ”Älskling, det är jättekul att prata med dig men jag sov nästan innan du kom och la dig. Och nu vill jag inte höra mer om den jäkla Jay Cutler!
    Precis när hon sa det kom jag på att jag bara pratat om byggning sen jag gick och la mig.

norsk_gadd wrote:
    EDIT: Igår sa min sambo något av det roligaste jag har hört på länge. Det bekräftade hur byggar-skadad man är. Min sambo sa (inte alls intresserad av byggning egentligen):
    ”Älskling, det är jättekul att prata med dig men jag sov nästan innan du kom och la dig. Och nu vill jag inte höra mer om den jäkla Jay Cutler!
    Precis när hon sa det kom jag på att jag bara pratat om byggning sen jag gick och la mig.

hahah.. kunde lika gärna vart jag som sa det till Rickard… han e fan precis likadan! :D

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.