Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Elina, jag SKA fixa´t!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 juli, 2006 at 15:14 #992795Anonym anvandareMember
[mailto:skrutt12@hotmail.com]
17 juli, 2006 at 15:14 #992796Anonym anvandareMemberJapp jag vill upp i vikt, är aldeles för tunn!
17 juli, 2006 at 17:41 #992797Anonym anvandareMemberBra att du bestämt dig för att gå upp i vikt :emo-thumb
Jag tycker det låter som du har en vettig plan dessutom. Lyssna på kroppen och ändra inte allt på en gång.Ett tips på mellanmål innan träningen är havregrynsgröt med proteinpulver och mjölk Det tycker jag känns bra i alla fall.
Lycka till!
Jag kommer titta in då och då för att se hur det går för dig. Ska bli kul att följa dig!
Mvh Lina
17 juli, 2006 at 19:02 #992798Anonym anvandareMemberHellu!!
Hemma igen, från en liten tur till exet för att låna lite filmer.
Måste käka men jag tittar in snart igen!Tack Lina!! Det mellanmålet lät fint, som min frulle!! (skulle ju stuckit och tränat efter den,men fastnade här för länge…)
Tack för intitten och lyck tillet!!
Nej nu ni: MAAAATTTT!!!!
17 juli, 2006 at 19:21 #992799Anonym anvandareMemberH*lvete vad hård
17 juli, 2006 at 19:56 #992800Anonym anvandareMemberhaha, amen tack!
17 juli, 2006 at 21:17 #992801Anonym anvandareMemberAmen hallå!!
Käkad nu rå!
Lina: ja, ska ta det lite varligt så att allt hänger med! Satt upp små delmål för att inte bli helt lamslagen. Första är satt att passera 45 kg strecket. Sen är nästa mål 50, kanske till haloween. Eller tidigare, vet inte hur min kropp svarar. Vet ju inte ens vad min kropp behöver för att ligga still i vikt. Så jag kör på detta ett tag och ser hur den reagerar!
Än så länge märker jag mera ork och energi!! Och att hungersignaler blitt bättre, blir hungrig nu var 3 e timme och det känns kanon! Tidigare har jag varit lite nervös över att äta så ofta för att jag trott att jag inte skulle hinna bli hungrig, haha det är jag inte nervös för längre! Ska kolla in din resa oxå!!!
Tjing!Ja, då var även denna dag nästan slut. Har inte gjort så mycket. Träna på förmiddagen, äkte en sväng till exet och låna filmer.
Tog cykeln med mig och gosse vad mitt ben pass tog idag… Var ju tungt i uppförsbackarna om man säger så!
Hmmm, cyklade även i går kväll en runda. Ca 5-6 mil på en dryg timme. Gött!Ska eg inte köra cardio men det är ju så kul!!! Låter iaf bli, spinning och MP´s! Men jag börjar få spinning abstinens… Kanske kan unna sig ett pass i veckan om man verkligen laddar och fyller innan och efter.. Hmmm! Ska fundera tills polaren kommer tillbaka från semester, hon är favvo instruktören på gymmet!! GRYM!
Vill oxå köra klasser!
Skulle ha börjat för snart 3 år sedan men då pajjade jag en fot… Så det har blitt rehab för mig, men nu så är den på läkning och jag är sååå sugen!! Har spinnat lite under våren och det har kännts finers i foten!!Och med denna kost omläggning (seriösare upplagt osv) + viktökning tror jag att den sista läkningen kommer komma som ett brev på posten!
Lite frustrerad just nu… Har bara fått i mig 1586 idag och jag har ta mej f*n ätit hela tiden, måste planera bättre tills i morrn. Ska knåpa inna jag ska sova! Blir nog iaf sojamjölk, myssli, protec, dubbelmacka, ägg och kvarg till frulle i morrn! Mmmm, längtar!!
Haha det är ju sjukt att man kan tycka att detta är en skoj grej!! (vadå skadad..) Har fått pengar idag så jag ska göra upp en budget för mat utgifter denna mån. Har annars lätt att okynnes handla sådant jag eg inte behöver. Har märkt att det är enklare och billigare än jag trott att käka bra! Förrut var det lite väl mycket lyx käk i veckorna, kunde typ tjacka en bit svindyr fisk mitt i veckan och köpte en liten sketen broccoli stjälk ist för 2 kilo fryst för en 10 del av priset. Lätt att vara efterklok!
Men nu blir det kvantitet och så klart även kvalitet, men bättre tänkt och inget onödigt!
Det man behöver är ju enkelt och billigt.
Sånt jag äter och älskar är:
Kyckling
Fisk(tonfisk, allaska, lax, mackrill)
Färs 5%
Ägg
kvarg
kesomini
mjölk
yoghurt
grönt ( gått över till övervägande fryst av 2 anl. 1: blir inte gammalt som massa grönt kan bli då man som jag alltid köper för mycket åt gången… 2: BILLIGARE!!)
Frukt, främst bananer och äpplen.
Sen så klart sånt som tar slut då och då, ris, pasta, potatis, bröd osv.Har förövrigt ett favvo bröd jag brukar baka själv, nästa gång jag gör det ska jag räkna ut näringsinnehållet. Man måste ju göra det lätt för sig! + att jag vill kunna äta så mycket som möjligt av det jag är van vid och tycker om!
Iof finns det inte mycket jag inte gillar! Hushållsgris har jag blivit kallad…Ska försöka komma i säng hyfsat idag, måste ju få lite recovery!!
Sov morgon i morrn tar jag nog, gymmet (morr) öppnar inte förrän 15.00…. *sucka* vad göra hela dagen??Leka ngn?? :friends:ojojoj, orkade ni er ner hit!!
Applåder isf!!
Nu ska jag kolla läget lite hos er!
Krääääm i benen!! (jepp, känns så!)18 juli, 2006 at 01:07 #992802Anonym anvandareMemberAtt du har svårt att få i dig mat kan bero på att du krymt magsäcken… då behövs inte så mycket till för att du känna mättnad.
Prova att öka maten successivt och även portionerna. Magen kommer anpassa sig och det brukar gå rätt fort. Lycka till !! :emo-thumb18 juli, 2006 at 09:05 #992803Anonym anvandareMemberHoppas du kommer tillrätta med allt snart, jag ska hålla koll på dig;)
18 juli, 2006 at 09:09 #992804Anonym anvandareMemberGood morning!!
Cattahs: Tack, jodå I Like min mage!! :up:
Linn: Hmm, låter inte jätte troligt att jag krympt magen då jag alltid ätit jätte portioner. Men jag åt ju så sällan förut att den kanske hann krympa mellan målen?!? Hade alltid problem med magen då. Åt jätte mycket fick ont i magen och en massa luft+ att jag okynnes tuggade tuggummi och drack fun light hela tiden… Nu känner jag mig nöjdare och har inget tugg begär och magbesvär och luft e väck!! Kanske inte vant mig riktigt ännu vid så många mål?! Hehe, men de ska och måste bli större om jag ska bygga bra!!
Då hade jag sovmorgon idag altså, eller det kan man nog inte kalla det… Hur sent jag än går och lägger mig så vaknar jag tidigt, fick sussa till 6 idag, men jag låg och slumrade till 7.30 sen vrålade magen efter frukost!
För första gången har tom jag börjat ”långtugga” under frullen…. WOAH vad mätt…. Haha, men det gick ner till slut. Fattar inte att jag först och främst får ner så mycket och så här ofta och ändå känner mig behaglig i magen och inte handikappad pga proppmättnad! Beror nog på att jag äter när jag ska och emellan så är jag inte sugen på tuggummi odyl! :nono:
Förr när det var 2-3 mål om dagen var jag så obekväm av all luft i magen på e.m och kvällar att jag lät bli att göra saker, nu ser och känns den lika varedig det är morgon eller kväll! Är sååå härligt!Fick i mig för lite energi igår, ska knåpa lite för dagen så det blir bättre idag.
Idag öppnar inte lilla gymmet förrän 15 så f.m kommer ägnas åt lite proviantering, behöver dock inte handla så mycket då jag har hela frysen full med kyckling, lax, färs, grönsaker och bär!! (tack mamma!!)
Har även massor ris, pasta, gryn och sådant.
Men det jag behöver är väll några bra snabba kolisar till efterträning. Vad tycker ni? RISKAKOR? eller finns bättre? Har ju ej råd med ett tillskott så det får bli något ”vanligt”. Ska passa oavsett om jag tränat styrka eller cardio(som jag bestämt att jag ska unna mig 1 ggn i veckan, annars blir jag gaaalen!!) + Tips på vad jag bör ladda och återhämta mig med främst efter det cardio passet för att spara så möe på muckleerna som möjligt!
Keso måste inhandlas och kvarg från Lidl!! Tycker den e mycket godare än kesellan.BTW, när man fixa med kcal och lagar mat och så hur noga ska mian vara? Just nu väger jag allt, haha tom om jag har i typ 2 gram vitlök… r det helt onödigt eller?? Och om man tar lite sweetchili sås eller senap.
Bara en fundering!Kommit på att jag nog är beroende av kanel… Klämmer lätt 2 st ”restaurang size” burkar i månaden… Det är ju så gott och det är sött = man behöver inte använda läskigt sötningsmedel! (som fö kan vara orsaken till min ständiga magvärk förut?!?)
Nä nu ska jag kolla hos er, kolla in lite i recept tråden för inspiration, skriva shopping lista och sätta igång!
See YA!
18 juli, 2006 at 09:11 #992805Anonym anvandareMemberMilia: Tack, ska kolla in hos dig med!
18 juli, 2006 at 09:34 #992806Anonym anvandareMemberHOLA!!
Kommit på ett till delmål!!
Vill kunna göra chins och dips! Klarar 3 strikta dips nu men NADA chins…. Jäkla klenis!
18 juli, 2006 at 13:28 #992807Anonym anvandareMemberThanx!!
Will do!18 juli, 2006 at 13:34 #992808Anonym anvandareMemberTjing!
Skriver en snabbis innan det är dags för lunch, efter den blir det trääääning!!
Pecs och triccar idag! Har lite torka på övningar! GE MIG TIPS!!! Vill få lite nya!! Keep da muckles surprised!!
Varit och handlat oxå! Träffa en gammal jobb polare som utbildar sig till massös! Gissa vem som ska få vara försökskanin!! Ahhh gött!
Är det ok med typ 30 g protte och 4 riskakor efter träningen??? Ska kolla hur många kolisar det är i 4 st.
Blidde lite annat smått å gott oxå, bröd, lightsylt (till kvargen), 5% ost, tonfisk, handkräääm!! ( är torr som fnöske om tassarna…)
Kul kväll sen, en polare kommer över för film och skit snack. (hon har gjort slut med kille och e tok depp… Supit 3 dar i rad. Aja bajja!! :nono: Ska bjuda na på saft!)
Men först mat, träna och lite annat smått!Tjing så länge!!
18 juli, 2006 at 15:14 #992809Anonym anvandareMemberHur har du det med atar dagar….
kanns enda som du ater lite for lite och FOR bra for att packa pa dig muskler..missforsta mig ratt nar jag sager FOR bra…
Ibland kan det va bra att ata lite fett..
manga ggr far man skador och ont om man har for lite kropps fett..
ps, vill du upp i vikt haka pa mig ett par veckor LOVAR jag att du ater upp dig rejalt….:up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.