Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Elina, jag SKA fixa´t!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 juli, 2006 at 18:10 #992810Anonym anvandareMember
Om du ändå ska upp i vikt tycker jag inte du ska behöva räkna kalorier alls, jobba på att försöka lyssna på kroppen istället så tror jag det löser sig självt. Ät när du är hungrig, tugga maten ordentligt och sluta när du blir mätt.
Ät varierade måltider med både fett, proteiner och kolhydrater, det tror jag räcker långt, utan att du behöver räkna på det.Min åsikt är att man nog bara ska räkna om man är på diet, vilket du inte är.
Ingeting talar för att du skulle rusa upp i vikt om du slutar räkna, så länge du lyssnar på kroppen.18 juli, 2006 at 19:36 #992811Anonym anvandareMemberTjenix!
Lillp: Ätar dagar, ingen aning faktiskt. Är typ aldrig sugen på annat än sånt jag äter. Kanske äter för bra men det är ju sådant jag är uppvuxen och van vid att äta, inga konstigheter för mig lissom! Fett äter jag med det mesta kommer från nötter, avokado, frön, fisk odyl. Har aldrig gillat typ grädde, smör och sånt inte ens som barn. Men vist är det absolut så att jag åkt på skador pga fett %. Vill gå upp men inte FÖR snabbt, vill att jag ska hinna acklimatisera mig i kroppen och så! Tack för åsikterna!
Milia: Kruxet är om jag inte håller koll på att jag får i mig en bra fördelning och ser till kcal så blir det tyvärr ofta att jag får i mig för lite… Så jag håller mest koll för att försäkra mig att jag kommer upp i några som helst mängder. Det är först på senare tiden mina hunger signaler börjat funka hyfsat. Äter så klart när jag är hungrig och det är jag ju numera var 3e timme!! Yey! Skulle jag ALDRIG trott för ett halvår sedan, då kunde jag gå en hel dag utan att magen kurrade… Tack tack!
18 juli, 2006 at 19:39 #992812Anonym anvandareMemberman kanner sin kropp bast, och for stora forendringar kan sabba mera an gora nytta….
18 juli, 2006 at 19:50 #992813Anonym anvandareMemberHello!
Lillp: yep så sant så!!
Då var en Tränad och äten! Jätte gött käk: kyckling wook med massa jordnötssmör!!
MUMMA!Gick fint på gymmet, blidde 3 Pecs övningar och 2 tricce bara.. Och gissa vem som inte kunde låta bli lite cardio?… Aja det var iaf inte SS, HIIT för hela slanten! Svettigt! En liten tripp genom fejk solen oxå!
Hmmm, min polare fick ”plötsligt” förhinder… Hoppas hon inte ska sätta sig och supa idag igen bara. Orolig juh!
I morrn ska jag försöka ta tag i plugg biten, antingen måste jag lägga till kurser för att bli studiemedelsberättigad eller så måste jag hitta ett deltids eller X-tra jobb fortsomfaaaan! *stressad*
Vilodag i morrn, endast lite vanligt typ vardagsmotion odyl.
Har funderat på det hät med ätar dagar. Ska man ha det? Äter nästan aldrig godis, glass odyl, e lixom aldrig sugen… Men samtidigt vill jag kanske ha en dag i veckan eller varannan då man äter lite hur som. Förr vet jag ju att jag avstått pga att jag inte haft samvete, men nu när man vet hur man faktiskt äter och sköter sig i veckorna kanske det är en bra grej att ha att jobba mot lixom. För jag kan tänka mig att man tröttnar ibland.
Jag tröttnar ju tyvärr åt fel håll.. Kan bli helt utled på att äta ofta och vara tvungen att äta då man inte är hemma, det blir ju lite planerande om man ska iväg lixom.I morse var 2:a halvan av frullen en pärs altså, och då ÄLSKAR jag frukost!! Men jag var sååå mätt… Men ändå 3 timmar senare var jag HUNGRIG!! Haha, jag är bara så chockad över denna nya känsla!
Nä nu ska jag kolla lite hos er!
Tjing18 juli, 2006 at 21:20 #992814Anonym anvandareMemberVa kul att följa dig!! Min viktökning har oxå varit lite trög.. Men det är bara att äta!
Tror du gör rätt i att räkna kalorier till en början, så att man får en uppfattning om hur mycket maten innehåller.. För att vara säkra på den sidan o se till att man hamnar lite på plus varje dag. Ätardagar, ja varför inte. Då kan man ju släppa lite och om dina ätardagar betyder mindre mat tänk på hur du lägger upp träningen den dagen om du ska träna då??
Skönt att kroppen börjar vänja sig vid mat lite oftare, då kommer kalorierna bli lättare att trycka ner
LYCKA TILL!! Träna hårt o ät mycket!
18 juli, 2006 at 21:49 #992815Anonym anvandareMemberKul att du marker resultat direkt, och att du MAR sa mycket battre! Kosten ar nyckeln till allt:emo-thumb Jag tror oxa att det ar vettigt att vaga/rakna kalorier till en borjan, just for att fa begrepp om hur mycket/lite mat man faktiskt stoppar i sig pa en dag. Keep it up!
19 juli, 2006 at 07:56 #992816Anonym anvandareMemberGooood morning!
Ellen: Tack! (får la hålla koll på dig med!) Bara att tugga å svälja!
Jo, känner oxå att det är bra att räkna ett tag. Har ju inte haft en susning innan vad saker och ting innehållit, varken näringsmässigt, fördelning eller kcal…
Ska nog ha en ätar dah lite då och då för att slappa lite lixom, dock vet jag inte om jag kommer äta mindre. Önskar att jag hade så som många andra har, att de verkligen längtar till ätardagen och är sugna på en massa saker. Det onyttigaste jag kan bli sugen på är typ kaviar… hahaha! Jag vill va sugen på en bastant kladdkaka eller glass eller nåt juh!
Lycka till du med! Eat, train, sleep, repeat!Frida: Tack gumman!!!
Therese: Oj hej! Besök från LA, inte illa pinkat!
Ja, det är kul att märka skillnad! Kosten är ju verkligen A & O. Inte många som fattar det dock… Iaf inte i min omgivning… (ex, en polare sa på fullaste allvar: men marsmallows kan man ju äta hur mycket och ofta man vill de är ju typ fettfria….*suck*)
Tack för att även du tycker det är klokt att jag kollar kosten, för det är verkligen en chock vad som behövs bara för att få i sig normalt/tillräckligt…
Thanx, will do!!Ja, idag var det vila. Får se hur det blir med den saken… hehehe! Ska iaf ut på en liten promme snart tror jag, en till skogs tror jag allt!
Åhhh, har kommit på en grej som skulle va såå kul! Att kolla upp nu innan man ändras för mycket i kroppen, vad man har för fett%. Skulle va så intressant + då vet man vad man vill tillbaka till när man lagt på sig mucklisar! Vill ju iof inte lägga på så jätte mycket % men det är ju nödvändigt med lite iaf!
Men men, har inte råd och vet inte vart jag skulle görat isf….
Är det normalt att ha synliga ådror över typ hela kroppen?? Syns ju tom på höfterna…Aja, tänkte skriva upp lite bättre träning och kost.
Träning igår: 1 lätt uppvärmning set på varje övn.
Bröstpress i maskin: 3×6 (vågar inte skriva vikten ännu…:o )
Liggande flyes med hantlar: 3×6
lutande med hantlar: 3×6Triceps, over head extension(på sve??): 3×8
tric press, böjd stång: 3×6Cardio ( I know…): 30 min ca 20 av dessa var HIIT.
Alltid ordentligt stretch.Kosten:
8.00: Banandrink(sojamjölk, banan, kanel och is) polarkraft extrem, keso, senap & äggvita + ALLTID massor kaffe!11.00: 100g kesomini, 30 protec, 10 g canderel choklad…( mixades till neg*rbolls smakande smet), 50 g äpple.
14.00: 70 g fullkorns pasta, 65 g 5% ost, 150 g broccoli.
15.00-16.30: träning
16.40: 30 g protec, 3 riskakor.18.30: 200g wookgrönsaker, 180 g kyckling filé, 20 g jordnötssmör, 20 g cashewnötter.
Ja, lite för lite blidde det igen… 1683 kcal…
P:180 g
K:157,2 g
F:41,2 g
*suck* jag som tyckte jag va så duktig…Bara att jag åt pasta lixom! Är inte van alls vid stärkelse kolisar, varit mycket frukt och grönt hela livet.
Aja, bara att se till att denna dagen kommer upp lite mera, baby steps! hihi. Är iaf en STOR skillnad för mig även om det kanske verkar rå fjuttigt för ngn annan, men jag tänker inte jämföra mig med andra utan utgå från mig själv och jobba på det!Ha en kalas F.M!!!
19 juli, 2006 at 10:06 #992817Anonym anvandareMemberE Ska bli mucklig! wrote:Vill ju iof inte lägga på så jätte mycket % men det är ju nödvändigt med lite iaf!
Men men, har inte råd och vet inte vart jag skulle görat isf….
Är det normalt att ha synliga ådror över typ hela kroppen?? Syns ju tom på höfterna…Ja det är hur normalt som helst
19 juli, 2006 at 10:14 #992818Anonym anvandareMemberHahaha, ironins lampa lyser….
19 juli, 2006 at 10:19 #992819Anonym anvandareMemberE Ska bli mucklig! wrote:Hahaha, ironins lampa lyser….Det innebär ju att du själv vet svaret på din fråga
19 juli, 2006 at 11:18 #992820Anonym anvandareMemberE Ska bli mucklig! wrote:Haha, tjena!Blir styrka efter ett ordentligt mellis snart, hannju bli hungrig…
Tackar Lindis!!
Jo du nötter is the shit, Bullis!
Jag= tjej, 24 år, 164 cm, vikt (efter mycket stress och oregelbundet käk) ”fy, urk,blä osv osv” 44 kg…. (you se my problem, har satt första målet på 50 kg muckler!! Sommarlov *läs, arblös…* plugg börjar igen om dryg månad, hoppas hitta extra jobb, förrutom träning och umgänge med folk är jag rätt sysslolös.
Så, kanske lite klarare bild av mig nu!?!
Tjing.
Og BTW, snabbt tips. Ska köra tung styrka snart, bästa mellis innan???Holy shit bruden , hur har du lyckats komma ner på 44 kg ? Jag är 160 cm och är nu 56 kg men tidigare har vägt 50 kg för 5 år sedan . hihihi
Du tävlar inte , har du tränat så pass mkt att du tappat så mkt i vikt? 1600 kcal är inte mkt för att växa och gå upp i vikt 2500 bör duligga på men dety komemr säkert ta tid för magsäcken att vänja sig.
19 juli, 2006 at 12:52 #992821Anonym anvandareMemberEtt bra sätt att få i sig mer energi är ju att äta ordentligt direkt efter träningen. Själv har jag börjat ha med mig kokt pasta (ej fullkorn) med ketchup, istället för riskakor/banan till träningen. Jag äter ca 70g pasta då och det tycker jag känns lagom för min kropp. Jag väger ca 54 kg nu. Sikta på att få i dig undefär 1g kolhydrater/kg kroppsvikt direkt efter träningen, + proteindrinken då.
Det är väldigt svårt att få i sig tillräckligt med kcal från frukt och grönt som du kanske märkt. Byt ut lite av grönsakerna mot stärkelserika kolhydrater vid varje mål så ska du se att det blir mycket lättare att komma upp i kcal. Menar självklart inte att du ska sluta med grönt! Men om du känner dig för mätt så kan det ju vara bra att byta lite mot energirikare källor.
Bara lite tips :ike:
Lycka till!19 juli, 2006 at 13:33 #992822Anonym anvandareMemberHallå!
Vanessa:Lyckats å lyckats, har i princip vägt under 50 hela livet.. Så jag har bara levt som jag alltid gjort. Jo det är galet lite, vågar inte ens spekulera i hur lite det kan ha varit innan jag började räkna… Då åt jag ju bara lagad mat 1 gång om dagen… Hua!
Lina: Jag brukar vara smått illamående efter träning dock, var en pärs med riskakorna igår asså. Men dricka går bra! Jo, jag har ju bytt ut typ 70 % av frukt å grönt till förmån för pasta, potatis å ris nu. Känns väldigt ovant må jag säga. Men gudars vad gott det är! Alltid varit kinkig med sådant, men nu gillar jag det. Förr kunde jag ta typ en potatis för att jag var tvungen, men idag till lunchen tex så stekte jag upp ett helt kompani kokt potatis, kyckling å lök! Hihi, detta är en så ny erfarenhet!! Tack för alla tips, de emottages så gärna!!
Nu har jag lite brådis, ska möta kompis om en kvart!
Blidde en promenix mellan mellanmålet och lunchen, kändes lite små segt trots min ökning i kolisar… Jätte mumsig lunch lagade jag oxå, men den med resten av kosten redovisas i kväll!
Nu måste jag snöra på mig pjuck, see ya!19 juli, 2006 at 16:07 #992823Anonym anvandareMemberDet är bara tt äta på skit i att räkna du vill gå upp i vikt eller hur.
bor du i stockholm?
19 juli, 2006 at 20:03 #992824Anonym anvandareMemberVälkommen till detta kuliga forum:yahoo:
Bra mage på avataren där :emo-thumb -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.