Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Elina, jag SKA fixa´t!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 juli, 2006 at 22:36 #992825Anonym anvandareMember
Haj!
Snabbis bara, måste sova. Att man alltid blir sen i säng…
Vanessa: Jo men kruxet är ju att om jag inte kollar så blir det ofta att jag får i mig för LITE, inte tvärt om… Ja jag bor i stockholm, Why??
Snuttan: Tackar! Kuligt är det!! Tackar! Din ryggtavla talar oxå sitt tydliga språk! Najs!!
Skriver kosten i morrn, jätte trött nu…. Fastnade vid TV´n…
Goder natt!20 juli, 2006 at 10:13 #992826Anonym anvandareMemberMorrn!
Ahhh, vaknade 8.30 i morse! Rekord!! Brukar vakna vid 5-6 juh.
Var riktigt lazy igår…. En promme på 60 min, slängde mig på golvet och körde lite mage oxå när jag ändå höll på.
Sen på kvällen blev det power yoga 1 timme. Hmmm, hade en kyckling filé i ugnen under tiden. Den blev lite för tillagad…. Den vägde 190 g innan men efter var det inte mycket kvar…. Så går det när man är tidsoptimist!
Men den smakade gott iaf!Kosten då.
ca 6.20: 2 skivor bröd (83 g),10g 5% ost, 10 g kaviar, 40 g keso, 225 g sojamjölk, 50 g lågkalori sylt, 50 g hallon, KAFFE!
9.20: 100 g keso, 25 g protec, 5 g canderel choklad.
12.30: 178 g koktpotatis(det va vad som fanns kvar, hade planerat iaf 200 g) 156 g kyckling filé, 50 g kvarg, 60 gurka (=tzatziki), 100 g morot, 50 g lök, 10 g nötter.
15.40: 100 g keso, 20 g jordnötssmör.
19.30: (aldeles för länge mellan…) Här blidde det ingen räkning utan jag bara tog lite vad jag kände för. Den brända kyckling filén, paprika, gurka, avokado, kvarg med ajvar, äpple, fun light.
Ja det var det. Idag öppnar inte gymmet förrän 15 igen. Gillar ju att träna på morgonen juh…
Jaja, får la hitte på nåt annat så länge! Ska ta en tripp till lidl. Behöver verkligen ringa runt och jaga jobb oxå.
På tränings schemat står:
Rygg och biccar.Blir: Latsdarg i maskin och i cable med bred stång, sitt rodd i maskin och i cable( rep eller smal stång??),
Bic maskin, sittande koncentrations enarms, curl med stång, i cable med rep(hammer).Blidde aldrig naprapaten i vecka så jag hoppas hon e där idag! Kotorna e dumma som faen nu, kan inte ta djupa andetag…. + att bäckennet e tight som fasen…. Knak, knaster osv….
Man hör när Elina kommer gående…hahaNä nu ska jag ta mej ***** göra lite nytta och inte bara sitta vid datorn…
Ha de bäst!20 juli, 2006 at 10:22 #992827Anonym anvandareMemberKom på en sak jag undrat. Jag räknar ju med allt, är det nödvändigt att ta med typ lök och grönsaker? Hur stor skillnad blir det lixom. Enligt vissa, typ ”skumma” vikt väktarna, så säger de att man kan äta hur mycket frukt och grönt som helst samt så står det alltid hos dem: valfri mängd pasta, potatis, ris och dyl. Hur kan de skriva så?? Valfri mängd kan ju då rent teoretiskt bli hur mycket som helst, tänk tex en som (min mormor ex vis) kan sätta i sig en förpackning pasta. Hon blir ju överlycklig! Det är ju helt befängt att skriva så…
Så ska man räkna frukt å grönt? (var ju den eg frågan, kom in på sido spår lite…)20 juli, 2006 at 10:28 #992828Anonym anvandareMemberE Ska bli mucklig! wrote:Kom på en sak jag undrat. Jag räknar ju med allt, är det nödvändigt att ta med typ lök och grönsaker? Hur stor skillnad blir det lixom. Enligt vissa, typ ”skumma” vikt väktarna, så säger de att man kan äta hur mycket frukt och grönt som helst samt så står det alltid hos dem: valfri mängd pasta, potatis, ris och dyl. Hur kan de skriva så?? Valfri mängd kan ju då rent teoretiskt bli hur mycket som helst, tänk tex en som (min mormor ex vis) kan sätta i sig en förpackning pasta. Hon blir ju överlycklig! Det är ju helt befängt att skriva så…
Så ska man räkna frukt å grönt? (var ju den eg frågan, kom in på sido spår lite…)grönsaker äter jag utan att bry mig om hur mycket det blir. Väger aldrig sånt. Men frukter så håller jag lite mera koll på. Inte så att jag väger dom ”oh shit,äpplet väger 5 g för mycket” mera så att jag inte äter för många frukter/dag bara.
Ang. valfri mängd pasta och dyl. Håller med dig där!!
Lycka till med viktuppgången :up:
20 juli, 2006 at 11:01 #992829Anonym anvandareMemberVarför skulle det vara farligt om det skulle ”bli för mycket” det kan inte bli för mycket om du ska upp vikt. Och nej, jag tycker inte du behöver räkna det, det är så otroligt liten mängd det rör sig om.
Men jag håller med Heidi, om du nu prompt ska räkna (du vet vad jag tycker om det redan) så kan man nog i alla fall räkna med frukterna.
20 juli, 2006 at 18:26 #992830Anonym anvandareMemberTog du bort länken till din hemsida?
20 juli, 2006 at 22:35 #992831Anonym anvandareMemberhuh?
har ingen hemsida…21 juli, 2006 at 02:47 #992832Anonym anvandareMemberLycka till med viktuppgången.
Du verkar ha bestämt dig och det är bra.Snygg mage.
22 juli, 2006 at 22:09 #992833Anonym anvandareMemberHallå å tacka alla som tittat in och gett råd!!
Bara en dag kvar på helgen, rätt gött faktiskt… Har haft såå boring…
Tänkt på en grej. Just nu kör jag efeter ett upplägg jag fått av en på gymmet. Det är styrka 3 ggr/ v där jag kör lätt v, medel v, lätt v, tung v och sen börjar det om igen. 1 pass är ben, axlar och mage, 1 pass rygg och biceps, och det sista är bröst och triceps. Känns så fjuttigt just nu med 3 ggr /v, då jag fick det var det inte meningen att det skulle vara det mesta jag gjorde i träningsväg utan då skulle jag få till 2-3 cardio pass oxå. Men nu ska jag ju inte köra lika mycket cardio så borde jag ha ett annat upplägg?? Vill gärna köra oftare, samt få fler övningar att köra/variera med lite. Hur göra? Nån som har ngt bättre förslag? Blir oftast 2-4 övn/ muskelgrupp.
I övrigt så har väll helgen förflytit utan något speciellt exciting… Varit riktigt lazy… Hatar det! Känner mig slät som en bulle…. Saknar cardio jätte mycket… Urk… 👿
Känns som man äter hela tiden nu med det här 3 timmars grejeset, hinner ju knappt diska efter frullen innan det är dags för mål nr 2 osv…. När faan ska man hinna göra ngt?…
Sen ska jag väll inte påstå att jag varit effektivast heller… Får bli skärpning nu, bara att dra på sig dojjsen och sticka iväg på en gång!Imorrn är mitt *****gym stängt… Hallå?! WTF!
Men behöver göra lite shit iaf, planera för next week å så. Hoppas på att komma in på ABF utb till hösten, värst är att det är inne i stan.. Nån som vill byta lgh???Nää, nu har jag tröttnat på lördan, nu går jag å knoppar!
Go natt23 juli, 2006 at 08:00 #992834Anonym anvandareMemberMorrn!
Frida-Mari: haha TACK! Jo lite koko kanske… Men jag känner mig bara lite lazy och är inte van att sitta stilla så möe.(har suttit på ”räva” lite mycket denna vecka)
SKÄRPNING.NU!Vaknade kl 5…. låg och drog mig till 6, sen gav jag upp! Ska ut på en skog promme nu och ”cleara” tankarna lite. Skulle va mysigt att ha en hund!!
Ja, idag blir det ju inget gym då de e stängt…
Gårdagen:
1 cykeltur, ca 1-1,5 mil (inte så mycket MAO).
1 låååång poromenad, körde lite shit när jag kom hem: maghjulet 3×15, plankan fast för sidan (så länge jag orka), oblique twist 3×30, omvänd situp 3×20, hoover 3×20, push ups 3×20.
Ja det var det, lite små tjaffs.Kosten, hmmm…. För lite kcal… Varit nada hungrig och ätit var 3 timme fast jag inte kännt för det… Kanske därför jag kände mig slät?!?
Eller så har kroppen ställt in sig på svält, måste få upp kcal.
Gjorde en uträkning på en vanlig dag innan detta då jag käkade helt kajko och bara 3 ggr/dag. Då kom jag iaf upp i 1900 kcal, dock var sammansättningen fucked up. Men jag borde ju se till att få i mig iaf det men med bättre fördelning. Antar att en av anledningarna till att jag suttit och degat så mycket är att jag helt enkelt får i mig för lite energi. STUPID GIRL…..
Igår kom jag med nöd och näppe upp i 1450…….. SKAMLIGT!Har märkt att jag blir lite nojjig av att äta ofta… GET OVER IT!!!
Nä, idag ska jag upp i mera oavsett hur jag ”känner”, anledningen till att jag känner mig slät, slö och ”crappy” ÄR för att jag får för lite! PUNKT SLUT fatta det.NU!!!
See ya all!
24 juli, 2006 at 00:23 #992835Anonym anvandareMemberMåste vara både en välsignelse ( skulle jag tycka…:o ) och en förbannelse att inte ha aptit.
Själv har jag inga problem med att äta 4-5000 kcal per dag. Men då är det inte bara kyckling och ris iofs.Det är mysigt att ha hund och få sällskap på promenaderna.
Kämpa på med att äta ofta och mer kcal, snart går det av bara vanan. :emo-thumb
24 juli, 2006 at 07:53 #992836Anonym anvandareMemberHola!
AnnaB: Nja välsignelse vet jag inte, det är ju inte lätt att komma över dethär ”äta ofta” grejset… Man har ju sina vanor och så, svårt att fatta att det inte är farligt eller fel att äta oftare. Ja en hund skulle förgylla tillvaron!! (men e lite allergisk…) ska kämpa mera idag med kosten!!
Ska snart pysa te gymmet, bröst och triceps idag. Lätt vecka…. BORING! Menmen!
Har blitt nördigt nojjig över kolisar… Fattar inte varför, går det över 100 g/dag så får jag värsta nojjan! Vaffö?
Tror det sitter så hårt i märgen att det inte e ”bra”, sen så fick jag ju mera kolisar förr men då bara från frukt och grönt. Nu vågar jag knappt ta en frukt längre…
Brukade äta på en dag förut: 2-3 äpplen som ofta vägde ca 280 g st, 1 stor banan, och ofta något mera + ganska mycket torkad frukt. Nu vågar jag knappt ta ett halvt äpple, för kolis stapeln skjuter i höjden… Morr, det är ju hälsosamt med frukt och grönt. Känner mig smått anal med kosten och det är inte lika roligt att laga mat längre… Vad göra? Jag lixom komplicerar saker för mig själv, håller på och små duttar med såser och dyl och det gör det så svårt att räkna och hålla reda. Varför inte göra det enkelt för sig?? Är väll en gourmand… Vill att det ska smaka fantastiskt lixom…
Ahhh, sluta svamla!Nu ska jag pysa och ”mjäk” träna! (nån som har tips på nytt eller anorlunda upplägg???)
Tjing.
(kosten igår…..: ca 1490…. P:153, K:105, F:49. 43%, 23%, 23%.) Fått tips om en fördelning på P,K,F: 25%, 40%, 35%.
Sen en fråga: När går kroppen ner på svält? Är jätte orolig eftersom jag har så svårt att få upp intaget med dessa täta måltider. Och hur lite kolisar är för lite(om man är rätt stillasittande förrutom när man tränar) och hur många är för mycket? Vill ju äta optimalt!BYE!
24 juli, 2006 at 09:12 #992837Anonym anvandareMemberOm du blir så nojjig av kosten är det bara ännu en anldening att inte räkna tycker jag.
Det har ju ändå inte haft den effekten du sagt från början att du ville det skulle ha; d.v.s. att du skulle få i dig mer mat, det får du ju uppenbarligen inte.
Enda sättet att komma ur en ond cirkel är att bryta den. Blir du nojjig över ”mkt” kolisar, så tvinga dig att äta mer än det, efter några ggr så inser du att ingt hemskt hände och det blir lättare och lättare.
Likadant att du känner dig slö som sitter still, bara bryt den tanken och tvinga dig att sitta still, men sitt inte bara och uggla upp och ner för då hinner man tänka alledeles för mkt, du kan ju göra saker fast du sitter still; måla, läs, sticka, lös korsord whatever. Du behöver ju verkligen lägga på dig lite och då måste du låta kroppen få en chans att ta igen sig.Jag tycker inte alls det är konstigt att du vill ha sås till maten för att det ska smaka gott. Hör du inte hur det låter; du funderar på att ta bort ”onödiga” saker från kosten bara för att det blir lättare att räkna, ska siffror få styra ditt liv?
Kämpa på nu!
Kram:friends:
24 juli, 2006 at 09:35 #992838Anonym anvandareMemberhåller med milia helt o hållet!
du är extremt nojjig och detta låter inte säkert sunt…
du vill dessutom gå upp i vikt så då fattar jag inte vad problemet är ….är du rädd för att lägga på dig fett eller?
du kommer aldrig gå upp i bara muskelmassa kan jag lova! vill du gå upp i vikt kommer du LÄGGA PÅ DIG FETT OXÅ. men som din mage ser ut (kan bara tänka mig hur resten av kroppen ser ut på ynka 44 kg) kan din kropp inte må särskilt bra. DET BORDE OROA DIG!
och äter du så där lite kolisar alltid tror jag inte du har en aning om hur det känns i kroppen när man under ett träningspass har energi!
för det kan du aldrig ha upplevt med så lite kolisar.det är mycket roligare att träna när man har energi i kroppen (kolhydrater) och framstegen kommer mycket snabbare!
du borde minst ligga på 250 g kolisar om dagen tycker jag! och då tänker jag mig inte att du räknar in grönsaker, de innehåller så lite kolisar ändå så det kvittar…24 juli, 2006 at 09:52 #992839Anonym anvandareMemberJag säger detsamma Elina! Ät så mycket pasta/ris och protein du orkar, och du kommer kunna lyfta tyngre, och orka längre. Svårt när det sitter så djupt rotat
tummen upp och kom igen! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.