Elina, jag SKA fixa´t!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Elina, jag SKA fixa´t!

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 61 through 71 (of 71 total)
  • Author

Jag gjorde ju en snabb kommentar på dn förstasida i journalen om hur du borde äta, men redan nu har du frångått det och blivit nojjig över kolhydrater.

Det tål att sägas igen, men allt du gör på gymmet är helt förgäves om du inte äter mer, och du behöver framförallt mer kolhydrater. Varför gå till gymmet om allt du gör är att bryta ner din kropp? Du kommer inte att bli fet om du slänger i dig 100 gram kolhydater till. Det mia säger stämmer, 250g kolisar borde du sikta på.

Måste bara fråga, vilket gym tränar du på?

Lyssna på Frida-Mari.

Lägg ner charaden.

FRIDA (som hon heter) vet vad hon snackar om!

Du väger alldeles för lite du tjejen… förstår att det kan kännas jobbigt men försök ät mer. Var inte rädd för kolhydrater!!

Hej….

Efter en ordentlig funderare och rannsakan av mig själv beslutade jag mig för att först och främst radera excell från datorn! Gjordes igår! Känner mig fri! :D

Sen så med tanke på hur min kropp ser ut så var det ju inte helt fel jag gjorde förrut, innan denna kolis nojja! Då fick jag ju i mig mer än 250 g om dagen och mådde faan så mycket bättre. Så jag ska återgå till mina vanliga matvanor med enda skillnaden att jag ska äta det oftare än 3 ggr om dagen. (för att slippa mag ont osv)

Jag vet hur det känns att träna när man ätit bra med kolisar och den känslan har ju ej infunnit sig dessa 2-3 veckor…
    Jag ska bara tänka på hälsan ett tag och äta det jag vill och vanligtvis är sugen på, och vill jag klutta i lite sweetchilisås i wooken eller lite ketchup i köttfärsåsen så kommer jag göra det precis som ”på den gamla goda tiden” haha.
    Jag fick ju min bräda även om jag åt friare och inte brydde mig om %, fördeling och kcal!

Saknar att orka med ett spinningpass oxå, har ju inte orkat det överhuvudtaget denna tiden.

Igår räknade jag inte alls utan åt sådant jag brukar och det kändes verkligen som min kropp sa: tack för att jag får det jag vill ha igen!

Jag tog tom mod till mig och var ute och körde mitt första löpschema pass sedan fot skadan!! Kändes JÄTTE kul!!

Tänker förtsätta skriva upp vad jag äter men jag kommer sluta väga saker och har ju då ingen aning om vad det innehåller! Ahhh frihet!!:)

Så igår:

frukost: banan drink på sojamjölk, 2 grova mackor!!, röktkalkon, kvarg, sallad, kaffe.

efter träning: en bodybar, peanut.

Lunch: Massa pasta, köttfärssås, riven halloumi, sallad och morot.

mellanmål: keso och protte drink.

”löpning”, enligt schema, sammanlagt 21 min löpning, var ute i 50 min.
    Lite mage och rygg (egensnickrat core pass) stretch.

Middag: Sallad men avokado, bönor, olivolje dressing, 2 grova mackor med ägg och kaviar, 1 äpple!

Känns ju faan så mycket bättre kan jag meddela!

Träningen: Bröst, press i maskin, liggande hantel flyes, lutande bänk press. 3×20 på samtliga.
    triceps: overhead med rep, press med rep, enarms press, samtliga i cable, 3×15-20.
    en lång promenad.
    Löp schema, 50 min varav 21 min löpning/jogg.

Tack för alla komentarer och är tacksam för fortsatt peppning även om jag kanske inte är lika seriös som ni!

Tror jag är för mycket diciplin och tävlingsmänninska för att hålla på med kcal räkning. Det blev lixom bara fel och man ville utmana sig själv mer och mer. Dumt!
    Tycker det är roligare med mat när jag kan äta det jag är sugen på och får laga det jag känner för och 99 ggr av 100 är ja sugen på hälsosam mat så det är ju helt perfa!! :up:
    Tack tack!

Starkt gjort!

Undrar varför du tränar så mkt bara….behöver du inte återhämta dig lite? Försök lyssna på kroppen där också, du har bara en kropp, och lyssna på Frida – hon är KLOK!

Det här med räknandet och vägandet är positivt i den bemärkningen att man vet om man får i sig för mycket eller för lite och får en uppfattningen av näringsfördelningen. Nu vet du t.ex. att det du åt innan är på tok för lite och att du måste äta mycket mer kolhydrater för att orka.

Men i och med att du vill packa på dig lite muskler då du är riktigt riktigt smal som det är just nu, så behöver du bara göra den räkningen en gång, sen spelar det inte så stor roll eftersom man vet på ett ungefär hur mycket man får i sig. Det går alldeles utmärkt att gå på känsla efter det.

Av någon anledning fortsätter du med en del cardio, det är inget fel i det, men du måste inse att om du kör cardio i nästan en timme så bör du få i dig en massa energi efteråt. Annars är du i samma fälla sen tidigare då ett kaloriunderskott bränner dina muskler och gör all tid bakom vikterna förgäves.

Håller med, Xavier är klok också, så jag editerar mitt inlägg: lyssna på Frida OCH Xavier;)

eric.m80 wrote:
    Bra sagt, Xavier.

Din signatur är den coolaste av alla!….låg på golvet o garvade i 10 min efter att ha läst den. Har du kommit på den själv? Den e cool! :bb2:

Jag hade gärna velat ta creds för den, men den är tagen från [www.chucknorrisfacts.com] ;)

bara för att man räknar kalorier är man inte seriös….

jag använder ketchup o chillisås även under tävlingsdiet ;)

bra att du tar till dig o lyssnar mer på kroppen!

lycka till

Har dem skrämt bort dig Elina?

Viewing 11 posts - 61 through 71 (of 71 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.