En bumbibjörns bekännelse

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only En bumbibjörns bekännelse

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 16 through 25 (of 25 total)
  • Author

Lycka till! :up:

GBGPatrik wrote:
    Lycka till! :up:

Tack ska du ha!

Dag 4, 2006-07-15, Vila[/b]
    Vaknade 10.30.

Sömn: ca 8 timmar
    Cardio: 80 minuter morgonpromenad
    Styrka: Inget

Sen blev det FEST på kvällen. Så det dracks en del öl. Men, det var ett aktivt val och jag har ju aldrig planerat att göra mig av med mitt sociala liv för träningen :)

Dag 5, 2006-07-16, Vila[/b]
    Vaknade 11

Sömn: ca 7 timmar
    Vatten: ca l

Cardio: Inget
    Styrka: Inget

Idag mådde jag inte bra. Jag var en aning bakfull men hade också väldigt ont i magen, jag kanske fått i mig något onyttigt? Hur som helst spenderas ganska stor del av dagen i sängen. Hoppas det blir bättre i morgon.

Okej, det är dag 6 och jag mår mycket bättre än igår. Sitter och käkar två mackor med makrill och dricker en kopp kaffe. Sen blir det ut och promenera 90minuter.
    Idag är det även tänkt att jag ska träna armarna, biceps och triceps. Det känns bra, jag är laddad.

Kul att läsa din journal. Bra idé med att skriva ner ”Dagens negativa” respektive ”Positiva”. Kör hårt!!! :up:

Mad Alfons wrote:
    Kul att läsa din journal. Bra idé med att skriva ner ”Dagens negativa” respektive ”Positiva”. Kör hårt!!! :up:

Tack ska du ha, då ska jag fortsätta med det!

Dag 6, 2006-07-17, Armar[/b]
    Vaknade ca 09.30.

Sömn: ca 9 timmar

Cardio: 80 minuter morgonpromenad
    Styrka: Armar

Stående alternerande biceps curls med hantlar: 10/16, 10/16, 7/16
    Stående EZ-bar curls (vet inte vad stången väger, så vikterna här är exkl stång): 10/20, 8/25, 9/20, 21-set/10
    Close grip Smith machine bench press, eller CG SM BP som det står i min bok: 10/20, 10/20, 10/20
    Pushdowns med kabel: 10/20, 20/22.5, 7/22.5
    Dips: 10/-40, 8/-28, 10/-40

Avslutar med concentration culs tills armarna nästan exploderar.

Oj vilken dag. Även idag har jag varit ledig från jobbet,vilket är ganska skönt om man skall försöka träna :) Jag började dagen med att promenera i solen.

Jag har även varit på gymmet idag och tränat armar för första gången på väldigt länge. Det var skönt även om jag fick massera ut blod ur biceps ett par gånger. Blev lite mycket pump idag. Triceps övningarna gick bra rakt genom och här behövde jag inte lägga mig så väldigt långt under vad jag kört på tidigare.
    Jag prövade något de kallar 21 idag, det innebär att man kör ett special set med biceps curl, stång, där man bara lyfter upp till mitten 7 gånger, sedan från mitten och upp 7 gånger och avslutar med 7 hela reps.
    Jag kan säga att det var det jobbigaste jag gjort på länge :)

Dagens positiva: Totalt blodfyllda armar.
    Dagens negativa: Extremt sockersug, får helt enkelt hoppas att det går över.

Imorgon blir en väldigt tuff dag. Jag måste gå upp tidigt för att hinna med allting som ska hinnas med och dessutom lär jag ha så sjuk träningsverk i muskelfästena att jag inte kommer kunna sova, men det återstå att se :)

Jag är sjuk och har feber. Därför jag inte skriver något.

Vilken motivationsdödare.

Hur har det gått?

Viewing 10 posts - 16 through 25 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.