Ett underbart liv

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 525 total)
  • Author

Så nu har jag haft två veckors semester och det har la vart så där med träningen. Har varit lite småsjuk och flängt runt en hel del i landet.

Tänkte därför ta tag i träningen nu på allvar igen. Målet just nu är helt enkelt att fixa mig en fysik jag trivs med. Ska försöka bli hårdare och starkare helt enkelt.

Har inga planer på tävling just nu och jag vet inte heller om det blir bb eller cbb i framtiden utan det får tiden helt och hållet avgöra när det väl beger sig nästa gång.

För er som inte vet vem jag är så är mitt namn Samir Troudi. En 22 årig kille från Uddevalla som debuterade i bb på Dc och följde sedan upp med luciapokalen veckan efter förra året ,och då som jr och i -70 klassen.

Mina brister är vaderna och bröstet, som därför har prio ett i träningen.

Vikten just nu ligger runt 80kg.

Upplägget ser ut så här till en början;

Dag 1 Bröst och Axlar, vader
    Dag 2 Vila
    Dag 3 Rygg och biceps, trapz
    Dag 4 Vila
    Dag 5 Framsidalår och bröst, vader
    Dag 6 Vila
    Dag 7 Triceps och baksida lår
    Dag 8 Vila

Ska ner och köra ett pass bröst, axlar och vader nu. Så jag skriver in vikterna senare.

Trevligt. ;)

Frida-Mari wrote:
    Kört hårt Samir! :emo-thumb Ska du tävla iår?[/b]

Sam jr wrote:
    Har inga planer på tävling just nu och jag vet inte heller om det blir bb eller cbb i framtiden utan det får tiden helt och hållet avgöra när det väl beger sig nästa gång.

:D

Härligt med en nu journal!

Kör hårt! Fast det gör du väl alltid antar jag :up:

Så där, då var första passet avklarat. Har precis börjat köra lite pressar för axlarna också, har fortfarande lite känningar i höger axel men nu funkar det att köra i varjefall.
    Körde som sagt bröst, axlar och vader och det såg ut så här:

22/7

Hantelpress
    55*7

Dips
    Kv+48*10 Pb :D

Incline bänk i smith
    100*9

Peckdeck
    55*6
    55*5

Millitärpress i smith
    40*20
    45*13

Hantellyft åt sidan
    8*13
    9*9

Vader i hacklift
    50*32
    50*26

Bra pass..kändes bra och okej ökningar i det mesta utan hantelpressen.
    Nu e jag på G igen :emo-thumb

Fan vad gött att se att du är på G igen maaaaaaan!!!

Visst tar dips med extravikt riktigt bra!! Hänger du vikten runt midjan eller kniper du en hantel mellan fötterna?
    Hos oss finns inget bälte så det blir till att ha den mellan fötterna och då börjar det bli otympligt med dom vikterna..

KÖR HÅRT NU OCH LÅT PATTARNA VÄXA!!! :emo-thumb

jojje83 wrote:
    Fan vad gött att se att du är på G igen maaaaaaan!!!

Visst tar dips med extravikt riktigt bra!! Hänger du vikten runt midjan eller kniper du en hantel mellan fötterna?
    Hos oss finns inget bälte så det blir till att ha den mellan fötterna och då börjar det bli otympligt med dom vikterna..

KÖR HÅRT NU OCH LÅT PATTARNA VÄXA!!! :emo-thumb

Jo, jag tycker att dipsen är en riktig kanonövning för brösten faktist, så länge man lassar på lite så det blir lite färre reps.

Jag hänger vikten runt midjan i ett sånt viktbälte.
    Du får be gymmet köpa in ett sånt, annars kan dem nog inte vara så dyra att införskaffa själv heller. Köp ett tillsammans med Alex :emo-thumb

Frida-Mari wrote:
    😮 Får väl skylla på att jag egentligen är Blond :D :P

nej, frida det är inget bra att skylla på ;) du kanske behöver brillor ; ) !!!

gött att se du är igång igen sam!

Sam jr wrote:
    Jo, jag tycker att dipsen är en riktig kanonövning för brösten faktist, så länge man lassar på lite så det blir lite färre reps.

Jag hänger vikten runt midjan i ett sånt viktbälte.
    Du får be gymmet köpa in ett sånt, annars kan dem nog inte vara så dyra att införskaffa själv heller. Köp ett tillsammans med Alex :emo-thumb

Då kan jag direkt säga att jag och alex få ta och skaffa ett för att anders skulle köpa in ett sånt till gymmet,,, ehhh nej jag tror inte det… han säger mest hela tiden, duuu varför kör du den övningen,, och duuu gör så här istället… hahahaha!!!

Kul att du kanske ska tävla igen Samir. :)
    Skönt att du kommit igång igen och glöm inte att uppdatera med bilder ofta. :P

kör hårt Samir :emo-thumb

Lycka till med träningen! Alltid kul att följa din journal!

Kul att du är tillbaka igen:up: Ska bli kul att följa din journal igen:)

Shit …tack alla för det massiva stödet.

Dagens aktiva vila: 7km promenad

Imorgon blir det rygg, traps och troligvis vader

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 525 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.