Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Ett underbart liv
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 september, 2006 at 08:45 #916101Anonym anvandareMemberlaham wrote:Kul o höra att det går bra
jag har börjat träna igen efter en månads vila..nej blir ingen tävling
har tappat motivationen till det.salam
ah ok.
Synd, det hade varit kul att se
Skönt att du e tillbaka och tränar i varjefall.Btw se till att inte göra samma misstag under ramadan i år.
6 september, 2006 at 08:48 #916102Anonym anvandareMemberrobin_nerf wrote:Förstår jag fel? Eller förstår jag rätt:) ?
Du kör först Hantellyft åt sidan med 15kg’s hantlar 13 gånger och sen en likadan fast med 16kg’s hantlar 5gånger?
Det låter lite skummt att du orkar 13 stycken och sen bara 5 stycken med en ökning på 1kg.
Det är säkert bara jag som är dum och inte förstår riktigt, men måste fråga så jag lär mig:)Mvh / Robin (Grymt snygg fysik/träning samt kropp i övrigt:up: )
Tackar
Du förstår helt rätt. Det blir så om man kör till failure vettu : )
Sen så spelar väl incline hantepressetet in lite också, men det e nog obetydligt.Nä men tar man ut sig helt i första setet orkar man inte så mycket i andra setet. Testa själv
6 september, 2006 at 08:49 #916103Anonym anvandareMemberStorPatrik wrote:har missat att du slutat snusa…skulle inte snuset följa med dig i graven? :pfår la ta med mig en dosa ner när det e dags
Ehh kände att det äna var dags nu.
E ju så redig med allt annat + att jag e förbenat mycket snyggare utan snus.6 september, 2006 at 15:08 #916104Anonym anvandareMemberSam jr wrote:ah ok.
Synd, det hade varit kul att se
Skönt att du e tillbaka och tränar i varjefall.Btw se till att inte göra samma misstag under ramadan i år.
Man tackar.
Haha ska försöka hålla mig i år
6 september, 2006 at 19:21 #916105Anonym anvandareMemberSam jr wrote:Nä men tar man ut sig helt i första setet orkar man inte så mycket i andra setet. Testa självNu förstår jag
Tänkte fel på något vis ändå, blir så när det är sent om nätterna;) (*Skyll på det Robin*)Undra om man ska ta och byta gym till ett sådant du tränar på kanske, för mitt är lite jobbigt på ett sätt : hantlarna som väger 10kg och uppåt ökar hela tiden med 2,5kg, och om man orkar ”för många” med 10kg och byter till 12,5kg så blir det för tungt istället:(
Mvh / Robin
6 september, 2006 at 19:30 #916106Anonym anvandareMemberTja Sam
Hur går det i skolan då’?
6 september, 2006 at 21:37 #916107Anonym anvandareMemberrobin_nerf wrote:Nu förstår jag
Tänkte fel på något vis ändå, blir så när det är sent om nätterna;) (*Skyll på det Robin*)Undra om man ska ta och byta gym till ett sådant du tränar på kanske, för mitt är lite jobbigt på ett sätt : hantlarna som väger 10kg och uppåt ökar hela tiden med 2,5kg, och om man orkar ”för många” med 10kg och byter till 12,5kg så blir det för tungt istället:(
Mvh / Robin
Jo det kan vara ganska jobbigt när hantlarna man vill ha inte finns.
Fasst egentligen så gör det inte så mycket om det hoppar så mycket, utan man får la helt enkelt anpassa sig och inte låsa sig till ett visst repsantal.
”för många” är sjukt abstrakt : )Kör hårt
6 september, 2006 at 21:38 #916108Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:Tja SamHur går det i skolan då’?
Jodå det flyter på.
Håller på att mura just nu. Kletigt värre :p6 september, 2006 at 21:46 #916109Anonym anvandareMemberShu.
Idag har jag känt mig hyffsad livsfylld för första gången efter jag slutade snusa. :emo-thumb
Hoppade ju framsidalår förra passet så jag körde ett framsidalår och axelpass idag.
Det gick riktigt bra.
6/9
Sittande hantelpress
32*13Hantellyft åt sidan
16*13Millitärpress i smithen
60*11Incline flyes (för baksida axlar)
15*16
17*11Superstrikta hantellyft åt sidan med stopp där uppe
8*7Lite rotarcuff i cc också.
Knäböj
160*12 Pbkörde lite teknikträning på frontböj också, men det gick åt helvete så jag körde ett sett enbensböj för vänsterbenet istället.
Jävligt bra pass med ökningar i alla seten. Fruktansvärt skönt med ett nytt Pb i böjjen också.
Har fått sån där brutalvärk redan i röven och insidalår.. typ som träningsvärk. Bävar för imorgon
6 september, 2006 at 22:02 #916110Anonym anvandareMemberSam jr wrote:Incline flyes (för baksida axlar)
15*16
17*11Är det denna övningen du syftar på då : ([http://www.ast-ss.se/bilder/bent_rear_lat_top.jpg])
Föresten kör du 3 set i varje övning eller är det lite olika kanske?Du imponerar något enormt på mig:up:
Med både vikter och övningar, dina resultat stiger och jag kan inte göra annat än å längta och träna tills jag kommer till en sådan nivå som du är i:)Mvh / Robin
6 september, 2006 at 22:06 #916111Anonym anvandareMemberrobin_nerf wrote:Är det denna övningen du syftar på då : ([http://www.ast-ss.se/bilder/bent_rear_lat_top.jpg])
Föresten kör du 3 set i varje övning eller är det lite olika kanske?Du imponerar något enormt på mig:up:
Med både vikter och övningar, dina resultat stiger och jag kan inte göra annat än å längta och träna tills jag kommer till en sådan nivå som du är i:)Mvh / Robin
Japp det e den övningen fasst jag kör den liggandes på en bänk isället.
Oftast kör jag inte mer än 1-2 set. Känns som om jag sparar mig till nästa set då. Självklart värmer jag alltid upp ordentligt innan jag drar igång.
Tack 😮 Det värmer verkligen. Det går att ta sig en bra bit med bra mat, hård träning, kunskap och lite jävlar anamma vet du. Skynda långsamt så går det nog bra.
Ha det gött
6 september, 2006 at 22:12 #916112Anonym anvandareMemberGrattis till PBet i böjen, det som jag tycker är mer imponerande än vikten är att du kör 12or. inte det lättaste att köra 12or i böj precis. det är grymt av dig tycker jag :emo-thumb
6 september, 2006 at 22:20 #916113Anonym anvandareMemberemme wrote:Grattis till PBet i böjen, det som jag tycker är mer imponerande än vikten är att du kör 12or. inte det lättaste att köra 12or i böj precis. det är grymt av dig tycker jag :emo-thumbTackar …
Jo det e la ganska psykiskt påfrestande att veta att man har hälften kvar när man gjort 6 tunga : )Vill inte höjja vikten så mycket mer utan gillar att ligga mellan 10-20 reps på benen, pga skaderisken
Seten går visserligen jävligt sakta så tro nu inte att jag reppar på i ett bra tempo. På slutet hinner jag allt flåsa lite mellan repsen.
6 september, 2006 at 22:28 #916114Anonym anvandareMemberSam jr wrote:Tack 😮 Det värmer verkligen. Det går att ta sig en bra bit med bra mat, hård träning, kunskap och lite jävlar anamma vet du. Skynda långsamt så går det nog bra.Ha det gött
Så lite så
Bra mat : Har jag och har alltid ätit, har alltid dock ätit väldigt lite, men stora potioner har det blivit nu med mer kunskap om hur viktigt det är.
Kunskap : Läst väldigt mycket, så att jag vet hur man både utför träningen på korrekt sätt och mer där till.
Jävlar anamma : Finns det överflöd av:DNågot jag inte förstog bara : ”Skynda Långsamt” , vad ska det betyda, 2 ord med 2 olika betydelser(motsatser till varandra), fattar ingenting av det;)
Mvh / Robin
7 september, 2006 at 10:35 #916115Anonym anvandareMemberrobin_nerf wrote:Något jag inte förstog bara : ”Skynda Långsamt” , vad ska det betyda, 2 ord med 2 olika betydelser(motsatser till varandra), fattar ingenting av det;)Mvh / Robin
Typ ”allt har sin tid”, ”Rom byggdes inte på en dag”, ”den som väntar på ngt gott..”
Går bra för dig som alltid Sam, bara fortsätta. :emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.