Ett underbart liv

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 525 total)
  • Author

Så …nu e jag tilbaka igen.

Passet idag blev bröst, rygg, biceps och vader.

8/8

Incline bänkpress i smithen
    100*12

Incline hantelpress
    34*12

Incline flyes
    22*16
    25*9

Latsdrag smalgrepp
    13*10

Rodd
    13*15

Chins
    kv*10

repcurl i cc
    13*12

Hantelcurl
    20*6

Isländsk hammercurl
    15*9

Vader i benpressen
    100*4
    125*29
    150*23

Bra pass och ok ökningar i allt utom chinsen.
    Nu blir det total vila från allt vad träning heter i 5 dagar eftersom jag drar till upssala reggaefestival i morgon och kommer hem på söndag kväll nångång.

Får la se hur det går med maten där uppe

Sam jr wrote:
    Så …nu e jag tilbaka igen.

Passet idag blev bröst, rygg, biceps och vader.

8/8

Incline bänkpress i smithen
    100*12

Incline hantelpress
    34*12

Incline flyes
    22*16
    25*9

Latsdrag smalgrepp
    13*10

Rodd
    13*15

Chins
    kv*10

repcurl i cc
    13*12

Hantelcurl
    20*6

Isländsk hammercurl
    15*9

Vader i benpressen
    100*4
    125*29
    150*23

Bra pass och ok ökningar i allt utom chinsen.
    Nu blir det total vila från allt vad träning heter i 5 dagar eftersom jag drar till upssala reggaefestival i morgon och kommer hem på söndag kväll nångång.

Det finns massor av god(läs:fet) mat i Uppsala

Sam jr wrote:

Härligt! Ha det så bra så kör vi så det ryker när du kommer tillbaka! :buttrock:

Aroha wrote:
    Härligt! Ha det så bra så kör vi så det ryker när du kommer tillbaka! :buttrock:

absofuckinglutely :emo-thumb

2000[/b]

Shu …efter 3 hårda dagar och 4 ännu hårdare nätter i uppsala på en rockfri drogfestival är jag nu tillbaka i uddevalla.

Skötte faktist kosten hyffsat bra alla dagar utom en. Det blev ingen alkohol överhuvudtaget och absolut inget knark.

Kom hem halv sju i kväll och kände mig lite sliten som man skall känna sig men efter att ha läst frickens tdb så tänkte jag att kan han kan fan jag med så jag gick ner till gymmet (för morsan hade min bil och brorsan hade min cykelnyckel)

körde ett kort och intensivt triceps och vadpass. Ett riktigt jävla bra sådant faktisk : )

13/8

Tricepspress i cc
    16+10kg*16
    16+15kg*7

Tricepsextension med hantel
    38*11
    40*7

Enarms scullcrucher
    11*14

Tricpsextension i cc
    12*11
    13*7

Vader i benpressen
    100*45
    125*35
    150*27

Sen körde jag nåt set ståendes och sitandes vadpres också.

Riktigt riktigt bra pass med bra ökningar i alla övningar och set. Det e så jag vill ha det jämt : ) imorgon blir det total vila ha det gött

Sam jr wrote:
    Millitärpress i smith
    50*19
    55*10

Vad är dina tankar på militärpress med fristång? Har nog aldrig sett det i din journal…

Leroy Brown wrote:
    Vad är dina tankar på militärpress med fristång? Har nog aldrig sett det i din journal…

Anledningen till att jag inte kör med fristång just nu är mest för att ena axeln e pajj och det känns tryggare att inte behlöva tänka så mycket på balansen, utan bara att pressa.

Sen så har jag nog aldrig kört med fristång av ren lathet innan heller men blir axeln helt återställd ska jag börja köra den. Har ju alltid haft med hantelpressar i mina axelprogram och det funkar väl på samma sätt i princip så jag tycker det har räckt. Sen så tycker jag att det e en riktigt skön övning att köra i smithen.

Hahaha ”rockfri drogfestival”.. =P
    Bara tuta på nu, se till att bli grov så du orkar köra flyttlass till GBG!

Synd med axeln Sam. Är det rotatorcuffen som är pajjad måntro?

oath5 wrote:
    Synd med axeln Sam. Är det rotatorcuffen som är pajjad måntro?

Vet faktist inte vad det är. Kollade aldrig upp det och nu har det blivit bättre med tiden. Har dock kört en hel del rotator övningar det sista och nog faktist upplevt att det har blivit nästan helt bra sen dess.

Eftersopm jag inte vet vad jag gjorde för att pajja den så e det lite svårt med en självanalys också.

Fan svårt att hinna med allt under dagararna, det första som prioriteras bort blir ju internet ifall ni undrar varför jag ointe skriver på några dagar.

Har tränat både igår och idag och dem passen såg ut så här.

Bröst axlar och vader

16/8

Hantelpress
    55*8

Peckdeck
    60*8
    65*4

Decline bänkpress i smith
    90*10
    95*8

Hantelpress (superskrikt)
    26*10

Millitärpress i smith
    55*10
    60*6

Hantellyft åt sidan
    13*11
    15*7

Rotatorcuff i cc
    3*14
    4*11

Vader i benpressen
    50*71
    75*45
    100*35

Ok pass, absolut inget märkvärdigt, godkända ökningar på vissa saker och lite mindre rörelser på andra.

Dagens pass då. Körde rygg, biceps och traps idag och det var ett ganska bra pass.

17/8

Latsdrag smalt grepp
    13*11

Marklyft
    190*7 Vet faktist inte om det e ett Pb, men jag tror det :D

Rodd
    14*10

Chins
    Kv*12

Bellyback rodd
    20*12

Omvända (halva) chins
    Kv*12

Hantelcurl
    25*5

Scottcurl
    15*12
    17*4

Isländsk hammercurl
    15*8
    16*7

Körde lite shrugs med stång sen också

Man kan alltså säga att mina trasiga biccar fick sig 10 set idag …yeah nyttigt.
    Nä men det e nog ingen fara dem verkar klara sig bra nu. Riktigt bra ryggpass och hyffsat bicepspass med. Tar det ganska lugnt med ökningarna i marklyften, vågar int gå på för hårt där så det kommer bli en höjning med antingen en rep eller 5kg /gång.

Får se om det blir nåt pass imorgon..beror på hur jag käner mig. Blir inget till helgen trolöigvis så det hade vart gott att kunna klämma in ett.

Ha det gött så länge

tjena sam
    hoppas allt är bra med dig, du sliter på! jag har inte kommit till skara än, få hitta nåt annat att slå dig i :) äh…du vinner ändå.
    kom hit o träna snart igen!

Paula wrote:
    tjena sam
    hoppas allt är bra med dig, du sliter på! jag har inte kommit till skara än, få hitta nåt annat att slå dig i :) äh…du vinner ändå.
    kom hit o träna snart igen!

Jo då allt e bra.
    Ehh sliter på och sliter på är väl nästan att ta i.
    Hahaha klart att jag vinner ;)

Får se på det du. E ju lite sugen på att köra ett pass på exhale igen.
    Så det blir nog snart faktist. Kommer troligvis ett spendera helgerna i Gbg nu framöver så det blir nog en del träning på exhale förhoppningsvis.

Ha det bäst

Har vart lite kass uppdaterig här nu, men det får vi helt enkelt leva med.
    Har vilat hela helgen. Knappt rört mig ur sängen faktist. Har haft sån sjuk träningsvärk i benen :P

Tränade i fredags förra veckan och ska ner och köra ett pass lite senare också.

Fredagens pass såg i varjefall ut så här.

Framsidalår och vader

18/8

Benpress (med lindor)
    300*20
    320*10

Enbenspress (utan lindor)
    100*15

Frontböj (utan lindor)
    85*8

Vader ståendes omvänt i hacklift
    55*51
    75*32
    100*29

Bra pass, med bra ökningar fick riktigt brutal träningsvärk i benen som fortfarande sitter i ganska bra.
    Prioriterar ryggen framför benen vilket gör att jag inte kan köra vanliga knäböj just nu eftersom jag alltid har träningsvärk i ryggen och känner att jag inte kan utföra böjjen säkert då. Ifall ni undrar varför jag inte kört knäböj det senaste.

Ska köra lite bröst, baksidalår och triceps sen.
    Ha det gött

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 525 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.