Ett underbart liv

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 525 total)
  • Author
    Fortress wrote:
    Visst har väl du kört högreps på vaderna ett tag nu Sam. Tycker du att det fungerar bra?

Alltså ärligt talat så vet jag inte om det är bättre än lågreps ur ren muskelökningsperspektiv.
    Det jag tycker är bättre med högreps är kontakten och pumpen och av vad jag har läst om vadträning innan så kan det vara en muskelhinna (glömt av vad den heter) som hindrar muskeln från att växa. Eftersom pumpen jag får med högrepsen töjjer denna hinnan så borde dem ju växa av det.

Brutalt mycket starkare har jag i varjefall blivit i vaderna och lite har dem allt växt. Framförallt så är skillnaden mycket större nu med pump än vad det var innan med pump.

Har sjukt svårt att få vaderna att växa så jag får nog köra ett tag till på detta innan jag kan säga nåt om det.

Hatar mina vader

KRAMPUS wrote:
    Hej. Tänka bara säga att jag lever. :)
    Du har fin kroppsbehåring.

Tackar.. Det e dama som har bestämt att jag skall vara hårig..så det e inte mycket att orda om där.

Gött att du lever :emo-thumb
    En annan hänger på en skör tråd, som skarvats ihop av mitt eget blod typ : )
    Vilka tillställningar i höst kommer du att besöka då mister kollo

Warrior wrote:
    Fina bilder Sam!

Tackar..

Hur går det för dig med allt då?

Sam jr wrote:
    Har sjukt svårt att få vaderna att växa så jag får nog köra ett tag till på detta innan jag kan säga nåt om det.

Hatar mina vader

Håller med! Om mina vader alltså, inte dina! :p Det är mycket jag är nöjd med men vaderna hör inte dit!

Ser ut att gå bra i alla fall, var ett tag sen jag var här! Grymma dagsformbilder oxå! :up:

Latsdragaren wrote:
    Håller med! Om mina vader alltså, inte dina! :p Det är mycket jag är nöjd med men vaderna hör inte dit!

Ser ut att gå bra i alla fall, var ett tag sen jag var här! Grymma dagsformbilder oxå! :up:

Tackar.

Jo verkar som dem som inte e födda med brutala vader verkligen får kämpa för att få några överhuvudtaget.

Den dagen då jag har bra vader är jag nöjd med min träning och vad jag har ådstakommit, för det e inte en gång jag bara har velat att skita i att träna dem överhuvudtaget för att den marginella skillnaden kan tyckas kvitta.
    Men quitters never win and winners never quit :emo-thumb

Så, då har vi kommit fram till dagens pass.

Körde rygg och biceps idag då.
    Blev ett bra pass : )

25/8

Latsdrag bakom nacken
    10*10
    11*7

Marklyft
    190*8 PB :D Yeah buddy light weight
    Nästa marklyftspass ökar jag vikten istället för repsen

Enarms hantelrodd
    36*16
    40*13

Chins med assistans -30*8

Chins med V-grepp
    kv*10

Stångcurl
    35*8
    35*6

Scotcurl
    15*9
    15*5

Isländsk hammercurl
    16*8

Det var det det …bra pass. Pb i marken denna veckan med, så det var riktigt gott. Kommer vila från marklyften en vecka extra nu och sen höjja arbetsvikten till 200kg istället och försöka öka en rep hela tiden tills jag klarar runt 7-8 reps och sen öka vikten igen.

Total vila i morgon.

Sam jr wrote:
    Men quitters never win and winners never quit :emo-thumb

Kunde inte sagt det bättre själv! :D

Har som vanligt haft fullt upp i helgen.
    Han dock med ett pass igår och det kördes framsidalår och bröst

Filmade lite under passet också, min vapendragare Brush har dratt igång nu igen efter en slapp sommar så nu kan jag spela in och göra en cool film ;)

Passet såg i varjefall ut så här.

27/8

Bänkpress
    135*2 (tangerat PB)

Peckdeck
    65*10
    70*4

Incline bänkpress i smith
    80*11

Incline hantelpress
    26*12

Dips
    Kv+48*8

Benpress (med lindor)
    320*20 (nu började jag må lite illa)

Frontböj (utan lindor)
    90*9 (tappar fan stången sen)

Bra pass med bra ökningar. Bara bänken jag inte ökade i. Har dock inte körtr några få reppare på ett tag så det kan vara det. Måste bara hitta en bättre teknik i frontböjjen så att jag inte tappar stången.

Idag blir det vila.

maffig mark där, kör du med remmar/bälte ?

jwallin wrote:
    maffig mark där, kör du med remmar/bälte ?

Tackar.

Japp både remmar och bälte

Hur har du resonerat om ditt nuvarande upplägg Sam? Har noterat att du ofta bara kör ett (alt två) set per övning? Gillar din fysik som f*n, du kan gå långt!

jag tycker att du absolut ska tävla igen.Helt super fysik du står med:emo-thumb

Sänk vikten i fronten och försök sätta dig ned med så rak rygg som möjligt och håll den rak. Kolla nästan i princip rakt upp och håll armbågarna högt genom hela rörelsen.

Leroy Brown wrote:
    Hur har du resonerat om ditt nuvarande upplägg Sam? Har noterat att du ofta bara kör ett (alt två) set per övning? Gillar din fysik som f*n, du kan gå långt!

Eh… Det handlar nog om att jag resonerar som så att musklerna växer bara om jag pressar dem till failure i varje set. Och skulle jag köra fler än 1-2 set/övning så skulle jag (man) automatiskt spara mig till nästkommande set.
    Vissa övningar kör jag 1 set på och vissa 2. De jag kör 2 set på är oftast övningar där jag inte kan gå till failure jämt, exempelvis mina biceps som lätt blir övertränade.
    Även övningar som jag under den tiden jag har tränat uptäckt att jag är starkare i andra setet eller minst lika stark kör jag 2 set på.

Tack för dem värmande orden också. Det glädjer mig :D

snuttan347 wrote:
    jag tycker att du absolut ska tävla igen.Helt super fysik du står med:emo-thumb

Tackar 😮
    Klart att jag kommer att tävla igen.

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 525 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.