Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Få se hur detta funkar!!!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 februari, 2006 at 21:45 #1038452Anonym anvandareMember
Hejsan allihopa!!!
Jag har kollat runt lite här på forumet och har nu bestämt mig för att skriva en träningsjournal!!
Kan vara bra för mig och se hur det går och kanske få några bra tips på vad jag ska göra bättre osv!!!Lite om mig då:
Minna heter jag och är 21år gamal. Bor i Trollhättan men kommer ursprungligen från Växjö.
Jag har inte hållit på med någon sport innan eller någonting liknande…jo har tränat vollyboll i 4veckor…(om det nu räknas).
Började få upp intersset för styrketräning när jag träffade min sambo, men jag var inte så motiverad då i början (träffades när jag var 17), men nu får några veckor sedan fick jag upp ”lågan” för styrke träning!!!
Och jag är super motiverad….tränar för fullt.
Jag väger just nu ca. 55-56kg
Är runt 160cm lång
Vill inte skriva några mått än, men det kanske är bra att göra det….det får komma upp lite senare….Mina mål då:
Vill väga 50kg+ vara vältränad:bb: (ett långsiktigt mål) men det ska ändå synas lite till sommaren….
Vill även, som många andra tjejer här på forumet, att tävla BF….men gör jag inte förens jag känner mig redo (och fått en bra fysik…eller vad det nu heter).Mina matvanor:o
Jag har ätit väldigt onyttigt och varit (är) ett riktigt godismonster
det har jag svårt med att hålla undan, lika dant med pizza och allt annat som är gott!!!
Men jag har börjat att få lite bättre mat vanor….tar med mig en mat lådan med tonfisk och ris till lunch när jag har långa dagar i skolan…tar även med mig lite frukt också!!!
Jag äter Omega-3 kapslar två ggr. om dagen i samband till mat osv.Oj vad lågnt det blev….:o
Träningen:
har inget speciellt schema men försöker att träna en muskel grupp i veckan…det har blivit träning ca.4-5 ggr i veckan (är det för mycket?)
och innan varje styrkepass så kör jag lite kondition i ca.15-20 min…måste få en bättre kondis..den ligger på -just nu:o:(
Tänker inte sätta ut några bilder på hur jag ser ut nu, det får dröja ett tagHa de bäst!!!!
3 februari, 2006 at 21:45 #94721Anonym anvandareMember4 februari, 2006 at 15:54 #1038453Anonym anvandareMemberHej och välkommen
Kul att du fått upp ögonen för styrketräning :p Lusten att käka nyttigare brukar ju komma ”på köpet” när man tränar… Iaf för mig…
Ska bli kul att följa dina framsteg här!!
// Sara
4 februari, 2006 at 16:28 #1038454Anonym anvandareMemberTack tack!!!
Mitt sötsug har faktiskt minskat rätt mycket, men visst blir fortfarande sugen när man går i affären:P
Ska gå gå och träna bröst och rygg nu….jag ska ge järnet:bb:Skriver efter träningen hur det gick!!!
Ha de bäst!!
//Minna4 februari, 2006 at 17:36 #1038455Anonym anvandareMemberHärligt med en till journal
4 februari, 2006 at 17:39 #1038456Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:Härligt med en till journalhaha…tackar tackar:D
4 februari, 2006 at 17:49 #1038457Anonym anvandareMemberHärligt med alla träningsjournaler.
Toppenkul att det är så mycket tjejer oxå..Det ser ju bra ut för din del.. :emo-thumb
Jag skulle nog lägga cardion efter styrkan för att ha full ork till alla styrkeset..
Men alla är ju olika?!Har själv kikat runt här o funnit massor av inspiriation:bb:
///ANGEL
4 februari, 2006 at 18:08 #1038458Anonym anvandareMemberJaha då har man varit nere och tränat bröst och rygg. Kändes väldigt bra faktiskt:bb:
Rygg[/b]
Sittande rodd:
1*10, 9,5kg (uppvärmning)
2*10, 15kg
Latsdrag (stång med handtag på båda sidor):
1*10, 9,5kg (uppvärming)
2*10, 13,5kgHantel rodd:
1*10, 10kg
2*10, 8kg (blev lite för tungt med 10kgs hantel:o )Bröst[/b]
Hantleflyes
3*15, 3kgHantelpress
3*15, 4kgBröstpress (maskin)
3*10, 6,5kgNu efter träningen dricker jag en protindrink med en hel banan ner mixad och 3msk fiber gryn….*mums:p *
Imorgon blir det vägning:o
hoppas jag har gått ner något….
Veckan efter nyår vägde jag 58kg, helgen efter 56,4kg, efter det 55,8.
Missade förra veckans vägning, men ska bli spännande och se hur det har gått denna veckan!!!
Kanske skulle ta och mäta runt kroppen ocksåHa de gött!!
//Minna4 februari, 2006 at 18:11 #1038459Anonym anvandareMemberIQA wrote:Härligt med alla träningsjournaler.
Toppenkul att det är så mycket tjejer oxå..Det ser ju bra ut för din del.. :emo-thumb
Jag skulle nog lägga cardion efter styrkan för att ha full ork till alla styrkeset..
Men alla är ju olika?!Har själv kikat runt här o funnit massor av inspiriation:bb:
///ANGEL
med risk för att låta dum, men vad är Cardio? Är det typ kondition?
Ja håller med dig, här blir man värkligen inspererad(på hela forumet):bb:Ha de gött
//Minna4 februari, 2006 at 18:19 #1038460Anonym anvandareMemberMinna wrote:med risk för att låta dum, men vad är Cardio? Är det typ kondition?
Ja håller med dig, här blir man värkligen inspererad(på hela forumet):bb:Ha de gött
//MinnaHär är inga frågor dumma;)
Mmm, kondition lr fettförbränningsträning ser jag det som. Löpning/lunkning, step, spinning, cykel, aerobics, snabba promenader o så..
I fettförbränningssyfte känns det bra att lägga 20-30 minuter soft efter styrkan, tycker jag.
Konditionsmässigt känns det fint och köra bara det någon dag istället.
Så har man bra ork till styrkan när man gör det och så får bara kondisen sitt när det är dags.
Well, that´s just me:)Japp, inspiration över allt.. Fint d..
//
4 februari, 2006 at 18:24 #1038461Anonym anvandareMemberIQA wrote:Här är inga frågor dumma;)Mmm, kondition lr fettförbränningsträning ser jag det som. Löpning/lunkning, step, spinning, cykel, aerobics, snabba promenader o så..
I fettförbränningssyfte känns det bra att lägga 20-30 minuter soft efter styrkan, tycker jag.
Konditionsmässigt känns det fint och köra bara det någon dag istället.
Så har man bra ork till styrkan när man gör det och så får bara kondisen sitt när det är dags.
Well, that´s just me:)Japp, inspiration över allt.. Fint d..
//
Jaha ok….kanske skulle ta och göra det efter man har tränat!!
Ingen dålig idé
jag har en hund så det blir promenader…ca.40-1h (bros helt och hållet på vädret)…ha de gött!!!
/Minna4 februari, 2006 at 18:53 #1038462Anonym anvandareMemberHejsan!!
Ser att du har typ samma bakgrund som mig, inte tränat något innan… jag är såå glad att jag började träna, mår så mycket bättre nu!
Jag vill oxå ha en hund att ut och gå med, vågar inte gå i skogen själv ju!
Va e de för ras? Hade vi haft tid och pengar så hade vi nog skaffat en rottweiler…
Ha det bra å lycka till me träningen!!4 februari, 2006 at 19:27 #1038463Anonym anvandareMembermariia wrote:Hejsan!!
Ser att du har typ samma bakgrund som mig, inte tränat något innan… jag är såå glad att jag började träna, mår så mycket bättre nu!
Jag vill oxå ha en hund att ut och gå med, vågar inte gå i skogen själv ju!
Va e de för ras? Hade vi haft tid och pengar så hade vi nog skaffat en rottweiler…
Ha det bra å lycka till me träningen!!jag är också glad att jag började träna…hade inte tränat om jag inte hade träffat min sambo (sett ut som en kossa säkert:D )
Det är super roligt med hund, vi har en liten pitbull tjej på 7månader. Världens underbaraste;)
Lycka till du med;)
ha de gött!!
//Minna4 februari, 2006 at 19:48 #1038464Anonym anvandareMemberMinna wrote:jag är också glad att jag började träna…hade inte tränat om jag inte hade träffat min sambo (sett ut som en kossa säkert:D )Det är super roligt med hund, vi har en liten pitbull tjej på 7månader. Världens underbaraste;)
Lycka till du med;)
ha de gött!!
//MinnaHaha samma här! Det var min sambo som släpade iväg mig…jo de e ju sälvarning för mig, så fort jag inte rör på mig så lägger jag på mig…
Åhh pitbulls e så gulliga! roligt!
nu blir det tv time för mig! skönt att softa oxå ju!4 februari, 2006 at 19:52 #1038465Anonym anvandareMembermariia wrote:Haha samma här! Det var min sambo som släpade iväg mig…jo de e ju sälvarning för mig, så fort jag inte rör på mig så lägger jag på mig…
Åhh pitbulls e så gulliga! roligt!
nu blir det tv time för mig! skönt att softa oxå ju!
Du är nog en av dom få som tycker pitbulls är gulliga:)
Ska också softa lite, titta på någon bra film eller nått!!Ha de gött!!!
//Minna -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.