Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Få se hur detta funkar!!!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 februari, 2006 at 21:11 #1038466Anonym anvandareMemberMinna wrote:
Du är nog en av dom få som tycker pitbulls är gulliga:)
Ska också softa lite, titta på någon bra film eller nått!!Ha de gött!!!
//MinnaJag tycker nog alla hundar å katter e gulliga skulle jag tro!! värsta djurmänniskan ju!! synd att sambon e allergisk mot katter bara!!
ha en bra helg!!
4 februari, 2006 at 21:18 #1038467Anonym anvandareMembermariia wrote:Jag tycker nog alla hundar å katter e gulliga skulle jag tro!! värsta djurmänniskan ju!! synd att sambon e allergisk mot katter bara!!ha en bra helg!!
Usch då, det var ju inte roligt:(
Detsamma!!!!
Ha de gött!!
//Minna4 februari, 2006 at 23:59 #1038468Anonym anvandareMemberÄnnu ett godismonster här inne …Välkommen!!
/Godis_monstret
5 februari, 2006 at 00:03 #1038469Anonym anvandareMemberGodis_monstret wrote:Ännu ett godismonster här inne …Välkommen!!/Godis_monstret
tackar!!!
ha de gött!!!
//Minna5 februari, 2006 at 12:14 #1038470Anonym anvandareMemberIdag innan frukost så har jag varit ute med vovven (hade sov morgon:p ) vid kl.9,45 och var ute i ca.30min
(inte så länge jag vet….:o )Sen hade vi vägning idag och jag vägde 54,6kg….:yahoo:
Känns verkligen jätte roligt…har vair noga med vad jag äter osv och har verkligen tränat så att jag tröttat ut musklerna:bb: !!! Kan säga att det känns i ryggen och brösten idag….Till frukost idag så åt jag fiber havregryn (ca. 1dl)
2 glas apelsinjucie
1 ägg
1 omega-3 kapselHa de gött!!!
//Minna5 februari, 2006 at 18:12 #1038471Anonym anvandareMemberIdag lyxade vi till det lite med matlagningen!!
Vi åt fläskfilé med kantarell sås, ungsstekta potatisar och en super god sallad till:P
+1 Omega-3 kapsel!!!Idag så har jag haft fullt upp, städat, tvättat, diskat, pluggat….ja gud vet allt…så nu är jag rätt trött:O
ska sätta mig framför tvn och bara slappa (ska ut med vovven först…ut i skit vädret: )Ha de gött!!
//Minna5 februari, 2006 at 19:14 #1038472Anonym anvandareMemberMinna wrote:Idag lyxade vi till det lite med matlagningen!!
Vi åt fläskfilé med kantarell sås, ungsstekta potatisar och en super god sallad till:P
+1 Omega-3 kapsel!!!Idag så har jag haft fullt upp, städat, tvättat, diskat, pluggat….ja gud vet allt…så nu är jag rätt trött:O
ska sätta mig framför tvn och bara slappa (ska ut med vovven först…ut i skit vädret: )Ha de gött!!
//MinnaÅhh va gött!!! Blir ju avis ju!! Jag har gjort köttfärssås för en vecka framåt idag ja… uscha vad tråkigt men vad gör man inte när man är fattig student…
Vad pluggar du? du kanske har skrivit det men isf har jag missat det..:o5 februari, 2006 at 19:21 #1038473Anonym anvandareMembermariia wrote:Åhh va gött!!! Blir ju avis ju!! Jag har gjort köttfärssås för en vecka framåt idag ja… uscha vad tråkigt men vad gör man inte när man är fattig student…
Vad pluggar du? du kanske har skrivit det men isf har jag missat det..:oJo jag vet hur det känns….vi handlar på dom billigaste affärerna t.ex Willys osv…men man måste ju nästan göra det när man pluggar och bara får ca. 6500kr och man ska betala hyran m.m:(
Jag pluggar Omvårnadsprogrammet på Komvux (1½år istället för 3år som det är på gymnastiet)…så det kommer bli tufft, men det är jätte roligt:Dvad blir man efter din utbildning? Det låter super kul!!!
Ha de gött!!!
//Minna5 februari, 2006 at 19:29 #1038474Anonym anvandareMemberMinna wrote:Jo jag vet hur det känns….vi handlar på dom billigaste affärerna t.ex Willys osv…men man måste ju nästan göra det när man pluggar och bara får ca. 6500kr och man ska betala hyran m.m:(
Jag pluggar Omvårnadsprogrammet på Komvux (1½år istället för 3år som det är på gymnastiet)…så det kommer bli tufft, men det är jätte roligt:Dvad blir man efter din utbildning? Det låter super kul!!!
Ha de gött!!!
//MinnaMmm…vi har bara ICA här där vi bor… å dom e ju billiga! njaa…
ok ja det låter ju lite pressat med halva tiden! Men vill man så går det!
Ja du, min utbildning är nog ett skämt…inte ens de som kom på programmet vet vad man blir…man får både ekonomi, ledarskap, marknadsföring och hälsopromotions kurser. De har marknadsfört sig som Sveriges första SPA och fitness utbildning, men de har inget med sånt att göra så alla vi känner oss lurade. Så jag ska söka till Hälsopedagogiska i Gävle till hösten, hoppas bara att jag får bättre på högskoleprovet än tidigare, annars kommer jag inte in!! Jag vill verkligen arbeta med hälsa så…
Aja sånt som händer en i livet… hur går det med träningen annars då?5 februari, 2006 at 19:35 #1038475Anonym anvandareMembermariia wrote:Mmm…vi har bara ICA här där vi bor… å dom e ju billiga! njaa…
ok ja det låter ju lite pressat med halva tiden! Men vill man så går det!
Ja du, min utbildning är nog ett skämt…inte ens de som kom på programmet vet vad man blir…man får både ekonomi, ledarskap, marknadsföring och hälsopromotions kurser. De har marknadsfört sig som Sveriges första SPA och fitness utbildning, men de har inget med sånt att göra så alla vi känner oss lurade. Så jag ska söka till Hälsopedagogiska i Gävle till hösten, hoppas bara att jag får bättre på högskoleprovet än tidigare, annars kommer jag inte in!! Jag vill verkligen arbeta med hälsa så…
Aja sånt som händer en i livet… hur går det med träningen annars då?Det låter ju inte roligt:(
Hur länge har du gått på denna utbildning då???
Gävle?? det är bit bort….men vill plugga till det så spelar det ju ingen roll var i landet utbildningen ligger!!
Jag skulle vilja göra högskoleprovet någon gång, men det verkar hur svårt som helt:|
Joo tack, det går bra…har haft två vilo dagar i rad nu och imorgon ska jag träna ben!!! Hoppas det går bättre än sist, hade ingen kontakt med benen: Ska köra tyngre???
Hur går det själv då?Ha de gött!!
//Minna5 februari, 2006 at 19:49 #1038476Anonym anvandareMemberMinna wrote:Det låter ju inte roligt:(
Hur länge har du gått på denna utbildning då???
Gävle?? det är bit bort….men vill plugga till det så spelar det ju ingen roll var i landet utbildningen ligger!!
Jag skulle vilja göra högskoleprovet någon gång, men det verkar hur svårt som helt:|
Joo tack, det går bra…har haft två vilo dagar i rad nu och imorgon ska jag träna ben!!! Hoppas det går bättre än sist, hade ingen kontakt med benen: Ska köra tyngre???
Hur går det själv då?Ha de gött!!
//MinnaJag började programmet i höstas…hehe jo Gävle är ok att flytta till, med tanke på att jag är 10 mil därifrån från början! Dit är det 60 mil…
Det blir 4:e gången jag gör provet nu, men man brukar höja sig varje gång så man får väl hoppas på det nu också då!
Ok, gick det inge bra att köra ben sist då? Varför? Jag kör så tungt jag bara kan, och avslutar varje set med halva reps också så jag verkligen blir helt slut!! Sååå skönt!! :up: Jag kör endast 1-2 set per övning oxå…(förutom uppvärmningen då)funkar bra för mig!! Kanske värt att prova?
Jag körde ben i fredags och det gick jättebra! Träningsvärk nu!! Men nu är jag sjuk så nu kan jag inte träna nåt ju!!5 februari, 2006 at 21:02 #1038477Anonym anvandareMembermariia wrote:Jag började programmet i höstas…hehe jo Gävle är ok att flytta till, med tanke på att jag är 10 mil därifrån från början! Dit är det 60 mil…
Det blir 4:e gången jag gör provet nu, men man brukar höja sig varje gång så man får väl hoppas på det nu också då!
Ok, gick det inge bra att köra ben sist då? Varför? Jag kör så tungt jag bara kan, och avslutar varje set med halva reps också så jag verkligen blir helt slut!! Sååå skönt!! :up: Jag kör endast 1-2 set per övning oxå…(förutom uppvärmningen då)funkar bra för mig!! Kanske värt att prova?
Jag körde ben i fredags och det gick jättebra! Träningsvärk nu!! Men nu är jag sjuk så nu kan jag inte träna nåt ju!!jaha ok…när ska du skriva provet??
jag kände att benen inte svarade riktigt. När jag kör t.ex armar brukar jag få en sån brinnande känsla med det fick jag inte med benen…
Jag ska prova det, tack för tipset:)Hoppas du blir bättre…krya på dig:)
ha de gött!!!
//Minna5 februari, 2006 at 21:03 #1038478Anonym anvandareMembergeo wrote:Tips inför högskoleprovet!1. Var förberedd! Gör gamla prov och se vad du gjorde fel, och hur du lättare skulle kunna hitta rätt svar. I diagramdelen är det mycket uteslutningsmetoden som gäller. Framför allt är det viktigt att veta hur man ska svara på frågorna – gör man det på riktigt första gången man gör det, då går det för mycket tid, energi och tankeverksamhet på att lära sig HUR man svarar på frågorna. Det finns gamla prov på nätet – ladda ner, skriv ut och sätt dig en dag med provet. Gör det som om du skrev det på riktigt, dvs ta tiden på dig och så vidare.
2. Ta med en timmermanspenna (heter det väl?) för att snabbt kunna fylla hela svarsrutan med blyerts. Man sparar garanterat flera minuter per provdel på att göra så!
3. Läs alla frågor ordentligt. I synnerhet på diagramdelen. En del av dem är gjorda för att kunna misstolkas – det är en del av testet, just hur bra man är på att verkligen läsa informationen man ska ta in.
4. Ha med frukt och vatten att ha i pauserna. Kroppen fungerar dåligt när den är uttorkad och hungrig!
5. Fokusera bara på den provdel du gör för tillfället – strunta i att du är orolig inför orddelen, eller vad det nu kan vara, för det försämrar bara ditt resultat på den provdel du faktiskt skriver NU.
6. Acceptera att det kanske inte går så bra just på provdagen. Tänk då i stället på att du har världens chans igen ett halvår senare!
tack för tipset!!!
Ska komma ihåg detta när jag gör högskoleprov någon gång!!Ha de gött!!
//Minna5 februari, 2006 at 21:38 #1038479Anonym anvandareMemberMinna wrote:jaha ok…när ska du skriva provet??
jag kände att benen inte svarade riktigt. När jag kör t.ex armar brukar jag få en sån brinnande känsla med det fick jag inte med benen…
Jag ska prova det, tack för tipset:)Hoppas du blir bättre…krya på dig:)
ha de gött!!!
//MinnaProvet är den 1 april… så jag ska nog läsa en ordbok fram tills dess eftersom det oftas är orddelen jag tappar poäng på…
Ok, vilka övningar kör du för benen då? Jag kan rekommendera att först köra benspark, och sen knäböj eller benpress…. :emo-thumb Ger väldigt bra kontakt!
Tackar, ska sova lääängen imorrn känns det som nu… tur att jag bara har föreläsning på ons denna vecka!5 februari, 2006 at 22:15 #1038480Anonym anvandareMembermariia wrote:Provet är den 1 april… så jag ska nog läsa en ordbok fram tills dess eftersom det oftas är orddelen jag tappar poäng på…
Ok, vilka övningar kör du för benen då? Jag kan rekommendera att först köra benspark, och sen knäböj eller benpress…. :emo-thumb Ger väldigt bra kontakt!
Tackar, ska sova lääängen imorrn känns det som nu… tur att jag bara har föreläsning på ons denna vecka!usch, ord verkar svårt…kollade på min sambos gamla högskoleprov och jag kanske kunde 5 MAX!!!
Jag kör benspark både fram och bak och benpress i maskin (man sitter som på en stol och pressar benen framåt)….knäböj är jag inte så bra på, har en tendens att luta överkroppen framåt!!!jag vill också sova länge imorgon:(
Börjar kl.8.20 (sak upp vid 6 för att gå ut med hunden) och slutar skolan vid 15.30….(en lååång dag)!!!Ska vi fixa lite lunch tills imorron och sen ska jag gå och lägga mig!!!
Ha de gött!!
//Minna -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.