Feedback please! :)

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Feedback please! :)

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Info:
    63kg morgonsvikt.
    168cm lång
    Tränar 4ggr/vecka (mån-torsd)
    Tränat nu snart 3 månader.
    Har väl en ”hygglig” kost och dricker gainer efter träning.

Mån: Bröst/Triceps/Mage

Börjar passet med uppvärming på bänken, kör sedan 15x1x50kg, 10x2x55kg, 5x3x60kg sen 2x2x65kg. Sen nedåtlutande bänk, samma som vanlig men alla set -5kg. Sen över till lutande hantelpress 10x2x20kg, 6x2x22,5kg. Sen peck-decken 8×3. På triceps kör jag 10×3 pushdowns och lite smalbänk.
    Mage kör jag situps 3×25 med 10kg på bringan. Sen några hängande leg-ups.

Tis: Ben/Vader/Rygg

Uppvärmning, 10x5x50kg benböj, 8x3x150kg benpress, 10×3 leg extension/curl, 20x3x200kg stående vadpress*, 20×3 hyper-extensions sen lite marklyft (mest bara för att få in tekniken).

Ons: Axlar/Traps/Lats/Mage

Uppvärmning, 8×3 shoulder press, 10x3x50kg sittande militärpress, 25x3x40kg hantelshrugs, 15×3 latsdrag.
    Mage kör jag situps 3×25 med 10kg på bringan. Sen några hängande leg-ups.

Tor: Bröst/Triceps/Underamar

Som måndagen till skillnad från att jag gör sittande handledscurls med skivstång 20x3x30kg istället för mage.

* = Jag har märkt att jag har en ovanlig styrka i vaderna (till skillnad från mina träningskompisar då). Som ni ser kör jag 20x3x200kg i stående vadpress. Detta bränner såklart i vaderna men inte så mycket som jag skulle vilja. Anledningen varför jag inte kan göra mer är att jag får så otroligt ont i axlarna på grund av axelstöden. 200kg är inte kul att ha på axlarna ett längre tag, speciellt när man är så ”liten/otränad” som mig. Sittande vadpress fungerar inte heller så bra pga smärtan i benen av stöden blir för hög.
    Några tips om detta?

Som ni kan se på detta träning har jag absolut inga armövningar.
    Detta på grund av ett problem som jag har märkt många av er här på Body har, ont i underarmen på lillfingersidan. Undviker därför armträningen nu ett tag i förhoppning att det ska bli bra igen. Jag antar att det blir inte bättre om man ska försöka ”härda” bort det.

Börjar med en kreatinkur nu nästa vecka.

Har ni några tips/förbättringar på detta? :)

MVH

PS. Robert Tepper – No Easy Way Out är en otroligt bra låt att träna till! Var bara tvungen att säga det =)

Tor: biceps/Underarmar

skulle nog vara bättre

lycka till ;)

Det funkar att köra triceps men inte biceps? Tänker att du kör pushdowns i CC. Då kan du ju köra biceps i den också. Vanliga med stångenhandtaget och hammercurls med repet.

Annars ser det bra ut tycker jag. Kul med en person som är lika ”stor” som mig. Är 170cm lång och väger väl som dig ungefär.
    Kör hårt! :emo-thumb

Det fungerar att köra triceps men det är begränsat, smalbänk & pushdowns går bra. Det är när jag kör övningar med handflatan mot taket och hammer-övningar jag får ont. Så om någon har föslag om bicepsövningar med knogarna i taket får ni gärna höra av er :D

Sen någon med tips om problemet med vadträningen som jag nämnde i min förra post?

Tack du med Ronkan!

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.