Filurens hardworkprogram

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Filurens hardworkprogram

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 61 through 66 (of 66 total)
  • Author
    Posts
  • #911930

    OK, det förstår jag.

    Lycka till med träning & kampsport! :emo-thumb

    #911931
    DSQUARED wrote:
    OK, det förstår jag.

    Lycka till med träning & kampsport! :emo-thumb

    Tack återigen. Måste faktiskt säga att jag känner mig mer motiverad til kampsporten än gymmet, men det har väl kanske å göra med att det är nått nytt. Får väl se hur det är efter 3-4 år.

    Tränar du själv kampsport?

    #911932

    Så var benpasset över. Varken jag eller träningskompisen kännde nån vidare motivation så det blev inte så många övningar. Men vi fick till en del bilder! Bilden på benpress gick jag så djupt jag bara kunde på, om det krävs att man går djupare så får jag väl bli kallad fuskare då för det går bara inte mer.

    Benpress
    60 x 20
    120 x 15
    140 x 12

    Bensträck i maskin
    50 x 20
    70 x 15
    100 x 13

    Leg curl
    60 x 15
    80 x 15
    100 x 19

    Vader

    Sittande vadpress
    50 x 40
    70 x 30
    90 x 15
    90 x 8

    #911933

    bröst och axelpasset över nu iaf. Vet inte om det var för att jag åkte skidor på morgonen eller om det var för att jag söp till rätt rejält i helgen som gjorde att passet känndes segt och ja, jag kännde mig inte stark helt enkelt. Var förmodligen skidåkningen men jag måste ändå ta tag i drickandet, blir för mkt å för ofta helt enkelt.

    Bröst

    Bänkpress
    50 x 12
    90 x 6
    80 x 10
    80 x 9

    Gjorde så att jag sket i att göra så många lyft före det tunga den här gången och gick direkt upp till 90 kg. även om jag ville testa på 100 kg så kännde jag bara att inte den här gången, fanns ingen riktig ork för att jag skulle göra det. Får försöka nästa vecka helt enkelt.

    Lutande bänkpress
    60 x 12
    70 x 10
    75 x 8

    Kryssdrag
    20 x 15
    30 x 15
    40 x 12
    45 x 8

    Axlar

    Militärpress bakom huvudet
    40 x 15
    50 x 10
    50 x 8
    55 x 3

    Liggande omvänt drag i kryssmaskin
    15 x 15
    20 x 12
    25 x 8

    Drag till hakan
    30 x 15
    40 x 12
    50 x 8
    50 x 6

    Lite seg i starten men när man väl kom igång så känndes det bra. tror jag börjar hamna på en slags platå där det inte händer så mkt i själva utvecklingen, men det är väl såhär det ska vara å efter ett tags segande så smäller det till å man når nya vikter!

    #911934

    Snart dax för thaiboxning, får se vad passet erbjuder men då vi inte har några skydd ännu så tippar jag på att det blir mitzträning även denna gång. Vilket inte är fel för man blir riktitg slut efter ett sånt pass!

    Vi kör ju situpsen lite annorlunda än vad man kanske traditionellt kör. Kom ihåg att tränaren sa att sjukgymnasterna skulle avråda direkt från dom, men att det behövs för just thaiboxningen, vi gör dom nämligen med raka ben liggandes neråt. Får väl bara hoppas på att man inte råkar ut för några skador bara pga det.

    Kom även ihåg att han berättade om hur träningarna var i thailand, där kunde dom visst hålla på å träna 3-4 timmar om dagen, det var som en del av kulturen. men då kan man ju börja fundera på överträning?
    Är det inte så att människan är gjort för att ständigt hålla igång (utom när vi sover)? och hur kan man då bli övertränad?

    #911935

    Helt Jävla DÖD! tamefan bland det jobbigaste jag gjort, fast så säger jag väl efter varje pass
    Men vi körde en riktigt tung sak. Man kör först 10 armhävningar, sen 10 situps å sen 10 upphopp. Å sen så gör man en mindre för varje varv. Vann över killarna med tiden 3:20:D Under 3 minuter var man visst rätt duktig så ett par sekunder till så är man ju där!

Viewing 6 posts - 61 through 66 (of 66 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.