Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Följ LiMi till Lucia…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 augusti, 2006 at 21:53 #978488Anonym anvandareMember
Tisdagen den 15 augusti[/b]
Så va det bestämt. Idag betalade jag min tävlingslicens
06:30 Frukost (gröt)
60g havregryn
30g proteinpulver
20g russin
10g solrosfrön07:30 Promenad i skogen 60 minuter
Idag slarvade jag med morgonpromenaden så det får bli en straffrunda på lördag. Inget mera slarv nu för på söndag är det total vila.10:00 Mellanmål 1
240g Kesella 1%
80g äpple
70g honungsmelon
Fun Light Apelsin13:00 Mellanmål 2
250g minikeso
50g light sylt
100g banan14:30 Lunch
150g kyckling
40g fullkornspasta
200g vitkål
5g rapsolja
20g jordnötter16:30 Mellanmål 3 (gröt)
60g havregryn
30g proteinpulver
8g rapsolja17:30 Step/Styrka 55 minuter + stretch
18:40 Gymmet 30 minuter
Axel 6 set
Press i Smith
Triceps 5 set
French press, liggande19:15 Efter träning
30g proteinpulver
32g riskakor (4st)20:15 Kvällsmat
140g tonfisk
50g fullkornsris
100g broccoli
20g jordnötterTotalt idag: 2500 kcal [/b]
P: 250g = 1000 kcal = E% 40
K: 240g = 960 kcal = E% 38
F: 60g = 540 kcal = E% 2215 augusti, 2006 at 22:35 #978489Anonym anvandareMemberHär var det snabba ryck haha
Synd att Lucia inte var för en vecka sen , då du var klar med färg och allt :pKör på nu och bevisa återigen vilken hårding du är!!
15 augusti, 2006 at 23:14 #978490Anonym anvandareMemberVad roligt att du fortsätter med dina journaler LiMi!!
Det blev inte någon längre vila för din del.Som jag skrev i din förra tråd kommer jag att följa denna tråd nogrannt. Du är en STOR förebild !
LYCKA TILL[/b] !!!! :emo-thumb
16 augusti, 2006 at 04:43 #978491Anonym anvandareMemberLinn wrote:Här var det snabba ryck haha
Synd att Lucia inte var för en vecka sen , då du var klar med färg och allt :pKör på nu och bevisa återigen vilken hårding du är!!
:devil: Det gäller att leva medans man lever!
16 augusti, 2006 at 04:45 #978492Anonym anvandareMemberPolly wrote:Vad roligt att du fortsätter med dina journaler LiMi!!
Det blev inte någon längre vila för din del.Som jag skrev i din förra tråd kommer jag att följa denna tråd nogrannt. Du är en STOR förebild !
LYCKA TILL[/b] !!!! :emo-thumb
Tack Polly[/b] Vila har väl aldrig varit min grej riktigt
16 augusti, 2006 at 04:48 #978493Anonym anvandareMemberLisa G Andersson wrote:Du är extremt duktig och jag önskar dig lycka till, det kommer gå fint:emo-thumb ! Kör hårt:emo-thumbFin fina bilder!
Du imponerar stort!Tack Lisa [/b] Kul att du tycker om bilderna :emo-thumb Bilderna på dig i din tråd är ju helt underbart vackra.
16 augusti, 2006 at 04:57 #978494Anonym anvandareMemberGodmorgon[/b]
Här rasar vikten (58,8kg) eller rättare sagt den har nog kommit ut den naturliga vägen
Nu har två kunniga personer (oberoende av varandra) sågat mitt träningsupplägg längs fotknölarna Jag kommer ta vila idag och imorgon för att lägga upp en ny plan. De tycker att jag kör på tok för hårt. Jag älskar att träna mycket men det kanske inte är optimalt för maximal tillväxt. Jag kommer under de närmaset dagarna delge Er mitt nya upplägg inför Lucia.
Må bäst :emo-thumb
16 augusti, 2006 at 09:48 #978495Anonym anvandareMembertillväxt? nu är jag förvirrad….skulle du inte dieta inför tävling?
har du bara några kg kvar att tappa , efter att blivit av med överflödigt vatten, tycker jag du ska sjuta på dieten. det är ju många veckor kvar!
16 augusti, 2006 at 10:17 #978496Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:tillväxt? nu är jag förvirrad….skulle du inte dieta inför tävling?har du bara några kg kvar att tappa , efter att blivit av med överflödigt vatten, tycker jag du ska sjuta på dieten. det är ju många veckor kvar!
Kan förstå att du är lite förvirrad :nod Är något förvirrad själv
Eftersom jag är i ”rätt bra form” redna nu tänkte jag äta relativt mycket mat de närmaste veckorna och försöka träna tungt. Kanske lyckas jag lägga på mig några gram mer muskler innan det är dax att dra ner på käket.
Jag vet inte om jag har skrivit någonstans att min diet har börjat men jag har i alla fall börjat äta efter planerade kostscheman igen. Ligger just nu på 2500 kcal per dag (tycker du att det låter för lite?). Efter min lilla prov-diet på 7 veckor har jag svårt att äta normalt om jag släpps helt fri Kan lätt gå upp mitt i natten och dra i mig en halv limpa med tjocka lager smör. Helt utan dåligt samvete Så ska jag hålla formen någorlunda är det kostprogram som gäller för mig. Varje dag, även ”ätardagar”.
16 augusti, 2006 at 20:11 #978497Anonym anvandareMemberFÖRVIRRING PÅ HÖG NIVÅ[/b]
Jag vill varna alla läsare att denna tråd kommer vara något förvirrad de första veckorna. Jag har aldrig tävlat tidigare och har ingen coach som säger vad jag ska göra och inte göra. Det blir att prova sig fram, värder och omvärder. Mitt träningsprogram ska göras om så det som skrevs ner här i tråden i måndags är redan inaktuellt. Att gå morgonpromenader 5 dagar i veckan från dag 1 är nog inte heller så smart. Jag börjar nu med 3 morgonpromenader i veckan för att öka längre fram i dieten. Maten däremot känns bra och välplanerad (än så länge ).
16 augusti, 2006 at 20:16 #978498Anonym anvandareMemberOnsdagen den 16 augusti[/b]
05:00 Morgonpromenad 70 minuter
06:30 Frukost (gröt)
60g havregryn
30g proteinpulver
20g russin
20g solrosfrön09:00 Mellanmål
240g Kesella 1%
50g mango
50g björnbär
50g blåbär
Fun Light Apelsin11:00 Lunch
150g kyckling
40g fullkornspasta
200g vitkål
5g rapsolja12:00 Promenad 40 minuter
13:00 Mellanmål
250g minikeso
50g light sylt
15g jordnötter15:00 Middag
140g tonfisk
50g fullkornsris
80g broccoli
20g jordnötter17:00 Posering 40 minuter
18:30 Mellanmål
240g Kesella
20g fiberhavregryn
sötningsmedel
kakao20:00 Kvällsmat
150g kyckling
140g vitkål
6g rapsoljaTotalt idag: 2400 kcal[/b]
P: 260g = 1040 kcal = E% 44
K: 205g = 820 kcal = E% 33
F: 60g = 540 kcal = E% 2316 augusti, 2006 at 21:42 #978499Anonym anvandareMembermåste bara fråga, varför går du morgonpromenader nu när du ska bygga?
16 augusti, 2006 at 22:11 #978500Anonym anvandareMemberLiMi wrote:FÖRVIRRING PÅ HÖG NIVÅ[/b]Jag vill varna alla läsare att denna tråd kommer vara något förvirrad de första veckorna. Jag har aldrig tävlat tidigare och har ingen coach som säger vad jag ska göra och inte göra. Det blir att prova sig fram, värder och omvärder. Mitt träningsprogram ska göras om så det som skrevs ner här i tråden i måndags är redan inaktuellt. Att gå morgonpromenader 5 dagar i veckan från dag 1 är nog inte heller så smart. Jag börjar nu med 3 morgonpromenader i veckan för att öka längre fram i dieten. Maten däremot känns bra och välplanerad (än så länge ).
Tjena tjena
Vill bara säga att det kanske kunde vara smart att anlita en coach även om du har koll på mat, är disciplinerad, precis genomfört en lyckad diet osv osv. Dels för att ha en person som du förlitar dig på fullständigt (du kommer bli snurrig i huvudet av alla kommande inlägg och frågor ang val av livsmedel, träning, antal morgonpromenader, cardioträning osv) + att även om du är kunnig inom området kost och träning så är det här med tävlande en helt annan grej. Jobbar själv med träning och kost (för vanliga människor) men skulle aldrig försöka mig på att hjälpa en tävlande el lägga upp mitt eget dietschema själv. Visst kan man göra det själv men då finns risken med att man inte kommer i den bästa tänkbara formen eller kanske förlorar onödigt mycket muskelmassa osv. Delar bara med mig av vad jag själv känner, vi är dock alla olika.
Kul att du satsar på tävling, vi ses väl på scen för det är väl långa klassen som gäller för dig med?
17 augusti, 2006 at 06:13 #978501Anonym anvandareMemberisabella wrote:måste bara fråga, varför går du morgonpromenader nu när du ska bygga?Har hund + Älskar mat + Vill hålla vikten! [/b]
Visst kan man bygga även om man går morgonpromenader :emo-thumb17 augusti, 2006 at 06:15 #978502Anonym anvandareMemberSilvia wrote:Tjena tjenaVill bara säga att det kanske kunde vara smart att anlita en coach även om du har koll på mat, är disciplinerad, precis genomfört en lyckad diet osv osv. Dels för att ha en person som du förlitar dig på fullständigt (du kommer bli snurrig i huvudet av alla kommande inlägg och frågor ang val av livsmedel, träning, antal morgonpromenader, cardioträning osv) + att även om du är kunnig inom området kost och träning så är det här med tävlande en helt annan grej. Jobbar själv med träning och kost (för vanliga människor) men skulle aldrig försöka mig på att hjälpa en tävlande el lägga upp mitt eget dietschema själv. Visst kan man göra det själv men då finns risken med att man inte kommer i den bästa tänkbara formen eller kanske förlorar onödigt mycket muskelmassa osv. Delar bara med mig av vad jag själv känner, vi är dock alla olika.
Kul att du satsar på tävling, vi ses väl på scen för det är väl långa klassen som gäller för dig med?
Tillfällig svacka :nod Idag är jag tillbaka på banan [/b] Vi ses på scenen Silvia! :friends:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.