Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Första försöket!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 februari, 2006 at 22:33 #95127Anonym anvandareMember2 februari, 2006 at 22:33 #1043424Anonym anvandareMember
Får försöka mig på en träningsjournal här, inte för att det lär bli så kul eller bra läsning, men jag ska försöka hålla reda på vad jag tar mig till med min kropp… 😮
Lite bakgrundsfakta kanske? Jonas, 17 år, styrketränat ganska seriöst 1 år, spelat fotboll sen 6-års, vägde igår 101kg, mätte mig nyss till 190cm och sköter inte kosten. Det är dock största anledningen till att jag försöker mig på det här, så jag kan få lite koll och kanske en del respons på vad jag äter. Träningen också iof, men den känns det som jag har lite koll på iaf.
Hinner nog inte lägga in något idag, men imorrn ska det skrivas flitigt, har friluftsdag i skolan så jag e nog hemma tidigt. Får nog även ut lite bilder på min mindra fina fysik inom kort.
Peace-out!
2 februari, 2006 at 23:19 #1043425Anonym anvandareMemberRoligt med en journal, här finns tonvis (bokstavligt) med människor som en grymt kunniga.
Bara o ösa på o ha kul, glöm inte det!Vad har du för mål med träningen?
Lycka till! :up:
3 februari, 2006 at 15:35 #1043426Anonym anvandareMemberLalla wrote:Roligt med en journal, här finns tonvis (bokstavligt) med människor som en grymt kunniga.
Bara o ösa på o ha kul, glöm inte det!Vad har du för mål med träningen?
Lycka till! :up:
Målet är väl självklart, bli större och starkare
Nejmen allvarligt har jag inte tänkt så mycket på det, först och främst vill jag bara lägga på mig muskler, helst bränna lite fett också men det e ju rätt svårt att kombinera..3 februari, 2006 at 15:52 #1043427Anonym anvandareMemberTänkte skriva vad som skett idag.
Frukost runt 8.30:
1 dl havregryn
2 mackor med ost och smör
ett glas oboySedan bar det av mot skolan, eller rättare sagt mot samlingsplatsen. Friluftsdag idag, så vi var ute och promenerade en dryg timme.
Klockan 11 öppnade gymmet och jag och min kompis hängde på låset, käkade en Swebar innan.
Har haft ont i halsen och varit lite snuvig hela veckan, så dagens gympass blev det första kan man säga. Passade därför på att testa Bartolls uppläg angående reps/set och vikter. Såhär blev passet, som inriktade sig på bröst:
Bänkpress: 50kg 4 set x 8 reps
Bänkpress i smith med bänk lutande åt fel håll(decline?): 20kg + stång 4 set x 8 reps
Flyes i kabelmaskinen: 15 kg 4 set x 8 reps
Hantelflyes på bänk(polaren insisterade): 10 kg 4 set x 8 reps
Dips i maskin(ingen aning om namnet på den, men det är motvikt så det blir enklare): Nivå 10 i maskinen 4 set x 8 repsAvslutades med en portion Whey-80 och en dusch :emo-thumb
När vi sen kom hem till mig blev det kycklingspett och fullkornsris tillsammans med lite tomat, gurka och paprika.
Och här sitter jag nu. Ska snart iväg på fotbollscup, Folksam Bollen, och vi ska i laget tillsammans käka innan. Tror det bjuds på Spaghetti och Köttfärssås. Ska försöka ta med mig en kesella som jag kan käka mellan matcherna.
Tips, synpunkter, kommentarer och kritik mottages gladeligen.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.