Frida -newbie på Forumet

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Frida -newbie på Forumet

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 274 total)
  • Author
    kia wrote:
    hehe hon finns på forumet :), fast mest i smyg, om hon vill att jag avslöjar vem hon är vet jag inte 😮 , kan åtminstone avslöja att hon har tävlat i Af vid ett tillfälle!

Oh, varför så hemligt? När man står på scen kan man inte gömma sig:| men ok all respekt för henne och hennes önskningar:)

Tack för promenaden, massage, feta damer och en MYCKET trevlig kväll!!
    Som visserligen slutade lite väl sent och med huvudvärk men vafan, jag lever ju ;)

Magnus bara ”jag drar av den här”, haha fatta min reaktion.. ;)
    Ni är helsköna båda två!! ;)

ps. var tvungen att koka ris t matlådorna när jag kom hem.. därför jag fortfarande e uppe. Blev ingen tvätt dock ;) nu väntar sängen!

Frida missade sitt favoritprogram, lämnade mig ensam hemma med sin kille, stack iväg t gymmet och brände av 40 dips!![/b] Det kallar jag MÅLMEDVETET!!

GRYMT jobbat tjejen! Vi måste ta ett pass snart, så du får bräcka mig i styrka iaf;)

wow! 40st :|

Hur vet man att man går ner tillräckligt
    djupt när man kör dips ?
    Enligt tävlingsregler alltså –

hehe som mig då, bra kämpat iaf :emo-thumb

Frida-Mari wrote:
    Jag kan inga tävlingsregler 😮 Jag kollar i fönstret så jag går till 90 grader sen vänder jag ;) försöker att hellre köra för djupt än för ”grundt”

Risken är att 90 grader är för grunt, iaf om du ska tävla på Decembercupen. Du vill inte höra Arne Perssons fagra stämma: ”Djaaaaaaaaaauuuuuuupare, djaaaauuuuuuupare. En. En. En. En. Två. Två.”. ;)

Frida-Mari wrote:

Men som tur är ska jag ju inte köra på Dec.cupen -iaf inte iår ;)

Ah, det visste jag inte. Det blir FF alltså? :)

Frida-Mari wrote:
    Lovisa!!! Jag kan INTE träna på onsdag em!!! Har utbildning -Missberäkn av mej 👿

Aouch!! Jaja, Vronken och jag får ta en tur dit iaf och hämta henns protein. Vi tänkte ta en middag på Greken efteråt.

Men, skicka ett sms när du har tid med mig då!

Frida-Mari wrote:
    Jag kan inga tävlingsregler 😮 Jag kollar i fönstret så jag går till 90 grader sen vänder jag ;) försöker att hellre köra för djupt än för ”grundt”

Hej!
    Kör hellre alltid ”riktiga” under träning om du har tävling som mål. Annars är det lätt att falla in i ett gammalt betéende under tävlingsmomentet och köra ”gymdips” när man blir trött eller är nervös.

Från SKKF.org: ”I dips skall man i toppläget ha fullt utsträckta armbågar och i bottenläget skall axelleden vara tydligt under armbågsleden.”

Om du ska göra riktiga dips, rekommenderar jag dig att värma upp både bröst, axlar och triceps ordentligt innan då hög skaderisk förekommer i bottenläget.

Lycka till och kör hårt!
    Mirre

Nu glappar min käft igen. :)

T ex det här utförandet av dips hade inte fått några godkända på tävling, men ger en liten vink om hur djupt man faktiskt måste gå: [http://video.google.com/videoplay?docid=-1667001596421077493&q=dips]

Det finns en video med Mats Egelstig där man kan se exemplariskt utförda dips, dock verkar den inte finnas på hans webbplats längre.

Frida-Mari wrote:

Båda våra bullisar kommer från Bodil -antar att du vet vem hon är ;)
    Nosse heter egentligen ”Prins hatt under jorden” och Selma heter egentligen ”Farlig Midsommar” (typiska ”Bodil-namn”) :p VArifrån kom dina bullar?

Var tvungen o kolla med mitt X men vi har ju träffat Nosse o Selma flera ggr.. Loke från bodils, Nosse är väl bror till Bull lokes pappa, O så Bertha från buffalo bulls som precis fått valpar :)

Vad är det för utbildning du går på? jobbigt när det är såhär tokhett asså.. :| Jag ser ut som en kräfta idag!! För att jag bara MÅSTE visa armarna på rundan.. :)
    Vilka problem vi ”minoriteter” har hörru.. ;)

Det var kul att äntligen träffa dig idag ”Frida no2” ! ;)

Nästa gång hoppas jag på mer tid så jag kan hejja & motivera dig, ”Biffen no 2”, till ännu flera djupa, strikta dips … … …………….. :emo-thumb

Är ju delvis ditt fel att avataren försvinner titt som tätt :|
    Jag försöker på olika vis att bota mitt ”body-beroende” 😮
    Hänger ju alldeles för mycket vid datorn.. och att du dykt upp här gör inte det hela bättre! ;)
    …har du ngt tips eller är du medberoende ? :|

;) tja tjejen,
    hoppas morgonpasset gick bra!

Jag mådde lite halvkasst imorse så jag tog en extra lång promemnad! 8) Ska lägga mig och sova några timmar till. När du är så duktig och orkar köra styrka så tidigt, så tänkte jag ta och växa lite för dig oxå! :bb2:

Hörs och ses. Kram!

Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 274 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.