Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Frida -newbie på Forumet
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 juni, 2006 at 11:51 #926725Anonym anvandareMember
Vad jag gillar det där gröna ”spänn-linnet” jag fick av dig!! Tack!
Ska ut i solen och visa upp mina brända armar nu (haha, tänkte säga mandlar )
14 juni, 2006 at 13:05 #926726Anonym anvandareMemberHej där tjejen!
Här tittar man in när man har kommit tillbaks från resan,
och vips så har det hänt en massa! :p Hur flyter träningen
på? Ser att du har hittat lite träningskompisar där nere
i storstaden! Ni känner inte för att flytta upp till bushen
bara för min skull? Jäklar va du var grym i dips alltså!
Fasen du skulle ju vara grym i AF! Haha, du kan välja och
vraka med andra ord! Hoppas att allt känns bra och att
du håller dig frisk nu framöver!Kör hårt!!!
:yahoo:14 juni, 2006 at 19:57 #926727Anonym anvandareMemberTvå pass idag!! Ska du bli en biff du oxå?!
En rolig sak som jag noterade, du skrev att inte skulle bry dig om vikterna MEN rapportera eventuella PB:n.. är lite nyfiken på hur du kan veta att du gjort PB om du inte antecknar vikterna? :nerd:
14 juni, 2006 at 20:18 #926728Anonym anvandareMemberOkej då förstår jag
Angående proteinet, jag tror det är bra att inta protein även UNDER PASSET. Jag har visserligen aldrig gjort det själv, då jag inbillat mig att ”sabbar förbränningen”… men det är nog inte märkbart och offseason tror jag absolut det skulle funka!
Bartoll skrev något ganska intressant angående det där, ska se om jag hittar det..14 juni, 2006 at 20:22 #926729Anonym anvandareMember[http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=16456674&query_hl=1&itool=pubmed_docsum Protein och kolhydrat under passet] är bra grejer för proteinbalansen. :nod
14 juni, 2006 at 21:15 #926730Anonym anvandareMemberFrida-Mari wrote:Tack Jay, det finns en man på mitt gym som tipsade mej om det idag faktiskt! Inte kolisar men protte… han sa att då skulle jag märka markant skillnad på muskelmassa inom några månader!! Tror jag ska börja ladda flarran m prottedrink ist för vatten någon månad och se om det händer ngt :Jag förlorar ju inget på att testa!?! :ike:Kom igen, våga lite kolhydrater också.
Quote:These data indicate that CHO + EAA ingestion enhances muscle anabolism following resistance training to a greater extent than either CHO or EAA consumed independently. The synergistic effect of CHO + EAA ingestion maximises the anabolic response presumably by attenuating the post-exercise rise in protein degradation.EDIT: Käften glappar men ögonen hänger inte med. Jag såg nu att studien avsåg intag efter passet, men jag har för mig att CHO+EAA även är bra under passet. Minskad kortisolutsöndring och grejer. Solly. 😮
14 juni, 2006 at 21:24 #926731Anonym anvandareMemberFrida-Mari wrote:
Haha de e lugnt…det blir 100% whey för mej under träning. Hoppas du garanterar resultat nuOm jag nu skulle rekommendera ett enda proteinintag vid träning skulle det vara direkt före.
Då kan jag garantera resultat.
Kanske…[/b]
Hittade en länk också: [http://forum.body.se/showpost.php?p=41896&postcount=6]
Den andra länken om intag efter träningen handlade om minskad proteinnedbrytning, medan den här handlar om proteinsyntesen. Båda är viktiga delar i proteinbalansen, då proteinbalansen är summan av proteinsyntesen minus proteinnedbrytning. Ju mer den ligger på plus desto mer muskler bygger du.
14 juni, 2006 at 21:43 #926732Anonym anvandareMemberFrida-Mari wrote:Linn: Tack! Hur mår du nu? Jag jobbar kväll imorgon, annars hade vi kunnat gå en prom Men hör av dej om du vill träna hos mej? KRAM
Jag mår bättre! Passet gick bra, men imorrn måste jag köra ben! Hur jobbar du imorrn? Har ni bra bengrejer?
Frida-Mari wrote:
Men jag ska fortsätta kämpa & bli stor &stark -jag måste ju ha som mål att utmana Biffen i bb såsmåningomDet är klart du ska! Både bli stor och utmana mig i byggning. Vi måste posera snart, skadar inte att börja lite i förväg
14 juni, 2006 at 21:44 #926733Anonym anvandareMemberEn bild på biffen i gröna linnet..
*numera kräfta*14 juni, 2006 at 21:58 #926734Anonym anvandareMemberKolla undermarna på tjejen!! Vill ha de där ådrorna!!!
ps. Tack för komplimangen! Det känns som det går framåt
14 juni, 2006 at 21:59 #926735Anonym anvandareMemberFörressten, hur ser bensparken ut? Rak eller rulle?
14 juni, 2006 at 22:10 #926736Anonym anvandareMemberDå vet jag! Rak är liksom när det inte är en ”rulle” där man har benen
Edit: bensparken står längre bort, syns inte på bilden… men du kanske får en uppfattning om vilken maskin det är?
14 juni, 2006 at 22:48 #926737Anonym anvandareMemberFattar om du inte förstod ett jota 😮 Ah, det verkar ju som ni har det mesta. När börjar du jobba då? Jag tänkte köra tidigt imorrn.
14 juni, 2006 at 23:22 #926738Anonym anvandareMemberFrida-Mari wrote:Hjm…kanske fattarJag börjar inte förrän 15….Ska träna m Maggan tror jag om jag inte har så här ont i kroppen imorgon bitti när jag vaknar då sover jag till 12 & sen går & jobbar… Men skulle det vara så att du kommer och jag int är där, (obs ”inte” är slang för ”inte” ej felstavat ) så hälsa bara från mej & presentera dej som ”Biffen” -då vet de vem du är. Kram sov gott, nu hoppas jag på massageInt fått nog med kaff idag?
”Biffen” kanske dyker upp imorrn eller på fredag!
kram och gonatt på dej. Hoppas Magnus fixar lite massage:emo-thumb15 juni, 2006 at 13:17 #926739Anonym anvandareMemberFrida-Mari wrote:Oookej…ja, jag gissar att ni träffat Nosse & Selma när Maggie haft dem? Magnus och Maggie levde ihop innan jag å Magnus Nu har Maggie importerat en bulletjej från Ukraina & Selma och Tascha (ukrainskan) är inte så överförtjust i varandra (fats det börjar gå bättre & bättre) så Nosse & Selma bor hos oss, & Magnus säger att jag har ”fått Nosse” av honom (om du har träffat Nosse vet du att han är lite ”speciell”) -så jag räknar dem som mina oxå nu :p Magnus tror att Bull är Selmas pappa, men det är Maggie som har koll på det där….lovar återkomma med svar!Japp det stämmer var tvungen o kolla med mitt X, man blir alltid nyfiken så fort man ser e bullis
Japp han är ju lite speciell, ungefär som min Loke var… -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.