Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Gå Inte På Berg När Det Finns Småsten
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 september, 2006 at 17:12 #89879Anonym anvandareMember24 september, 2006 at 17:12 #959748Anonym anvandareMember
KAn någon mod ta bort denna!!!!!!!!!!!!!!!!!
24 september, 2006 at 17:22 #959749Anonym anvandareMembermazzej wrote:Så här ser mitt Veckoschema ut:
Måndag: ca 60 min morgonpromenad
Tisdag: Styrketräning + ca 60 min promenad
Onsdag: ca 60 min morgonpromenad
Torsdag: Styrketräning+ ca 60 min morgonpromenad
Fredag: ca 60 min morgonpromenad
Lördag: Styrketräning + Eventuell ca 60 min promenad
Söndag: Vila + Eventuell ca 60 min promenad:emo-thumb
mazzej wrote:Helkroppspasset jag ska köra kan se ut så här. Men jag kommer variera det!Ben: Knäböj
Bröst: Bänkpress
Rygg: Stående skivstångsrodd
Biceps: Skivstångscurl
Triceps: Triceps hantellyft bakom huvet
Delts: Militärpress + Hantelflyes axelpress
Traps: ShrugsFör triceps, ta bort den övningen och gör ”overhead tricepextensions” istället (och läs Arnes artikel)
Kör inte hantelflyes och militärpress på samma dag.
Ta bort shrugs och låt marklyft träna dina trapz iställetTänk på att du kommer inte orka mer än sex intensiva övningar med bra rep-set volym och intensitet. Det är så ”#¤”#¤ jobbigt.
Bartoll har riktigt bra modeller på helkroppspass, utgå från dem och variera/utveckla övningarna.
24 september, 2006 at 17:26 #959750Anonym anvandareMemberDavidN wrote::emo-thumbFör triceps, ta bort den övningen och gör ”overhead tricepextensions” istället (och läs Arnes artikel)
Kör inte hantelflyes och militärpress på samma dag.
Ta bort shrugs och låt marklyft träna dina trapz iställetTänk på att du kommer inte orka mer än sex intensiva övningar med bra rep-set volym och intensitet. Det är så ”#¤”#¤ jobbigt.
Bartoll har riktigt bra modeller på helkroppspass, utgå från dem och variera/utveckla övningarna.
Ok tackar :up: .. Hoppas du kan din sak Börjar att köra dessa program nu på måndag och jag är taggad till tusen
HA det bra
MVH mazzej
24 september, 2006 at 19:48 #959751Anonym anvandareMembermazzej wrote:Ok tackar :up: .. Hoppas du kan din sak Börjar att köra dessa program nu på måndag och jag är taggad till tusenHA det bra
MVH mazzej
Nja.. kan och kan, det finns många mkt mer kompetenta här men jag tror de flesta skulle skriva under på det jag säger.
Angående max antal övningar så är det bara så, det är ruskigt jobbigt att träna helkroppspass och idén är just att inte träna sönder sig och bli utbränd, då kan du inte träna dina tre gånger per vecka.lätt, medel, hårt. hårt, lätt, hårt osv.
Läs igenom Bartolls träningsmetodik för lite extra inspiration om du redan inte gjort det och välj sen rep-set som passar dig t.ex. 6×6 och 12×4 eller 4×8 och 8×424 september, 2006 at 23:11 #959752Anonym anvandareMemberDavidN wrote:Nja.. kan och kan, det finns många mkt mer kompetenta här men jag tror de flesta skulle skriva under på det jag säger.
Angående max antal övningar så är det bara så, det är ruskigt jobbigt att träna helkroppspass och idén är just att inte träna sönder sig och bli utbränd, då kan du inte träna dina tre gånger per vecka.lätt, medel, hårt. hårt, lätt, hårt osv.
Läs igenom Bartolls träningsmetodik för lite extra inspiration om du redan inte gjort det och välj sen rep-set som passar dig t.ex. 6×6 och 12×4 eller 4×8 och 8×4Jag kör efter bartolls träningsmetodik, och jag tycker det är skit bra
Jag kör 2 gånger veckan 10×4 och 2 8×5. Det passar mig bra tycker jag. Testa dig fram :emo-thumb
Lycka till.. Kolla gärna in min journal. [http://forum.body.se/showthread.php?t=7510]
25 september, 2006 at 17:41 #959753Anonym anvandareMemberSer bra ut! Hoppas morgonpromenaden i morse var skön! Tror det kommer gå bra för dig, du verkar ha den vilja som behövs!!
Det finns inga mirakelkurer, bara att bita i och kämpa!
Lycka till!
Tomas
25 september, 2006 at 20:11 #959754Anonym anvandareMemberTompeii wrote:Ser bra ut! Hoppas morgonpromenaden i morse var skön! Tror det kommer gå bra för dig, du verkar ha den vilja som behövs!!Det finns inga mirakelkurer, bara att bita i och kämpa!
Lycka till!
Tomas
Börjar inget vidare För jag har blivit sjuk :fever: . Har varit hemma idag från skolan. Blev ingen morgonpromenad pga detta. Ska kolla lite på bartolls kanske lägga in det istället :up: ! Tur att de andra ser bra ut :emo-thumb
Ha det gött nu ska jag vila
TAck för ert stöd än så länge
MVH mazzej
26 september, 2006 at 16:03 #959755Anonym anvandareMemberSå där ja! Lagt in bartolls helkroppspass istället! :emo-thumb Synd att jag fortfarande är krasslig! Jag får väl börja när jag känner mig bättre :p Ingen bra start iallafall 😮 Men inget att göra åt..
Jag Ska iallafall ut på morgonpromenad imorgon.. Kosten har jag inte riktigt orkat ta tag i än men det kommer väl.. Får starta mjukt
HA det bra
MVH Mazzej
26 september, 2006 at 18:09 #959756Anonym anvandareMemberhur snabbt går du på din morgonpromenad?? ska det va fort eller sk man ta det lungt??
26 september, 2006 at 20:51 #959757Anonym anvandareMembercoffe_91 wrote:hur snabbt går du på din morgonpromenad?? ska det va fort eller sk man ta det lungt??Om man är ute efter att förbränna så mycket som möjligt bör man ligga mellan 65 – 70 % av sin maxpuls. Därför har jag köpt en pulsklocka som jag har som ett hjälpmedel.. Men jag har märkt att när jag går fort så blir det runt 65 % av min maxpuls.. Så det är nog det optimala för mig iallafall.. Du kan ju läsa denna deffguide: [http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881]
Så kanske du fattar lite mer :up:Ha det bra
Mvh Mazzej
30 september, 2006 at 11:08 #959758Anonym anvandareMemberTjena!! Efter en veckas vila pga sjukdom had ejag tänkt att börja denna veckan istället Drar iväg till gymmet nu och kör träningspass 1.. Ska börja lite lugnt eftersom det var ett tag sen jag styrketränade!
Återkommer om hur det gick!! :up:
Ciao
MVH mazzej
1 oktober, 2006 at 18:33 #959759Anonym anvandareMemberNu blir jag riktigt förbannad Gymmet var knökfulltigår så jag sket i det!! Det är alltid lika fullt 👿 Vill verkligen börja någon gång med gymmandet!! MEn tänker inte vara på gymmet i 3 timmar innan jag kan få en fri stång med lite vikter.. Ska pröva att gå på håltimmar eller liknande i framtiden :up:
HA det gött!!
P.s Imorgon blir det havregrynsgröt och morgonpromenix
MVH mazzej
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.